ЗНО Варіант 5

Додано: 4 травня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 714 разів
28 запитань
Запитання 1

За алфавітом записано всі слова рядка

варіанти відповідей

кабіна, кавоман, кав’ярня, кав’яр     

політ, полив’яний, помада, портал

ґава, гантеля, гарантія, гастрит

подив, подія, пожертва, поклик

Запитання 2

Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку

варіанти відповідей

двадцять три учня

чотири учасника

півтора місяця

двоє учасниць

Запитання 3

Лексичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

дані співпадають

контролювати дії

смисл сказаного

вибирати товар

Запитання 4

Тільки в множині вживаються обидва слова рядка

варіанти відповідей

лаштунки, милиці

ворота, окуляри

граблі, чоботи

шахи, кеглі

Запитання 5

Поширеним є речення

варіанти відповідей

Спинись, хвилино!

Рахунок заблоковано.

Світанок дивовижний.

Не всі ми б’ємо байдики.

Запитання 6

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Мабуть відпочину, а потім почитаю.

Ні, не треба нарікати на свою долю!

Біля мого дому – величезний парк.

Дорога сестро, пишу тобі з Одеси.

Запитання 7

Прочитайте текст.

(1)У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені.

Останнє слово першого речення можна замінити на

варіанти відповідей

зазвучали

затремтіли

потьмяніли

розійшлися

Запитання 8

Прочитайте текст.

(1)У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені.

Орфографічну помилку допущено в написанні слова

варіанти відповідей

невидимим

до гори

не розгадану

вгору

Запитання 9

Прочитайте текст.

(1)У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені.

Безсполучниковим складним є речення

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

Запитання 10

Прочитайте текст.

(1)У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені.

Стиль тексту –

варіанти відповідей

науковий

художній

розмовний

публіцистичний

Запитання 11

Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка

варіанти відповідей

совіс..ний, захис..ник, форпос..ний

безшелес..ний, невіс..ці, учас..ник

прихвос..ні, доблес..но, очис..ний

ціліс..ний, шіс..десят, радіс..ний 

щотиж..ня, студен..ство, сер..це

Запитання 12

М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

умиєт..ся, біл..ший, брин..чати

вуз..кий, сніжинон..ці, мен..ше

їдал..ня, русал..чин, голівон..ці

річен..ці, камін..чик, зган..бити

дивац..кий, стіл..чик, ірпін..ський


Запитання 13

Апостроф треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

дерев..яний, уп..ятьох, духм..яний

м..язистий, хлоп..ятко, помор..янин

в..юнкий, розв..язок, подвір..ячко

пів..ящика, Вороб..йов, над..їсти

від..ємний, з..економити, арф..яр

Запитання 14

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

свяще(н/нн)ий, ві(с/сс)ю, молодіс(т/тт)ю

бездога(н/нн)ий, розкі(ш/шш)ю, І(л/лл)я

сі(л/лл)ю, одухотворе(н/нн)ий, зва(н/нн)я

узбі(ч/чч)я, освітле(н/нн)ість, ті(н/нн)ю

пі(в/вв)ікна, залізя(ч/чч)я, да(н/нн)ий

Запитання 15

Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

тр..валий, л..монний, мар..во

прокл..нати, розс..хатися, д..вина

вул..чка, зробл..ний, сел..ще

п..рукар, нов..на, д..белий

вел..тень, т..паж, п..таєш

Запитання 16

У наведених фразеологізмах карти в ..., розв’язати ..., ... сверблять на місці крапок має бути слово

варіанти відповідей

пальці

долоні

лікті

ноги

руки

Запитання 17

Спільнокореневим до слова міняти є

варіанти відповідей

міністерство

мінеральний

розмінувати

незамінний

мінімум

Запитання 18

Підкреслені літери позначають один і той самий звук у всіх словах рядка

варіанти відповідей

вода, перегони, голубка

комп’ютер, тест, чекання

випадок, родина, молитва

тернистий, кетяг, Одеса

Поділ, момент, жоржина

Запитання 19

Прочитайте речення.

Найбільш ... вчені мали ... здібності саме до точних наук, і саме навчання ... розвиває логічне мис­лення.

Правильним є варіант заповнення пропусків

варіанти відповідей

видатніші, найкращі, математики

видатні, найкращі, математики

видатні, найкращі, математиці 

видатні, кращі, математиці

видатні, кращі, математики

Запитання 20

Прочитайте речення.

Зранку ми гуляли (1)К/київськими вулицями, щоправда, нашвидкуруч оглянули (2)В/володимирський (3)С/собор і (4)Б/ботанічний (5)С/сад імені Фоміна.

Велику літеру треба писати в словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

1 і 2

1 і 4

2 і 3

2 і 4

4 і 5

Запитання 21

Редагування потребує словосполучення

варіанти відповідей

прийняти належні міри

прийняти нового клієнта

прийняти речі зі столу

прийняти гостей щедро

прийняти в партію

Запитання 22

Помилку у творенні форми наказового способу дієслова допущено в рядку

варіанти відповідей

розпочнімо

хай знає

стояти

робіте

жуй

Запитання 23

Прочитайте речення.

Леся Українка розуміла (1) що попередні поети (2) співали відповідно до вимог своєї доби (3) і во­на має не повторювати їх (4) а співати власним голосом (5) як того вимагає її час.

НЕ треба ставити коми на місці цифри

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 24

Доберіть до слів синоніми


Слово

1 копіткий

2 химерний

3 опасистий

4 вайлуватий

 

Синонім

А незграбний

Б ретельний

В субтильний

Г незвичний

Д огрядний

варіанти відповідей

1-Б

2-Г

3-Д

4-А

1-Г

2-Б

3-Д

4-А

1-Б

2-Г

3-А

4-Д

1-Б

2-Д

3-Г

4-А

Запитання 25

Установіть відповідність між відокремленим членом речення та його прикладом.


Відокремлений член речення

1 додаток

2 обставина

3 означення

4 прикладка (як різновид означення)


Приклад

А Бережіть честь народу – найкоштовнішу перлину.

Б А я не знаю нічого ніжнішого окрім берези.

В Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно!

Г Часом близько, під самим муром, ревуть і трублять автомобілі.

Д Удалині сивою смугою бовваніє ліс, оповитий морозяним серпанком.

варіанти відповідей

1-Г

2-Б

3-Д

4-А

1-Б

2-Г

3-Д

4-А

1-Б

2-Г

3-А

4-Д

1-Б

2-Д

3-Г

4-А

Запитання 26

26. Установіть відповідність між видом складного речення та прикладом.


Вид речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 складне з різними видами зв’язку


Приклад

А Серед осудливих розмов оберігайте жінку: вона вразлива на любов і на гірку сльозинку.

Б У світі злому і холодному, де щастя зіткане з прощань, чи ми пробачим одне одному цю несподівану печаль?

В А вранці із усіх казок прийшов невиспаний бузок, росу із кучерів струснув, ліг поруч з нами і заснув.

Г Там, за порогами, в степах, де землі щедрі і розлогі, сидять лелеки на стовпах і ріллі дихають вологі.

Д А в мене й досі при згадці про маленького білявого хлопчика та його стареньку бабцю пробігають по тілу мурашки і стає страшно-страшно.


варіанти відповідей

1-Б

2-Д

3-А

4-Г

1-Д

2-Б

3-Г

4-А

1-Д

2-Б

3-А

4-Г

1-Д

2-А

3-В

4-Г

Запитання 27

Визначте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

Слова (1)поета (2)переконливі, якщо емоції, (3)які вони викликають, (4)довго не покидають нас.


А підмет

Б додаток

В присудок

Г означення

Д обставина


варіанти відповідей

1-В

2-А

3-Б

4-Д

1-Г

2-В

3-А

4-Б

1-Г

2-А

3-В

4-Д

1-Г

2-В

3-Б

4-Д

Запитання 28

Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1)Уся ця смуга берега, (2)прикрита (3)від північних і східних вітрів пасмом гір, (4)обмиваєть­ся голубим морем.


А займенник

Б прийменник

В особове дієслово

Г безособове дієслово

Д дієприкметник (як особлива форма дієслова)


варіанти відповідей

1-А

2-Д

3-Б

4-В

1-Д

2-А

3-Б

4-В

1-А

2-Д

3-Г

4-Б

1-А

2-Б

3-Г

4-В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест