ЗНО. Вища нервова діяльність.

Додано: 5 червня 2021
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 10 разів
30 запитань
Запитання 1

Основними процесами у нервовій системі є:

варіанти відповідей

1. Живлення та виділення.

2. Дихання та газообмін.

3. Збудження та гальмування.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 2

Основними показниками нервових процесів є:

варіанти відповідей

1. Рухливість нервових процесів.

2. Зрівноваженість нервових процесів.

3. Сила нервових процесів.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 3

Для безумовних рефлексів притаманні певні ознаки. Які із перерахованих тут ознак НЕ характерні для безумовних рефлексів:

варіанти відповідей

1. Є вродженими і передаються по спадковості.

2. Є індивідуальними і притаманні окремим особинам виду.

3. Їх центри розташовані в стовбурі головного та в спинному мозку.

4. Їх центри можуть об'єднуватися і служити основою для утворення інстинктів.

Запитання 4

Безумовні рефлекси проявляються у відповідь на дію:

варіанти відповідей

1. Умовного подразника.

2. Нових, раніше невідомих організмові факторів.

3. Стабільних показників внутрішнього середовища організму.

4. Безумовних подразників зовнішнього або внутрішнього середовища.

Запитання 5

І.П. Павлов розробив теорію умовних рефлексів. Він вказав, що прояв умовного рефлексу починається із дії умовного подразника. Який із цих харчових подразників НЕ належить до умовних:

варіанти відповідей

1. Дотик їжі до стінок ротової порожнини.

2. Вигляд їжі.

3. Запах їжі.

4. Всі перераховані тут показники не належать до умовних подразників.

Запитання 6

Умовні рефлекси виникають внаслідок утворення тимчасових зв'язків між відповідними кірковими центрами життєвих функцій (дихальний, слиновидільний та ін.) та сенсорними центрами (зоровий, слуховий та ін.) у корі мозку. В якому із наведених прикладів ми можемо бачити утворення такого зв'язку між центром слиновиділення та нюховою зоною в корі мозку:

варіанти відповідей

1. У людини виникає часте чхання, коли вона відкрила коробку із приправами.

2. У людини виникає мимовільне слиновиділення при вигляді красивого торта на прилавку магазину.

3. У людини виділяється слина коли вона відчула запах свіжоспеченого хліба.

4. У людини виділяється слина коли вона бачить на тарілці порізані лимони.

Запитання 7

Об'єднання безумовних рефлексів утворюють ..., а ланцюги, в які об'єднуюються умовні рефлекси є основою умінь, навичок і утворюють ... . Вставте в текст пропущені слова у відповідному порядку:

варіанти відповідей

1. Інстинкти, звички.

2. Оборонні рефлекси, динамічні стереотипи.

3. Динамічні стереотипи, інстинкти.

4. Інстинкти, динамічні стереотипи.

Запитання 8

Свого часу І.П. Павлов писав про те, що гарний посуд та красиве сервірування столу покращують процеси травлення в організмі людини. Як ми можемо класифікувати умовні рефлекси, що стимулюють процеси слиновиділення та шлункового соковиділення в цьому випадку:

варіанти відповідей

1. Вегетативні, штучні.

2. Вегетативні, натуральні.

3. Соматорухові, штучні.

4. Соматорухові, натуральні.

Запитання 9

На фотографіях ви бачити людину в якої проявляються різні емоції. Ви можете легко розпізнати, які саме емоції показує людина на тій чи іншій фотографії. Це пов'язано із тим, що:

варіанти відповідей

1. Вираз емоцій є умовним рефлексом.

2. Ми вчимося виражати свої емоції в процесі життя і це приклад того ж самого рефлексу, що вміння користуватися законами фізики, які однакові для всіх.

3. Вираз емоцій є безумовним видоспецифічним рефлексом.

4. Емоції - це штучні соматорухові умовні рефлекси.

Запитання 10

Багато дітей відвідують музичну чи художню школу, різні гуртки та спортивні секції. Там вони навчаються грі на музичних інструментах, пізнають різні техніки малювання, вчаться виготовляти моделі літаків чи конструювати роботів, виконувати гімнастичні вправи та інше. Чи є між цими видами діяльності щось спільне з точки зору вищої нервової діяльності:

варіанти відповідей

1. Так, всі ці дії є прикладами формування динамічних стереотипів.

2. Ні, бо це різні види діяльності, які нічим між собою не пов'язані.

3. Так, бо це види діяльності, які протидіють розвитку у дитини негативної поведінки.

4. Ні, бо ці види діяльності не пов'язані із впливом на вищу нервову діяльність.

Запитання 11

Розгляньте схему. На ній зображені дуги харчового та зіничного рефлексів. Буквами а, б та в показано тимчасові зв'язки, які можуть утворюватися між цими центрами. Які умови повинні бути дотримані, щоб такі зв'язки утворилися і були такими, які позначені буквою в:

варіанти відповідей

1. Між подразненнями центру зору та смаку не повинно минати багато часу.

2. Подразнення центру зору повинно передувати подразненню центра смаку.

3. Поєднання подразнень зорового та смакового аналізаторів повинні бути кількаразовими.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 12

У маленької дитини є бажання торкатися до різних предметів. Коли вона торкається м'яких іграшок чи гумових кульок, у неї проявляються позитивні емоції. Дотик до колючого кактуса - негативні емоції. Наступного разу у дитини не буде бажання знову погладити кактус. Це приклад прояву:

варіанти відповідей

1. Безумовного рефлексу.

2. Швидкого формування умовного рефлексу.

3. Інтелектуальної поведінки.

4. Свідомості.

Запитання 13

1. В учнів є ряд умовних харчових рефлексів на час, вигляд, запах їжі та інші. Але коли учень вже повертається зі школи і починається процес шлункового соковиділення, товариш телефонує і повідомляє, що потрібно негайно повернутися до школи, щоб здати навчальні матеріали за пропущені уроки, бо в іншому разі він має шанс отримати дуже низький бал із цього предмету у табель. Учень повертається до школи, соковиділення припиняється. 2. У мешканців будинку є чітко вироблені умовні рефлекси на розташування вимикачів, тому вони можуть знаходити їх без візуального сприймання. В будинку зробили капітальний ремонт і вимикачі буле переміщені на нові місця. За певний проміжок часу мешканці будинку вже безпомилково знали нове місце розташування вимикачів, а про старе їх місце і не згадували. Важливою умовою пристосування організму до мінливих умов середовища є гальмування умовних рефлексів. Проаналізуйте наведені приклади та вкажіть які типи гальмування вони відповідно демонструють:

варіанти відповідей

1. Внутрішнє і зовнішнє.

2. Зовнішнє і внутрішнє.

3. Це приклади зовнішнього гальмування.

4. Це приклади внутрішнього гальмування.

Запитання 14

Зовнішнє гальмування, на відміну від внутрішнього, НЕ приводить до:

варіанти відповідей

1. Повного зникнення умовного рефлексу.

2. Руйнування тимчасових зв'язків між центрами в корі та підкіркових зонах даного рефлексу.

3. Тривалого тренування процесу гальмування рефлексу.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 15

Прогресивному розвиток мови, як засобу комунікації, у людини сприяли:

варіанти відповідей

1. Наявність мовних зон у корі мозку.

2. Здатність формуватися у корі та підкіркових зонах тимчасових зв'язків, що є основою умовних рефлексів.

3. Праця та суспільний спосіб життя.

4. Наявність великої кількості безумовних рефлексів.

Запитання 16

У людини в лівій півкулі розташовані дві мовні зони. Їх називають за прізвищами вчених, які їх відкрили та дослідили. Порушення роботи якої із цих зон приводить до того, що у людини втрачається здатність розуміти зміст слова, але є здатність вимовляти слова:

варіанти відповідей

1. Зони Верніке.

2. Зони Брока.

3. Обох зон одночасно.

4. Ця патологія виникає при пошкодженні інших, а не вказаних тут зон, які розташовані у правій півкулі.

Запитання 17

Коли людина дивиться на м'яч, то вона бачить, що він круглий, твердий, кольоровий, має запах натуральної шкіри, з якої він виготовлений. Про який процес у корі ми можемо говорити в цьому випадку:

варіанти відповідей

1. Уявлення.

2. Відчуття.

3. Сприйняття.

4. Мислення.

Запитання 18

Чи може дитина, яка не має елементарних уявлень про будову молекули, уявити собі будову молекули глюкози, чи хоча б води, якщо їй сказати хімічні формули цих речовин:

варіанти відповідей

1. Так, бо по формулі вона може уявити собі з чого складаються ці речовини.

2. Ні, бо уявлення будуються на основі життєвого досвіду, а в дитини поки що ще нема необхідного досвіду у цій галузі.

3. Так, бо дитина має багату уяву і маючи відповідні формули вона легко може собі уявити будову цих молекул.

4. Ні, бо для того, щоб уявити собі будову молекули дитині ще б треба було засвоїти знання про символи хімічних елементів.

Запитання 19

1. Учень першого класу розв'язує задачу у якій сказано, що у двох братів було по певній кількості яблук і треба визначити, скільки яблук було у них разом. 2. Учень восьмого класу зображає розташування електронів на різних енергетичних рівнях у хімічного елементу Алюмінію. В якому із цих прикладів ми має випадок абстрактного мислення:

варіанти відповідей

1. Тільки в першому прикладі.

2. Тільки в другому прикладі.

3. В обох прикладах.

4. В жодному із прикладів.

Запитання 20

На уроці хімії учні вивчають про сірководень. Учитель розповідає учням про будову молекули, дає інформацію про фізичні та хімічні властивості цієї речовини. Відомо, що сірководень має запах тухлих яєць. Чи можуть учні усвідомити цей матеріал, якщо вчитель не буде їм демонструвати сірководень та давати його нюхати:

варіанти відповідей

1. Так, вони в цьому випадку користуються досвідом та другою сигнальною системою.

2. Ні, бо учені повинні побачити, відчути і тільки тоді вони це зрозуміють.

3. Так, вони в цьому випадку користуються першою сигнальною системою.

4. Ні, бо вони в цьому випадку не можуть скористатися першою сигнальною системою.

Запитання 21

Вчені розрізняють кілька видів научіння. До якого із цих видів можна віднести момент научіння, коли учень раптом знайшов короткий шлях розв'язання складної математичної задачі:

варіанти відповідей

1. Закарбування.

2. Научіння шляхом проб та помилок.

3. Наслідування.

4. Миттєве научіння або інсайт.

Запитання 22

Для того, щоб зрозуміти будову атома хімічного елемента, важливою умовою є розумова діяльність в основі якої лежить:

варіанти відповідей

1. Уява.

2. Мова.

3. Рухова активність.

4. Свідомість.

Запитання 23

Для покращення процесів розумової діяльності важливу роль відіграє:

варіанти відповідей

1. Активна фізична робота.

2. Воля, що сприяє вибору оптимальних процесів у мозку.

3. Позитивні емоції.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 24

За тривалістю зберігання інформації пам'ять поділяють на кілька видів. Якщо ми почули 10 слів і з них через 30 секунд змогли відтворити 7+2 слова, то мова іде про пам'ять:

варіанти відповідей

1. Сенсорну.

2. Короткочасну.

3. Довготривалу.

4. Нема правильної відповіді.

Запитання 25

Для того, щоб довести теорему із геометрії, учень повинен використати пам'ять:

варіанти відповідей

1. Емоційну.

2. Словесно-логічну.

3. Рухову.

4. Образну.

Запитання 26

Вищу нервову діяльність людини забезпечують:

варіанти відповідей

1. Кора та підкіркові ядра.

2. Стовбур головного мозку.

3. Окремі ділянки сірої речовини спинного мозку.

4. Всі зазначені тут зони.

Запитання 27

Характеризуючи особливості вищої нервової діяльності різних людей, Павлов виділяв певні параметри для процесів збудження та гальмування. До цих параметрів НЕ належить:

варіанти відповідей

1. Сила процесів.

2. Збудливість процесів.

3. Рухливість процесів.

4. Зрівноваженість процесів.

Запитання 28

Для якого із типів темпераменту притаманні такі характеристики нервових процесів "сильний, рухливий, врівноважений":

варіанти відповідей

1. Холерик.

2. Сангвінік.

3. Флегматик.

4. Меланхолік.

Запитання 29

Люди із таким типом темпераменту легко пристосовуються до мінливих умов середовища, активні, ініціативні, комунікабельні, швидко приймають рішення, вміють уникати конфліктів. Що можна сказати про тип темпераменту таких людей:

варіанти відповідей

1. Це сангвініки.

2. Це флегматики.

3. Це холерики.

4. Це меланхоліки.

Запитання 30

Біологічне значення сну полягає в тому, що:

варіанти відповідей

1. Здійснюється обробка отриманої за день інформації.

2. Відновлюються обмінні процеси в організмі.

3. Відновлюється працездатність організму та структури нейронів.

4. Всі відповіді вірні.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест