Тестова контрольна робота з теми « Адаптації» для 11 класу.
Перший рівень. «Так» чи «Ні».
1.Адаптація жаби до життя на суходолі-наявність бічної лінії.
2.Веретеноподібна форма тіла у акули та дельфіна-приклад конвергенції.
3.Порожнисті кістки – адаптація птахів до польоту.
4.Поява щелеп у тварин – приклад ароморфозу.
5.Матеріадом до адаптацій слугують модифікації.
6.Сезонні перельоти птахів – фізіологічна адаптація.
7.Адаптації є відносними.
8.Біолюмінісценція не характерна для бентосу.
9.Сукуленти пристосовані до вологого клімату.
10.Еврибіонти здатні існувати у вузькому діапазоні умов середовища.
11.Ароморфози підвищують рівень організації організмів.
12.Адаптація малорухливих організмів відбувається за принципом загальної регенерації.
13.Широка норма реакції дозволяє жити у мінливих умовах.
14. Різноманітність квіток – приклад ідіоадаптації.
15.Стенобіонти опанували всі середовища життя.
Другий рівень. Вибрати варіант відповіді.
1.Низьку екологічну пластичність мають: а)еврибіонти б) стенобіонти в)епіфіти
г) коала д) миша польова
2.Чинники, що обмежують поширення вельвічії дивовижної: а) тиск б)вологість
в) солоність води г) температура д) діяльність людини
3.Екологічно пластичний вид: а) кальмар б) павук-хрестовик в) ведмідь бурий г) ялина
д)крокодил
4.Симетрія тіла у організмів, які ведуть прикріплений спосіб життя: а) двобічна б)радіальна в) променева г) відсутня
5.Пристосування червоних водоростей до життя на великій глибині: а)наявність талому
б)довге коріння в) специфічні пігменти г) клітинна оболонка д) пиреноїд
6.Скоротливі вакуолі наявні у : а)губок б) хрящових риб в) хламідомонади г) дельфіна
д)гідри
7.Організми, які активно пересуваються у товщі води: а) бентос б) нектон в) нейстон
г) планктон д) перифітон
8.Закопується у грунт при пресиханні водойми: а)окунь б)сколопендра в) протоптер
г)акула д) форель
9.Рослини – еврибіонти: а) тутове дерево б) гінкго в) подорожник г) папороть
д)саговник
10.Скляна губка належить до: а) планктону б) нектону в) перифітону г) нейстону
д) паразит
11.Гаусторії утворюють: а) маслюк б)шампіньйон в)білий гриб г)сажка пшениці
д)мухомор
12.Світолюбні рослини : а)ялина б)ковила в) сосна г)папороть д)береза
Третій рівень. Знайти відповідність.
Приклад організму |
Середовище існування |
1.Сліпак |
А) Наземно-повітряне |
2.Сальвінія |
Б) Грунт |
3.Тритон |
В) Водне |
4.Сажка |
Г) Інші організми |
5.Трутовик |
|
6.Ламінарія |
|
2.Розподілити організми в залежності від здатності пристосовуватись до середовища існування.
Назва організму |
Група |
1.Сфагнум |
А) Стенобіонти |
2.Білий ведмідь. |
Б) Еврибіонти |
3.Маршанція. |
В) Гідробіонти |
4.Кладонія. |
Г) Галофіти |
5.Горила. |
|
6.Коала |
|
3.Встановити групу гідробіонтів по опису.
А) Організми дрібні, відсутній важкий скелет, характерне накопичення жиру, є вирости тіла та газові вакуолі, великий вміст води в клітинах….
Б) Мешкають на межі водного та наземно-повітряного середовища….
В) Представники цієї групи-тридакна, скат, камбала, краби…
Четвертий рівень.
Відповісти на запитання:
1.Порівняти адаптацію до життя у воді хребетних та ракоподібних.
2.Які генетичні процеси є основою адаптацій?
3.Який із видів тигра – бенгальський чи уссурійський, згідно з правилом Бергмана, повинен мати більшу масу? Чому?
4. Яким чином росичка адаптована до нестачі нітрогену?
5.Назвати приклади адаптацій, що виникають на молекулярному рівні.
6. Адаптації безпритульних тварин до життя поблизу людини.