ЗНО. Пагін.

Додано: 14 серпня 2022
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 31 раз
30 запитань
Запитання 1

Пагін є частиною рослини. Які типи росту притаманні пагону:

варіанти відповідей

1. Тільки верхівковий.

2. Тільки бічний.

3. Тільки вставний.

4. Верхівковий, бічний та вставний.

Запитання 2

Яку функцію виконує стебло у ВСІХ рослин:

варіанти відповідей

1. Здійснює фотосинтез.

2. Утворює колючки, які захищають пагін від поїдання тваринами.

3. Утворює статеві органи, які забезпечують розмноження рослини.

4. Забезпечує транспорт речовин до різних частин рослини.

Запитання 3

Розгляньте малюнок та встановіть якими цифрами на ньому показані верхівкову та бічну бруньки, стебло, меживузля та пазуха листка відповідно:

варіанти відповідей

1. 2, 4, 7, 3, 5.

2. 1, 6, 2, 7, 4.

3. 4, 7, 1, 5, 2.

4. 5, 1, 7, 2, 3.

Запитання 4

Які генеративні органи можуть утворюватися на пагонах у насінних рослин:

варіанти відповідей

1. Спорангії.

2. Спороносні колоски.

3. Архегонії та антеридії.

4. Шишки та квітки.

Запитання 5

У багатьох рослин стебла мають слабо розвинену механічну тканину і тому не можуть самостійно підніматися вгору. Тоді вони використовують інші рослини як опору. Але при цьому вони або огортають опору своїм стеблом, або чіпляються за опору видозміненими пагонами. Серед відомих нам представників рослинного світу до таких належать хміль, плющ, квасоля, виноград. Прочитайте уважно текст та встановіть, яка із цих рослин НЕ використовує пагін для того, щоб підніматися по опорі:

варіанти відповідей

1. Хміль.

2. Плющ.

3. Квасоля.

4. Виноград.

Запитання 6

У рослин розрізняють такі типи пагонів, як сланкі та повзучі. Обидва типи цих пагонів стеляться по землі. В чому ж різниця між ними:

варіанти відповідей

1. Між ними нема різниці.

2. Сланкі стебла укорінюються, а повзучі ні.

3. Сланкі стебла, на відміну від повзучих, не укорінюються.

4. Сланкі стебла притаманні дерев'янистим рослинам, а повзучі - трав'янистим.

Запитання 7

На малюнку зображено рослину кукурудзу. Розгляньте малюнок та визначте, який тип пагону є у неї:

варіанти відповідей

1. Головний із здерев'янілим стеблом.

2. Головний та бічні із трав'янистим стеблом.

3. Головний та бічні із здерев'янілим стеблом.

4. Головний із трав'янистим стеблом.

Запитання 8

На деревах можна бачити різні типи пагонів: видовжені і укорочені, головний та бічні. На якому із цих типів пагонів завжди закладаються генеративні бруньки у яблуні, груші, вишні та інших плодових дерев:

варіанти відповідей

1. На укорочених.

2. На бічних.

3. На головному.

4. На видовжених.

Запитання 9

За своїм призначенням бруньки бувають вегетативними та генеративними. Вони різняться і за будовою. Якої структури нема у вегетативної бруньки, на відміну від генеративної:

варіанти відповідей

1. Конуса наростання.

2. Зачаткових листків.

3. Зачаткових квіток.

4. Зачаткових бруньок.

Запитання 10

Верхівкова вегетативна брунька у дерев забезпечує видовження головної та утворення бічних гілок. Якщо до кінця осені року А (умовне позначення, яке ви можете замінити конкретним роком) в цій верхівковій бруньці заклалися зачаткові бруньки у пазухах зачаткових листків, то молоді бічні гілочки із цих зачаткових бруньок будуть розвиватися умовного року:

варіанти відповідей

1. А.

2. А+1.

3. А+2.

4. А+3.

Запитання 11

При розвитку молодого дерева ми бачимо, як на його головному пагоні поступово формуються молоді гілки. Ті гілки, що розташовані найнижче, є найстаршими за віком, а отже, і найтовстішими. Але з часом, особливо після того, як в рослини відламуються, або у неї обрізають частину гілок, можна бачити, що на стовбурі нижче найстарших гілок утворюються тоненькі і молоді гілочки. Які утворення дають початок таким гілкам:

варіанти відповідей

1. Генеративні бруньки.

2. Камбій, що розташовується між корою та деревиною.

3. Додаткові бруньки.

4. Сплячі бруньки.

Запитання 12

У якої із цих рослин на коренях можуть утворюватися додаткові бруньки, а в якої на підземних органах є бічні бруньки, які дають початок молодим пагонам відповідно:

варіанти відповідей

1. Соняшник, пирій.

2. Вишня, топінамбур.

3. Суниці, капуста кольрабі.

4. Кульбаба, кукурудза.

Запитання 13

Садівники, які доглядають за плодовими деревами, проводять обрізку в саді і при цьому вони видаляють пошкоджені, хворі гілки та ті, що направлені досередини крони. Коли проводять обрізку декоративних кущів, наприклад самшиту, барбарису, то зрізають верхівки усіх гілок, які розташовані по контуру крони. Який із способів обрізки приводить до кращого галуження рослини:

варіанти відповідей

1. Коли вирізають тільки окремі гілки.

2. Коли вирізають верхівки гілок, що розташовані по краю крони.

3. Обидва способи приводять до посилення галуження.

4. Жоден із цих способів не сприяє процесу галуження.

Запитання 14

Який тип галуження стебла притаманний споровим рослинам:

варіанти відповідей

1. Дихотомічне.

2. Моноподіальне.

3. Симподіальне.

4. Несправжньодихотомічне.

Запитання 15

У якої із цих рослин пагони часто використовуються людиною для вегетативного розмноження:

варіанти відповідей

1. Садова полуниця.

2. Пирій повзучий.

3. Горох посівний.

4. Ромашка аптечна.

Запитання 16

Надземні видозміни пагона можуть виконувати різні функції. В якої із цих рослин вони служать для захисту від поїдання тваринами, а в якої для прикріплення до опори відповідно:

варіанти відповідей

1. Барбарис та горох.

2. Яблуня та квасоля.

3. Кактус та хміль.

1. Глід та виноград.

Запитання 17

Які із цих рослин запасають поживні речовини у надземних та у підземних видозмінених пагонах відповідно:

варіанти відповідей

1. Сосна та жоржини.

2. Соняшник та морква.

3. Капуста кольрабі та топінамбур.

4. Капуста броколі та батат.

Запитання 18

Чим відрізняються між собою корінь та кореневище:

варіанти відповідей

1. На кінчику кореня розташовується кореневий чохлик.

2. На кореневищі у вузлах розташовуються бічні бруньки.

3. Від кореневища відходять додаткові, а від кореня - бічні корені.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 19

Розгляньте малюнок та встановіть, якими цифрами на ньому позначено стебло, листки та бруньки відповідно:

варіанти відповідей

1. 2, 3, 1.

2. 4, 2, 3.

3. 3, 1, 4.

4. 1, 4, 2.

Запитання 20

Яка частина рослини часнику є цибулиною:

варіанти відповідей

1. Стебло із суцвіттям (стрілка).

2. Зубок часнику.

3. Головка часнику.

4. У часнику нема такої видозміни пагона як цибулина.

Запитання 21

Осьовою частиною пагона є …, до якого кріпляться … та … . У дерев між корою та деревиною розташовується шар …, який забезпечує ріст стебла у … . Прочитайте текст та визначте групу, в якій пропущені слова розташовані у відповідному порядку:

варіанти відповідей

1. Стебло, камбій, листки, бруньки, товщину.

2. Стебло, листки, бруньки, камбію, товщину.

3. Стебло, бруньки, листки, камбію, висоту.

4. Стебло, камбій, листки, бруньки, висоту.

Запитання 22

Для стебла притаманний позитивний:

варіанти відповідей

1. Геотропізм.

2. Геліотропізм.

3. Хемотропізм.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 23

Яка частина стебла забезпечує накопичення в ньому великої кількості запасних поживних речовин:

варіанти відповідей

1. Кора.

2. Деревина.

3. Камбій.

4. Серцевина.

Запитання 24

Якщо навколо стовбура дерева зробити кільцевий зріз кори, то у рослини:

варіанти відповідей

1. Не буде відбуватися жодних змін

2. По стеблу перестануть підніматися догори вода та мінеральні речовини.

3. По стеблу перестануть транспортуватися догори органічні речовини.

4. По стеблу перестануть транспортуватися донизу органічні речовини.

Запитання 25

Встановіть відповідність між частинами стовбура дерева та тканинами, з яких вони утворені. І - кора; ІІ - камбій; ІІІ - деревина; ІV - серцевина. А - запасаюча паренхіма; Б - паренхіма, провідна та механічна тканина; В - покривна тканина та паренхіма; Г - твірна тканина; Д - покривна, провідна та механічна тканина.

варіанти відповідей

1. І - Д, ІІ - Г, ІІІ - Б, ІV - А.

2. І - Г, ІІ - В, ІІІ - Б, ІV - Д.

3. І - А, ІІ - Д, ІІІ - Б, ІV - В.

4. І - В, ІІ - Б, ІІІ - А, ІV - Г.

Запитання 26

Коли навесні проводять забір березового та кленового соку у дерев, то його добувають із функціонуючих провідних елементів:

варіанти відповідей

1. Кори.

2. Камбію.

3. Деревини.

4. Серцевини.

Запитання 27

Навесні по елементах ксилеми рухається:

варіанти відповідей

1. Вода.

2. Розчинені неорганічні речовини.

3. Розчинені органічні речовини.

4. Всі зазначені тут речовини.

Запитання 28

Яким чином органічні речовини, які утворюються в листках під час фотосинтезу, потрапляють у серцевину стовбура дерева, щоб відкладатися там про запас:

варіанти відповідей

1. Вони рухаються туди по елементах ксилеми, які розташовані у серцевині.

2. Вони надходять туди по серцевинних променях, які починаються від елементів ксилеми у деревині.

3. Вони надходять туди по елементах флоеми, які розташовані у серцевині.

4. Вони надходять туди по серцевинних променях, які починаються від елементів флоеми у корі.

Запитання 29

На малюнку зображено поперечний розріз стовбура дерева. Якщо уважно розглянути малюнок, то чітко видно, що серцевина там розташована не по середині, а річні кільця мають різну ширину з різних боків від серцевини. Чим пояснити ці факти:

варіанти відповідей

1. Це помилка художника, який робив цей малюнок.

2. Кільця ширші з південного боку, бо там камбій краще прогрівається і його клітини активніше діляться.

3. Кільця ширші з північного боку, бо там прохолодніше і клітини менше випаровують води, тому мають більші розміри.

4. Кільця ширші з того боку, де стовбур був затінений іншими деревами, а отже був захищений від сильних вітрів та жаркого сонця.

Запитання 30

У стеблі рослини можна знайти елементи ксилеми та флоеми. Якими клітинами утворені ці провідні елементи відповідно:

варіанти відповідей

1. Мертвими клітинами із зруйнованими поперечними перегородками та живими клітинами із поперечними перегородками, які мають чисельні отвори.

2. Живими клітинами із зруйнованими поперечними перегородками та мертвими клітинами із поперечними перегородками, які мають чисельні отвори.

3. Живими клітинами із поперечними перегородками, які мають чисельні отвори та мертвими клітинами із зруйнованими поперечними перегородками.

4. Всі ці провідні елементи в стеблі утворені тільки мертвими клітинами із зруйнованими поперечними перегородками.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест