На перший склад падає наголос у слові
Однорідними означеннями ускладнено речення (розділові знаки пропущено)
НЕ є синонімами словá в рядку
Спільнокореневими до слова гнати є всі слова, ОКРІМ
Дотримано норми узгодження прикметника з іменником у рядку
Прикметники із суфіксом -зьк- можна утворити від усіх іменників у рядку
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітніпропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.
Разом у тексті треба писати сполуку слів
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітніпропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.
У формі називного відмінка вжито слово
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітніпропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.
Замість пропуску в третьому реченні можуть бути всі слова, ОКРІМ
Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка
Помилку в написанні прикметникового суфікса допущено в рядку
Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка
Через дефіс треба писати всі слова в рядку
Правильні особові форми дієслів наведено в рядк
Прочитайте речення.
Щоразу(1) коли стоїте перед пам’ятником Лесі Українці в Києві чи(2) коли зупиняєтеся на алеї придніпровського парку перед бронзовою постаттю геніальної Марії Заньковецької(3) мабуть(4) вам неминуче спадає на думку(5) що в цих прекрасних образах є щось від самої авторки скульптур.
Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
НЕ ПОТРЕБУЄ редагування речення
Правильно вжито прийменник у реченні
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
… Тетяна з Андрієм … від екскурсовода, що Тарасові … встановлено тисячу двісті п’ятдесят шість … в Україні й сто двадцять вісім за кордоном.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте вислів-рекомендацію.
Для успішної підготовки проекту вкрай важливо працювати з однодумцями, бо згуртована команда спроможна подолати будь-які перешкоди.
НЕ ВІДПОВІДАЄ наведеному вислову за своїм змістом речення
Вставного слова НЕМАЄ в реченні (розділові знаки пропущено)
Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Аж тут підвівся Орфей і,(1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав: то була пісня,(3) що її найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) можливо,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Увідповідніть фразеологізм із його антонімом.
Фразеологізм: Антонім:
1 підносити до небес А спáсти з лиця
2 нагуляти жиру Б ударити по руках
3 дати відкоша В заварити кашу
4 слова не видавиш Г язик без кісток
Д давати прочухана
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення:
1 підмет
2 іменна частина складеного присудка
3 означення
4 додаток
Приклад речення:
А Життєвий успіх людини часто пов’язаний з умінням спілкуватися.
Б Мовлення – надзвичайно важливийчинник порозуміння між людьми.
В Умовою успішного спілкування єзнання правил мовного етикету.
Г Той самий комунікативний намірможна здійснити по-різному.
Д Конфлікти можуть виникати черезневдалий добір мовних засобів.
Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.
Тип односкладного речення:
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
Приклад речення:
А Під час доповіді не намагайтеся показати багато ілюстрацій.
Б Ілюстрації в журналі та в доповіді суттєво різняться!
В До кожної ілюстрації бажано дібрати заголовок.
Г Над стилем доповіді працюють дуже старанно.
Д Умій вчасно сказати і вчасно замовкнути.
Приєднайте до фрагмента «Візьміть за правило щодня читати кілька сторінок книжки…» запропоновані варіанти його продовження та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
Фрагмент речення:
1 і ви помітно збільшите свій словниковий запас.
2 щоб отримати справжню насолоду від занурення у світ образів.
3 обираючи її з-поміж запропонованих для позакласного читання.
4 зокрема твори сучасної літератури.
Тип речення:
А просте речення з відокремленим означенням
Б просте речення з відокремленим додатком
В просте речення з відокремленою обставиною
Г складносурядне речення
Д складнопідрядне речення
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Сучасна людина, щоб бути (1)успішною, має вчитися (2)впродовж (3)усьогожиття, (4)опановуючи нові галузі знань.
А займенник
Б прикметник
В форма дієслова (дієприкметник)
Г форма дієслова (дієприслівник)
Д прийменник
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома