Однаковий звук позначають букви, підкоеслені в окремих словах речення
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)
У періодичному (1)виданні надруковано (2)діалог з експертом в галузі (3)кулінарії про (3)пекарські знахідки, смачні страви з (5)курятини, секрет приготування (6)лате, особливу (7)начинку для млинців, а також про те, як відкрити власну (8)піцерію
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка
НЕМАЄ лексичної помилки в обох словосполученнях рядка
Без м'якого знака на місці пропуску треба писати всі слова в рядку
Через дефіс пишуться всі слова в рядку
Апостроф треба писати у всіх словах рядка
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) По синіх водах небес плив місяць. (2) Наче обгорнутий блискучою фольгою, місяць розливав по нічному небу хвилі мʼякого проміння, тихо слав холодне світло донизу, й під тим широким і байдужим усміхом усе набрало якихось легких і наче нереальних обрисів. (3) Полегшали будинки, здавались не такими громіздкими; обличчя людей стали вродливіші й таємничіші. (4) Гілля дерев, опушене молоденьким листям, свіжо переблискувало й пахло так, як може пахнути тільки навесні. (5) Безмежні потоки блідого місячного світла затопили місто й зараз воно було тихе, замислене, вродливе. (6) Повітря пахло густим духом землі, й од вологої трави, й свіжого листя – специфічні запахи міста зараз, уночі, відступили перед запахами весни. (7) Ще ясніше й величніше світились бані Софії, і її споруда наче була символом єднання цього прекрасного світу, цієї весни з голубим безмежжям ночі, з поодинокими далекими зорями, що мерехтіли вгорі.
У переносному значенні вжито сполучення слів
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) По синіх водах небес плив місяць. (2) Наче обгорнутий блискучою фольгою, місяць розливав по нічному небу хвилі мʼякого проміння, тихо слав холодне світло донизу, й під тим широким і байдужим усміхом усе набрало якихось легких і наче нереальних обрисів. (3) Полегшали будинки, здавались не такими громіздкими; обличчя людей стали вродливіші й таємничіші. (4) Гілля дерев, опушене молоденьким листям, свіжо переблискувало й пахло так, як може пахнути тільки навесні. (5) Безмежні потоки блідого місячного світла затопили місто й зараз воно було тихе, замислене, вродливе. (6) Повітря пахло густим духом землі, й од вологої трави, й свіжого листя – специфічні запахи міста зараз, уночі, відступили перед запахами весни. (7) Ще ясніше й величніше світились бані Софії, і її споруда наче була символом єднання цього прекрасного світу, цієї весни з голубим безмежжям ночі, з поодинокими далекими зорями, що мерехтіли вгорі.
Порівняльний зворот є в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) По синіх водах небес плив місяць. (2) Наче обгорнутий блискучою фольгою, місяць розливав по нічному небу хвилі мʼякого проміння, тихо слав холодне світло донизу, й під тим широким і байдужим усміхом усе набрало якихось легких і наче нереальних обрисів. (3) Полегшали будинки, здавались не такими громіздкими; обличчя людей стали вродливіші й таємничіші. (4) Гілля дерев, опушене молоденьким листям, свіжо переблискувало й пахло так, як може пахнути тільки навесні. (5) Безмежні потоки блідого місячного світла затопили місто й зараз воно було тихе, замислене, вродливе. (6) Повітря пахло густим духом землі, й од вологої трави, й свіжого листя – специфічні запахи міста зараз, уночі, відступили перед запахами весни. (7) Ще ясніше й величніше світились бані Софії, і її споруда наче була символом єднання цього прекрасного світу, цієї весни з голубим безмежжям ночі, з поодинокими далекими зорями, що мерехтіли вгорі.
Просту форму вищого ступеня порівняння прикметника вжито в реченні
Правильно узгоджено слова в рядку
Суфікс -ськ- треба писати в іменниках, утворених від обох слів у рядку
Правильно утворено ступені порівняння всіх прикметників у рядку
Літеру з треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
НЕМАЄ закінчення в обох словах рядка
Складним є речення в рядку
Між частинами безсполучникового складного речення потрібно поставити двокрапку у рядку (розділові знаки пропущено)
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення до частини Весна в довкіллі порядкує… дібрати
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
З метою уникнення негативного впливу на _________ відмовтеся від _________ та фосфатів, адже вони шкодять _________ балансу.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Напередодні Різдва волонтери привезли до школи тридцять три __________ __________ яблук та близько __________ пакунків із солодощами.
Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини
Мороз сьогодні відступив… додати
Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.
Вид односкладного речення
1 означено-особове
2 узагальнено-особове
3 неозначено-особове
4 безособове
Приклад речення
А І мені заспівати хотілося лебединую пісню собі.
Б Темнооким чудесним гостем чекаю тебе з доріг.
В Тримай язик за зубами
Г Надворі сніг та хуга
Д На площі реставрували старий будинок.
Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип складного речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 різними видами звʼязку
А Підсвічене промінням, ясно сяяло молодесеньке листя на гіллі й звідусюди линув щебет пташок.
Б Їхні голоси, переливаючись дзвінкими нотами, протинали повітря, ті щасливі голоси цвіли весняною радістю.
В Пташині пісні начебто відкривали юнакові щось у його єстві, якусь неясну глибину, і він хотів, щоб так тривало довго.
Г Хлопець подумав про те, що людина весною схожа на рослину, на дерево.
Д Йдучи поміж тихих дерев на дніпровській кручі, бачачи зоддалік за гіллям синю ріку, могутній плин її води, парубок немов зазирав у весняну душу природи.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома