ЗНО
Підсумкові тести з української літератури
1.Любові всевишній присвячується твір, у якому
А герой отримує останній лист від тата
Б героїня закохується у брата подруги
В лісові жителі протиставляються людям
Г козаки вирушають у похід проти татар
2.Хлопець їде підкорювати Київ у творі, де є епізод
А дівчина постає перед судом за те, що отруїла козака
Б героїня не визнає своїх онуків-близнят
В парубок кохається зі старшою від себе жінкою
Г герой тікає з потяга у тайзі
3. Жінка мстить за смерть свого чоловіка у творі, де
А герої весь час сваряться за майно
Б громада посилає гінця до гетьмана
В у багатьох епізодах згадується море
Г возвеличується мудрість й прозорливість великої княгині
4. Невдалий похід Новгород-сіверського князя зображено у творі, у якому є такий епізод
А герої прагнуть повернутися додому з Туреччини
Б дівчина дарує цукерку хлопцю
В мати не хоче видавати доньку заміж за наймита
Г відбувається затемнення сонця
5. Пошуками місця для нової Січі займалися козаки у творі, автор якого
А відомий як «Коперник українського слова»
Б викладав поетику у переяславському колегіумі
В написав урбаністичний роман
Г брав участь у Другій світові війні
6. Російський тоталітарний імперський режим засуджується у творі, де
А дівчина рятує односельців від повені у Великодню субботу
Б використовується прийом подорожі уві сні
В герой підкорює місто
Г вибирають гетьмана серед двох претендентів
7. Загибель друга на «не його» війні стала поштовхом до написання твору, де
А згадується міфічний герой
Б персонаж подорожує пеклом
В священник стає козаком
Г героїня ставить умову перед заміжжям
8. У творі, який є своєрідним нанизуванням сімейних сварок
А події відбуваються після відміни кріпацтва
Б події відбуваються за часів козацтва
В події відбуваються після Другої світової війни
Г події відбуваються у Великодню субботу
9. Веде людей до обіцяної Богом землі герой твору, де
А утверджується думка про необхідність для нації упевненого у своїх переконаннях вождя
Б герой протистоїть тоталітарному режиму
В герой стає злочинцем на знак протесту
Г у героя роздвоєна свідомість
10. Героїня з подругами винаймає квартиру у творі, де
А три колишні кріпаки стали розбійниками
Б дразлива і химерна дівчина, коли малювала, була в щоденнім житті наймилішою людиною
В родина заробляє на життя полюванням
Г гарна дівчина покохала злочинця
11. «Помешкання наше — фантастичний палац: це будинок розстріляного шляхтича».- Розказує герой твору, де
А багато комічних сцен і перебільшень
Б татарин тягне своє азіятське: "ала-ла-ла"
В І кінь, і Іван держалися крепко, бо оба відпочили через ніч
Г було дев’ятнадцять дітей в гуцульській родині
12. Ще хлопчиком мав обов’язок пасти корів на полонині: жовтаню та голубаню - герой твору, де
А молодий кінорежисер знімав фільм
Б сом важив до чотирьохсот кілограмів
В хлопець на пароплаві їхав до Києва
Г дівчина за поясом, на голім тілі, носила часник, над яким пошептала ворожка
13. «До кінофабрики я приїхав молодий і простий, як солдат з булавою маршала в ранці», - згадує герой твору, де
А потяг називали драконом
Б героя приваблював порт
В дівчина знала, що лист від коханого приходить раз на місяць
Г героїня відстоювала своє право на щастя
14. У творі, герой якого не знав, «чи перелетять його слова Сибір несходиму, а чи впадуть од морозу» є епізод, де
А мати любила саджати що-небудь у землю, щоб проізростало.
Б студент придбав собі новий дешевий костюм
В герой хотів змінити прізвище
Г батько займався полюванням на тигрів
15. «Мене втомили люди. Мені докучило бути заїздом, де вічно товчуться оті створіння, кричать, метушаться і смітять» , - автор пише у творі, де
А спілкуються жителі лісу і звичайні люди
Б у тайзі побудували країну
В Оверко спокійно лежить і вичісує бліх з рожевого живота
Г Пірат любить своїх хазяїв
16. «У мене нема жодного сумнiву в тому, що я народився…» - починається твір, герой якого
А працював фельдшером у лікарні
Б очолював театр у Полтаві
В очолював празьку школу
Г емігрував до Німеччини
17. «Шість прикмет має людина: трьома подібна вона на тварину, а трьома на янгола», - йдеться в епіграфі до твору, де герой
А «темне волосся одкидав назад, як багато хто з селюків і дехто тепер з поетів»
Б «…бандит — за одною термінологією, інсургент — за другою»
В «…був уже леґінь, стрункий і міцний, як смерічка, мастив кучері маслом, носив широкий черес і пишну кресаню»
Г мав «ніс невеличкий, тонкий, трохи загострений; темні карі очі — теж гострі; лице довгообразе — козаче; ні високого, ні низького зросту, — тільки плечі широкі, та груди високі»
18. « Видно шляхи полтавськії і славну Полтаву, Пошануйте сиротину і не вводьте в славу. Не багата я і проста, но чесного роду, Не стиджуся прясти, шити і носити воду», - співає героїня твору, де
А дівчина отруїла коханого
Б глава сімї «зовсім ізвівся; в бідності вмер і без куска хліба оставив жінку і дочку»
В телеграмою викликають тітку з Росії
Г батько ніколи не їв коло стола - все на лаві
19. «…ходив усе зібганий у поясі, а люди прозвали його Переломаний» герой, що
А отримав у спадок горб
Б шість років блукав на полонині
В намагався відпочити від міста
Г утік з потяга-дракона
20. Предмет, що «…уже був мені не такий чужий, як досі» є у назві твору, герої якого
А сваряться за майно
Б знімають фільм
В емігрують з України
Г називають радіо «баяном»
21. Опинившися біля моря, герой починає відчувати нудьгу у творі, де
А два автори працювали над текстом
Б п'яний маляр займається ремонтом
В дід розказує байки про рибу
Г майже попеляста блондинка гарно малювала
22. Героїня надумала «взяти до спілки третього компаньйона — і відносини зараз поправляться» у творі, де
А дівчину було звинувачено в переховуванні солдата
Б події відбуваються напровесні
В дівчина вічно шукала гармонії
Г герой любив літературу
23. У старезному предковічному лісі на Волині, герої
А кохають одне одного, як Ромео і Джульєтта
Б сваряться через мову
В листуються між собою
Г багато співають