{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ПОНЯТТЯЗНАЧЕННЯКолегіїА. Очолив штат чиновників, які здійснювали нагляд за діяльністю всіх ланок державного апарату2. Губернатори. Б. Розглядали справи злочинів чиновників на службі, державної зради3. Генерал-прокурор. В. Отримали велику владу, очоливши губернії4. Таємна канцелярія. Г. Відповідали за забезпечення арміїД. Відповідали за певні сфери державного управління4. Установіть відповідність між державними органами, посадами та їх функціями:
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}РЕФОРМИРІКПоділ Московської держави на губерніїА. 1714 р.2. Закон про порядок державної служби в Російській імперії “Табель про ранги”Б. 1718 р.3. Указ про єдиноспадковість. В. 1708 р.4. Таємна канцелярія. Г. 1709 р. Д. 1722 р.5. Установіть відповідність між реформами та роками їх проведення:
Посів на престол у віці десятьох років, правив 43 р. Був останнім царем і першим імператором. Мав прізвисько “Великий”. Змінив систему літочислення: замість Григоріанського ввів Юліанський календар. Ввів спеціальний “податок на бороди”. Вперше завіз на територію Росії картоплю і рис. Ввів обов'язкову військову повинність та організував постійні армію та флот. Наказав засуджувати до повішення всіх злодіїв, які викрали з державної скарбниці коштів більше, ніж коштує мотузка, на якій вішають засуджених.7. Відгадайте за описом історичну персоналію:
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Полтавська битва. А. 1697-1698 рр.2. Битва під Нарвою. Б. 1709 р.3. Азовські походи. В. 1700 р.4. “Велике посольство” до країн Європи. Г. 1711 р.5. Прутський похід. Д. 1695-1696 рр.8. Встановіть відповідність між подіями та роками, в які вони відбулися:
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Південний напрямок. А. Проникнення до Середньої Азії, зміцнення позицій на Кавказі, у Сибіру та Каспії2. Західний напрямок. Б. Отримання виходу до Чорного моря3. Східний напрямок. В. Отримання виходу до Балтійського моря. Г. Завдати поразки Османській імперії і завоювати її10. Встановіть відповідність між напрямками зовнішньої політики Петра І та його метою:
А. Кінь та кобила. Б. День та ніч. В. Сапа та лопата. Г. Сіно та солома11. Вкажіть слова, завдяки яким солдат в армії Петра І навчили відрізняти лівий бік від правого: URL: https://sensey.com.ua/pivnichna-vijna-v-period-1700-1721-korotko-pro-prichini-peredumovi-pochatok-ta-osnovnih-uchasnikiv-vijskovih-podij/
А. За Ніштадським мирним договором (1721 р.) до Московської держави відійшли Естляндія, Ліфляндія, Інгерманландія, Виборг, частина Карелії Б. Внаслідок воєн та реформ Петра І населення Росії скоротилося на чверть. В. Завдяки проведеним Петром І реформам селяни сплачували менші податки. Г. Церква за Петра І була підпорядкована державі і була перетворена на частину державного апарату. Д. Петро І, отримавши вихід до Чорного моря, відмовився від ідеї завоювання східних земель12. Вкажіть твердження, які не є правильними :