ТЕМА «ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ»
БІОЛОГІЧНИЙ ДИКТАНТ
ТЕМА «ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ»
БІОЛОГІЧНИЙ ДИКТАНТ
Відповіді.
Біологічний диктант
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Відповіді.
Тест «Встанови відповідність»
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Відповіді.
Вправа «Вставити пропущені слова»
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Тест «Встанови відповідність»
|
А. Рожева речовина в мітохондріях |
|
Б. Процес окиснення органічних речовин |
|
В. Видовжені мембранні утворення хлоропластів |
|
Г. Сукупність реакцій синтезу та розпаду |
|
Д. Кільцева двоспіральна молекула ДНК хлоропласта |
|
Е. Стопки дисків |
|
Є. Процес утворення органічних речовин |
|
Ж. Двомембранна органела, у якій відбувається фотосинтез |
|
З. Внутрішній незабарвлений вміст хлоропластів |
|
І. Двомембранна органела, у якій відбувається клітинне дихання |
|
К. Вирости внутрішньої мембрани мітохондрій |
|
Л. Компартменти у вигляді дисків |
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Тест «Встанови відповідність»
|
А. Рожева речовина в мітохондріях |
|
Б. Процес окиснення органічних речовин |
|
В. Видовжені мембранні утворення хлоропластів |
|
Г. Сукупність реакцій синтезу та розпаду |
|
Д. Кільцева двоспіральна молекула ДНК хлоропласта |
|
Е. Стопки дисків |
|
Є. Процес утворення органічних речовин |
|
Ж. Двомембранна органела, у якій відбувається фотосинтез |
|
З. Внутрішній незабарвлений вміст хлоропластів |
|
І. Двомембранна органела, у якій відбувається клітинне дихання |
|
К. Вирости внутрішньої мембрани мітохондрій |
|
Л. Компартменти у вигляді дисків |
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Вставити пропущені слова»
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Вставити пропущені слова»
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Вставити пропущені слова»
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Лічимо правильно»
Полічіть правильно кількість ферментів та вітамінів.
6. Хімотрипсин. 7.Пепсин. 8.Тіамін. 9.Транскриптаза. 10.Ціанокобаламін. 11. Аскорбінова кислота. 12. Ретинол.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Лічимо правильно»
Полічіть правильно кількість ферментів та вітамінів.
6.Хімотрипсин. 7. Пепсин. 8.Тіамін. 9.Транскриптаза. 10.Ціанокобаламін. 11. Аскорбінова кислота. 12. Ретинол.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Лічимо правильно»
Полічіть правильно кількість ферментів та вітамінів.
1.Біотин. 2. Фолієва кислота. 3. Рибофлавін. 4. Амілаза. 5. Трансфераза.
6.Хімотрипсин. 7. Пепсин. 8.Тіамін. 9.Транскриптаза. 10.Ціанокобаламін. 11. Аскорбінова кислота. 12. Ретинол.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Лічимо правильно»
Полічіть правильно кількість ферментів та вітамінів.
6.Хімотрипсин. 7. Пепсин. 8.Тіамін. 9.Транскриптаза. 10.Ціанокобаламін. 11. Аскорбінова кислота. 12. Ретинол.
Відповіді.
Вправа «Лічимо правильно»
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Ферментів – 5 (4, 5, 6, 7, 9)ю
Вітамінів – 7 (1, 2, 3, 8, 10, 11, 12).
Відповіді.
Вправа «Обери правильну відповідь»
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Правильні твердження:
2, 3, 6, 7, 9, 11.
Відповіді.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Крок за кроком»
Під прозорістю води розуміється здатність її пропускати світло і робити видимими предмети, що перебувають на певній глибині. Колір води залежить від наявності в ній домішок, а також від кількості та складу розчинених у ній речовин (грунтові води зазвичай не мають кольору). Наявність запаху в питній воді або природній воді може бути пов’язане або з наявністю в ній органічних речовин, які розкладаються, або з присутністю хімічних забруднювачів. Специфічний смак у питної води може свідчити про її забруднення, наприклад, органічними речовинами.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Обери правильну відповідь»
Оберіть правильні твердження стосовно біологічно активних речовин.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Обери правильну відповідь»
Оберіть правильні твердження стосовно біологічно активних речовин.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Крок за кроком»
На кожне питання дати письмову відповідь.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Крок за кроком»
На кожне питання дати письмову відповідь.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Вірне твердження»
На вірне твердження відповідати «Так», на хибне твердження відповідати «Ні».
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Вірне твердження»
На вірне твердження відповідати «Так», на хибне твердження відповідати «Ні».
Відповіді.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Вірне твердження»
Відповіді.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Зірке око»
Виправлений текст
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Зірке око»
Прочитайте текст, знайдіть помилки і виправіть неправильний текст на правильний.
Текст із помилками
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Вправа «Зірке око»
Прочитайте текст, знайдіть помилки і виправіть неправильний текст на правильний.
Текст із помилками
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Тест з однією правильною відповіддю
А нервова
Б гуморальна
В нейрогуморальна
А гіпоталамус
Б гіпофіз
В епіфіз
А автономна
Б вегетативна
В соматична
А соматичний
Б симпатичний
В парасимпатичний
А нейрогормони
Б метаболіти
В опіати
А внутрішньої секреції
Б зовнішньої секреції
В змішаної секреції
Відповіді.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Тест з однією правильною відповіддю
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Письмова робота підсумкового рівня знань
Варіант І
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (4 бали – по 0,5)
А гормони
Б ферменти
В вітаміни
А анаболізм
Б енергетичний обмін
В пластичний обмін
А рахіту
Б нервового паралічу
В курячої сліпоти
А овочі та фрукти
Б печінка
В риб’ячий жир
А глюкоза
Б білок
В жир
А кишечнику
Б цитоплазмі
В мітохондріях
А А, С, D
Б D, Е, К
В С, В, Р
А хлориду Натрію
Б солей Кальцію
В заліза
(2 бали – по 0,5)
|
А. Передають електрохімічний імпульс через симпатичний простір |
|
Б. Регулюють процеси життєдіяльності |
|
В. Каталізують хімічні реакції |
|
Г. Прямо чи опосередковано впливають на обмін речовин |
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Письмова робота підсумкового рівня знань
Варіант ІІ
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (4 бали – по 0,5)
А гормони
Б ферменти
В вітаміни
А катаболізм
Б пластичний обмін
В енергетичний обмін
А рахіту
Б нервового паралічу
В курячої сліпоти
А цитрусові
Б риба
В яйця
А теплова
Б сонячна
В хімічна
А кишечнику
Б цитоплазмі
В мітохондріях
А А, С, Н
Б D, Е, К
В В, С, Р
А до ожиріння
Б до росту м’язів
В до авітамінозу
(2 бали – по 0,5).
|
А. Сукупність процесів, у результаті яких відбувається вживання організмом кисню, його використання і виведення вуглекислого газу |
|
Б. синтез органічних речовин з вуглекислого газу за рахунок енергії окиснення амоніаку, сірководню та інших речовин |
|
В. Сукупність процесів розщеплення біоорганічних молекул |
|
Г. Процес синтезу органічних сполук з вуглекислого газу та води з використанням енергії світла |
10.Дайте визначення понять: анаболізм, дихання, авітаміноз
(1,5бала – по 0,5).
11.Складіть схему обміну білків (1бал).
12. Назвіть особливості енергетичного обміну та розкрийте його значення для організмів (2бали).
13. Назвіть відомі Вам приклади гіпервітамінозу, зазначте їхні причини та вкажіть заходи профілактики (1,5 бала).
Відповіді.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Письмова робота підсумкового рівня знань
Варіант І
Відповіді.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Письмова робота підсумкового рівня знань
Варіант ІІ
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Тести з однією відповіддю
А мінеральні речовини
Б будівельний матеріал
В енергію
В воду
А гриби
Б тварини
В люди
Г всі відповіді правильні
А автотрофи
Б анаероби
В гетеротрофи
Г аероби
А глюкоза
Б вуглекислий газ
В метан
Г крохмаль
А вуглеводи
Б білки
В ліпіди
Г енергію
А автотрофи
Б гетеротрофи
В анаероби
Г аероби
А метаболізм
Б катаболізм
В анаболізм
Г бродіння
А хлоропластах
Б мітохондріях
В ядрі
Г рибосомах
А фотосинтез
Б катаболізм
В метаболізм
Г пластичний обмін
А насінні бобових рослин
Б печінки
В плодах шипшини
Г риб’ячому жирі
Відповіді.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Тести з однією відповіддю
Відповіді.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Дати відповіді на запитання
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Дати відповіді на запитання
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Дати відповіді на запитання
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Тести «Каменепад»
За кожну правильну відповідь по 1балу
А підготовчий
Б анаеробний
В аеробний
А хліб
Б олія
В риба
А гіповітаміноз
Б гіпервітаміноз
В авітаміноз
А м’ясо
Б олія
В шоколад
А В1
Б Е
В К
А маргарин
Б хліб
В кавун
А води
Б сечовини
В вуглекислого газу
А тимозин
Б адреналін
В глюкагон
А комплекс Гольджі
Б рибосома
В мітохондрія
А гладенька ЕПС
Б Комплекс Гольджі
В зерниста ЕПС
А комплекс Гольджі
Б рибосома
В мітохондрія
А вода
Б вуглекислий газ
В мінерали
Відповіді.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Тести «Каменепад»
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Перешкода «Гірський перевал»
Кожна команда має охарактеризувати певні хімічні речовини за визначеними ознаками. (Максимальна оцінка – 9 білів).
Ознака |
Білки |
Ліпіди |
Вуглеводи |
Нуклеїнові кислоти |
Особливості будови |
|
|
|
|
Функції |
|
|
|
|
Властивості |
|
|
|
|
Де знаходяться |
|
|
|
|
Приклад |
|
|
|
|
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Перешкода «Гірський перевал»
Кожна команда має охарактеризувати певні хімічні речовини за визначеними ознаками. (Максимальна оцінка – 9 білів).
Ознака |
Білки |
Ліпіди |
Вуглеводи |
Нуклеїнові кислоти |
Особливості будови |
|
|
|
|
Функції |
|
|
|
|
Властивості |
|
|
|
|
Де знаходяться |
|
|
|
|
Приклад |
|
|
|
|
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Перешкода «Гірський перевал»
Кожна команда має охарактеризувати певні хімічні речовини за визначеними ознаками. (Максимальна оцінка – 9 білів).
Ознака |
Білки |
Ліпіди |
Вуглеводи |
Нуклеїнові кислоти |
Особливості будови |
|
|
|
|
Функції |
|
|
|
|
Властивості |
|
|
|
|
Де знаходяться |
|
|
|
|
Приклад |
|
|
|
|
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Запитання «Снігова лавина»
За кожну правильну відповідь – по 1 балу.
Відповіді.
Тема «Обмін речовин та перетворення енергії»
Запитання «Снігова лавина»