ЗНО Фонетика. Графіка. Орфоепія.

Додано: 9 липня 2019
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 905 разів
22 запитання
Запитання 1

1. Фонетика – розділ науки про мову, що вивчає:

варіанти відповідей

А знаки письма;

Б будову слова;

В звуки мови і мовлення;

Г правила вимови.

Запитання 2

2. Про правильну вимову слів можна дізнатися в словнику:

варіанти відповідей

А орфографічному;

Б орфоепічному;

В тлумачному;

Г фразеологічному.

Запитання 3

3. В українському алфавіті :

варіанти відповідей

А 30 літер;

Б 32 літери;

В 33 літери;

Г 35 літер.

Запитання 4

4. У якому рядку в усіх словах приголосні тверді?

варіанти відповідей

А Працювати, життя, хазяїн, монета, година.

Б Поличка, сила, рік, струна, смужка.

В Сказати, полотно, сон, велосипед, весна

Г Навчатися, влітку, людина, серце, зірочка.

Запитання 5

5. У якому рядку в усіх словах літери я, ю, є познача­ють один звук?   

варіанти відповідей

А Значення, помилитися, співає, помічниця, знання.

Б По-моєму, муляти, пом'якшувати, м'ята, купатися.

В Пляма, копієчка, малювати, краєзнавчий, нажив­лятись.

Г Ляльковий, осідання, переїхати, сперечатися, малюнок.

Запитання 6

6.У якому рядку літери я, ю, є позначають два звуки?

варіанти відповідей

А Земля, читання, лякати, юрта, м'ята.

Б Любов, малювання, пам'ять, яблуко, малюнок.

В Солов'ї, сузір'я, ярмарок, м'ясо, Європа. 

Г Знання, рядно, тяжко, в'юн, клятва.

Ґ Рілля, яр, м'який, століття, яхта.

Запитання 7

7. Позначте рядок, у якому слово передано звукописом правильно:

варіанти відповідей

А земля [ зе м л' я ];

Б земля [ з и м л’ а];

В земля [ з еи м л' а]; 

Г земля [ з е м’ л’я ].

Запитання 8

8. У якому рядку в усіх словах приголосні тверді?

варіанти відповідей

А Садовод, складність, князювати, найменший, врожай

Б Ковзати, скоринка, однокласник, переклад, саджати. 

В Козак, льодяний, навчати, апельсин, розумний.

Г Берег, вечірка, горіховий, друкар, займенниковий.

Ґ Звук, слово, комплексний, кораблик, механізм.

Запитання 9

9.У якому рядку в усіх словах є м'які приголосні? 

варіанти відповідей

А Пісня, світло, ранок, косуля, політ.

Б Дятел, сокира, листя, переліт, колиска.

В Буряк, місяць, квітка, сокіл, лис.

Г Ведмідь, ряска, каченя, сопілка, мороз.

Ґ Дядько, лялька, няня, дяк, люлька

Запитання 10

10. У якому рядку в усіх словах приголосні глухі?

варіанти відповідей

А Тіньовий, скоринка, тинятися, котити, комар.

Б Морок, кіготь, холод, проїзд, двері.

В Монах, ховрах, кожух, темний, коло.

Г Спека, спати, поспіх, чаша, посуха. 

Ґ Безлад, малий, гриміти, страх, гора.

Запитання 11

11. У якому рядку в усіх словах буквосполучення дж і дз позначають один звук?

варіанти відповідей

А Підземний, віджити, відзоріти, дзвонар, джунглі.

Б Підзолистий, піджарити, дзвеніти, дзбан, дзенькіт.

В Дзюркіт, джміль, джерело, дзьоб, дзеркало. 

Г Підживлення, джаз, кукурудза, відзвучати, джем.

Ґ Підзорний, підзахисний, джоуль, джазовий, підзвітний.

Запитання 12

12.У якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ ?

варіанти відповідей

А    ..оробенятко, ..умка, ..уля, ..орщик, ..рунт.

Б ..орох,..азда, ..осподар, ..отувати, ..удзик

В ..анок, ..валт, ..удзь, ..уральня, ..ніт

Г ..остювати, ..ердан, ..острий, ..отовність, а..рус.

Ґ За..адка, ..отель, ..отівка, ..ілка, ..ості.

Запитання 13

13.У якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ ?

варіанти відповідей

А …роші, ..едзь, ..рунт, …ород, ..оробець.

Б ..едзь, кон..рес, ..усак, на..ода, зла..ода. 

В ..удзик, ..уральня, ..ел..отіти, ..рати, ..рунт. 

Г ..анок, ка..ан, ..адати, заокру..лити, зооло..ія.

Ґ ..ирли..а, ..орох, ан..еля, ..укати, на..орода.

Запитання 14

14. У якому рядку в усіх словах кількість звуків і букв однакова? 

варіанти відповідей

А Помешкання, папка, солов'ї, сказати, мірка.

Б Модниця, наклеїти, дзьоб, пташка, прогулянка.

В Зозуля, полька, саджанець, день, по-материнськи.

Г Чудово, земля, міліметр, знати, єдність. 

Ґ Будувати, шкільний, наука, червоний, невміння.

Запитання 15

15.У якому рядку в усіх словах кількість звуків і букв однакова?

варіанти відповідей

А Краєвид, літера, сміятися, політ, півень.

Б Їдуть, край, розмір, вікно, юність

В День, колос, боротьба, молитва, крило.

Г Рядок, груша, молодий, бджола, поет.

 Ґ Мереживо, голос, ходити, повінь, колядка.

Запитання 16

16. У якому рядку допущено помилку при розташуванні слів за алфавітним порядком?

варіанти відповідей

А Долина, доля, драже, дріботіти, дяк.

Б Заговорити, загубити, зажура, заколотник, залоза.

В Обміняти, оборона, овація, огортати, ознака.

Г Реквізит, режисер, ремінь, рефлекс, рецепт

 Ґ Анкета, анонс, апетит, апокриф, апостроф.

Запитання 17

17. У яких рядках зроблена помилка у фонетичній транскрипції ?

варіанти відповідей

А [приемиер’айут’с’а] 

Б [теимпеиратýра]

В [мáлов’ідóмией]

Г [жиет´:éвиеĭ]

Ґ [блиес´к´í]

Запитання 18

18. У якому рядку в усіх словах наголос падає на перший склад?

варіанти відповідей

А Заховувати, захід, зацікавлювати, збентежити.

Б Колія, аґрусовий, вада, ввечері. 

В Видача, видавництво, вигода, винятковий.

 Г Виноградний, виробничий, вирішальний.

 Ґ Агресія, адмірал, агітація, айсберг.

Запитання 19

19. У яких рядках в усіх словах наголос падає на другий склад?

варіанти відповідей

 А Вільха, дрова, косий, випадок.

Б Дошка, валовий, лісовий, льодовий.

В Цеховий, сніговий, дерева, острови.

 Г Абихто, середина , абияк, феномен. 

Ґ Вітряк, фартух, пеня, візник.

Запитання 20

20. У якому рядку в усіх словах наголос падає на суфікс ?

варіанти відповідей

А Високо, гаряче, знання, привезти.

Б Мовчати, нехотячи, здоровенний, говоріння

В Далеко, креслення, бігати, легко.

Г Всього, задля, вселюдно, глибоко.

Запитання 21

21.У яких рядках в усіх словах наголос падає на перший склад ?

варіанти відповідей

А Засуха, котрий, малий, нитки.

Б Новий, нудний, обруч, оптовий.

В Бесіда, босий, випадок, загадка. 

Г Тісний, легкий, товстий, приятель.

Запитання 22

22. У яких рядках зроблена помилка у фонетичній транскрипції ?

варіанти відповідей

А [рóбиец´:а] 

Б [кýз´н´а]

В [закв’іч:’áти]

Г [моугýт´н´іĭ]

Ґ  [п’íсн´а] 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест