Які територіальні зміни УРСР відбулися у зв’язку з відзначенням 300-річчя входження України до складу Російської держави?
Яка група репресованих сталінським режимом громадян України не підлягала реабілітації у роки «відлиги»?
Що було притаманне духовному життю України в умовах десталінізації (1953—1964 рр.)?
Поява поняття «раднаргоспи» була пов’язана:
Рішення XX з’їзду КПРС сприяли:
Хто з керівників СРСР виступив із доповіддю, що засуджувала культ особи Сталіна на XX з’їзді КПРС?
У роки науково-технічної революції (НТР) в СРСР її досягнення впроваджувалися переважно у:
Укажіть, хто із зазначених діячів був авіаконструктором.
Яка зміна в економічному розвитку України в другій половині 1950-х — першій половині 1960-х рр. пов’язана зі створенням раднаргоспів?
Що було однією зі складових політики десталінізації (1953—1964 рр.)?
Наприкінці 1950-х рр. в СРСР розпочалася реформа шкільної освіти, одним із положень якої передбачався вибір батьками мови навчання дітей. Українська інтелігенція виступила проти цього положення, оскільки воно:
Чим була зумовлена поява руху шістдесятників?
Яка подія відбулася у зв’язку з відзначенням 300-річчя входження України до складу Російської держави?
На якому з’їзді КПРС було засуджено культ особи Сталіна?
Що було характерно для творчості шістдесятників?
Які наслідки мало проведення політики десталінізації у другій половині 1950-х рр.?
Яким методом намагалися подолати житлову проблему у хрущовський період?
У якому році було створено одну з перших дисидентських організацій — Українську робітничо-селянську спілку?
Який твір О. Гончара викликав негативну реакцію з боку партійно-радянського керівництва УРСР?
У якому році практику масових репресій у Радянському Союзі було офіційно засуджено як культ особи Й. Сталіна?
XX з’їзд КПРС дав початок:
Укажіть період, до якого належить прийняття Закону, уривок з якого наведено.
«...Визнати за необхідне реорганізувати машинно-тракторні станції в ремонтно-технічні станції. Трактори, комбайни та інші сільськогосподарські машини, що належали машинно-тракторним станціям, продавати колгоспам... Колгоспам, які не мають можливості відразу оплатити куплені ними трактори і машини, надавати розстрочку...»
Прочитайте уривок із записки керівника СРСР до Президії ЦК КПРС і вкажіть його прізвище.
«Важливим і цілком реальним джерелом збільшення виробництва зерна є розширення в найближчі роки посівів зернових культур на цілинних і перелогових землях в Казахстані, Західному Сибіру, а також частково в районах Поволжя і Північного Кавказу і проведення заходів щодо підвищення врожайності в усіх регіонах країни».
Діяльність якого радянського лідера оцінюється в уривку з джерела?
«Одні визволення людей пам’ятають, інші — кукурудзу, треті — житлову політику, четверті — як я, коли з м’ясом стало погано, почали з абстракціоністами боротися. Все було. Але найголовніше — всі ми, весь народ, і ті, хто був там, за проволокою, і ті, хто трясся від страху тут, по цей бік проволоки, всі ми ковтнули інше повітря. Це головне. Це тепер у народу не забрати. Це не пропаде, проросте».
Які наслідки для соціально-економічного розвитку УРСР в 1954—1964 рр. мав процес, зображений на плакаті?
Із якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УРСР наприкінці 1950-х — на початку 1960-х рр. розповсюджувало зображений плакат?
Який плакат пропагує одну з хрущовських надпрограм?
За якого керівника СРСР було започатковано процес, зображений на малюнку з радянського журналу?
Рішення, прийняті після вересневого (1953 р.) пленуму ЦК КПРС:
Досягнення колективу Інституту синтетичних надтвердих матеріалів (1961 р.):
Право, отримане УРСР в економічній сфері в роки «відлиги»:
Мета реформ, які проводило керівництво СРСР на чолі з Микитою Хрущовим:
Сутність поняття «реабілітація»:
Зміни в рівні життя населення УРСР у першій половині 60-х рр.:
Зміни у становищі депортованих кримських татар після XX з’їзду КПРС:
Сутність поняття «раднаргоспи»:
Процес, характерний для сільського господарства періоду «відлиги»:
Поет, «шістдесятник», автор збірок «Тиша і грім», «Земне тяжіння», зображений нижче.
Зміна, яка відбулася в УРСР у часи «відлиги»:
Метод, яким держава намагалася вирішити житлову проблему:
Створення раднаргоспів у другій половині 1950 - першій половині 1960-х рр. привело до
Ставлення керівництва УРСР і населення до реформ Микити Хрущова та його усунення:
Укажіть діяча, зображеного на поданій нижче світлині:
Прочитайте уривок і вкажіть основну програмну мету організації.
«У травні 1961 р. в Львові відбувся судовий процес над Українською робітничо-селянською спілкою (УРСС), організованою у 1959 р. Левком Лук’яненком. Організатор спілки був засуджений до страти, згодом заміненої 15-річним ув’язненням у таборах. До різних термінів були засуджені й інші члени спілки».
Вплив економічних реформ на управління народним господарством у роки семирічки:
Ставлення в Україні до рішення XX з’їзду КПРС щодо розвінчання сталінізму, засудження культу особи Сталіна:
Причина робітничих виступів у Донецьку, Одесі, Кривому Розі, які відбулися в 1962-1963 рр.:
Характерна особливість духовного життя України:
Становище релігії в УРСР у першій половині 60-х рр.
Умови розвитку української культури в роки «відлиги»:
Ставлення української інтелігенції до русифікації в УРСР, яка посилювалася у зв’язку з реформуванням системи народної освіти (1958-59 рр.):
Назва зібрання чи документа, де вперше на офіційному рівні прозвучала критика культу особи Сталіна:
Наслідки запровадження раднаргоспів для економіки України:
Захід, який відіграв позитивну роль для розвитку сільського господарства:
Наслідки реформ у галузі сільського господарства:
Поет і дисидент, зображений на поданій нижче світлині:
Прочитайте уривок і вкажіть ознаку економічного розвитку, про яку йдеться в тексті.
«Завдання семирічки в галузі сільського господарства ми повинні виконати за п’ять років, а багато колгоспів і радгоспів, і навіть районів — за ще більш короткі строки... Україна повинна збільшити виробництво м’яса не менш, ніж до одного мільйона тонн, або в два рази проти 1958 р.».
Передумова виникнення в Україні руху «шістдесятників»:
Наслідки хрущовської політики десталінізації суспільно-політичного життя:
Особливість розвитку промисловості в часи «відлиги»:
Стан промислового розвитку УРСР у роки семирічки (1959-1965):
Об’єднання, що стало центром українського «шістдесятництва»:
Укажіть назву адміністративних структур, приклади яких зображені на карті (створені в 1957 р.).
Художниця, авторка картини «Хата в Богданівці», поданої нижче.
Установіть відповідність.
1 «відлига»
2 десталінізація
3 дисидентво
4 реабілітація
А відновлення доброго імені несправед ливо засудженої особи
Б літературна назва періоду 1953-1964 рр.
В опозиція панівній ідеології
Г орган територіального управління господарством
Д спроба часткового реформування тоталітарного режиму
Установіть відповідність.
1 культ особи
2 лібералізація
3 «шістдесятники»
4 раднаргоспи
А державні органи управління, які керували промисловістю в межах територіальних районів
Б надання більшої свободи, пом’якшення режиму
В плеяда молодих діячів культури, що відроджувала національну свідомість
Г процес докорінних якісних змін у техніці та технології
Д сліпе поклоніння лідеру, його безмірне звеличення
Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями й термінами, які потрібно використовувати, характеризуючи їх.
1 Радянська модернізація (1929—1938 рр.)
2 Велика Вітчизняна війна (1941—1945 рр.)
3 Післявоєнна відбудова (1945—1953 рр.)
4 Десталінізація (1953—1964 рр.)
А Реформа, раднаргоспи, культ особи, демократизація, реабілітація, шістдесятники
Б Холодна війна, голод, «ждановщина», радянізація, «безрідний космополітизм», операція «Вісла»
В П’ятирічка, колективізація, «Закон про п’ять колосків», Голодомор, масові репресії, «розстріляне відродження»
Г Розвинутий соціалізм, номенклатура, дефіцит, правозахисники, самвидав, неосталінізм Д Мобілізація, евакуація, Голокост, «новий порядок», рух Опору, депортація
Установіть послідовність подій.
А «Український народ з почуттям глибокого задоволення і палкої вдячності зустріне рішення про передачу Криму до складу УРСР...»
Б «Засідання рекомендує, щоб Українська Радянська Соціалістична Республіка і Білоруська Радянська Соціалістична Республіка були запрошені стати членами-засновниками пропонованої міжнародної організації...»
В «...собор постановляє скасувати постанови Брестського Собору 1596 р., ліквідувати унію... і повернутися до нашої батьківської святої православної віри і Руської Православної Церкви»
Г «...нас українців, жителів Лемківщини, Надсяння, Грубешівщини, Холмщини і Підляшшя, намагаються... вигнати з наших рідних осель. Українці! Ніхто з нас не сміє на це мовчки погодитися...»
Установіть послідовність подій.
А XX з’їзд КПРС, засудження культу особи
Б УРСР приймає до свого складу Кримську область
В ліквідація ГУЛагу (ГУТабу)
Г повстання політичних в’язнів у сталінських концтаборах
Укажіть риси, властиві суспільно-політичному життю УРСР у 1953-1964 рр.:
1 дозвіл на існування різних ідеологічних напрямів у мистецтві
2 дозвіл на існування різних політичних партій
3 засудження культу особи Йосифа Сталіна
4 звільнення політичних в’язнів з концтаборів
5 ліквідація цензури
6 можливість творення неформальних організацій
7 посилення державної антицерковної політики
Які твердження характеризують економічний стан УРСР наприкінці 50-х — у першій половині 60-х рр. XX ст.?
1 Створення раднаргоспів замість галузевих міністерств
2 скасування системи планування
3 запровадження програми охорони навколишнього середовища
4 впровадження досягнень науково-технічної революції у виробництво
5 реорганізація машинно-тракторних станцій
6 зниження обсягів випуску товарів народного вжитку
7 скорочення масштабів будівництва державного житла
Які твердження характеризують соціальну політику часів М. Хрущова?
1 Скорочення робочого тижня
2 перегляд тарифної оплати праці, що забезпечило її відчутне зниження
3 ліквідація державних позик
4 проведення пенсійної реформи, згідно з якою селяни не отримували пенсій за віком
5 видання паспортів селянам
6 надання громадянам права на вільний виїзд за кордон
7 скорочення державних асигнувань на потреби села
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома