"СУТНІСТЬ І ЗАВДАННЯ ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ"

Про матеріал

Актуальність теми. Одна з основних вимог інклюзивного навчання полягає у створенні умов для школяра з особливими освітніми потребами, які мають забезпечити реалізацію їх можливостей щодо навчальної діяльності. В інклюзивному навчанні контроль, перевірка й оцінка результатів навчання- невід'ємні складові навчально-виховного процесу, без них неможлива взаємодія між учителем та учнем.

Мета та методи дослідження. Метою дослідження являється вивчення сутності і завдань інструментарію для оцінювання учнів з особливими освітніми потребами.

Перегляд файлу

СУТНІСТЬ І ЗАВДАННЯ ОЦІНЮВАННЯ  УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ  ПОТРЕБАМИ

                                                 Мірошніченко Тетяна Олександрівна,

Актуальність теми. Одна з основних вимог інклюзивного навчання полягає у створенні умов для школяра з особливими освітніми потребами, які мають забезпечити реалізацію їх можливостей щодо навчальної діяльності. В інклюзивному навчанні контроль, перевірка й оцінка результатів навчання- невідємні складові навчально-виховного процесу, без них неможлива взаємодія між учителем та учнем.

Мета та методи дослідження. Метою дослідження являється вивчення сутності і завдань інструментарію для оцінювання учнів з особливими освітніми потребами.

Результати дослідження.  Якщо контроль і перевірка побудовані правильно, то вони допоможуть вчителю розвязати такі завдання:

  • визначити стан реалізації завдань навчання;
  • своєчасно виявляти прогалини у знаннях і вміннях учнів;
  • вдаватися до повторення й систематизації матеріалу;
  • визначати рівень готовності до засвоєння нового матеріалу;
  • слідкувати за динамікою розвитку пізнавальних інтересів;

Оцінювання починається зі збору інформації про учня з особливими освітніми потребами, який  навчається в інклюзивному класі, на її основі розробляється індивідуальний навчальний план. Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів. Система оцінювання дітей з особливими освітніми потребами  має бути стимулюючою.

Оцінювання навчальних досягнень учнів відбувається за допомогою чотирьох рівнів: початковий, середній, достатній, високий. [2.97с.]

Початковий рівень: знання учнів обмежуються елементарними уявленнями, які він може відтворити у вигляді фактів, об’єктів;

Середній рівень: учні відтворюють основний навчальний матеріал, завдання виконують з певною допомогою вчителя;

Достатній рівень: учні володіють знаннями у формі понять, відтворюють їх зміст, ілюструють прикладами, завдання виконують самостійно ,або з допомогою вчителя;

Високий рівень: учні достатньо володіють поняттями, відтворюють їх зміст, ілюструють вже новими прикладами.

Висновки.  В інклюзивному навчанні оцінювання навчальної діяльності учнів з особливими освітніми потребами не має обмежуватися лише оцінкою знань, умінь і навичок.

Таким чином сутність і завдання оцінювання можна розглядати як всебічний процес, спрямований на розроблення індивідуального плану, що включає збір інформації про учнів, а також фактичне оцінювання- застосування рівнів оцінювання навчальних досягнень учнів.

Список використаних джерел.

 1.Сак Т. В. Види оцінювання навчальних досягнень учнів з особливостями  потребами в інклюзивному класі //Дефектологія № 1., 2010, С.3–6.

      2.Колупаєва А.А, Таранченко О.М, Білозерська І.О, Ленів З.П, Будяк Л.В,  Сак Т.В, Найда Ю.М. Основи інклюзивної освіти,К:2011, С.97-102.

 

 

 

 

docx
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
2375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку