Матеріал знадобиться викладачам так і учням у підготовці до Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ
І етапу
Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
А Місто Черкаси
Б Село Дніпрове
В Село Привільне
Г Село Моринці
А У Переяславі
Б У Казахстані
В У Санкт-Петребурзі
Г У селі Моринцях
варіанти відповідей
А «Наймичка»
Б «Холодний яр»
В «Катерина»
Г "Кавказ
А У Каневі
Б У Харкові
В У Моринцях
Г У Черкасах
А Катерина
Б Оксана
В Марина
Г Софія
А Стала дружиною
Б Була прототипом героїні твору
В Допомагала переписувати вірші
Г Була останньою любов’ю Тараса
А У Черкасах
Б У Каневі
В У Києві
Г В Одесі
А На Уралі
Б На Північному Кавказі
В У Карпатах
Г У Кримських горах
А Чернеча гора
Б Дніпрова височина
В Канівська гора
Г Чорна гора
А Близько 200
Б Близько 500
В Близько 1000
Г Понад 1300
А «Квантовий стрибок»
Б «Мандри через століття»
В «Погляд в майбутнє»
Г «Стежка в часовому просторі»
А вступом
Б зав'язкою
В кульмінацією
Г ліричним відступом
А "Катерина
Б "Заповіт"
В "Кавказ"
Г "Сон"
А у Сибіру
Б у царському палаці
В на вулицях міста
Г в Україні
А "Катерина"
Б "Кавказ"
В "І мертвим, і живим..."
Г "Сон"
А православну церкву
Б Україну
В мужність гірських народів
Г російське самодержавство
А «І мертвим, і живим...»
Б «Сон»
В «Катерина»
Г «Заповіт»
А романтизм і реалізм
Б реалізм і модернізм
В класицизм і реалізм
Г сентименталізм і класицизм
А Чорне море
Б Аральське море
В Охотське море
Г Азовське море
А «Катерина»
Б «Гамалія»
В «Кавказ»
Г "Заповіт»
21. «I не пом’яне батько з сином, не скаже синові «молись, молися, сину: за Вкраїну його замучили колись». З якого вірша взято цей уривок?
А «Мені тринадцятий минало»
Б «Мені однаково чи буду»
В «Думи мої, думи мої»
Г "Гамалія"
22. Знаєте, із якого вірша взято цей уривок? «На розпутті кобзар сидить Та на кобзі грає; Кругом хлопці та дівчата — Як мак процвітає. Грає кобзар, приспівує, Вимовля словами, Як москалі, орда, ляхи Бились з козаками».
А «Тарасова ніч»
Б «Сон»
В «Мені однаково чи буду»
Г «Гайдамаки»
23. У яких рядках поезії «Мені однаково…» уміщена основна думка твору
А «Та не однаково мені, / Як Україну злії люде / Присплять, лукаві, / І в огні її окраденую збудять…»
Б «В неволі виріс між чужими…»
В «Малого сліду не покину / На нашій славній україні…»
Г «В неволі, плачучи, умру…»
24. Головна думка поеми Т. Шевченка «Кавказ»
А уславлення мужності горців
Б милування красою кавказької природи
В захоплення історією, міфологією народів Кавказу
Г засудження загарбницької політики царського уряду
25. За поданим фрагментом із твору Т. Шевченка
Отаке-то на сім світі Роблять людям люде! Того в’яжуть, того ріжуть, Той сам себе губить… А завіщо? Святий знає. Світ, бачся, широкий, Та нема де прихилитись В світі одиноким. Тому доля запродала Од краю до краю, А другому оставила Те, де заховають. Де ж ті люди, де ж ті добрі, що збирались з ним жити, їх любити? Пропали, пропали!
А «Катерина»; засудження морального кодексу, за яким пан-офіцер може занапастити життя простої людини, а батьки – вигнати свою дочку з дому
Б «Тополя»; можливість перевтілення людини в живу природу
В «Гамалія»; засудження загарбницької політики царського уряду
Г «Причинна»; вболівання за долю бідного козака, якому немає щастя в цьому світі
26. Яку назву має серія картин, намальованих після подорожі Шевченка в Україну?
варіанти відповідей
А Краєвиди України
Б “Живописна Україна”
В “Спогади про Україну”
Г “Мальовнича Україна”
27. Основними мотивами поеми Т. Шевченка «Сон» («У всякого свою доля») є:
А сатира на царизм;
Б підтримка політики царизму
В протест проти колонізації України
Г показ ганебної ролі Петра І та Катерини II в процесі колонізації України
Г космополітизм поеми
Д заклик до боротьби проти самодержавного ладу
28. Вкажіть твори Т. Шевченка, у яких ідеться про роль поета і поезії в житті народу і суспільства:
А «Катерина»;
Б «Причинна»;
В «Перебендя»;
Г «Думи мої, думи мої…»;
Д«На вічну пам’ять Котляревському».
29. Вкажіть, з якого твору Т. Шевченка узято подані рядки та ідею, яку втілює автор цими словами:
…Лягло костьми
Людей муштрованих чимало.
А сльоз, а крові? напоїть
Всіх імператорів би стало
З дітьми і внуками втопить
В сльозах удов’їх.
А зображення страждань нещасних («Сон»)
Б співчуття нещасним («Кавказ»)
В гнівний осуд загарбницької політики російського самодержавства («Кавказ»)
Г оспівування могутності російської армії («Сон»)
30. Кому Шевченко НЕ присвячував вірша?
А Лесі Українці
Б Маленькій Мар’яні
В Марку Вовчку
Г Полякам
31. Який це художній засіб? «Чорніше чорної землі Блукають люди…»
А) паралелізм
Б) епітет
В) тавтологія
Г) порівняння
32. Яка з наведених рис не є характерною для раннього періоду творчості Т.Шевченка?
А Сентиментальніст
Б) правдиве зображення дійсності
В) культ держави
Г) піднесений стиль мови
Д) інтерес до незвичайного, яскравого, фантастичного
33. Кого з кобзарів Шевченко описав так: «Старий,сліпий, – хто його не знає?
Він усюди вештається Та на кобзі грає А хто грає,того знають І дякують люде:
Він їм тугу розганяє: Хоть сам світом нудить».
А Остапа Вересая
Б Перебендю
В Олексія Розума
Г Григорія Любистка
34. Прочитайте речення. Знайдіть у них звертання, поясніть розділові знаки.
1. Зоре моя вечірняя, зійди над горою, поговорим тихесенько в неволі з тобою.2. Думи мої, думи мої, ви мої єдині, не кидайте хоч ви мене при лихій годині. 3. Село! І серце одпочине: село на нашій Україні – неначе писанка, село. 4. Зоре моя! Мій друже єдиний! І хто знає, що діється в нас на Україні? 5. Красо моя молодая, горенько з тобою! 6. Зоре моя вечірняя, зійди над горою, поговорим тихесенько в неволі з тобою. 7. Прилітайте ж, мої любі, тихими речами, привітаю вас, як діток, і заплачу з вами. 8. Місяцю мій ясний! З високого неба сховайся за гору, бо світу не треба. 9. А Оксана, як голубка, головоньку схилить: «Серце моє, доле моя! Соколе мій милий!» 10. Думи мої, думи мої, лихо мені з вами! Нащо стали на папері сумними рядками?