ЛІНА КОСТЕНКО «МАРУСЯ ЧУРАЙ»
Жанр твору "Маруся Чурай" Ліни Костенко:
А драматична поема Б соціально-психологічний роман у віршах
В соціально-побутова поема Г історичний роман у віршах Д проза у віршах
2. Прочитайте уривок із роману «Маруся Чурай». Тут описано:
А Галю Вишняківну Б Галину матір Г Марусину матір В Марусю Чурай Д Бобренчиху
Ото як вийде, як заграє брівками, очима стрельне і туди, й сюди,
у чобітках із мідними підківками, зелений верх, козлові переди.
3.Прочитайте уривок із роману У цих рядках Маруся згадує:
А свого батька Б Івана Іскру В Леська Черкеса Г Грицька Бобренка Д Якима Шибилиста
Які тоді були ми безтурботні!
Який він був ласкавий і палкий!
А вже в Полтаві набирали сотні.
А вже Хмельницький зазивав полки.
4.У кінці твору Марусі Чурай пропонує одружитися:
А Лесько Черкес Б Грицько Бобренко В Мартин Пушкар Г Яким Шибилист Д Іван Іскра
5. Що називається у творі «проклятою угодою»:
А сватання Грицька до Галі Б суд над Марусею Чурай В Переяславська рада
Г Зборівська угода Д угоди русичів із греками
6. Найбільший і центральний за змістом розділ роману, у якому найширше розкрито образ Марусі Чурай:
А «Якби знайшлась неопалима книга» Б «Сповідь» Г «Проща» В «Страта» Д «Облога Полтави»
7. Епілогом у романі «Маруся Чурай» є розділ: А «Сповідь» Б «Страта» В «Дідова балка»
Г «Якби знайшлась неопалима книга» Д «Весна, і смерть, і світле воскресіння»
8. Головна тема роману «Маруся Чурай» - зображення:
А життя українських жінок у зруйнованій Полтаві середини XVII ст.
Б облоги Полтави польською шляхтою в 1659р.
В передумов для створення пісень, які стали народними
Г нещасливого кохання Марусі й Грицька на тлі картин життя України XVII ст.
Д нерозділеного кохання Марусі Чурай та Івана Іскри, його жертовності заради любові
9. Стосунки Марусі й Грицька («Маруся Чурай») подібні до взаємин:
А Лесі й Петра Шраменка («Чорна рада» П.Куліша)
Б Мелашки й Лавріна («Кайдашева сім'я» І.Нечуя-Левицького)
В Галі й Чіпки («Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного та Івана Білика)
Г Мавки й Лукаша («Лісова пісня» Лесі Українки)
Д Олесі й Василя(«Україна в огні» ОДовженка)
10. До проблем роману не належать:
А патріотизм Б любов і зрада В митець і суспільство
Д індивідуальна свобода Г фанатизм і гуманізм людини
11. Установіть відповідність:
1.Ярема Вишневецький 2. Грицько Бобренко 3.Мартин Пушкар 4.Іван Іскра |
А Був молодий і гарний був на вроду. І жив, і вмер, як личить козаку. Б Як я крізь землю там не провалився?Не збив кулак об стіни об оті?! І як я потім у шинку напився,на матір вперше крикнув у житті! В ...То — козак. Таке нещастя хоч кого знеможе.Це ж можна тут рішитися ума. Любив же він Марусю, не дай Боже! Тепер сидить, лиця на нім нема. Г Бенкетував, сідав на шию хлопу, пускав дівчат по світу без коси. Стріляв козуль, возив пшоно в Європу і на поташ випалював ліси. Д Ще не старий. І славу мав, і силу. (Про нього потім думу іскладуть. Мине сім літ - і голову цю сиву Виговському на списі подадуть). |
12. Установіть відповідність:
1. Омоніми 2. Оксиморон 3. Фразеологізми 4.Анафора |
А. І знову степ. І знову даль розлога. І я мовчу. І дяк уже мовчить. Ідеш, ідеш... дорога та й дорога. Ідеш, ідеш... Хоч би вже відпочить. Б. ...про це писали так і в риму, зучили вздовж і вперехрест.Але ж ота дорога з Риму якихось кілька сотень верст. В. Із тих усіх дякових балачок усе частіше згадую єдину, ту найсумнішу втіху, далебі: комусь на світі гірше, як тобі. Г. Іду. Бреду. Захочу, то й спочину. Розбиті ноги остуджу в росі. Ніхто мені не дивиться у спину. Я йду. Людина. Я така, як всі. Д. Бенкетував, сідав на шию хлопу, пускав дівчат по світу без коси. Стріляв козуль, возив пшоно в Європу і на поташ випалював ліси.
|
13. Події якого історичного періоду описані Ліною Костенко в романі «Маруся Чурай»?
А доби Руїни; Б Хмельниччини; В початку козаччини;
Г роздроблення Київської Русі.; Д після відміни кріпацтва.