Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4.
(1) Ніщо так не любила Ольвія, як степ.
(2) З ранньої весни і до пізньої осені бувала вона в степу. (3) Тільки зникне біла зимова ковдра, як вона вже мчала батьковим конем за місто. (4) І хай ще по балках і яругах ховається сніг, а степ уже дихає свіжістю. (5) І вітри його — манливі і тревожні. (6) І на душі тоді неспокій, і кудись тебе тягне, а куди — сама не збагнеш. (7) А виберешся з міста ще через день-два, і степ уже інший — золотисто/жовтий. (8) То буяє першо/цвіт весняний. (9) На початку травня степ вбирається в зелені шати. (10) І тоді від краю до краю — смарагдове море, у якому то тут, то там квітне жовто/зілля, синьо спалахує волошка. (11) Пішов у ріст тонко/ніг, та так дружно, так рясно, що кінь бреде немов земним шумовинням… (В. Чемерис)
Орфографічна помилка допущена в слові
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4.
(1) Ніщо так не любила Ольвія, як степ.
(2) З ранньої весни і до пізньої осені бувала вона в степу. (3) Тільки зникне біла зимова ковдра, як вона вже мчала батьковим конем за місто. (4) І хай ще по балках і яругах ховається сніг, а степ уже дихає свіжістю. (5) І вітри його — манливі і тревожні. (6) І на душі тоді неспокій, і кудись тебе тягне, а куди — сама не збагнеш. (7) А виберешся з міста ще через день-два, і степ уже інший — золотисто/жовтий. (8) То буяє першо/цвіт весняний. (9) На початку травня степ вбирається в зелені шати. (10) І тоді від краю до краю — смарагдове море, у якому то тут, то там квітне жовто/зілля, синьо спалахує волошка. (11) Пішов у ріст тонко/ніг, та так дружно, так рясно, що кінь бреде немов земним шумовинням… (В. Чемерис)
Антоніми вжито в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4.
(1) Ніщо так не любила Ольвія, як степ.
(2) З ранньої весни і до пізньої осені бувала вона в степу. (3) Тільки зникне біла зимова ковдра, як вона вже мчала батьковим конем за місто. (4) І хай ще по балках і яругах ховається сніг, а степ уже дихає свіжістю. (5) І вітри його — манливі і тревожні. (6) І на душі тоді неспокій, і кудись тебе тягне, а куди — сама не збагнеш. (7) А виберешся з міста ще через день-два, і степ уже інший — золотисто/жовтий. (8) То буяє першо/цвіт весняний. (9) На початку травня степ вбирається в зелені шати. (10) І тоді від краю до краю — смарагдове море, у якому то тут, то там квітне жовто/зілля, синьо спалахує волошка. (11) Пішов у ріст тонко/ніг, та так дружно, так рясно, що кінь бреде немов земним шумовинням… (В. Чемерис)
Частку вжито у фрагменті
Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4.
(1) Ніщо так не любила Ольвія, як степ.
(2) З ранньої весни і до пізньої осені бувала вона в степу. (3) Тільки зникне біла зимова ковдра, як вона вже мчала батьковим конем за місто. (4) І хай ще по балках і яругах ховається сніг, а степ уже дихає свіжістю. (5) І вітри його — манливі і тревожні. (6) І на душі тоді неспокій, і кудись тебе тягне, а куди — сама не збагнеш. (7) А виберешся з міста ще через день-два, і степ уже інший — золотисто/жовтий. (8) То буяє першо/цвіт весняний. (9) На початку травня степ вбирається в зелені шати. (10) І тоді від краю до краю — смарагдове море, у якому то тут, то там квітне жовто/зілля, синьо спалахує волошка. (11) Пішов у ріст тонко/ніг, та так дружно, так рясно, що кінь бреде немов земним шумовинням… (В. Чемерис)
Речення з підрядним часу
Прочитайте текст і виконайте завдання 5–8.
(1) Мотря розглядала універсали і письма Мазепи. (2) Довідалася багато дечого такого, про що їй і не снилося перше. (3) Не гадала, що це таке трудне і складне діло — гетьманувати. (4) Треба боронити край і перед зовнішніми, і перед внутрішніми ворогами. (5) Одних і других багато. (6) І цареві годи, і своїх не зраджуй,— по/між дощ ходи, не/замітно скріпляючи й поширюючи свою владу. (7) Одно листування з полковником Новицьким яке цікаве. (8) Раз величає його гетьман своїм товаришом і другом, то знову докоряє йому, що приказ не виконав як/слід. (9) А все такими вважливими, деколи навіть хитрими словами. (10) Не/легка річ гетьманська булава. (За Б. Лепким)
Односкладним означено-особовим є речення
Прочитайте текст і виконайте завдання 5–8.
(1) Мотря розглядала універсали і письма Мазепи. (2) Довідалася багато дечого такого, про що їй і не снилося перше. (3) Не гадала, що це таке трудне і складне діло — гетьманувати. (4) Треба боронити край і перед зовнішніми, і перед внутрішніми ворогами. (5) Одних і других багато. (6) І цареві годи, і своїх не зраджуй,— по/між дощ ходи, не/замітно скріпляючи й поширюючи свою владу. (7) Одно листування з полковником Новицьким яке цікаве. (8) Раз величає його гетьман своїм товаришом і другом, то знову докоряє йому, що приказ не виконав як/слід. (9) А все такими вважливими, деколи навіть хитрими словами. (10) Не/легка річ гетьманська булава. (За Б. Лепким)
Характеристиці «просте, двоскладне, неповне» відповідає речення
Прочитайте текст і виконайте завдання 5–8.
(1) Мотря розглядала універсали і письма Мазепи. (2) Довідалася багато дечого такого, про що їй і не снилося перше. (3) Не гадала, що це таке трудне і складне діло — гетьманувати. (4) Треба боронити край і перед зовнішніми, і перед внутрішніми ворогами. (5) Одних і других багато. (6) І цареві годи, і своїх не зраджуй,— по/між дощ ходи, не/замітно скріпляючи й поширюючи свою владу. (7) Одно листування з полковником Новицьким яке цікаве. (8) Раз величає його гетьман своїм товаришом і другом, то знову докоряє йому, що приказ не виконав як/слід. (9) А все такими вважливими, деколи навіть хитрими словами. (10) Не/легка річ гетьманська булава. (За Б. Лепким)
У реченні (3) дієслово гетьманувати виконує синтаксичну роль
Прочитайте текст і виконайте завдання 5–8.
(1) Мотря розглядала універсали і письма Мазепи. (2) Довідалася багато дечого такого, про що їй і не снилося перше. (3) Не гадала, що це таке трудне і складне діло — гетьманувати. (4) Треба боронити край і перед зовнішніми, і перед внутрішніми ворогами. (5) Одних і других багато. (6) І цареві годи, і своїх не зраджуй,— по/між дощ ходи, не/замітно скріпляючи й поширюючи свою владу. (7) Одно листування з полковником Новицьким яке цікаве. (8) Раз величає його гетьман своїм товаришом і другом, то знову докоряє йому, що приказ не виконав як/слід. (9) А все такими вважливими, деколи навіть хитрими словами. (10) Не/легка річ гетьманська булава. (За Б. Лепким)
Дієслівна форма в переносному значенні використана в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання 9–12.
(1) І тоді сталося несподіване для хлопчика, для Степана і для самого Шептала. (2) Од того дотику його бридливо пересмикнуло і підняло. (3) Білий кінь шарпнувся, вирвав кінець повода, дико звівся на задні ноги, біснувато стріляючи страшними, кровавими очима. (4) Цієї хвилини він був
справжнім, білим конем, відважним та одчайдушним, як його далекі предки. (5) Хлопчик відсахнувся, у грізнім подиві занімів Степан. (6) Шептало легко опустився на передні ноги, збив копитами пісок, перестрибнув рів і помчав через гусячу царину в лугову синь. (За В. Дроздом)
У значенні іменника вжито прикметник
Прочитайте текст і виконайте завдання 9–12.
(1) І тоді сталося несподіване для хлопчика, для Степана і для самого Шептала. (2) Од того дотику його бридливо пересмикнуло і підняло. (3) Білий кінь шарпнувся, вирвав кінець повода, дико звівся на задні ноги, біснувато стріляючи страшними, кровавими очима. (4) Цієї хвилини він був справжнім, білим конем, відважним та одчайдушним, як його далекі предки. (5) Хлопчик відсахнувся, у грізнім подиві занімів Степан. (6) Шептало легко опустився на передні ноги, збив копитами пісок, перестрибнув рів і помчав через гусячу царину в лугову синь. (За В. Дроздом)
Зайва кома є в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання 9–12.
(1) І тоді сталося несподіване для хлопчика, для Степана і для самого Шептала. (2) Од того дотику його бридливо пересмикнуло і підняло. (3) Білий кінь шарпнувся, вирвав кінець повода, дико звівся на задні ноги, біснувато стріляючи страшними, кровавими очима. (4) Цієї хвилини він був справжнім, білим конем, відважним та одчайдушним, як його далекі предки. (5) Хлопчик відсахнувся, у грізнім подиві занімів Степан. (6) Шептало легко опустився на передні ноги, збив копитами пісок, перестрибнув рів і помчав через гусячу царину в лугову синь. (За В. Дроздом)
Відокремлена обставина є в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання 9–12.
(1) І тоді сталося несподіване для хлопчика, для Степана і для самого Шептала. (2) Од того дотику його бридливо пересмикнуло і підняло. (3) Білий кінь шарпнувся, вирвав кінець повода, дико звівся на задні ноги, біснувато стріляючи страшними, кровавими очима. (4) Цієї хвилини він був справжнім, білим конем, відважним та одчайдушним, як його далекі предки. (5) Хлопчик відсахнувся, у грізнім подиві занімів Степан. (6) Шептало легко опустився на передні ноги, збив копитами пісок, перестрибнув рів і помчав через гусячу царину в лугову синь. (За В. Дроздом)
Безсполучниковим складним є речення
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома