Актуальність теми. Одна з основних вимог інклюзивного навчання полягає у створенні умов для школяра з особливими освітніми потребами, які мають забезпечити реалізацію їх можливостей щодо навчальної діяльності. В інклюзивному навчанні контроль, перевірка й оцінка результатів навчання- невід'ємні складові навчально-виховного процесу, без них неможлива взаємодія між учителем та учнем.
Мета та методи дослідження. Метою дослідження являється вивчення сутності і завдань інструментарію для оцінювання учнів з особливими освітніми потребами.
СУТНІСТЬ І ЗАВДАННЯ ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
Мірошніченко Тетяна Олександрівна,
Актуальність теми. Одна з основних вимог інклюзивного навчання полягає у створенні умов для школяра з особливими освітніми потребами, які мають забезпечити реалізацію їх можливостей щодо навчальної діяльності. В інклюзивному навчанні контроль, перевірка й оцінка результатів навчання- невід’ємні складові навчально-виховного процесу, без них неможлива взаємодія між учителем та учнем.
Мета та методи дослідження. Метою дослідження являється вивчення сутності і завдань інструментарію для оцінювання учнів з особливими освітніми потребами.
Результати дослідження. Якщо контроль і перевірка побудовані правильно, то вони допоможуть вчителю розв’язати такі завдання:
Оцінювання починається зі збору інформації про учня з особливими освітніми потребами, який навчається в інклюзивному класі, на її основі розробляється індивідуальний навчальний план. Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів. Система оцінювання дітей з особливими освітніми потребами має бути стимулюючою.
Оцінювання навчальних досягнень учнів відбувається за допомогою чотирьох рівнів: початковий, середній, достатній, високий. [2.97с.]
Початковий рівень: знання учнів обмежуються елементарними уявленнями, які він може відтворити у вигляді фактів, об’єктів;
Середній рівень: учні відтворюють основний навчальний матеріал, завдання виконують з певною допомогою вчителя;
Достатній рівень: учні володіють знаннями у формі понять, відтворюють їх зміст, ілюструють прикладами, завдання виконують самостійно ,або з допомогою вчителя;
Високий рівень: учні достатньо володіють поняттями, відтворюють їх зміст, ілюструють вже новими прикладами.
Висновки. В інклюзивному навчанні оцінювання навчальної діяльності учнів з особливими освітніми потребами не має обмежуватися лише оцінкою знань, умінь і навичок.
Таким чином сутність і завдання оцінювання можна розглядати як всебічний процес, спрямований на розроблення індивідуального плану, що включає збір інформації про учнів, а також фактичне оцінювання- застосування рівнів оцінювання навчальних досягнень учнів.
Список використаних джерел.
1.Сак Т. В. Види оцінювання навчальних досягнень учнів з особливостями потребами в інклюзивному класі //Дефектологія № 1., 2010, С.3–6.
2.Колупаєва А.А, Таранченко О.М, Білозерська І.О, Ленів З.П, Будяк Л.В, Сак Т.В, Найда Ю.М. Основи інклюзивної освіти,К:2011, С.97-102.