. Які губернії були створені на Правобережній Україні після інтеграції українських земель до складу Російської імперії?
Як називається процес втрати народом своєї культури, мови, традицій внаслідок поглинення його іншим, зазвичай численнішим, народом?
Які наслідки мала російсько-турецька війна 1806—1812 рр. для українських земель?
Коли почалася війна Росії з наполеонівською Францією, в якій брали участь українці? .
Якого історичного діяча характеризує наведена біографічна довідка?
«Кошовий отаман, під проводом якого козаки Задунайської Січі повернулися на російські землі й сформували Азовське козацьке військо».
Як називається перехід від дрібного товарного виробництва й мануфактури до великого машинного виробництва й заводу та фабрики?
Яка галузь займала провідне місце у промисловому виробництві Наддніпрянській України в першій половині ХІХ ст.?
Про яку соціальну верству йдеться в уривку з джерела?
«Великий зріст, фізична сила, мужні риси обличчя… становлять [їх] відмінні риси… Цей клас, підкоривши себе особливими умовами під час візникування, відрізняється цим від інших малоросіян. Вони мають дуже великих, сильних і красивих волів…; добрі, надзвичайної міцності вози, на які кладуть 100 і більше пудів, запрягаючи звичайну пару волів… Коли на Перекопі від озер сіль вивозилась вільно, …то були приклади, що [вони] вивозили парою волів на одному возі по 200 пудів солі і більше».
Кому з історичних діячів належать факти біографії?
«Керівник селянського повстанського руху на Поділлі, який протягом 23 років здійснив понад тисячу нападів на поміщицькі маєтки. «Український Робін Гуд», неодноразово засуджений царським урядом до каторжних робіт і заслання до Сибіру».
Коли відбулося повстання селян на Київщині, відоме під назвою «Київська козаччина»?
Яке місто відігравало провідну роль в національно-культурному русі українських земель на початку ХІХ ст.?
Яким шляхом представники російського суспільного руху прагнули ліквідувати самодержавство в Росії?
Коли відбулося повстання Чернігівського полку на Київщині?
Як називалася таємна політична організація, що діяла у Києві у січні 1846 — березні 1847 рр.?
Яким бачили майбутнє України представники Кирило-Мефодіївського товариства?
Про якого діяча суспільно-політичного руху йдеться в документі?
«...за писання підбурливих і надзвичайно зухвалих віршів... призначити рядовим в Оренбурзький окремий корпус із правом вислуги. Доручивши начальству найсуровіше наглядати, щоб від нього, ні в якому разі, не могло вийти підбурливих і пасквільних творів. ...Під найсуворіший нагляд, заборонивши писати і малювати».
Коли вийшла друком у Петербурзі поема І. Котляревського «Енеїда»?
Установіть відповідність між визначеннями та поняттями
1 релігійно-етичний рух, учасники якого закликали до об’єднання людей на принципах свободи, рівності й братерства
2 історична спільнота людей, сформована на основі спільної території, мови, культури, звичаїв, економічних зв’язків
3 дворянські революціонери, які прагнули ліквідації самодержавства, кріпацтва й встановлення демократичного ладу
4 особиста залежність селян від поміщиків, яка передбачала прикріплення селян до землі й виконання повинностей
А декабристи
Б кріпацтво
В масонство
Г нація
Д різночинці
Установіть відповідність між характеристиками та прізвищами історичних діячів
1 громадсько-політичний діяч, один із засновників Кирило-Мефодіївського товариства, автор наукових праць з математики, історії, філософії
2 видатний поет, прозаїк, художник, громадський діяч, автор поетичної збірки «Кобзар» і поеми «Гайдамаки», серії картин «Мальовнича Україна»
3 дворянський революціонер, один із засновників «Південного товариства» декабристів, автор програмного документа «Руська правда»
4 історик, письменник, співзасновник Кирило-Мефодіївського товариства, автор програмного документа «Книга буття українського народу»
А А. Борисов
Б М. Гулак
В М. Костомаров
Г П. Пестель
Д Т. Шевченко
Які факти свідчили про становлення розвиток ринкових відносин у промисловості Наддніпрянської України в першій половині ХІХ ст.? (три варіанти)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома