ЗНО. Голонасінні. Покритонасінні.

Додано: 29 травня 2023
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 9 разів
20 запитань
Запитання 1

У насінних рослин, на відміну від спорових, гаметофіт:

варіанти відповідей

1. Відсутній.

2. Добре розвинений.

3. Представлений окремими організмами.

4. Спрощений до кількох клітин і формується на спорофіті..

Запитання 2

Особливістю запліднення у насінних рослин є:

варіанти відповідей

1. Велика потреба у воді.

2. Відсутність потреби у воді.

3. Здатність відбуватися поза дорослим організмом.

4. Здатність відбуватися тільки в перші години після утворення статевих клітин.

Запитання 3

Насінина на відміну від спори:

варіанти відповідей

1. Багатоклітинна.

2. Містить зародок.

3. Містить запас поживних речовин.

4. Має всі перераховані тут ознаки..

Запитання 4

Голонасінні на відміну від покритонасінних:


варіанти відповідей

1. Багаторічні рослини.

2. Однорічні рослини.

3. Мають насінину, покриту насінною шкіркою.

4. Не утворюють оплодень.

Запитання 5

Коренева система у голонасінних:

варіанти відповідей

1. Розвинена слабо.

2. Стрижнева.

3.  Не може утворювати мікоризу.

4. Не розвивається.

Запитання 6

Найменшим за чисельністю серед голонасінних є клас:

варіанти відповідей

1. Гінкгові.

2. Гнетові.

3. Саговники.

4. Хвойні.

Запитання 7

У сосни на відміну від ялини:

варіанти відповідей

1. Краще розвинена крона.

2. Краще відбувається фотосинтез.

3. Нема укорочених пагонів.

4. Краще розвинений головний корінь.

Запитання 8

При дослідженні ендосперму насінини голонасінної рослини у його клітинах було виявлено по 12 хромосом. Який набір хромосом буде у клітинах зародка цієї рослини:

варіанти відповідей

1. 12 хромосом.

2. 24 хромосоми.

3. 6 хромосом.

4. 36 хромосом.

Запитання 9

Розділіть ознаки хвойних рослин на дві групи, в одній з яких будуть ознаки сосни, а в другій – ялини: а) світлолюбна; б) має поодиноко розташовані хвоїнки; в) шишки довгі, утворюються до кінця осені того року, коли відбулося запліднення; г) запліднення відбувається через 10-12 місяців після запилення; д) тіневитривала; е) хвоїнки попарно розташовані на укорочених пагонах; є) може рости поодиноко на відкритих просторах; и) утворює неглибоку кореневу систему.


варіанти відповідей

1. Сосна: а, в, д, е; ялина: б, г, є, и.

2. Сосна: б, в, д, и; ялина: а, г, е, є.

3. Сосна: а, г, е, є; ялина: б, в, д, и.

4. Сосна: б, д, є, и; ялина: а, в, г, е.

Запитання 10

Розгляньте малюнок. Встановіть групу, в якій вірно названо терміни, які відповідають позначенням на малюнку:

варіанти відповідей

1. 1 - гілка сосни, 2 - жіноча шишка, 5 - чоловіча шишка, 8 - дозріла шишка.

2. 3 - луска чоловічої шишки, 4 - пилкове зерно, 6 - луска жіночої шишки, 10 - проросток сосни.

3. 4 - пилкове зерно, 5 - чоловіча шишка, 7 - дозріла шишка, 9 - насінина.

4. 1 - гілка сосни, 3 - пилкове зерно, 6 - процес запліднення, 8 - молода шишка.

Запитання 11

При аналізі хромосомного набору клітини ендосперму покритонасінної рослини було виявлено по 42 хромосоми в кожній її клітині. Який набір хромосом можна передбачати у клітинах зародкового корінця цієї насінини:

варіанти відповідей

1. 42.

2. 21.

3. 28.

4. 84.

Запитання 12

У трав'янистої рослини із прямостоячим стеблом учень виявив прості листки із сітчастим жилкуванням, що розташовані на стеблі почергово, стрижневу кореневу систему та квітку, будову якої можна було описати формулою Ч5П5Т∾М1. Після відцвітання квітки у неї утворювався сухий багатонасінний плід коробочка.До якого класу та за якими ознаками можна віднести цю рослину:

варіанти відповідей

1. До однодольних, бо в неї стрижнева коренева система та сухий плід коробочка.

2. До дводольних, бо в неї сітчасте жилкування листків та п'ятичленна квітка.

3. До однодольних, бо в неї почергове розміщення листків та у квітці є безліч тичинок.

4. До дводольних, бо у неї стрижнева коренева система та трав'янисте стебло.

Запитання 13

Встановіть відповідність між назвами родин та формулами квіток які для них характерні. 1 Капустяні, 2 Розові, 3 - Пасльонові, 4 - Бобові; а - Ч5П5Т∾М1, б - Ч5П1+2+(2)Т(9)+1М1, в - Ч(5)П(5)Т(5)М1, г - Ч_П(5)Т(5)М1, д - Ч4П4Т4+2М1:

варіанти відповідей

1. 1 - б, 2 - д, 3 - г, 4 - а.

2. 1 - в, 2 - б, 3 - д, 4 - а.

3. 1 - в, 2 - д, 3 - а, 4 - г.

4. 1 -д, 2 - а, 3 - в, 4 - б.

Запитання 14

Який із цих описів вірно описує ознаки рослин із родини цибулеві:

варіанти відповідей

1. Трав'янисті рослини із пальчастими листками що мають дугове жилкування і квітку з формулою О3+3Т3+3М1, плід ягода.

2. Трав'янисті рослини із простими листками що мають паралельне жилкування і квітку з формулою О6Т6М1, плід коробочка.

3. Трав'янисті рослини із пальчастими листками що мають сітчасте жилкування і квітку з формулою О5Т5М1, плід зернівка.

4. Трав'янисті рослини із складними листками що мають дугове жилкування і квітку з формулою О4Т4М1, плід ягода або коробочка.

Запитання 15

Встановіть відповідність між рослинами та галузями їх використання. 1 - кукурудза, 2 - рис, 3 - просо, 4 - цукрова тростина; а - технічна культура, б - кормова рослина, в - для виготовлення пшона, г - для виготовлення перлової крупи, д - для виготовлення рисової крупи:

варіанти відповідей

1. 1 - а, 2 - в, 3 - г, 4 -д.

2. 1 - б, 2 - д, 3 - в, 4 - а.

3. 1 - б, 2 - в, 3 - д, 4 -а.

4. 1 - в, 2 -д, 3 - г, 4 -б.

Запитання 16

Спороутворення, як спосіб розмноження, притаманний:

варіанти відповідей

1. Мохам.

2. Папоротям.

3. Водоростям.

4. Всім перерахованим тут групам рослин.

Запитання 17

Вегетативне розмноження у рослин можливе завдяки:

варіанти відповідей

1. Наявності насіння.

2. Наявності механічних тканин.

3. Здатності до регенерації.

4. Здатності утворювати фітогормони.

Запитання 18

Встановіть відповідність між рослинами та видозмінами їх органів, які використовуються для вегетативного розмноження. 1- полуниця, 2 - часник, 3 - жоржина, 4 - буряк; а - потовщення стебла, б - видозмінені бічні корені, в - видозмінені надземні пагони, г - видозмінений головний корінь, д - видозмінений підземний пагін:

варіанти відповідей

1. 1 - а, 2 - д, 3 - г, 4 - в.

2. 1 - б, 2 - в, 3 - г. 4 - а.

3. 1 - в, 2 - д, 3 - б, 4 - г.

4. 1 - г, 2 - в, 3 - б, 4 - д.

Запитання 19

Які переваги має статеве розмноження над нестатевим:

варіанти відповідей

1. Воно відбувається швидше.

2. При статевому розмноженні утворюється чисельніше потомство.

3. При статевому розмноженні відбувається комбінативна мінливість, що сприяє виникненню нових ознак, які можуть мати пристосувальні властивості.

4. При статевому розмноженні організми чітко зберігають спадкові ознаки і тому завжди є добре пристосованими до мінливих умов середовища.

Запитання 20

Яка ознака є спільною для перерахованих тут рослин - мох сфагнум, плаун булавовидний, сосна кедрова європейська, огірок городній:

варіанти відповідей

1. Вони є трав'янистими рослинами.

2. Вони є багаторічними рослинами.

3. Вони є однодомними рослинами.

4. Вони є насінними рослинами.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест