Імунна система здійснює захист організму від чужорідних клітин, вірусів, речовин та клітин власного тіла, що зазнали пошкоджень. При допомозі яких структур вона здійснює цей захист:
На молекулярному рівні імунна регуляція здійснюється за допомогою:
Розгляньте схему та встановіть якими цифрами на ній показані органи центрального та периферичного відділів імунної системи відповідно:
Які структури імунної системи нашого організму відфільтровують із крові і знищують віруси, бактерії та токсини:
Основними клітинами імунної системи є:
Які із цих речовин НЕ належать до неспецифічного імунітету:
Специфічний імунітет, на відміну від неспецифічного:
Речовини чи клітини, які здатні розпізнавати та блокувати чужорідні молекули, вірусні частки чи бактеріальні клітини, називаються:
Специфічний імунітет є:
Клітинний імунітет забезпечують певні види клітин імунної системи. Встановіть відповідність між типами цих клітин та процесами, які вони здійснюють. 1 - Т-хелпери, 2 - Т-кілери, 3 - Т-супресори, 4 - макрофаги; а - впорскування білка в чужорідні клітини, б- регуляція імунної відповіді, в - синтез цитокінів, г - утворення нових антигенів, д - поглинання чужих речовин чи клітин:
Яка із цих структур є елементом противірусного гуморального імунітету:
Імунітет до певних збудників може зберігатися в організмі людини завдяки:
В живих організмах відзначають таку властивість, як імунологічну толерантність. Вона проявляється в:
Першими із антигеном знайомляться, а потім презентують його іншим клітинам імунної системи:
Багато дітей в дитинстві хворіють на вітряну віспу - вітрянку. Після цього у них вже є клітини імунної пам'яті і повторно на цю хворобу вони, як правило, вже не хворіють. Як називається такий імунітет:
Під час вакцинації в організм людини вводять живого або ослабленого збудника хвороби у дозах, які зазвичай не викликають розвиток захворювання, але стимулюють утворення антитіл. У людини формується імунітет до такого збудника і вона вже є захищеною від цієї хвороби. Такий імунітет називають:
Одне із тяжких інфекційних захворювань дітей є дифтерія. Тому дітям роблять профілактичні щеплення від цього захворювання. проте, інколи батьки уникають вакцинації дітей і тоді дитина може захворіти на цю хворобу. В такому випадку в організмі утворюється велика кількість токсинів, які інколи можуть навіть спричинити смерть. Яким чином можна допомогти хворій дитині:
В імунології оперують такими термінами, як антиген та антитіло. Яка різниця між структурами, які мають такі назви:
Антигени - білкові тіла, які утворюються в імунній системі. Вони мають різні механізми впливу на антигени. Встановіть відповідність між антитілами та видами їх впливу на антигени. 1 - аглютиніни, 2 - лізини, 3 - преципітини; а - утворюють і осаджують комплекси антиген-антитіло; б - захоплюють по поїдають антигени, в - склеюють антигени та роблять їх неактивними, г - розчиняють антигени:
Порушення в роботі імунної системи, яке викликане непомірною імунною відповіддю на певні речовини, називається:
Речовина, яка виділяється лейкоцитами і є причиною прояву алергії, називається:
Причинами набутого порушення роботи імунної системи може бути втрата великої кількості крові. Яким чином це може бути пов'язано між собою:
Імунокорекція передбачає вплив на імунну систему з метою врегулювання її роботи. Який із цих напрямів впливу НЕ застосовують для імунокорекції:
При аутоімунних захворюваннях помилка імунної системи полягає в тому, що вона:
При профілактиці та лікуванні певних інфекційних захворювань використовують вакцини та сироватки. Яка різниця між цими препаратами:
У посиленні боротьби із вірусними інфекціями в організмі людини важливу роль відіграють певні види білків. До таки білків, що спеціалізуються на боротьбі із вірусними інфекціями, належать:
Інфекційні захворювання можуть мати різне походження, залежно від групи організмів, до якої належить збудник. Яку групу за особливостями будови представляє збудник малярії та яким шляхом він поширюється:
Є захворювання, що можуть потрапляти в організм людини не одним, а кількома шляхами. Через повітря та через молоко тварин до людини може потрапити збудник:
Розгляньте схему та визначте виготовлення якого препарату на ній зображено та з якою метою цей препарат використовують:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома