За алфавітом записано всі слова рядка
Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку
Лексичну помилку допущено в реченні
Тільки в множині вживаються обидва слова рядка
Поширеним є речення
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст.
(1)У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені.
Останнє слово першого речення можна замінити на
Прочитайте текст.
(1)У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені.
Орфографічну помилку допущено в написанні слова
Прочитайте текст.
(1)У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені.
Безсполучниковим складним є речення
Прочитайте текст.
(1)У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені.
Стиль тексту –
Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка
М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Апостроф треба писати в усіх словах рядка
Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
У наведених фразеологізмах карти в ..., розв’язати ..., ... сверблять на місці крапок має бути слово
Спільнокореневим до слова міняти є
Підкреслені літери позначають один і той самий звук у всіх словах рядка
Прочитайте речення.
Найбільш ... вчені мали ... здібності саме до точних наук, і саме навчання ... розвиває логічне мислення.
Правильним є варіант заповнення пропусків
Прочитайте речення.
Зранку ми гуляли (1)К/київськими вулицями, щоправда, нашвидкуруч оглянули (2)В/володимирський (3)С/собор і (4)Б/ботанічний (5)С/сад імені Фоміна.
Велику літеру треба писати в словах, позначених цифрами
Редагування потребує словосполучення
Помилку у творенні форми наказового способу дієслова допущено в рядку
Прочитайте речення.
Леся Українка розуміла (1) що попередні поети (2) співали відповідно до вимог своєї доби (3) і вона має не повторювати їх (4) а співати власним голосом (5) як того вимагає її час.
НЕ треба ставити коми на місці цифри
Доберіть до слів синоніми
Слово
1 копіткий
2 химерний
3 опасистий
4 вайлуватий
Синонім
А незграбний
Б ретельний
В субтильний
Г незвичний
Д огрядний
Установіть відповідність між відокремленим членом речення та його прикладом.
Відокремлений член речення
1 додаток
2 обставина
3 означення
4 прикладка (як різновид означення)
Приклад
А Бережіть честь народу – найкоштовнішу перлину.
Б А я не знаю нічого ніжнішого окрім берези.
В Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно!
Г Часом близько, під самим муром, ревуть і трублять автомобілі.
Д Удалині сивою смугою бовваніє ліс, оповитий морозяним серпанком.
26. Установіть відповідність між видом складного речення та прикладом.
Вид речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Приклад
А Серед осудливих розмов оберігайте жінку: вона вразлива на любов і на гірку сльозинку.
Б У світі злому і холодному, де щастя зіткане з прощань, чи ми пробачим одне одному цю несподівану печаль?
В А вранці із усіх казок прийшов невиспаний бузок, росу із кучерів струснув, ліг поруч з нами і заснув.
Г Там, за порогами, в степах, де землі щедрі і розлогі, сидять лелеки на стовпах і ріллі дихають вологі.
Д А в мене й досі при згадці про маленького білявого хлопчика та його стареньку бабцю пробігають по тілу мурашки і стає страшно-страшно.
Визначте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
Слова (1)поета (2)переконливі, якщо емоції, (3)які вони викликають, (4)довго не покидають нас.
А підмет
Б додаток
В присудок
Г означення
Д обставина
Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Уся ця смуга берега, (2)прикрита (3)від північних і східних вітрів пасмом гір, (4)обмивається голубим морем.
А займенник
Б прийменник
В особове дієслово
Г безособове дієслово
Д дієприкметник (як особлива форма дієслова)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома