Тести з біології і екології "Обмін речовин і перетворення енергії"

Про матеріал
Узагальнення і систематизація знань студентів з теми "Обмін речовин і перетворення енергії" для студентів 1-го курсу ВНЗ І-ІІ р.а. з предмету біологія і екологія за новою програмою.
Перегляд файлу

ТЕМА «ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ»

БІОЛОГІЧНИЙ ДИКТАНТ

  1. Обмін речовин одним словом називається___________.
  2. Він складається з двох процесів: __________ і _______.
  3. Пластичний обмін називається ____________________.
  4.  Він характеризується __________________ енергії.
  5. Енергетичний обмін називається _________________.
  6. Він характеризується __________________ енергії.
  7. Основною формою катаболізму в організмів є _________.
  8. Газообмін між дихальною системою та довкіллям називається _________ диханням.
  9. Підготовчий етап енергетичного обміну відбувається у ___________.
  10.  Клітинне дихання забезпечують ____________.
  11.  Клітинне дихання починається з __________.
  12.  Під час дихання синтезується_________, необхідна для  отримання енергії.

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА «ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ»

БІОЛОГІЧНИЙ ДИКТАНТ

  1. Обмін речовин одним словом називається___________.
  2. Він складається з двох процесів: __________ і _______.
  3. Пластичний обмін називається ____________________.
  4.  Він характеризується __________________ енергії.
  5. Енергетичний обмін називається _________________.
  6. Він характеризується __________________ енергії.
  7. Основною формою катаболізму в організмів є _________.
  8. Газообмін між дихальною системою та довкіллям називається _________ диханням.
  9. Підготовчий етап енергетичного обміну відбувається у ___________.
  10.  Клітинне дихання забезпечують ____________.
  11.  Клітинне дихання починається з __________.
  12.  Під час дихання синтезується_________, необхідна для  отримання енергії.

Відповіді.

Біологічний диктант

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

  1. Метаболізм.
  2. Синтезу, розпаду.
  3. Анаболізм.
  4. Витратами.
  5. Катаболізм.
  6. Вивільненням.
  7. Дихання.
  8. Зовнішнім.
  9. Шлунково – кишковому тракті.
  10.  Мітохондрії.
  11.  Гліколізу.
  12.  АТФ.

 

Відповіді.

Тест «Встанови відповідність»

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

  1. І
  2. Ж
  3. К
  4. Л
  5. Е
  6. В
  7. З
  8. А
  9. Б
  10.  Є
  11.  Г
  12.  Д

 

Відповіді.

Вправа «Вставити пропущені слова»

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

  1. Ферменти.
  2. Ензими.
  3. Білками.
  4. Рибосомах.
  5. РНК.
  6. Ядрі.

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Тест «Встанови відповідність»

  1. Мітохондрія

А. Рожева речовина в мітохондріях

  1. Хлоропласт

Б. Процес окиснення органічних речовин

  1. Кристи

В. Видовжені мембранні утворення хлоропластів

  1. Тилакоїди

Г. Сукупність реакцій синтезу та розпаду

  1.  Грани

Д. Кільцева двоспіральна молекула ДНК хлоропласта

  1. Ламели

Е. Стопки дисків 

  1. Строма

Є. Процес утворення органічних речовин

  1. Матрикс

Ж. Двомембранна органела, у якій відбувається фотосинтез

  1. Дихання

З. Внутрішній незабарвлений вміст хлоропластів

  1.  Фотосинтез

І. Двомембранна органела, у якій відбувається клітинне дихання 

  1.  Метаболізм

К. Вирости внутрішньої мембрани мітохондрій

  1.  Пластом

Л. Компартменти у вигляді дисків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Тест «Встанови відповідність»

  1. Мітохондрія

А. Рожева речовина в мітохондріях

  1. Хлоропласт

Б. Процес окиснення органічних речовин

  1. Кристи

В. Видовжені мембранні утворення хлоропластів

  1. Тилакоїди

Г. Сукупність реакцій синтезу та розпаду

  1.  Грани

Д. Кільцева двоспіральна молекула ДНК хлоропласта

  1. Ламели

Е. Стопки дисків 

  1. Строма

Є. Процес утворення органічних речовин

  1. Матрикс

Ж. Двомембранна органела, у якій відбувається фотосинтез

  1. Дихання

З. Внутрішній незабарвлений вміст хлоропластів

  1.  Фотосинтез

І. Двомембранна органела, у якій відбувається клітинне дихання 

  1.  Метаболізм

К. Вирости внутрішньої мембрани мітохондрій

  1.  Пластом

Л. Компартменти у вигляді дисків

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Вставити пропущені слова»

  1. Біологічно активні речовини, які прискорюють хімічні реакції,- це ____.
  2. Друга назва ферментів - _________________.
  3. Більшість ферментів за походженням є ______________.
  4. Такі ферменти утворюються в ______________.
  5. Існують також ферменти, що мають ___________ природу.
  6. Вони, у свою чергу, утворюються в __________.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Вставити пропущені слова»

  1. Біологічно активні речовини, які прискорюють хімічні реакції,- це ____.
  2. Друга назва ферментів - _________________.
  3. Більшість ферментів за походженням є ______________.
  4. Такі ферменти утворюються в ______________.
  5. Існують також ферменти, що мають ___________ природу.
  6. Вони, у свою чергу, утворюються в __________.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Вставити пропущені слова»

  1. Біологічно активні речовини, які прискорюють хімічні реакції,- це ____.
  2. Друга назва ферментів - _________________.
  3. Більшість ферментів за походженням є ______________.
  4. Такі ферменти утворюються в ______________.
  5. Існують також ферменти, що мають ___________ природу.
  6. Вони, у свою чергу, утворюються в __________.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Лічимо правильно»

Полічіть правильно кількість ферментів та вітамінів.

  1. Біотин. 2. Фолієва кислота. 3. Рибофлавін. 4. Амілаза. 5. Трансфераза.

6. Хімотрипсин. 7.Пепсин. 8.Тіамін. 9.Транскриптаза. 10.Ціанокобаламін.   11. Аскорбінова кислота. 12. Ретинол.

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Лічимо правильно»

Полічіть правильно кількість ферментів та вітамінів.

  1. Біотин. 2. Фолієва кислота. 3. Рибофлавін. 4. Амілаза. 5. Трансфераза.

6.Хімотрипсин. 7. Пепсин. 8.Тіамін. 9.Транскриптаза. 10.Ціанокобаламін.  11. Аскорбінова кислота. 12. Ретинол.

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Лічимо правильно»

Полічіть правильно кількість ферментів та вітамінів.

1.Біотин. 2. Фолієва кислота. 3. Рибофлавін. 4. Амілаза. 5. Трансфераза.

6.Хімотрипсин. 7. Пепсин. 8.Тіамін. 9.Транскриптаза. 10.Ціанокобаламін.   11. Аскорбінова кислота. 12. Ретинол.

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Лічимо правильно»

Полічіть правильно кількість ферментів та вітамінів.

  1. Біотин. 2. Фолієва кислота. 3. Рибофлавін. 4. Амілаза. 5. Трансфераза.

6.Хімотрипсин. 7. Пепсин. 8.Тіамін. 9.Транскриптаза. 10.Ціанокобаламін.  11. Аскорбінова кислота. 12. Ретинол.

Відповіді.

Вправа «Лічимо правильно»

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Ферментів – 5 (4, 5, 6, 7, 9)ю

Вітамінів – 7 (1, 2, 3, 8, 10, 11, 12).

 

Відповіді.

Вправа «Обери правильну відповідь»

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Правильні твердження:

2, 3, 6, 7, 9, 11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Крок за кроком»

  1. Н2О.
  2. Питна вода – це вода, яка призначена для щоденного необмеженого вживання людиною.
  3. В нормі вода не має кольору.
  4. В нормі вода не має смаку.
  5. В нормі у води не має запаху.
  6. Джерела питної води: підземні джерела (артезіанські свердловини, джерела, колодязі).
  7. Органолептичні показники (смак і присмак, запах, колір,  прозорість).

