Тести із зарубіжної літератури для учнів 10 – 11 класів
Тести із зарубіжної літератури для учнів 10 – 11 класів.
Підготувала Литвинова Наталія Василівна
Вчитель зарубіжної літератури
2022 р.
Творчість Гомера.
1. Професійні давньогрецькі співці, які створювали й виконували епічні пісні під акомпанемент кіфари
А) барди; Б) аеди; В) жонглери.
2. У якому творі зображується останні дні мандрів героя , який двадцять років повертався додому: А) у «Іліаді»; Б) у «Одіссеї»; В) у «Енеїді».
3. Одіссей був царем: А) Спарти; Б) Ітаки ; В) Мікеню.
4. Сином Одіссея був… А) Менелай; Б) Агамемнон; В) Телемах.
5. Аедом в поемі «Одіссея» Гомера був:
А) Лаерт; Б) Алкіной; В) Демодок.
6. Кому належать ці слова з твору “Одіссея” Гомера: “Звусь я Ніхто на ім’я, і Ніким мене батько і мати, Й товариші мої, й інші, звичайно, усі називають…» А) Посейдону; Б) Одіссею; В) Телемаху.
7. Ахейці поставили крапку в десятилітній війні проти Трої («Одіссея» Гомера) за допомогою:
А) пророцтва Кассандри; Б) троянського коня; В) спалення кораблів.
8. Одіссей осліпив:
А) Сциллу і Харибду; Б) чарівницю Кіркею; В) циклопа Поліфема.
9. Яку рослину скуштували герої поеми Гомера «Одіссея» в країні лотофагів:
А) лілію; Б) лотос; В) любисток.
10. Потвори, які жили на протилежних берегах Сицилійської протоки та нападали на кораблі мореплавців:
А) Давид і Голіаф; Б) Содом і Гоморра; В) Сцилла і Харибда.
11. На кого перетворила богиня Кірка героїв поеми Гомера «Одіссея» лотофагів:
А) на циклопів; Б) на поросят; В) на овець.
12. Найголовніші знаряддя боротьби з життєвими негараздами цього античного героя – гнучкий розум та сила духу: хто це? А) Телемах; Б) Одіссей; В) Ахілл.
13. Укажіть, скільки частин у поемі Гомера «Одіссея»?
А) 24, Б) 16; В) 28.
14. Символом жіночої вірності у творі «Одіссея» Гомера є: А) Єлена; Б) Пенелопа; В) Кіркея.
15. Постійний епітет, який характеризує Одіссея: А) гучномовний; Б) прудконогий; В) хитромудрий.
16. Яким чином Одіссей і його товариші запобігли своєї смерті на острові сирен?
А) Одіссей і його супутники слухали пісні сирен;
Б) убили сирен;
В) товариші заклеїли вуха воском, а Одіссея прив’язали до щогли.
17. Як назвався Одіссей, коли циклоп запитав його ім’я?
А) Анхіз; Б) Ніхто; В) Посейдон.
18. Чому Одіссей та його друзі не втекли від циклопа, коли той ліг спати?
А) він вирішів залишитись жити на острові;
Б) вхад до пещери був завалений скалою;
В) він хотів запастись молоком для подальшого плавання
19. Знайдіть вірне твердження: А) Одіссей убив циклопа;
Б) Одіссей виготовив списа і позбавив свого кривдника єдиного ока;
В) Одіссей викрав у циклопа худобу.
20. Як Одіссей та його друзі втекли із пещери?
А) самі відсунули скелю;
Б) циклопу сподобалось вино і він відпустив непрошених гостей;
В) вони були прив’язані під животом у овець.
Виконайте завдання:
1. Дайте визначення. Гекзаметр - це …
2. Дайте визначення. Епічна поема - це …
3. Власне висловлювання. Схарактеризуйте образ Одіссея.
Творчість Данте Аліг’єрі.
1. Поема Данте «Божественна комедія» складається з:
А) трьох частин; Б) вступу і трьох частин; В) чотирьох частин.
2. Як називається строфа, що нею написана «Божественна комедія» Данте? А) терцина; Б) сирвента; В) гекзаметр.
3. Яке число стало символічним у поемі Данте «Божественна комедія»?
А) сім; Б) п’ять; В) три.
4 . Укажіть, скільки пісень у кожній частині «Божественної комедії» Данте?
А) 21; Б) 33; В) 90.
5. Про кого ці слова «Він був останнім поетом Середньовіччя і разом з тим першим
поетом Нового часу»?
А) Петрарку; Б) Шекспіра; В) Данте.
6. Укажіть жанр «Божественної комедії» Данте.
А) сонет; Б) комедія; В) поема.
7. Данте побудував сюжет за прийомом, який до нього використовували великі попередники: Гомер, Овідій, Вергілій. Який це прийом?
А) показати муки грішників;
Б) розмова з Богом;
В) подорож героя загробним світом.
8. Укажіть, скільки частин у «Божественній комедії» Данте?
А) 2; Б) 10; В) 3.
9. Укажіть, скільки пісень у «Божественній комедії» Данте?
А) 28; Б) 100; В) 93.
10. Немає ні дня, ні ночі у: А) Пеклі; Б) Чистилищі; В) Раю.
11. Укажіть, скільки центральних постатей у «Божественнії комедії» Данте?
А) 2; Б) 3; В) 7.
12. Провідником автора колами Пекла у «Божественній комедії» Данте став:
А) Овідій; Б) Август; В) Вергілій.
13. Перша частина «Божественної комедії» називається: А) Рай; Б) Пекло; В) Чистилище.
14. На перше коло Пекла Данте у «Божественній комедії» розмістив:
А) черевоугодників; Б) брехунів; В) нехрещених.
15. Скільки кіл було у Пеклі «Божественної комедії» Данте?
А) п’ять; Б) дев’ять; В) дванадцять.
16. З якого кола Пекла починаються страшні вогненні муки грішників?
А) з п’ятого; Б) з шостого; В) з сьомого.
17. Кого з грішників терзає пес Цербер:
А) любострастників; Б) черевоугодників; В) скупих і марнотратників?
18. Найтяжчий гріх, на думку Данте, це:
А) пихатість; Б) зрада; В) скупість.
19. Укажіть форму розвитку сюжету у поемі Данте «Божественна комедія».
А) подорож; Б) пригоди; В) зустрічі.
20 Який вік має на увазі автор, говорячи: «На півшляху земного світу Я трапив у похмурий ліс густий…» А) 35 років; Б) 40 років; В) 50 років?
21. Чистилище – це місце, де душі померлих:
А) приречені на постійні муки;
Б) можуть очиститися від гріхів;
В) знаходяться у вічному блаженстві.
22. Який гріх символізує образ лева?
А) властолюбство; Б) честолюбство; В) жадібність.
23. Який гріх символізує образ пантери ?
А) честолюбство; Б) жадібність; В) властолюбство.
24. Який гріх символізує образ вовчиці?
А) жадібність; Б) властолюбство; В) честолюбство.
25. Що означає в філософському аспекті образи хижаків? А) людські вади, спокуси; Б) людські гріхи; В) жадібність.
26. Що символізує образ лісу в «Божественній комедії»?
А) гріховне життя; Б) жадібність; В) егоїзм
27. Пекло Данте розташував на:
А) заході; Б) сході; В) півночі; Г) півдні.
Виконайте завдання:
1. Дайте визначення. Терцина - це …
2. Власне висловлювання. Розкрийте особливості композиції «Божественної комедії» Данте.
Творчість Вільяма Шекспіра.
1. Батьківщина В. Шекспіра: А) Лондон; Б) Кембридж; В) Стретфорд-на-Ейвоні.
2. Батько В. Шекспіра був: А) шпалерником; Б) торговцем; В) чиновником.
3. Вкажіть зайве слово: В. Шекспір був: А) драматургом; Б) поетом; В) прозаїком; Г) сценаристом.
4. Вкажіть кількість періодів творчості В. Шекспіра: А) 1; Б) 2; В) 3; Г) 4.
5. Ким був Привид? А) англійським королем; Б) батьком Гамлета; В) братом королеви Гертруди.
6. Як звали батька Гамлета:
А) Гамлет; Б) Клавдій; В) Фортінбрас.
7. Вкажіть неправильне твердження:
А) Шекспір був одружений та мав трьох дітей;
Б) Шекспір очолював театр«Глобус»; В) за три роки до смерті покинув театр;
Г) Шекспір мав невдалі спроби гри на сцені.
8. Театр «Глобус» знаходиться в місті: А) Лондон; Б) Единбург; В) Стратфорд-на-Ейвоні; Г) Кембридж.
9. «Шекспірівське питання» полягає в тому, що дослідники: А) мають сумніви щодо авторства В. Шекспіра; Б) з’ясовують, в чому популярність В. Шекспіра; В) займаються пошуками та відновленням втрачених під час пожежі творів; Г) встановлюють невідомі факти біографії.
10. У якому жанрі не працював В. Шекспір? А) сонет; Б) п’єса; В) роман; Г) поема.
11. За жанром «Гамлет»:
А) історична трагедія; Б) соціально-побутова трагедія; В) філософська трагедія.
12. Де відбувається дія п’єси Шекспіра «Гамлет»: А) в Німеччині; Б) в Англії: В) у Данії.
13. Хто такий Гораціо: А) друг Гамлета; Б) родич Гамлета; В) слуга короля.
14.Чому в першій сцені, коли Гораціо заговорив с призраком, той поспішно зникає? А) призрак боїться заговорити з людьми; Б) лунає ранішній спів півня; В) его налякала зброя у вартових.
15. Від кого Гамлет дізнався про обставини смерті батька?
А) Гораціо; Б Гертруди; В Лаерта; Г привіда;
16. Якою була ця смерть? А) він отруївся яблуком; Б) його отруїв син; В) його отруїв рідний брат; Г) йего отруїла королева.
17. Про що просить Гамлета призрак короля? А) помститися за себе; Б) покинути королівство; В) отруїти королеву; Г) пійти до монастиря
18. Заради помсти за батька Гамлет: А) поїхав до Англії; Б) прикинулся божнвільним; В) вирішив пійти до монастиря.
19. Хто став королем після передчасної смерті попереднього короля? А) королева, його дружина; Б) його брат; В) його син; Г) його улюблений слуга.
20. «Звихнувся час… О доле зла моя! Чому його направить мушу?» Кому належать ці слова? А) батькові Гамлета; Б) Гамлету; В) Лаерту; Г) Гораціо.
21. Кого принц Гамлет ненавидить? А) короля Клавдія; Б) Гораціо; В) призрака; Г) Офелию.
22. Полоній думае, що Гамлет з’їхав з глузду: А) від самітності; Б) від правди про дядька; В) від правди про матір; Г) від нероздільного кохання до Офелії.
23. Яким чином Гамлет виришив упевнитися у тому, что його батька, короля, отруїв Клавдій? А) став слідкувати всюди за Клавдієм; Б) вирішив ще раз спитати про це у призрака; В) попросив мандрівний театр зіграти сцену подібного вбивства.
24. Як Гамлет ставиться до людей?
А) відповідно до їхнього соціального статусу; Б) відповідно до їхнього багатства; В) цінує в них розум та моральні риси; Г) до всіх зверхньо – адже він принц.
25. Чому Клавдій одружується з Гертрудою? : А) тому що кохає її; Б) хоче надати більшої законності своєму правлінню; В) щоб задобрити Гамлета
26. За що Гамлет докоряє королеву? А) вона не любить сина; Б) вона поспішно вийшла заміж післе смерті короля; В) вона божевільна; Г) вона не любить свою країну.
27. Чому Гамлет зволікав із помстою Клавдію?
А) не вірив у привидів; Б) відкидав помсту взагалі; В) хотів у всьому особисто переконатися; Г)боїться покарання.
28. Як звуть кохану Гамлета: А) Гертруда; Б) Офелія; В) Беатріче.
29. Чому Офелія діє проти Гамлета? А) розлюбила його; Б) мститься за його удавану байдужість до неї; В) не сміє не слухатись наказів батька; Г) хоче прислужитися Клавдію.
30. Кого вбиває Гамлет в покоях матери, королеви Гертруди? А) Клавдія; Б) Гораціо; В) Полонія.
31. З якою метою Клавдій відправляє Гамлета до Англії?: А) щоб того стратили в Англії; Б) щоб Гамлет узяв шлюб з донькою англійського короля; В) для виконання важливої дипломатичної місії.
34. Гамлет доручає мандрівним акторам розіграти п’єсу під назвою: А) «Вбивця»; Б) «Злочин»; В) «Пастка».
35. Як загинула королева?
А) померла від горя; Б) випадково випила келих з отрутою, призначеною для Гамлета; В) її отруїв король Клавдій, щоб одружитися на молодій.
36. Як загинули Розенкранц і Гільденстерн: а ) Гамлет убив їх власноруч за підступність; б) вони потонули; в) Гамлет підробив лист Клавдія до короля Англії, і їх було страчено.
37. Чому Лаерт так сильно прагне помститися за смерть свого батька?
А) дуже любив батька Б) це данина традиціям; В) щоб покарати злочинця; Г) хоче догодити королю.
38. Якого мотиву немає у п’єсі «Гамлет»:
А) мотиву божевілля;
Б) мотиву гнилизни;
В ) мотиву краси істинної і штучної.
39. Як Шекспір малює Офелію в останній сцені?
А) закоханою; Б) розлюченою; В) божевільною; Г) слабкодухою.
40. Як загинув Гамлет?
А) його поранив Лаерт отруєною шпагою; Б) він випив отруєне вино;
В) його вбиває отруєною шпагою Клавдій.
41. Як помстився Гамлет Клавдію за смерть свого батька? А) заколює отруєною шпагою; Б) примушує випити отруєне вино; В) потопив в річці; Г) підкладає в постіль ядовиту змію.
42. Чи є Гамлет переможеним?
А) так, бо він таки загинув; Б) так, бо на троні опинився чужоземець; В) ні, бо він все-таки покарав зло; Г) ні, бо він примусив сучасників замислитися над життям у Данії.
Виконайте завдання:
1. Дайте визначення. Трагедія - це …
2. Визначте провідні ідеї трагедії В.Шекспіра «Гамлет».
3. Дайте розгорнуту відповідь: Як у трагедії виявляється мотив божевілля?
4. Власне висловлювання. Чи варто було Гамлетові здійснювати помсту?
5. Встановіть логічний зв'язок:
А) Лаерт 1. Король, вітчим принца.
Б) Трагедія "Гамлет" 2. Син радника короля, брат Офелії.
В) Гертруда 3. Мотив помсти.
Г) Гораціо 4. Королева, мати Гамлета.
Д) Клавдій 5. Вірний друг принца
1. Крім літератури, Гофман був відданий всією душею якому ще одному виду мистецтва?
А) архітектурі; Б) музиці; В) живопису; Г) скульптурі.
2. Гофман змінив одне із своїх імен на «Амадей» на честь:
А) Бетховена; Б) Глінки; В) Моцарта.
3.Що слугувало матеріалом для творів Гофмана?
А) сни письменника; Б) власні фантазіі; В) розповіді друзів.
4. До якого жанру належить «Малюк Цахес» Гофмана?
А) філософська казка; Б) притча; В) прозовий твір.
5. Що, на думку Гофмана, є найбільшим багатством людини у творі «Крихітка Цахес»?
А) її розумові здібності; Б) гроші; В) багато друзів.
6. Назва князівства, у якому відбувалися описані події твору «Малюк Цахес» Гофмана?
А) Кенігсберг; Б) Керепес; В) Ельсінор.
7. Як звали матір Крихітки Цахеса Гофмана?
А) Рожа-Гожа; Б) Кандіда; В) Ліза.
8. Цахес на вроду був:
А) прекрасним принцом; Б) гидким курдупелем; В) простим чоловіком.
9. Ким була Рожа-Гожа Зеленава? А) фея; Б) мати Цахеса; В) названа мати Цахеса.
10. Хто знайшов малого Цахеса на дорозі? А) панна Рожа-Гожа; Б) Бальтазар; В) Кандіда.
11. Що фея зробила з Цахесом?
А) гарно вбрала; Б) розчесала волосся; В) перетворила на жабу.
12. Хто забрав Цахеса до себе на виховання?
А) пастор; Б) сусідка; В) перехожі
13. У кого був закоханий Бальтазар?
А) Лізу; Б) Кандіду; В) Рожубельверду
14. Вона була дочкою:
А) пастора; Б) Проспера Альпануса; В) Моша Терпіна.
15. Хто допомагає Бальтазарові дізнатися про таємниці Цинобера?
А) Мош Терпін; Б) Рожа – Гожа; В) Проспер.
16. Яка посада була останньою службовою сходинкою Цахеса?
А) губернатор; Б) міністр; В) радник.
17. Хто допомагає Бальтазару вирвати чарівні волосинки у Цахеса?
А) Рожа- Гожа; Б) пастор; В) Фабіан.
18 .Як мати Цахеса вибилася із бідноти?
А)шила одяг і продавала,
Б)продавала цибулю князю,
В)співала на вулицях
19. Хто з персонажів твору Гофмана «Крихітка Цахес» не є фантастичним? А) Проспер; Б) Цахес; В) Фабіан.
20 .Хто з персонажів твору є фантастичним?
А)Проспер; Б)Цахес; В)Фабіан.
21 .Хто допомагає Бальтазарові дізнатися про таємниці Цинобера?
А)Мош Терпін; б)Рожа –Гожа; в)Проспер.
22 .Хто з персонажів твору Гофмана «Крихітка Цахес» є реальним? А) Проспер; Б) Рожа – Гожа; В) Бальтазар.
23. Хто був другом Бальтазара?
А)Терпін; Б)Барсануф; В)Фабіан.
24. Навіщо Цахес кожні 9 днів зустрічається із феєю?
А)щоб обговорити плани на майбутнє;
Б)фея поновлює його силу;
В)фея приводить до нього матір.
25. Чи дізнались жителі Каперса, хто насправді Цахес?
А) Так; Б) дізнались, але дали ще один шанс; В) ні.
Виконайте завдання:
1. Установіть послідовність подій у творі Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»:
А) одруження Бальтазара і Кандіди; Б) загибель Цинобера;
В) міністерська посада Цинобера; Г) подарунок феї Цахесу.
2. Продовжіть речення:
Гофман поділяє своїх героїв на 2 групи -…
3. Продовжіть речення:
Вперше побачивши Цинобера, коли він упав з коня, Фабіан…(що зробив?)
4. Продовжіть речення: (Гофман «Крихітка Цахес»)
Цахес втратив свою силу тоді, коли Бальтазар….(що зробив?)
5. Продовжіть речення: Філістери –це…
6. Продовжіть речення: Ентузіасти –це…
7. Дайте визначення. Гумор – це …
8. Дайте визначення. Притча - це …
9. Дайте визначення. Сатира –це…
10. Проаналізуйте, що символізують золоті волоски, подаровані Цахесу феєю..
11. Проаналізуйте, що уособлює образ малюка Цахеса?
12. Доберіть цитатний матеріал до образу Цахеса.
Школа «чистого мистецтва» в російській поезії.
1. Більшість віршів --представників поезії «чистого мистецтва» присвячено:
А) громадянській тематиці; Б) коханню та природі; В) мистецтву; Г) історії.
2. Автор музики найпопулярнішого романсу на вірш Федора Тютчева «Я вас зустрів» —
А) Чайковський; Б) Рахманінов; В) Глінка; Г) невідомий.
Виконайте завдання:
1. Розкрийте особливості поезії «чистого мистецтва».
2. Дайте визначення. «Чисте мистецтво» - це …
3. Розкрийте особливості лірики Ф. Тютчева.
4. Розкрийте особливості лірики А.Фета.
5. Проаналізуйте основні мотиви поезії А.Фета
Волт Вітмен
1. Модернізм як літературно-мистецький напрям сформувався:
А) кінець ХХ – початку ХХІст.; Б) кінець XIX – початку XX ст.; В) початок ХІХ ст.
2. Під час громадянської війни в Америці (1861–1865) Волт Вітмен А) брав участь у військових діях; Б) займався мистецтвом; В) безкоштовно працював санітаром у шпиталях; Г) займався видавничою діяльністю.
3. Кому належить збірка поезій «Листя трави»: А) Ш.Бодлеру; Б) В.Вітмену; В) П.Верлену; Г) А.Рембо?
4. Прагнення до інтуїтивного пізнання дійсності через символ, відмова від сприйняття світу через конкретні образи притаманні:
А) символістам; Б) імпресіоністам; В) декадентам.
5. Збірка життя Волта Вітмена має назву:
А) «Квіти Зла»; Б) «Вечірні вогні»; В) «Листя трави».
6. Скільки віршів містила перша збірка «Листя трави»:
А) 12; Б) 13; В) 14.
7. Рисами символізму наділений вірш В. Вітмена:
А) «Для тебе, о Демократіє»;
Б) «Пісня про самого себе»;
В) «О капітане».
8. Поетичну збірку «Листя трави» Волт Вітмен писав: А) кілька років; Б) рік; В) усе життя; Г) кілька місяців.
9. Визначте, з твору якого поета ці рядки: Себе я прославляю, себе я оспівую,
I те, що приймаю я, приймете й ви...
А) Ш Бодлер; Б) П.Верлен; В) А Рембо; Г) В.Вітмен.
10. Віршовий розмір, яким користується Вітмен у збірці «Листя трави», має назву:
А) дактиль; Б) верлібр; В) амфібрахій; Г) спенсерова строфа.
11. Що символісти використовували у своїх творах щодо відображення життя, змалювання почуттів? А) риму; Б) символ, натяк; В) наголос.
12. Більшість поезій В. Вітмена написані в формі:
А) класичного вірша; Б) білого вірша; В) вільного вірша.
Виконайте завдання:
1. Дайте визначення. Модернізм - це …
2. Розкрийте новаторство лірики Волта Вітмена.
3. Дайте визначення. Верлібр - це …
4. Проаналізуйте проблематику збірки В.Вітмена «Листя трави».
5. Проаналізуйте основні мотиви збірки В.Вітмена «Листя трави».
Оскар Вайльд
1. Оскар Вайльд був представником літературно-художнього напряму:
А) реалізму; Б) естетизму; В) натуралізму; Г) символізму.
2. Літературним тріумфом Оскара Вайльда був твір: А) роман «Портрет Доріана Грея»;
Б) «Хлопчик-зірка»; В) «Гранатовий будиночок».
3. Сутність і призначення мистецтва, за Оскаром Вайльдом, полягає у:
А) зображенні незвичайного і прекрасного;
Б) відображенні дійсності;
В) пізнанні навколишнього світу.
4. Своєрідним маніфестом естетизму стала передмова до твору Оскара Вайльда:
А) «Щасливий принц»; Б) «Ідеальний чоловік» В) «Портрет Доріана Грея».
5. Автором живописного портрета головного героя в романі Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» є:
А)Доріан Грей; Б) Генрі Уоттон; В) Безіл Холлуорд; Г) Джеймс Вейн.
6. Де знайомиться читач із Доріаном Греєм?
А) в одному з Лондонських клубів;
Б) в майстерні художника Безіла;
В) в таємному притоні.
7. Ім’я цинічного і скептичного лорда, який виховував свого учня — Доріана Грея — в дусі нового гедонізму та цілковитої свободи від будь-яких зобов’язань:
А) Генрі Уотгон; Б) Безіл Холлуорд; В) Альфред Дуглас; Г) Алан Кембел.
8. Лорд Генрі з роману О. Вайльда «Портрет Доріана Грея» намагається вплинути на головного героя для того, щоб:
А) розвинути в ньому почуття прекрасного;
Б) удосконалити внутрішній світ юнака;
В) передати свій досвід, виховати послідовника;
Г) утілити на практиці власні ідеї, поставити «експеримент».
9. Яке бажання з’являється у Доріана після споглядання портрету?
А) щоб замість нього змінювався портрет;
Б) залишатися завжди молодим, як зараз;
В) знищити портрет.
10. Доріан Грей найбільш цінував у житті: А) мистецтво, красу, насолоду, розкіш; Б) природу; В) кохання, сімейний затишок, злагоду у стосунках; Г) подорожі.
11. Ким була Сибіл Вейн?
А) швачкою; Б) актрисою; В) служницею.
12. «Чарівним Принцом» у романі Оскара Вайльда «ПортретДоріанаГрея» називають:
А) Генрі Уоттона; Б) Безіла Холлуорда; В) Доріана Грея; Г) Джеймса Вейна.
13. Зморшка жорстокості на портреті з’являється після того, як герой О. Уайльда Доріан Грей:
А) дізнався про смерть Сибіли Вейн;
Б) убив Безіла Холлуорда;
В) спричинив смерть Алана Кемпбла;
Г) почав вести нестримне розпусне життя.
14. За що насправді покохав Сибілу Доріан?
А) за її зовнішню красу; Б) за її акторський талант; В) за її чисту душу.
15. Чому, закохавшись у Доріана, Сибіла не може грати кохання на сцені?
А) соромиться перед Доріаном та його друзями;
Б) дуже зайнята новим для себе почуттям, не вистачає часу на репетиції;
В) не може грати почуття, яке відчула насправді.
16. Чому Доріан ховає портрет від сторонніх?
А) боїться, що всі побачать його справжнє єство;
Б) портрет не подобається йому самому;
В) хоче зберегти інтригу, що до портрета.
17. Чому Доріан вирішує знищити портрет?
А) щоб не нагадував про зчинені ним злочини;
Б) щоб почати нове життя;
В) щоб стати вільним від його зловісних пересторог та нарешті знайти спокій.
18. Образ Доріана Грея споріднений з образом:
А) Фауста; Б) Печоріна; В) Онєгіна; Г) Сореля.
19. Рупором авторських ідей у романі Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» є: А) Алан Кембел; Б) Доріан Грей; В) Безіл Холлуорд; Г) лорд Генрі Уоттон; Д) Джеймс Вейн.
20. Лише персонажів роману Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» перелічено в рядку:
А) Алан Кембел, Джеймс Вейн, Безіл Холлуорд, Дервіль;
Б) Сибіла Вейн, Генрі Уоттон, Безіл Холлуорд, Алан Кембел;
В) лорд Генрі, Безіл, Гобсек, Доріан Грей, леді Брендон;
Г) Сибіла Вейн, Луїза де Реналь, Матильда де Ла-Моль, Анастазі де Ресто.
21. Рупором авторських ідей у романі Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» є:
А) Джеймс Вейн; Б) Доріан Грей; В) Безіл Холлуорд; Г) лорд Генрі Уоттон.
22. Оскар Вайльд успадкував від героя свого роману «Портрет Доріана Грея» лорда Генрі титул:
А) Принца Парадоксу; Б) Чарівного Принца; В) Щасливого Принца; Г) Хлопчика-зірки.
23. Портрет Доріана Грея символізує в романі:
А) красу і молодість; Б) добро і зло;
В) душу і совість головного героя; Г) творчість і обивательство.
24. Образ Доріана Грея споріднений з образом:
А) Фауста; Б) Печоріна; В) Онєгіна; Г)Сореля.
25. Намагаючись убити власну совість, убиває себе персонаж роману Вайльда «Портрет Доріана Грея»:
А) Генрі Уоттон; Б) Безіл Холлуорд; В) Джеймс Вейн; Г) Доріан Грей.
26. Назвіть героя за його портретом: «Цей юнак — з ніжними обрисами ясно-червоних уст, чистими блакитними очима, золотистими кучерями — був надзвичайно вродливий. Його обличчя чимось викликало довіру. З нього промовляла вся щирість юності, вся чистота юнацького запалу. Бачилось — життєвий бруд ще не позначив його своїм тавром»:
А)Безіл Холлуорд; Б) Генрі Уоттон; В) Джеймс Вейн; Г)Доріан Грей.
27. В основу роману Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея» покладено контраст:
А) між портретом героя і зображенням у дзеркалі;
Б) між зовнішньою красою головного героя і його внутрішньою потворністю;
В) між молодістю і старістю;
Г) між багатством і бідністю.
28. Гедонізм — це:
А) філософсько-естетичне вчення, згідно з яким насолода, задоволення — це найвище благо, до якого прагне людина в житті;
Б) вишуканість манер, поведінки, мови; обстоювання ідеалів краси, гармонії;
В) відчутна перевага інтелектуально-розумових елементів образного мислення;
Г) заперечення цінностей або заперечення усталених суспільством норм, принципів, законів.
29. Ідеологом естетизму в романі ОскараВайльда «Портрет ДоріанаГрея» є:
А) Безіл Холлуорд; Б) лорд Генрі Уоттон; В) Доріан Грей; Г) Джеймс Вейн.
30. Безіл Холлуорд перед своєю смертю побачив на портреті Доріана:
А) вродливого юнака;
Б) череп і скелет, поїджені хробаками;
В) бридотно вишкірене обличчя.
31. Доріан Грей убив Безіла Холлуорда тому, що Безіл: А) побачив, що відбувається з портретом Доріана; Б) викликав Доріана на дуель; В) звинуватив Доріана у смерті Сибіли Вейн.
Виконайте завдання:
1. Установіть послідовність подій у творі Вайльда «Портрет Доріана Грея»:
А) Смерть художника Безила; Б) Кохання до Сібіл;
В) Майстерня художника Безила; Г) Знайомство з лордом Генрі.
2. Установіть послідовність подій у творі О. Вайльда. «Портрет Доріана Грея».
А) Знайомство з лордом Генрі; Б) Кохання до Сібіл;
В) Смерть Доріана; Г) Смерть художника Безила.
3. Установіть послідовність подій у творі Вайльда «Портрет Доріана Грея».
А) Знайомство з Доріаном; Б) Кохання до Сібіл;
В) Смерть Сібіл; Г) Смерть художника Безила.
4. Дайте визначення. Естетизм - це …
5. Дайте визначення. Парадокс - це …
6. Дайте визначення. Гедонізм - це …
7. Дайте визначення. Аскетизм - це …
Шарль Бодлер, Поль Верлен, Артюр Рембо
1. Настрої песимізму, занепаду, розчарування характерні для літератури:
А) декадансу; Б) естетизму; В) романтизму.
2 . Декаданські мотиви переважали в ліриці:
А) В. Вітмена; Б) Ш. Бодлера; В) П. Верлена; Г) А. Рембо
3. Що означає слово "декаданс"? А) занепад; Б) парадокс; В) переклад.
4. Кому належить збірка поезій «Квіти зла»:
А) Ш.Бодлеру; Б) В.Вітмену; В) П.Верлену; Г) А.Рембо?
5. Яка поетична збірка Шарля Бодлера стала головною в його житті?
А) «Листя трави»; Б) "Квіти зла"; В) «Сонети до Орфея».
6. Визначте, хто автор рядків: На палубу несуть ясних висот владику,
І сумно тягне він розбурхане крило,
Що втратило свою колишню мить велику,
Як серед бурних вод розбухане весло А) В.Вітмен; Б) А.Фет; В) Ш. Бодлер; Г) Ф. Тютчев.
7. У якому творі Ш. Бодлера своєрідно розкрито тему поета і поезії?
А) «Гімн Красі»; Б) «Альбатрос»; В) «Вечорова гармонія».
8. Зачинателем та теоретиком французького символізму прихильники вважають:
А) Ш. Бодлера; Б) П. Верлена; В) А. Рембо.
9. Збірка життя Ш. Бодлера має назву:
А) «Вечірні вогні»; Б) «Листя трави»; В) «Квіти Зла».
10. Думка, що Добро і Зло однаковою мірою можуть бути джерелом прекрасного, звучить в поезії Ш. Бодлера:
А) «Гімн Красі»; Б) «Альбатрос»; В) «Вечорова гармонія».
11. Образ поета постає в ліриці Ш. Бодлера в символічному образі:
А) астівки; Б) капітана; В) альбатроса.
12. У якому вірші Поль Верлен дає поради поетам і формулює призначення поезії: А) "Поетичне мистецтво"; Б) «Осіння пісня»; В) «Романси без слів».
13. Як називається вірш Поля Верлена (переклад Г.Кочура), де є такі рядки: Найперше - музика у слові Бери із розмірів такий, Що плине, млистий і легкий, А не тяжить, немов закови. А) «Осіння пісня»; Б) «Томління»; В) «Поетичне мистецтво».
14. Визначте, кому з письменників належить вислів:«Найперше – музика у слові!»
А) Ш. Бодлеру; Б) П. Верлену; В) А. Рембо.
15. Трагедія швидкоплинності життя, неможливості повернути втрачене розкривається в поезії П. Верлена «Осіння пісня» в символічному образі:
А) осінніх скрипок; Б) годинника; В) пожовклого листя.
16. «Пейзажами душі» називають поетичні твори:
А) В.Вітмена; Б) П. Верлена; В) А. Рембо.
17. Рядки «Найперше — музика у слові!» взято з вірша П. Верлена:
А) «Забуті арієти»; Б) «Так тихо серце плаче...»; В) «Поетичне мистецтво».
18. Хто з французьких поетів-символістів став символом поетичного авангарду?
А) Ш. Бодлер; Б) П. Верлен; В) А. Рембо.
19. Гімном символізму, його програмою вважали поети-символісти поезію П. Верлена:
А) «Осіння пісня»; Б) «Забуті арієти»; В) «Поетичне мистецтво».
20. Образ беззахисної людини, що не здатна протистояти вирою життя, втілено в поезії
П. Верлена «Осіння пісня» в символічному образі:
А) осінніх скрипок; Б) годинника; В) пожовклого листя.
21. Вірш «Поетичне мистецтво» написав?
А) В. Вітмен; Б) Ш. Бодлер; В) П. Верлен; Г) А. Рембо.
22. Лише твори Артюра Рембо перелічено в рядку:: А) «Вечорова гармонія», «Альбатрос», «Відповідності»; Б) «О Капітане», «Пісня про себе»; В) «Осіння пісня», «Так тихо серце плаче…», «Поетичне мистецтво»; Г) «Моя циганерія», «Голосівки»
23. Хто із сучасників А. Рембо називав його «ангелом і демоном»?
А) Ш. Бодлер; Б) П. Верлен; В) М.Некрасов.
24. Складіть відповідність «письменник - твір»:
1) В. Вітмен А) «Голосівки»;
2) Ш. Бодлер Б) «Поетичне мистецтво»;
3) П. Верлен В) «Пісня про себе»
4) А. Рембо Г) «Альбатрос».
25. Свою поетичну теорію, згідно якої поет повинен стати „... найбільш хворим з усіх, найбільш злочинним, найбільш проклятим – і найбільш ученим з усіх учених!” А. Рембо назвав:
А) теорією «ясновидіння»; Б) теорією «осяяння»; В) теорією «галюцинацій».
26. Складіть відповідність «письменник - твір»:
1) В. Вітмен а) «Осіння пісня».
2) Ш. Бодлер б) «Голосівки»;
3) П. Верлен в) «О капітане»;
4) А. Рембо г) «Альбатрос»;
8. Поєднайте назви творів, збірок з їх авторами:
1) П. Верлен А) «Моя циганерія», «Голосівки»;
2) А. Рембо Б) «Квіти зла», «Альбатрос»;
3) Ш. Бодлер В) «Поетичне мистецтво».
Тести за творчістю В. Вітмена, Ш. Бодлера
А) «Листя трави»;
Б) «Квіти зла»;
В) «Ліричний пантеон».
А) Ш. Бодлера;
Б) В. Вірмена;
В) Ф.Тютчева.
А) Ф. Тютчева;
Б) В. Вірмена;
В) Ш. Бодлера.
А) Ш.Бодлеру;
Б) В. Вірмену;
В) А.Фету,
А) Ф. Тютчев;
Б) Ш. Бодлер;
В) В. Вірмен.
А) В. Вірмен;
Б) А. Фет;
В) Ш. Бодлер.
А) Ф Тютчеву;
Б) П. Верлену;
В) Ш. Бодлеру,
А) «Пісня про себе»;
Б) «Я співаю про тіло електричне»;
В) «Йдучи травою степовою».
А) В. Вірмена;
Б) Ш. Бодлера;
В) А.Фета.
А) Ф. Тютчеву;
Б) Ш. Бодлеру;
В) В. Вірмену.
11. Захоплення творами якого письменника допомогли Ш. Бодлерові перейти від романтизму до нових поетичних методів символізму?
А) Е. По;
Б) В. Вірмена;
В) В.Гюго.
12. Хто з поетів присвятив цикл поезій подіям громадянської війни у США 1861-1865 рр.?
А) Ш. Бодлер; Б) А.Фет; В) В. Вітмен
Поезія кінця ХІХ ст. (рівневе завдання)
1-й варіант
І рівень.
Знайдіть правильну відповідь (за кожну правильну відповідь — 0,5 бала).
1.Зачинателем якої модерністської течії був Шарль Бодлер?
А) Футуризму;
Б) символізму;
В) імпресіонізму.
2. Який мотив є провідним у збірці «Квіти зла»?
А) Невідворотності людської долі;
Б) несумісності реальності та ідеалу;
В) безрезультатності пошуку краси.
3. До якого віршового циклу належить «Альбатрос»?
А) «Сплін та ідеал»;
Б) «Паризькі картини»;
В) «Квіти зла».
4. Хто є автором збірки «Квіти зла»?
А) Бодлер;
Б) Вітмен;
В) Тютчев.
5. Хто є автором твору «Пісня про себе»?
А) Бодлер;
Б) Вітмен;
В) Тютчев.
6. Кому належить рядок: «Шепіт… Ніжний звук зітхання…»?
А) Бодлеру;
Б) Вітмену;
В) Фету.
7. Хто з поетів до 14 років мав прізвище Шеншин?
А) Тютчев;
Б) Фет:
В) Бодлер.
8. Кого символісти вважали своїм предтечею?
А) Тютчева;
Б) Вітмена;
В) Бодлера.
9. Естетизація дійсності, використання «високої» лексики, схильність до античності, міфології характерні для:
А) поезії «чистого мистецтва»;
Б) соціально спрямованої поезії;
В) інтимної лірики.
10.Імпресіонізм та символізм — течії:.
А) романтизму;
Б) модернізму;
В) реалізму.
II рівень (за кожну правильну відповідь — 1 бал)
1. Розкрийте символіку вірша Ш. Бодлера «Альбатрос».
2. Схарактеризуйте творчість А. Фета. Чому його називають представником «чистого мистецтва»?
3. Розкрийте значення поняття декаданс.
ІІІ рівень (максимально — 4 бали) — спільний для обох варіантів
1. Проаналізуйте одну з поезій А. Рембо.
2. Поясніть, чому Бодлер був водночас і пізнім романтиком, і одним із засновників символізму.
3. Розкрийте особливості поезії школи «чистого мистецтва».
2-й варіант
I рівень
Знайдіть правильну відповідь (за кожну правильну відповідь — 0,5 бала).
1. Ознаки якого мистецтва присутні в творах Бодлера?
А) модернізму та реалізму;
Б) модернізму та романтизму;
В) романтизму та реалізму.
2. Який вірш відкриває збірку Бодлера «Квіти зла»?
А) «Альбатрос»;
Б) «До читача»;
В) «Благословення».
3. Яка тема є провідною в сонеті «Альбатрос»?
А) людина і природа;
Б) поет і натовп;
В) поет і мистецтво.
4. Хто є автором збірки «Листя трави»?
А) Бодлер;
Б) Вітмен;
В) Тютчев.
5. Хто є автором поезії «Silentium»?
А) Бодлер;
Б) Вітмен;
В) Тютчев.
6. Кого з поетів часто називають «батьком верлібру»?
А) Тютчева;
Б) Фета;
В) Вітмена.
7. Настрої песимізму, занепаду, розчарування характерні для літератури:
А) декадансу;
Б) естетизму;
В) романтизму.
8) Ліричний герой — особистість, здатна перетворити мрію на дійсність, подолати розрив між ідеалом і дійсністю, характерний для:
А) імпресіонізму;
Б) символізму;
В) неоромантизму.
9. Сукупність літературних напрямів і течій кінця ХІХ — початку ХХ ст. нереалістичного спрямування дістала назву:
А) неоромантизм;
Б) декаданс;
В) модернізм.
10. Прагнення інтуїтивного пізнання дійсності через символ, відмова від сприйняття світу через конкретні образи характерні для:
А) символістів;
Б) імпресіоністів;
В) декадентів.
II рівень (за кожну правильну відповідь — 1 бал)
1. Розкрийте значення поняття символізм.
2. Розкрийте символіку вірша В. Вітмена «Голосівки».
3. Схарактеризуйте творчість Ф. Тютчева. Як розкривається у його ліриці тема «Людина і Всесвіт»?
ІІІ рівень (максимально — 4 бали)
1. Проаналізуйте одну з поезій А. Рембо.
2. Поясніть, чому Бодлер був водночас і пізнім романтиком, і одним із засновників символізму.
3. Розкрийте особливості поезії школи «чистого мистецтва».
Моріс Метерлінк "Синій птах".
1. Моріс Метерлінк належить до представників літератури…
А) Англії; Б) Німеччини; В) Бельгії; Г) Франції.
2. «Синій птах» М.Метерлінка належить до жанру…
А) Драми; Б) Трилогії; В) Роману,
3. У сюжеті п’єси переплетено два пласти…
А) Фантастичний і художній;
Б) Реальний і фантастичний;
В) Реальний і науковий.
4. Який птах живе в дідуся з бабусею в Країні Спогадів?
А) Дрізд; Б) Шпак; В) Соловей.
5. Події твору відбуваються напередодні….
А)Великодня; Б) Нового року; В) Різдва.
6. Що надягає Стара Фея на Тільтіля?
А) Курточку; Б) Рукавички; В) Капелюшок.
7. Діти після фантастичної подорожі уві сні прокинулися…
А) Сумними; Б) Мудрими і щасливими; В) Незадоволеними.
8. Синій птах у творі Метерлінка – це?
А) Символ щастя; Б) Символ любові; В) Символ благодаті.
9. Заключний етап у подорожі дітей…
А) Ліс; Б) Сади Блаженства; В) Царство Майбутнього
10 .Фея пропонує дітям вирушити на пошуки Синього птаха для її хворої внучки, яка хоче бути щасливою це?
А) Розвиток дії; Б) Експозиція; В) Зав’язка.
11. Образи-символи, які втілюють панівні на землі сили, це ?
А) Повсякденне життя; Б) Всемогутності людини; В) Усе те, із чого утворено людський світ.
12. Головні герої п’єси, бачать світ таким …
А) Фантастичним; Б) Загадковим; В) Яким він є насправді.
13. Прем′єра "Блакитного птаха" відбулася…
А) 30 вересня 1908 року; Б) 15 липня 1928 року; В) 22 квітня 1890 року.
14. За жанром п'єса "Синій птах" є…
А) П'єса-роздум; Б) П'єса-феєрія; В) П'єса фантастична.
15. Діти Тільтіль і Мітіль – це…
А) Діти дроворуба; Б) Діти чоботаря; В) Діти кухаря.
16. Уві сні до персонажів приходить Фея Берилюна і пропонує їм зараз же йти шукати Синього Птаха, бо…
А)У неї хвора онука, а Синій Птах допоможе її вилікувати;
Б) Вона зла і заздрісна;
В) Вона мріє про те, щоб усі діти на землі були живі, здорові та щасливі.
17. Головна ідея п'єси?
А) Ми повинні бути активними громадянами Землі;
Б )За щастям не потрібно ходити далеко. Щастя – поруч;.
В) Берегти природу - головне завдання людини.
18. Що саме оспівав Метерлінк у своїй п'єсі-казці "Синій птах"?
А) Прагнення людей до миру, благополуччя та духовності;
Б) Прагнення людей до щастя, красу їхньої душі та шляхетності;
В) Прагнення людей до краси, благополуччя та шляхетності.
19. Психологічною кульмінацією твору є…
А) Зустріч із Материнською Любов′ю;
Б) Зустріч з Феєю Берилюно;
В) Зустріч з Душею Світла.
20. У драмах М. Метерлінка відсутні
А) Пристрасні монологи; Б) Символи; В) Підтекст
21. У якій країні діти дізнаються про моральний обов`язок перед тими, хто пішов із життя?
А) У Чарівних Садах; Б) У Палаці ночі;
В) У Країні Спогадів; Г) У Царстві Майбутнього.
22. Як діти потрапляють на Землю з Царства Майбутнього?
А) На крилах чарівних птахів; Б) На зірках, що падають;
В) На чарівному літаку; Г)Уві сні.
23. Хто з героїв драми «Синій птах» проголосив гімн людині?
А) Горлиця; Б) Кіт; В) Пес; Г)Мітіль.
24. На думку Кота, це «єдині володарі світу» до появи людини:
А) Вогонь і Вода; Б) Повітря і Земля; В) Сонце і Місяць; Г) Небо і Зірки.
25. Застереження людства від насильства і жорстокості зображено у…
А) Країні Спомину; Б) Палаці Ночі; В) Садах Блаженства; Г)Долині Радості.
26. На нелегкому шляху пошуків Синього Птаха героям шкодять…
А) Киця, Хліб, Цукор; Б)Молоко, Дух Дуба;
В) Вода, Зорі, Вітер; Г) Зорі, Молоко, Цукор.
27. Синій Птах у п'єсі є символом....
А) Майбутнього; Б) Подорожі;
В) Життя після смерті; Г) Моральної мети людства, Щастя і непізнаної Таємниці життя.
28. У драмі - феєрії відображено вірування і міфи…
А) Давніх скіфів; Б) Давніх кельтів; В) Давніх слав′ян.
29. 5. Символом вічного прагнення людства пізнати таємниці життя у Драмі "Синій птах" є:
А) Чарівна паличка; Б) Чарівний капелюшок; В) Блакитний Птах.
30. П'єса містить...
А) Чотири дії; Б) Тридцять чотири дії;
В) Шість дій, дванадцять картин; Г) Вісім дій, десять картин
31. В основі сюжетів "нової драми" лежить:
А) Суперечка про основні проблеми сучасності;
Б) Історичні події і факти;
В) Боротьба позитивних і негативних персонажів.
32. Назвіть засновника "нової драми":
А) В.Шекспір; Б) Ж.Б.Мольєр; В) Г.Ібсен; Г)А.Чехов.
33. У творчості яких українських авторів використовуються форми "нової драми":
А) І.Котляревський; Б) Л.Українка; В) Г.Квітка - Основ'яненко.
34. З ким зустрічаються діти у Країні Спогадів?
А) З Душею Світла; Б) з феєю Берилюною;
В) З бабусею, дідусем та померлими братиками і сестричками; Г) Зі своїми померлими друзями.
35. Палац Ночі уособлює собою...
А) Майбутнє; Б)Сили зла; В) Минуле; Г) Кінець земного шляху.
36. Хто супроводжував дітей до Голубого Палацу?
А) Щастя; Б) Душа Вогню; В) Душа Світла.
37. Дідусь і бабуся переважно сплять, але вони прокидаються, коли:
А) Півень уранці галасливо кричить;
Б) Розсіюється туман;
В) Б'є чарівний годинник на могутньому дубі;
Г) Збудить згадка Живих.
38. Установіть відповідність між образами та їхнім символічним значенням у драмі-феєрії «Синій птах»:
1 діти А) символ пам’яті;
2 Душа хліба Б) символ страху;
3 померлі В) символ майбутнього людства;
4 Синій птах Г) символ життєвих цінностей;
Д) символ щастя.
Літературний диктант.
1. Як звати дітей?
2. Хто з дітей мав птаха?
3. Де знаходився той птах?
4.Чому Феї не підійшов птах?
5. Як називалася Фея?
6. Кого нагадувала Фея дітям?
7. Чого не було у дітей для подорожі?
8. Що взяли з собою діти у подорож?
9. Хто супроводжує дітей під час подорожі?
10. Що символізує собою Синій Птах?
11. Для кого діти шукають птаха?
12. Моріс Метерлінк є батьком якої драми?
Поясніть:
1. Чому птах саме синій, а не іншого коляру? 2.Чому саме птах?
Установіть відповідність:
1. Установіть відповідність між творами та їхніми авторами.
1 «Крихітка Цахес» А) В. Вітмен;
2 «Пісня про себе» Б)Ф. Тютчев;
3 «Весняна гроза» В) Ш. Бодлер;
4 «Я прийшов до тебе, мила» Г) Е. Гофман;
Д) А. Фет
2. Установіть відповідність між творами та їхніми авторами.
1 «Крихітка Цахес» А) Ш. Бодлер;
2 «Пісня про себе» Б) Ф. Тютчев;
3 «Гамлет» В) В.Вітмен.;
4 «Альбатрос» Г) Е. Гофман;
Д) В.Шекспір
3. Установіть відповідність між творами та їхніми авторами.
1 «Червоне і чорне» А) Ф. Тютчев;
2 «Квіти зла» Б) Стендаль;
3 «Весняна гроза» В) Т. А. Гофман;
4 «Голосівки» Г) Ш.Бодлер;
Д ) А.Рембо.
4. Установіть відповідність між творами та їхніми авторами.
1 «Гамлет» А) Ш. Бодлер;
2 «Листя трави» Б) О.Уайльд;
3 «Портрет Доріана Грея» В) В. Вітмен;
4 «Я прийшов до тебе, мила» Г) В Шекспір;
Д) А. Фет.
5. Установіть відповідність між творами та їхніми авторами.
1 «Крихітка Цахес» А) Ш. Бодлер;
2 «Альбатрос» Б) Ф. Тютчев;
3 «Весняна гроза» В) В. Вітмен;
4 «Червоне і чорне» Г) Е. Гофман;
Д) Стендаль.
6. Установіть відповідність між творами та їхніми авторами.
1 «Одіссея» А) Ш. Бодлер;
2 «Червоне і чорне» Б) Ф. Тютчев;
3 «Весняна гроза» В) Стендаль;
4 «Альбатрос» Г) Гомер;
Д) А. Фет.
7. Установіть відповідність між творами та їхніми авторами.
1 «Квіти зла» А) Ш. Бодлер;
2 «Пісня про себе Б) Стендаль;
3 «Крихітка Цахес» В) В. Вітмен;
4 «Портрет Доріана Грея» Г) Е. Гофман;
Д) О Уайльд.
Йоанна Ягелло «Кава з кардамоном»
Літературний диктант «Чи уважний ти читач?»
1. Яке повне ім’я та прізвище головної героїні твору?
2. Протягом якого часу описуються події в романі?
3. Хто такий Кай?
4. Як звали найближчу подругу Лінки?
5. Хто така Каська?
6. Де познайомилась Лінка з фотографом Мацеком?
7.Чим захоплювалась Лінка у вільний час?
8. Хто познайомив Лінку з Адріаном?
9. Де навчався Адріан?
10. Яку таємноцю містило, випадково знайдене, родинне фото?
11. Що розповіла бабця Стефа про долю другої дитини?
12. Хто допоміг Лінці в розслідуванні?
13. Про що довідалася Лінка з медичної картки мами?
14. Влучний вислів, який вживала Лінка у відповідальні моменти життя?
15. Хто розповів Лінці про психічну хворобу мами?
16. Про яку несподіванку зі свого колишнього життя розповіла Лінці мама?
17. Як загинув батько Лінки
18. Які книги любила читати Лінка?
19. За яких обставин Лінка з Каєм опинились біля дитячого будинку?
20. Завдяки чому мама впізнала в Касьці свою доньку?
21. Де згадується кава з кардамоном, що дала назву роману?
Виконайте завдання:
Схарактеризуйте образ Лінки (за романом Й. Ягелло «Кава з кардамоном»)
1