Під прозорістю води розуміється здатність її пропускати світло і робити видимими предмети, що перебувають на певній глибині. Колір води залежить від наявності в ній домішок, а також від кількості та складу розчинених у ній речовин (грунтові води зазвичай не мають кольору). Наявність запаху в питній воді або природній воді може бути пов’язане або з наявністю в ній органічних речовин, які розкладаються, або з присутністю хімічних забруднювачів. Специфічний смак у питної води може свідчити про її забруднення, наприклад, органічними речовинами.

  1. Хімічні показники (здатність до окиснення, рН, сухий залишок, жорсткість, наявність хімічних речовин). До важливих хімічних показників належить водневий показник – концентрація у воді йонів. Сухим залишком називають загальний вміст розчинених твердих речовин у воді, він дає уявлення про ступінь мінералізації води. Жорсткість води обумовлена переважно присутністю у воді кальцію та магнію, які містяться у вигляді гідрогенкарбонатів, карбонатів, хлоридів, сульфатів та інших сполук. Також можуть впливати й інші речовини, наприклад, залізо. Вода може містити хлориди, сульфати, нітрити, нітрати. Щодо рівня рН, то грунтові води є більш лужними, а болотисті – кислими.
  2. Мікробіологічні показники (загальне мікробне число, вміст бактерій кишкової палички, спори клостридій та цисти лямблій). До мікробіологічних показників переважно відносять наявність коліформних (ешеріхія Коллі), фекальних коліформ, інших індикаторів фекального забруднення, фекальних стрептококів, найпростіших (амеба дизентерійна, лямблія).
  3.  У разі втрати організмом людини 20% води людина помирає.

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Обери правильну відповідь»

Оберіть правильні твердження стосовно біологічно активних речовин.

  1. Вітаміни каталізують хімічні реакції.
  2. Вітаміни необхідні людині в  дуже невеликій кількості.
  3. Білкове голодування призводить до дистрофії.
  4. Надлишок ліпідів призводить до сечокам’яної хвороби.
  5. Авітамінози виникають за нестачі певного вітаміну.
  6. Відсутність вітаміну а призводить до курячої сліпоти.
  7. Надлишок вітаміну С викликає алергії.
  8. Нестача фтору веде до захворювання щитоподібної залози.
  9. Цукровий діабет виникає внаслідок надлишку вуглеводів.
  10.  Надлишок вітамінів призводить до ожиріння.
  11.  Нестача заліза призводить до анемії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Обери правильну відповідь»

Оберіть правильні твердження стосовно біологічно активних речовин.

  1. Вітаміни каталізують хімічні реакції.
  2. Вітаміни необхідні людині в  дуже невеликій кількості.
  3. Білкове голодування призводить до дистрофії.
  4. Надлишок ліпідів призводить до сечокам’яної хвороби.
  5. Авітамінози виникають за нестачі певного вітаміну.
  6. Відсутність вітаміну а призводить до курячої сліпоти.
  7. Надлишок вітаміну С викликає алергії.
  8. Нестача фтору веде до захворювання щитоподібної залози.
  9. Цукровий діабет виникає внаслідок надлишку вуглеводів.
  10.  Надлишок вітамінів призводить до ожиріння.
  11.  Нестача заліза призводить до анемії.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Крок за кроком»

На кожне питання дати письмову відповідь.

  1. Яка хімічна формула води?
  2. Яку воду називають питною?
  3. Якого кольору має бути питна вода?
  4. Який смак має бути у питної води?
  5. Який запах має бути у питної води?
  6. Назвіть три джерела питної води.
  7. Що є органолептичними показниками якості питної води?
  8. Що є хімічними показниками якості питної води?
  9. Що відносять до мікробіологічних показників якості питної води?
  10.  Скільки людина може прожити без питної води?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Крок за кроком»

На кожне питання дати письмову відповідь.

  1. Яка хімічна формула води?
  2. Яку воду називають питною?
  3. Якого кольору має бути питна вода?
  4. Який смак має бути у питної води?
  5. Який запах має бути у питної води?
  6. Назвіть три джерела питної води.
  7. Що є органолептичними показниками якості питної води?
  8. Що є хімічними показниками якості питної води?
  9. Що відносять до мікробіологічних показників якості питної води?
  10.  Скільки людина може прожити без питної води?

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Вірне твердження»

На вірне твердження відповідати «Так», на хибне твердження відповідати «Ні».

  1. Питна вода має приємний смак.
  2. Вода має бути без запаху.
  3. Радій – 226 є забруднювачем води.
  4. Питна вода має бути прозорою.
  5. Джерелом питної води може бути океан.
  6. Окиснюваність є органолептичним показником якості питної води.
  7. Жорсткість води залежить від кількості кальцію, магнію, заліза.
  8. Основним мікробіологічним показником питної води є наявність кишкової палички.
  9. Наявність найпростіших у питній воді є нормальним показником.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Вірне твердження»

На вірне твердження відповідати «Так», на хибне твердження відповідати «Ні».

  1. Питна вода має приємний смак.
  2. Вода має бути без запаху.
  3. Радій – 226 є забруднювачем води.
  4. Питна вода має бути прозорою.
  5. Джерелом питної води може бути океан.
  6. Окиснюваність є органолептичним показником якості питної води.
  7. Жорсткість води залежить від кількості кальцію, магнію, заліза.
  8. Основним мікробіологічним показником питної води є наявність кишкової палички.
  9. Наявність найпростіших у питній воді є нормальним показником.

 

Відповіді.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Вірне твердження»

  1. Ні.
  2. Так.
  3. Так.
  4. Так.
  5. Ні.
  6. Ні.
  7. Так.
  8. Так.
  9. Ні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Зірке око»

Виправлений текст

  1. Раціональне харчування передбачає 3 - 4 прийоми їжі на день.
  2. Людина має вживати їжу, яка дає стільки енергії, скільки вона витрачає на день.
  3. Ксенобіотики – це чужорідні токсини.
  4. Історія вивчення токсинів почалася з робіт Луї Пастера.
  5. Найчастіше чужорідні токсини потрапляють в організм через шкіру, шлунково – кишковий тракт, легені.
  6. У разі отруєння варто звернутися до лікаря.

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Зірке око»

Прочитайте текст, знайдіть помилки і виправіть неправильний текст на правильний.

Текст із помилками

  1. Раціональне харчування передбачає2 прийоми їжі на день.
  2. Людина має вживати їжу, яка дає більше енергії, ніж вона витрачає на день.
  3. Ксенобіотики – це продукти власного метаболізму.
  4. Історія вивчення токсинів почалася з робіт Карла Ліннея.
  5. Найчастіше чужорідні токсини потрапляють в організм через кров.
  6. У разі отруєння варто зайнятися самолікуванням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Вправа «Зірке око»

Прочитайте текст, знайдіть помилки і виправіть неправильний текст на правильний.

Текст із помилками

  1. Раціональне харчування передбачає2 прийоми їжі на день.
  2. Людина має вживати їжу, яка дає більше енергії, ніж вона витрачає на день.
  3. Ксенобіотики – це продукти власного метаболізму.
  4. Історія вивчення токсинів почалася з робіт Карла Ліннея.
  5. Найчастіше чужорідні токсини потрапляють в організм через кров.
  6. У разі отруєння варто зайнятися самолікуванням.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Тест з однією правильною відповіддю

  1. Яка регуляція контролює метаболізм?

А нервова

Б гуморальна

В нейрогуморальна

  1. Найголовнішим органом нейрогуморальної системи є:

А гіпоталамус

Б гіпофіз

В епіфіз

  1. Яка нервова система контролює скелетні м’язи?

А автономна

Б вегетативна

В соматична

  1. Який відділ нервової системи активізується під час стресу?

А соматичний

Б симпатичний

В парасимпатичний

  1. Біологічно активні речовини, що виробляються нейросекреторно, клітинами нервової тканини:

А нейрогормони

Б метаболіти

В опіати

  1. Залози, які НЕ виробляють гормони:

А внутрішньої секреції

Б зовнішньої секреції

В змішаної секреції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Тест з однією правильною відповіддю

  1. В
  2. А
  3. В
  4. Б
  5. А
  6. Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Письмова робота підсумкового рівня знань

Варіант І

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (4 бали – по 0,5)

  1. Біологічно активні речовини, які каталізують хімічні реакції:

А гормони

Б ферменти

В вітаміни

  1. Процеси розпаду речовин клітини з вивільненням енергії – це:

А анаболізм

Б енергетичний обмін

В пластичний обмін

  1. Нестача вітаміну В1 призводить до:

А рахіту

Б нервового паралічу

В курячої сліпоти

  1. Продукти, багаті на вітамін С:

А овочі та фрукти

Б печінка

В риб’ячий жир

  1. Основне джерело енергії в організмі:

А глюкоза

Б білок

В жир

  1. Клітинне дихання відбувається у:

А кишечнику

Б цитоплазмі

В мітохондріях

  1. Група водорозчинних вітамінів:

А А, С, D

Б D, Е, К

В С, В, Р

  1. У їжу додають кухонну сіль для поповнення:

А хлориду Натрію

Б солей Кальцію

В заліза

 

 

 

  1. Віднесіть речовини до функцій які вони виконують

(2 бали – по 0,5)

 

  1. Гормони

А. Передають електрохімічний імпульс через симпатичний простір

  1. Ферменти

Б. Регулюють процеси життєдіяльності

  1. Вітаміни

В. Каталізують хімічні реакції

  1. Нейромедіатори

Г. Прямо чи опосередковано впливають на обмін речовин

 

  1.  Дайте визначення понять: катаболізм, токсини, гіпервітаміноз (1,5 бала – по 0,5).
  2.  Складіть схему обміну вуглеводів (1 бал).
  3.  Назвіть особливості фотосинтезу та розкрийте його значення для організмів (2бали).
  4.  Назвіть відомі вам приклади гіпо- або авітамінозу, зазначте їхні причини та вкажіть заходи профілактики (1,5 бала).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Письмова робота підсумкового рівня знань

Варіант ІІ

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (4 бали – по 0,5)

  1. Біологічно активні речовини, які регулюють процеси життєдіяльності:

А гормони

Б ферменти

В вітаміни

  1. Процеси утворення в клітині речовин з накопиченням енергії:

А катаболізм

Б пластичний обмін

В енергетичний обмін

  1. Нестача вітаміну  D призводить до:

А рахіту

Б нервового паралічу

В курячої сліпоти

  1. Які продукти багаті на вітамін Е?

А цитрусові

Б риба

В яйця

  1. Під час фотосинтезу використовується енергія:

А теплова

Б сонячна

В хімічна

  1. Гліколіз відбувається у:

А кишечнику

Б цитоплазмі

В мітохондріях

  1. Група жиророзчинних вітамінів:

А А, С, Н

Б D, Е, К

В В, С, Р

  1. До чого може призвести переважання в раціоні харчування борошняних виробів і картоплі?

А до ожиріння

Б до росту м’язів

В до авітамінозу

 

  1. Віднесіть процеси до характеристик, які їм відповідають

(2 бали – по 0,5).

  1. Фотосинтез

А. Сукупність процесів, у результаті яких відбувається вживання організмом кисню, його використання і виведення вуглекислого газу

  1. Дихання

Б. синтез органічних речовин з вуглекислого газу за рахунок енергії окиснення амоніаку, сірководню та інших речовин

  1. Хемосинтез

В. Сукупність процесів розщеплення біоорганічних молекул

  1. Катаболізм

Г. Процес синтезу органічних сполук з вуглекислого газу та води з використанням енергії світла

 

10.Дайте визначення понять: анаболізм, дихання, авітаміноз

(1,5бала – по 0,5).

11.Складіть схему обміну білків (1бал).

12. Назвіть особливості енергетичного обміну та розкрийте його значення для організмів (2бали).

13. Назвіть відомі Вам приклади гіпервітамінозу, зазначте їхні причини та вкажіть заходи профілактики (1,5 бала).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Письмова робота підсумкового рівня знань

Варіант І

  1. Б
  2. Б
  3. Б
  4. А
  5. А
  6. В
  7. В
  8. А
  9. 1) Б, 2) В, 3) Г, 4) А

 

 

Відповіді.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Письмова робота підсумкового рівня знань

Варіант ІІ

  1. А
  2. Б
  3. А
  4. В
  5. Б
  6. В
  7. Б
  8. А
  9. 1) Г, 2) А, 3) Б, 4) В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Тести з однією відповіддю

  1. У ході пластичного обміну клітина отримує:

А мінеральні речовини

Б будівельний матеріал

В енергію

В воду

 

  1. До гетеротрофів належать:

А гриби

Б тварини

В люди

Г всі відповіді правильні

 

  1. Організми, здатні синтезувати органічні речовини з неорганічних, - це:

А автотрофи

Б анаероби

В гетеротрофи

Г аероби

 

  1. У процесі фотосинтезу джерелом атомів Карбону є:

А глюкоза

Б вуглекислий газ

В метан

Г крохмаль

 

  1. Уході енергетичного обміну клітина отримує:

А вуглеводи

Б білки

В ліпіди

Г енергію

 

  1. Організми, що мешкають у безкисневому середовищі:

А автотрофи

Б гетеротрофи

В анаероби

Г аероби

  1. Сукупність реакцій синтезу органічних речовин, що йдуть з витратами енергії,- це:

А метаболізм

Б катаболізм

В анаболізм

Г бродіння

 

  1. Процеси окиснення органічних речовин зі звільненням енергії перебігають у:

А хлоропластах

Б мітохондріях

В ядрі

Г рибосомах

 

  1. Сукупність реакцій окиснення органічних речовин, що йдуть зі звільненням енергії, яка запасається в молекулах АТФ,- це:

А фотосинтез

Б катаболізм

В метаболізм

Г пластичний обмін

 

  1.  Багато вітаміну С міститься в:

     А насінні бобових рослин

     Б печінки

     В плодах шипшини

     Г риб’ячому жирі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Тести з однією відповіддю

 

 

  1. Б
  2. Г
  3. А
  4. Б
  5. Г
  6. В
  7. В
  8. Б
  9. Б
  10.  В

 

 

 

Відповіді.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Дати відповіді на запитання

  1. Катаболізм.
  2. Хлоропласт.
  3. Анаболізм.
  4. Авітаміноз.
  5. Ферменти.
  6. Нейрогуморальний.
  7. Гіпервітаміноз.
  8. Метаболізм.
  9. Мітохондрія.
  10.  Шлунково – кишковий тракт.
  11.  Хемосинтез.
  12.  Цитоплазма клітин.
  13.  Автотрофний.

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Дати відповіді на запитання

  1. Сукупність процесів розпаду.
  2. Органела, в якій відбувається фотосинтез.
  3. Сукупність процесів синтезу.
  4. Відсутність певного вітаміну.
  5. Біологічно активні речовини, що каталізують хімічні реакції.
  6. Спосіб регуляції обміну речовин.
  7. Надлишок певного вітаміну.
  8. Обмін речовин.
  9. Органела, в якій відбувається клітинне дихання.
  10. Місце синтезу АТФ.
  11. Місце перебігу підготовчого етапу енергетичного обміну.
  12. Процес синтезу органічних речовин з вуглекислого газу за рахунок енергії окиснення аміаку, сірководню й інших речовин.
  13.  Місце перебігу безкисневого етапу енергетичного обміну.
  14. Тип живлення, за якого переважають процеси анаболізму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Дати відповіді на запитання

  1. Сукупність процесів розпаду.
  2. Органела, в якій відбувається фотосинтез.
  3. Сукупність процесів синтезу.
  4. Відсутність певного вітаміну.
  5. Біологічно активні речовини, що каталізують хімічні реакції.
  6. Спосіб регуляції обміну речовин.
  7. Надлишок певного вітаміну.
  8. Обмін речовин.
  9. Органела, в якій відбувається клітинне дихання.
  10. Місце синтезу АТФ.
  11. Місце перебігу підготовчого етапу енергетичного обміну.
  12. Процес синтезу органічних речовин з вуглекислого газу за рахунок енергії окиснення аміаку, сірководню й інших речовин.
  13.  Місце перебігу безкисневого етапу енергетичного обміну.
  14. Тип живлення, за якого переважають процеси анаболізму.

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Тести «Каменепад»

За кожну правильну відповідь по 1балу

 

  1. Безкисневий етап енергетичного обміну називається:

А підготовчий

Б анаеробний

В аеробний

 

  1. Продукт, багатий на білок:

А хліб

Б олія

В риба

 

  1. Надлишок вітамінів – це:

А гіповітаміноз

Б гіпервітаміноз

В авітаміноз

 

  1. Продукт, багатий на вуглеводи:

А м’ясо

Б олія

В шоколад

 

  1. До водорозчинних вітамінів належить:

А В1

Б Е

В К

 

  1. Продукт, багатий на ліпіди:

А маргарин

Б хліб

В кавун

 

  1. В організмі амінокислоти окиснюються до:

А води

Б сечовини

В вуглекислого газу

 

  1. На рівень глюкози в крові людини впливає:

А тимозин

Б адреналін

В глюкагон

 

  1. Місце синтезу білка:

А комплекс Гольджі

Б рибосома

В мітохондрія

 

  1.  Місце синтезу ліпідів та вуглеводів:

А гладенька ЕПС

Б Комплекс Гольджі

В зерниста ЕПС

 

  1.  Місце синтезу АТФ:

А комплекс Гольджі

Б рибосома

В мітохондрія

 

  1.  Джерело кисню під час фотосинтезу:

А вода

Б вуглекислий газ

В мінерали

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Тести «Каменепад»

  1. Б
  2. А
  3. Б
  4. В
  5. А
  6. А
  7. Б
  8. В
  9. Б
  10. А
  11. В
  12. А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Перешкода «Гірський перевал»

Кожна команда має охарактеризувати певні хімічні речовини за визначеними ознаками. (Максимальна оцінка – 9 білів).

 

Ознака

Білки

Ліпіди

Вуглеводи

Нуклеїнові кислоти

Особливості будови

 

 

 

 

Функції

 

 

 

 

Властивості

 

 

 

 

Де знаходяться

 

 

 

 

Приклад

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Перешкода «Гірський перевал»

Кожна команда має охарактеризувати певні хімічні речовини за визначеними ознаками. (Максимальна оцінка – 9 білів).

 

Ознака

Білки

Ліпіди

Вуглеводи

Нуклеїнові кислоти

Особливості будови

 

 

 

 

Функції

 

 

 

 

Властивості

 

 

 

 

Де знаходяться

 

 

 

 

Приклад

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Перешкода «Гірський перевал»

Кожна команда має охарактеризувати певні хімічні речовини за визначеними ознаками. (Максимальна оцінка – 9 білів).

 

Ознака

Білки

Ліпіди

Вуглеводи

Нуклеїнові кислоти

Особливості будови

 

 

 

 

Функції

 

 

 

 

Властивості

 

 

 

 

Де знаходяться

 

 

 

 

Приклад

 

 

 

 

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Запитання «Снігова лавина»

За кожну правильну відповідь – по 1 балу.

  1. Яке захворювання пов’язане з нестачею вітаміну С, виявлялось у моряків?
  2. До якого порушення зору призводить нестача вітаміну А?
  3. Яка буквенна назва кальциферолу?
  4. Які речовини виконують регулюючу функцію?
  5. Орган, що поєднує нервову та ендокринну системи.
  6. Лікар, на честь якого названо бронзову хворобу.
  7. Хто відкрив учення про вітаміни?
  8. Які речовини виконують каталітичну функцію в складі активних центрів різноманітних ферментів?
  9. Місце синтезу вітаміну D у людини.
  10.  Як називається білок курячого яйця?
  11.  Як називається білок, що входить до складу еритроцитів?
  12.  Як називається солодовий цукор?
  13.  Як називається молочний цукор?
  14.  Як називається виноградний цукор?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді.

Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»

Запитання «Снігова лавина»

  1. Цинга.
  2. Куряча сліпота.
  3. Вітамін D.
  4. Гормони.
  5. Гіпоталамус.
  6. Т. Аддісон.
  7. М. І. Лунін.
  8. Вітаміни.
  9. Шкіра.
  10. Інсулін.
  11.  Альбумін.
  12.  Гемоглобін.
  13.  Мальтоза.
  14.  Лактоза.
  15.  Глюкоза.

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 квітня 2019
Переглядів
15829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку