УКРАЇНА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ НОВОМОСКОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ № 1 І-ІІІ СУПЕНІВ
Тиждень STEAM – освіти
«Кольоровий світ наук»
Усенко Ірина Сергіївна
вчитель математики
кваліфікаційна категорія
«спеціаліст вищої категорії»
м.Новомосковськ, 2019 р.
Анотація
Сучасна реформа шкільної освіти передбачає реалізацію наскрізних змістовних ліній, впровадження компетентісного підходу у навчанні, популяризацію математичної освіти в цілому.
Міністерство освіти та науки України ще у 2016 році опублікувало першу версію "Концептуальних засад реформування середньої освіти" та Концепцію Нової Української Школи (НУШ), де одними із основних компетентностей школярів є:
Під час STEAM-уроків в центрі уваги знаходиться не вчитель, а практичне завдання, яке потрібно вирішити.
Учні ж вчаться вирішувати це практичне завдання шляхом проб і помилок, а не вивчають "суху" теоретичну частину.
Ми живемо у не зовсім "лінійному" світі, кожна секунда нашого життя пересікається з різними дисциплінами. Під час походу в кіно, купівлі чогось в магазині тощо. Дитина ж змушена сама зрозуміти як застосовувати ті чи інші знання у різних життєвих ситуаціях. Доволі часто на цей процес проходить з помилками, STEAM-освіта ж вчить ще з шкільної парти вдало комбінувати отримані знання для вирішення реальних життєвих ситуацій.
Як наслідок дитина виходить в дорослий світ набагато підготовленішою і не так сильно боїться проблем та труднощів.
STEAM-освіта дозволяє вчителям наочніше пояснювати необхідний матеріал, тому що поруч з теорією діти відразу бачать як це виглядає в реальному житті.
В доробці зібрані деякі матеріали тижня, які були систематизовані учнями під час підготовки та проведення.
План проведення тижня STEAM – освіти
«Кольоровий світ наук»
Дата |
«Цей день блакитний в нас, ми спокійні повсякчас»
|
|
|
«Колір цей – ознака ночі, заспокоює він очі. Він уяву оживляє, суміш кольорів являє» |
|
|
|
«Сьогодні – день червоний, він яскравий і святковий» |
|
|
|
|
|
“Jean’s Fashion Day” |
|
|
Лінійка «Кольоровий світ наук»
Доброго ранку! Сьогодні ми розпочинаємо подорож у кольорову країну. Кожний день у нас буде незвичайний, він буде яскравим та пізнавальним.
Так ми дізнаємось, що робочий день варто починати з кольору активності і практики, наприклад, з червоного. Хочете відпочити? Подивіться на об’єкт зеленого кольору. Не вистачає позитивних емоцій? Жовті речі припадуть як не можна до речі. Будьте будівельником свого життя і використовуйте отримані знання.
Розпочинаймо!
Колір цей усім знайомий!
Він у соняха в короні,
Він у сонця в промінцях,
Він в скарбах в великій скрині,
У ромашках всередині,
На доріжках із піску
І у бджолах на бузку,
Він в меду і у зерні.
Здогадались вже? Промовте!
Що за колір то є? Жовтий!
Гра «Жовтий ланцюжок»
Радість. Я дуже люблю гратись і пізнавати щось нове. Пограємось?
Здоров'я
Цікавинки
Радість. Я підібрала цікавинки про жовтий колір аби і ви дізналась щось нове та цікаве.
Ти зустрінеш його в травці,
Він у парку є на лавці,
В недостиглах фруктах є,
У чаю, що до смаку,
Він у паростках пшениці
Є також у світлофорі
І у водоростях в морі.
Він із жабою скакає,
Із травою він росте,
Але тільки не цвіте.
Здогадались вже напевне,
Що за колір то? Зелений
-До нас завітала друга гостя. Як Вас звати?
- Я Злючка – Колючка!
Чомусь наша гостя до усього відноситься з насторогою. І дуже хоче, аби ви її переконали, що життя чудове.
-Допоможемо їй змінити своє ставлення та свій настрій?
-Доведемо, що зелений колір-колір природи і його неможливо не любити, а тимпаче, будучи зеленого кольору, слід квітнути.
Вправа «Асоціативний кущ»
Злючка. Зараз ми побачимо з чим у вас асоціюється зелений колір, адже для мене він не такий і приємний, а як важко сукню підібрати.
Вчитель. Закриваємо оченята та уявляємо себе десь на зеленому полі, де шовкова травичка, де чуємо спів пташок, де виграє сонечко. Які почуття виникли, які асоціації з'явились?
життя гармонія природа
надія ЗЕЛЕНИЙ процвітання
росте цвіте розвивається
Злючка. Дивно, але закривши очі я теж відчула приємні відчуття, і на мить ніжки відчули шовкову травичку, навіть відчула запах трави, він такий свіжий…
Довідка про зелений колір
Злючка. Напевно слід більше дізнатися про цей колір.
Вчитель. Діти, допоможемо дізнатися Огиді про зелений колір?(вчитель веде розповідь від себе)
Зелений – колір природи, адже фактично усі живі рослини починають своє життя з зеленого кольору. Це колір живої та квітучої природи Це заспокійливий і розслабляючий колір, символізує твердість і стійкість. Зелений -колір надії. Це колір природної гармонії. Він дає нам відчуття спокою і розслаблення.
Але, якщо вам треба налаштувати співрозмовника на дружню розмову, то без зеленого ніяк не обійтися.
За фен-шуєм - це колір всезагального кохання. Це справді колір, що є втіленням серця, колір, в який зафарбована сердечна чакра. Крім того, зелений - колір процвітання.
Відповідає меланхолійному темпераменту. Люди, які вибирають зелений, чітко і раціонально визначають свій життєвий шлях. Вони відрізняються здатністю до критичного аналізу і послідовною логікою, до будь-якої життєвої задачі підходять з усією серйозністю. Люблять допомагати іншим. Їхній внутрішній світ багатий, але відкривати його оточуючим вони не поспішають.
Здоров'я
Вчитель. А як ви вважаєте як може впливати цей колір на наше здоров'я?
Зелений - заспокоює, врівноважує, допомагає відпочити очам, зняти нервове перенапруження, здатен вселяти надію, заспокійливо впливає на нервову систему. Він має болезаспокійливий ефект, знижує артеріальний та внутрішньо очисний тиск, сприяє ритмічній роботі серця.
Цікавинки
Злючка. Досить цікаво! Може дійсно зелений колір не такий і бридкий.
Вправа «Я-дерево»
Злючка. Я раптом уявила себе живим деревом і мені стало дуже страшно й боляче, адже хоч ви і любите зелений колір і переконували мене, що він чудовий, але самі часто зневажливо ставитесь до живого.
Уявимо, що ми стали деревами. Ми ростимо, кожним днем наші гілочки стають міцнішими, листя стає більше. Ми радіємо життю та раді зустрічати пташок, які сідають на ніші руки-гілочки та співають пісеньки. Але раптом приходить людина. Спочатку вона зачарована красою природи, але вже через декілька хвилин вона розгледівши чудове дерево намагається на нього залізти. З кожним рухом вона завдає ВАМ болю, а ВИ не можете нічого сказати, ВАМ доводиться терпіти. Налазившись людина злазить, але чомусь їй без причини і необхідності захотілось відірвати листочок з ВАС. Та що ж з того одного листочка, людина зриває десяток, робить букетик і ним милується декілька хвилин, а потім викидає листя. Ось і листя набридло і лежить на траві. Що ж далі робити? Чим себе зайняти? Людина вгледіла таку гарну та міцну гілку і ламає її ,адже на дереві ще безліч гілок, яка різниця чи стане на одну менше. Потім людина уходить, але рани залишаються, і нехай ВИ не можете говорити, не можете сказати людині «ГОДІ!», але це не означає, що вам приємно. ВИ -живі, ВИ ростите, квітнете, дихаєте, але не вмієте говорити, не ходите, а тому ВАС людині не шкода. Людина і не задумується над тим, що ВИ-живий організм, що коли ВИ хворієте у вас з'являються плямки на листочках, листочки можуть опадати, ВИ можете померти.
Наступного разу завдаючи шкоду природі, подумай чи їй не боляче!
Вчитель. Дійсно, Злючка побачила важливу проблему, яку ми так часто бачимо, а дехто і сам так робить. Давайте усі разом пообіцяємо, шо не будемо робити боляче живим організмам, що будемо поважати і дерева, і травичку, і квіточки.
СИНЯЯ ДОРІЖКА - КОЛІР миру й неба,
Жити у добрі і злагоді усім людям треба
По доріжці пробіжу, зафарбую ніжки,
І про мир всім розкажу, прочитаю з книжки!!
СИНЯЯ ДОРІЖКА пахне васильками
Квітами, що є на полі й сукні моєї мами.
СИНІЙ КОЛІР моря і глибин небесних,
І зірок, що в небі, і казок чудесних.
Вчитель. Давайте розкажемо нашій гості про синій колір, аби вона зрозуміла який він чудовий та не засмучувалась даремно.
На Сході він символізує істину і спокій. Синій колір допомагає очистити свідомість від непотрібних думок, заспокоїть тривогу.
Символічно відповідає воді, флегматичному темпераметру. Підходить для тих, кому не вистачає свободи. Синій – це єднання з навколишнім, розряджена емоційність, готовність до естетичних переживань і натхненних роздумів.
-А як ви вважаєте як може впливати цей колір на наше здоров'я?
Блакитний - заспокоює, утихомирює, знімає втому очей та м’язів. Продукти синього кольору - темний виноград, картопля з синьою шкіркою, сливи, чорниця, смородина. Ці продукти захищають кровоносні судини і покращують зір, зменшують тахикардію, м'язевий біль і напругу, охолоджують та заспокоюють. Він допомагає позбутися хвилювання та страху, знижує кровяний тиск, знімає запалення, підвищує імунітет, позитивно впливає на роботу щитовидної залози.
Вчитель. Наша гостя дізналась багато цікавого, але саме цікавинки покажуть який же сильний та дійсно цікавий синій колір.
Цікавинки
Синій – колір неба і спокою. Стюардеси, в більшості своїй, одягнені саме в цей колір. Як довели досліди, більшість людей відчувають страх перед польотами, а дивлячись на синій, наш мозок отримує сигнали, які заспокійливо діють на всю нашу нервову систему.
КОЛІР ФІОЛЕТОВИЙ - сливкою насичений,
Манить погляд кожного, наче намагнічений.
Пробіжусь по стежці цій, буду ніби квіточка
Гарна і приваблива, як веселе літечко.
Пробіжу по райдузі, по усіх доріжках
Будуть кольоровими пальчики на ніжках,
Про яку ознаку фіолетового кольору ви дізнались?
-дійсно, фіолетовий - містичний колір, який манить та чарує.
Вчитель. Ось наш гість вийшов, але ніяк не збереться, аби познайомитись з вами.
Страх. Доброго дня! Ви дуже розумні, і мені так захотілось разом з вами дізнатись щось нове. Мені цікаво, що для вас означає фіолетовий колір.
Фіолетовий виходить при змішуванні червоного і синього. «Чоловічий» червоний і «жіночий» синій -це єдність протилежностей. Його часто використовують прихильники містичних традицій. Фіолетовий - колір свідомої енергії, підсилює інтуїцію, допомагає осягнути суть речей, стимулює інтелект.
В фен-шуй фіолетовий керує долею.
Фіолетовий асоціюється з царською владою. Цей колір є втіленням духовності та аристократизму духа.
Той, хто вибирає фіолетовий, бажає, щоб усі його думки і мрії стали реальністю. Любителі фіолетового воліють реальному свій вигаданий світ, зі своїми цінностями і цілями. Вони дуже мрійливі і часом відмовляються миритися з загальноприйнятими нормами і стандартами Такі люди дуже творчі і креативні.
Здоров'я
Він знижує температуру, зменшує біль, сприятливо діє напруженому ритмі життя, при безсонні, мігрені і депресіях.
При тім, фіолетовий – небезпечний колір. Він тисне на психіку, викликає апатію, хоча й підвищує низьку самооцінку. Люди під впливом такого кольору можуть мало спати і багато плідно трудитися. Іноді фіолетовий вибирають люди, яким складно реалізуватися в житті.
Продукти фіолетового кольору - виноград, баклажани, ожина зміцнюють імунну систему, зменшують біль в очах, допомагають при ревматизмі, нервових розладах.
Цікавинки
Гнів. А тепер я повідаю вам який сильний та енергійний червоний колір.
Довідка про колір
Червоний-колір, можливо, перший помічений людиною колір. Асоціюється з сонцем, вогнем, кров'ю. Червоний колір — це сила і лють Марса, це війна і любов. Червоний надає впевненості, заряджає енергією, позбавляє від туги і негативних емоцій, викликає відчуття тепла і має зігріваючу дію. Колір звертає увагу на основне, підкреслює головне. Але тривале «спілкування» з цим кольором може викликати агресію. Червоний светр - ідеальне рішення для занадто „м'яких” та безвольових осіб. Взагалі не рекомендується використовувати червоний в великих кількостях - наприклад, при виборі кольору стін.
За фен-шуєм, відповідає за гроші та виживання. Червоний справді піднімає тонус організму, надає нам енергії, а почуттям - новий заряд.
Цей колір характерний для сангвініків. Люди, які надають перевагу червоному, люблять бути лідерами. Майже всі почуття у них на максимумі. Вони наполегливі, не відкладають справи на потім. Не рідко трапляється, що ті, хто обирають червоний, – егоїстичні, нетерпимі, уперті і жорстокі. Червоний – це активність, впевненість у своїх силах, прагнення пронизати, перетворити і підкорити. Червоний колір здатний дати відчуття захищеності. Він традиційно вважається кольором лідера.
Здоров'я
Гнів. А як ви вважаєте як може впливати цей колір на наше здоров'я?
Робить найвідчутніший вплив на сітківку - іншими словами, ми бачимо червоний колір раніше всіх інших. Червоний колір підвищує кров'яний тиск, прискорює серцевий ритм і робить частішим дихання. Він посилює агресивність і збуджує. Викликає найсильнішу фізіологічну реакцію - прискорення серцебиття. Психотерапевти не рекомендують використовувати червоний колір протягом довгого часу. Це загрожує побічними ефектами, такими як перевтома.
Продукти червоного кольору - буряк, болгарський перець, полуниця, помідори і вишня підвищують працездатність і стимулюють обмінні процеси, покращуючи кровообіг. Також допомагають у боротьбі з поганим настроєм і депресією. Кавун, папайя і томати містять антиоксидант ліколен, який сприяє зміцненню серцевого м'яза і допомагає в боротьбі із серцево-судинними захворюваннями.
Цікавинки
Саме ці кольори присутні на всесвітній емблемі STEM-освіти. STEM-освіта ґрунтується на між- трандисциплінарних підходах у побудові навчальних програм різного рівня, окремих дидактичних елементів, і реалізується від дослідження явищ і процесів навколишнього світу до вирішення проблемно - орієнтованих завдань. Протягом цього короткого тижня ми з вами будемо працювати в рамках інтегрованих занять, позакласних заходів, з якими ви можете ознайомитись на стенді біля розкладу. Хочу наголосити, що закінчиться наш тиждень Днем «джинсу», в рамках якого вас очікують конкурс на краще джинсове вбрання, за яке міністерство дисципліни видасть бонуси у номінації «Стильний клас», відбуватиметься виставка робіт під гаслом «Нове життя старих джинсів», за участь у якій клас також отримає бонуси в номінації «Золоті руки ». Для вас працюватиме селфі-зона, де ви матимете змогу зробити як власне фото, так і колективне, ну й завершить наш тиждень урочисте закриття з фен-показом або, як вам більше подобається флеш-мобом.
Хочеться побажати усім учасникам нашого дійства натхнення, творчості, креативності та активності.
Геометричний зоопарк 6 кл математика
Вчитель. Всі ви любите малювати. В 6-му класі ви вивчали тему «Координатна площина». Сьогодні я вам пропоную виконати завдання «Малюємо по координатах».
А зараз я пропоную вам пригадати основні терміни теми «Координатна площина», розгадавши кросворд.
Кросворд
По горизонталі:
По вертикалі:
|
|
1 |
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пропоную вам розгадати загадку, щоб дізнатися тему наших «малювалок».
Дуже товсті ноги маю,
Ледве їх переставляю.
Сам високий я на зріст,
Замість рота в мене хвіст. (Слон)
Сама найбільша тварина землі – африканський слон. А хочете дізнатись про висоту і довжину тіла (в сантиметрах) африканського слона та його масу (в кілограмах), тоді виконайте завдання.
Маса новонародженого слоненяти в 60 разів менша маси дорослого слона. Знайдіть масу новонародженого слоненяти.
Сьогодні до нас завітали не тільки слониха зі слоненям, а й інші тварини. Ось погляньте які. (Учитель демонструє картки-зразки. Розкладає їх на окремому столі. Учням роздає картки-завдання. Учні повинні в зазначеному порядку позначити ці точки на координатній площині за компютером. Якщо правильно виконати операції, кожний матиме свій малюнок. Тим учням, які швидко працюють, вчитель пропонує складніші завдання, тим, які повільно працюють, - легші завдання.).
КООРДИНАТНА ПЛОЩИНА
Слон
1) (2; - 3), (2; -2), (4; - 2), (4; - 1), (3; 1), (2; 1), (1; 2), (0; 0), (- 3; 2), (- 4; 5), (0; 8), (2; 7), (6; 7), (8; 8), (10; 6), (10; 2), (7; 0), (6; 2), (6; - 2), (5; - 3), (2; - 3).
2) (4; - 3), (4; - 5), (3; - 9), (0; - 8), (1; - 5), (1; - 4), (0; - 4), (0; - 9), (- 3; - 9), (- 3; - 3), (- 7; - 3), (- 7; - 7), (- 8; - 7), (- 8; - 8), (- 11; - 8), (- 10; - 4), (- 11; - 1), (- 14; - 3), (- 12; - 1), (- 11;2), (- 8;4), (- 4;5).
3) Очі: (2; 4), (6; 4).
Вовк
1) (- 9; 5), (- 7; 5), (- 6; 6), (- 5; 6), (- 4; 7), (- 4; 6), (- 1; 3), (8; 3), (10; 1), (10; - 4), (9; - 5), (9; - 1), (7; - 7), (5; - 7), (6; - 6), (6; - 4), (5; - 2), (5; - 1), (3; - 2), (0; - 1),(- 3; - 2), (- 3; - 7), (- 5; - 7), (- 4; - 6), (- 4; - 1), (- 6; 3), (- 9; 4), (- 9; 5).
2) Око: (- 6; 5)
Сорока
1) (- 1; 2), (5; 6), (7; 13), (10; 11), (7; 5), (1; - 4), (- 2; - 4), (- 5; 0), (- 3; 0), (- 1; 2), (- 2; 4), (- 5; 5), (- 7; 3), (- 11; 1), (- 6; 1), (- 7; 3), (- 5; 0), (- 6; 0), (- 10; - 1), (- 7; 1), (- 6; 0).
2) Крило: (0; 0), (7; 3), (6; 1), (1; - 3), (0; 0).
3) (1; - 4), (1; - 7).
4) (- 1; - 4), (- 1; - 7).
5) Око: (- 5; 3).
Верблюд
1) (- 9; 6), (- 5; 9), (- 5; 10), (- 4; 10), (- 4; 4), (- 3; 4), (0; 7), (2; 4), (4; 7), (7; 4), (9; 3), (9; 1), (8; - 1), (8; 1), (7; 1), (7; - 7), (6; - 7), (6; - 2), (4; - 1), (- 5; - 1), (- 5; - 7), (- 6; - 7), (- 6; 5), (- 7;5), (- 8; 4), (- 9; 4), (- 9; 6).
2) Око: (- 6; 7).
Кінь
1) (14; - 3), (6,5; 0), (4; 7), (2; 9), (3; 11), (3; 13), (0; 10), (- 2; 10), (- 8; 5,5), (- 8; 3), (- 7; 2), (- 5; 3), (- 5; 4,5), (0; 4), (- 2; 0), (- 2; - 3), (- 5; - 1), (- 7; - 2), (- 5; - 10), (- 2; - 11), (- 2; - 8,5), (- 4; - 8), (- 4; - 4), (0; - 7,5), (3; - 5).
2) Око: (- 2; 7).
Страус
1) (0; 0), (- 1; 1), (- 3; 1), (- 2; 3), (- 3; 3), (- 4; 6), (0; 8), (2; 5), (2; 11), (6; 10), (3; 9), (4; 5), (3; 0), (2; 0), (1; - 7), (3; - 8), (0; - 8), (0; 0).
2) Око: (3; 10).
Гусак
1) (- 3; 9), (- 1; 10), (- 1; 11), (0; 12), (1,5; 11), (1,5; 7), (- 0,5; 4), (- 0,5; 3), (1; 2), (8; 2), (10; 5), (9; - 1), (7; - 4), (1; - 4), (- 2; 0), (- 2; 4), (0; 7), (0; 9), (- 3; 9).
2) Крило: (1; 1), (7; 1), (7; - 1), (2; - 3), (1; 1).
3) Око: (0; 10,5).
Лебідь
1) (2; 7), (0; 5), (- 2; 7), (0; 8), (2; 7), (- 4; - 3), (4; 0), (11; - 2), (9; - 2), (11; - 3), (9; - 3), (5; - 7), (- 4; - 3).
2) Клюв: (- 4; 8), (- 2; 7), (- 4; 6).
3) Крило: (1; - 3), (4; - 2), (7; - 3), (4; - 5), (1; - 3).
4) Око: (0; 7).
Лисиця
1) (- 3; 0), (- 2; 1), (3; 1), (3; 2), (5; 5), (5; 3), (6; 2), (7; 2), (7; 1,5), (5; 0), (4; 0), (4; - 1,5), (3; - 1), (3; - 1,5), (4; - 2,5), (4,5; - 2,5), (- 4,5; - 3), (3,5; - 3), (2; - 1,5), (2; -1), (- 2; - 2), (- 2; - 2,5), (-1; - 2,5), (-1; - 3), (- 3; - 3), (-3; - 2), (-2; - 1),
(- 3; - 1), (- 4; - 2), (- 7; - 2), (- 8; - 1), (- 7; 0), (- 3; 0).
2) Око: (5; 2).
Кит
1) (- 10; - 4), (- 10; - 3), (- 7; 6), (1; 6), (8; - 2), (11; 2), (11; - 4), (- 10; - 4).
2) (- 6; 1), (- 6; 3), (- 4; 3), (- 4; 1), (- 6; 1).
3) (- 5; 10), (- 5; 11), (- 1; 11), (- 1; 10).
4) (- 3; 6), (- 3; 11).
5) (- 10; - 2), (- 5; - 2), (- 5; - 4).
6) (- 10; - 3), (- 5; - 3).
Мишеня
1) (3; - 4), (3; - 1), (2; 3), (2; 5), (3; 6), (3; 8), (2; 9), (1; 9), (- 1; 7), (- 1; 6),
(- 4; 4), (- 2; 3), (- 1; 3), (- 1; 1), (- 2; 1), (-2; - 1), (- 1; 0), (- 1; - 4), (- 2; - 4),
(- 2; - 6), (- 3; - 6), (- 3; - 7), (- 1; - 7), (- 1; - 5), (1; - 5), (1; - 6), (3; - 6), (3; - 7),
(4; - 7), (4; - 5), (2; - 5), (3; - 4).
2) Хвіст: (3; - 3), (5; - 3), (5; 3).
3) Око: (- 1; 5).
Урок в форматі workshop «Історія створення джинсів»
(матеріали зібрані учнями)
Коли 24-річний єврейський емігрант з Баварії Леві Страусс заснував у Сан-Франциско, Каліфорнія, майстерню з пошиву штанів для гірників та золотошукачів, ніхто не міг допустити, що півтора століття потому його винахід стане таким популярним.
Перші джинси Леві Страусс пошив у 1853 році після того, як один із золотошукачів поскаржився йому, що золото знайти значно легше, ніж пару міцних та зручних штанів. Перші джинси нагадували комбінезон і були скроєні з коричневої тканини, призначеної для наметів і тентів. В ті часи тканини, що використовували для пошиву цих легендарних штанів, відправлялися з італійського порту Генуя, і на тюках ставили штамп місця відправлення "Genes". Американці - отримувачі читали штамп на свій манер - "Джинс". Але свою сучасну назву джинси отримали лише в середені 20-го століття, а до тих пір їх називали "комбінезон без верхньої частини".
Коли у Страусса закінчилися запаси наметового брезенту, він закупив щільну саржу в Нимі, Франція. Звідси пішла назва тканини denim (de Nimes - з Ниму).
Підкорювачі Дикого Заходу оцінили якість нових штанів. Але згодом було помічено недолік: під вагою інструментів та золотих самородків швидко обривалися кишені. В 1870 році вихід з положения знайшов портний з Невади Якоб Девіс, який запропонував закріплювати кишені джинсів заклепками для креплення кінської збруї. Оригінальна ідея настільки сподобалася, що заклепки почали використовувати на всіх джинсах, що виготовлялися. Так в 1873 році з'явилися "Оригінальні Проклепані Джинси Levi's" (Левіс). Міцні, комфортні та практичні штани швидко сподобалися лісорубам, фермерам та ковбоям. Навіть індіанці почали носити Levi's.
Тепер вони відомі всьому світу, як джинси моделі 501. Тоді вони коштували всього 1 долар 46 центів.
Спочатку заклепки ставили і на задні кишені та на гульфік. Але в 1941 році за особистим распорядженням президента компанії Уолтера Хааса заклепку на гульфіку відмінили - якось, сидячи біля ватри, він обпікся заклепкою, що накалилася від вогню. Заклепки на задніх кишенях також згодом були відмінені - щоб не дряпати сідла та стільці.
Під час Другої світової війни джинси стали майже військовою формою в США - вони продавалися тільки тім, хто приймав участь у військових подіях. Але це не засмутило хіппі, і декілька років потому джинси стали їх "уніформою".
Через океан джинси "перестрибнули" лише в кінці п'ятидесятих років. А для того, щоб стати невід'ємною частиною високої моди, джинсам треба було пережити ще 20 років - в семидесятих роках дизайнери з світовим ім'ям почали надавати джинсовому одягу власні лінії та форми. З'явилися нові технології: джинси шліфували, вимочували в кислоті, відбілювали та навіть розстрілювали з дробовика. Але справжній джинсовий бум почався в світі з появою нових, нетрадиційних кольорів та відтінків - перше за все чорного. Це стало можливим завдяки появі технологій "overdye" та "stonewash", які були винайдені японцями у вісімдесятих роках.
З'явившись в середині дев'ятнадцятого століття в якості спецодягу ковбоїв та золотошукачів, сьогоді зручні та практичні джинси завоювали весь світ.
Джерело: "NavaggaBay"
Теги: одяг, історія, джинси, денім
Основал компанию Гарри Дэвид Ли, который был деятельным человеком а также талантливым предпринимателем.
Родился Ли в 1849-м году в Вермонте. В 1860-м году переехал проживать в город Тернбург штата Вермонт. Как он сам рассказывает спустя годы, в этот момент у него в кармане было всего полтора доллара. Спустя два года Ли нанялся на работу в гостинице. За три года работы он сумел накопить 1200 долларов, которые он сразу же вложил в недвижимость, за 14 лет увеличив прибыль более чем в три раза. На собранные 5000 долларов Ли приобрел компанию «Central Oil», которая занималась оптовой торговлей керосина.
Спустя некоторое время медики обнаружили у молодого бизнесмена туберкулез, посоветовав ему переехать на запад, где климатические условия были лучше. Узнав о своей болезни, предприниматель принял решение продать свою компанию и вместе с членами семьи отправиться в штат Канзас. Поскольку натура Генри была очень энергичной, он не стал сидеть на месте. Не смотря на то, что переезд не сразу помог ему со здоровьем, Ли решил заняться новой работой. В Канзасе бизнесмен решил попробовать свои силы в торговле продуктами питания.
Он был также удачливым человеком, что позволило ему вскоре преуспеть в и этом бизнесе, вскоре получив монополию на продажу продуктов в своем штате.
Продвижение
Работники бизнесмена с первых же дней жаловались на неудобную одежду. Они нуждались в простоте и в удобстве, чего они не имели. Тогда вся одежда Америки шилась на востоке, а на запад она приходила маленькими партиями. Именно тогда в голове Гарри Дэвида Ли возникла очередная грандиозная мысль, которая позднее должна изменить его жизнь. Ли решил открыть фабрику по производству рабочей одежды. Причем с первых же дней Ли не пожелал шить низкокачественный товар, поскольку ему были нужны качество и надежность. В это время Levi’s была единственной компанией, которая занималась производством штанов на профессиональном уровне. После открытия фабрики, компания Ли стала фактически второй.
В момент начала производства джинсов фабрики Ли, спрос на этот вид штанов был очень велик. Благодаря этому дела Ли вскоре пошли в гору. Спустя некоторое время он открыл еще две фабрики, где производил штаны.
Во времена первой мировой войны Ли получил заказ на поставку джинсов для солдат армии Америки.
Революция – джинсы фирмы Lee модель 1012
В 1924-м году появилась модель 1012, которая стала революционной для компании. До ее появления на свет все джинсы имели застежку на болтах. На модели 1012, однако, впервые было принято решение использовать ширинку на молнии. Таким образом, открылась новая эра в продукции джинсов.
Умирает основатель марки Ли в 1926-м году. Причиной смерти 77-и летнего бизнесмена становиться сердечный приступ. После него руководство уже сформировавшейся компании с огромным количеством клиентов и несколькими фабриками переходит Ли Си Стенлсу.
Бренд Lee после Гарри Дэвида Ли
Для модного мира продукция компании Lee является уникальной тем, что производитель с первых же месяцев не только успешно использовал все новейшие достижения Levi’s, но и представляла свои идеи, которые также были инновационными и полезными. Именно Lee стала первой компанией, которая начала производить джинсовые комбинезоны. В 1931-ом году именно Lee создала первую джинсовую куртку, после выхода которой началось производство зимних джинсовых курток с вельветовым воротником и утепленной подкладкой.
В 1944-ом году появился новый отличительный признак джинсов Lee. С этого года задний карман штанов Lee стала украшать фирменная строчка в виде плавной волны, которая в народе получила шутливое название «Lazy “S”» («Ленивая (буква) Эс»).
30-е годы ознаменовались финансовым кризисом в стране, который отразился на всех сферах, коснулся и компанию Lee. Производитель джинсов, однако, сумел не только быстро восполнить все финансовые потери, но и возглавить список крупнейших производителей готовой одежды в Соединенных Штатах.
Такое знаменательное происшествие стало причиной того, что в 1936-м году дирекция компании приняла решение не только увеличить заработную плату всех сотрудников, но и сократить рабочую неделю. В этом же году появилась новая отличительная черта джинсов Lee – кожаная нашивка на заднем кармане.
Интересные факты
Рабочая модель, которая стала первой и была выпущена в далеком 1921-м году, была повторно выпущена в 1991-м году. На этот раз вышедшая на продажу в Европе модель джинсов была представлена как повседневная.
В 1969-м году фирму Lee поглотила корпорация-гигант «VF Corporation». Это стало новым шагом в развитии компании Lee, которая после поглощения стала официальным брендом, а одежда стала ориентироваться не столько на функциональность, а на стильность.
И наконец в 1979-м году компания Lee представила миру новый логотип, на котором написано «Джинсы, которые построили Америку» (“The jeans that built America”).
Основатель компании Генри Девид Ли говорил, что джинсы Lee – это джинсы, которые построили Америку. История Lee началась в 1911 году. Тогда – то и было решено построить собственную фабрику по пошиву одежды.
Компания каждый год радует покупателей новинками. Так Lee выпустили водонепроницаемые джинсы Aqua из водонепроницаемой ткани специально для роллеров, байкерой, скейтбордистов, вообще, для молодежи. Характер модели озорной, молодой, активный, разработанный для улицы со всеми её погодными условиями.
Сегодня руководство компанией происходит из столицы мировой моды – Парижа. Здесь разрабатывают эскизы новых моделей, дизайн, направления, стили. Производство перенесено в Англию. Каждый сезон, чтобы защитить джинсы от подделки, в фасон джинсов добавляют небольшие изменения.
Lee покорили Европу в 1960 – х годах.
Самые интересные модели этого сезона собраны в коллекции Lee X-line: Зауженные книзу чернильного цвета джинсы, скроенные по фигуре с эффектом мерцания (anoka); Бриджи до колена светло – голубого цвета (Milika); Серые облегающие джинсы, немного расширенные книзу (Cade); Классические узкие джинсы (Norma). Мужские джинсы этой коллекции свободные прямые, зауженные книзу (Ripley) или с нарочито большими задними карманами и штанинами 7/8 (Hobbs) или джинсы – галифе чернильного цвета.
Джинсы Lee стоят в одном ряду с Levi's и Wrangler. Основные модели компании: “Lee Cansas” – комфортная модель, достаточно свободная в бедрах. Прекрасно подходит для тех, кто не носит джинсы 24 часа в день; “Lee Chicago” – Классические прямые джинсы, что называется “по ноге”. Самая популярная модель по результатам продаж в Южной Америке; “Lee Oklahoma” – Классическая женская модель джинсов “по ноге”. Основное ее преимущество – подчеркивает все достоинства фигуры, а недостатки скрывает.
С каждым годом Lee укрепляют свои позиции на мировом рынке. Выпускает одежду подходящую всем слоям населения. Есть и классические модели, и джинсы, ориентированные на женщин в городском стиле, и широкий выбор молодежной одежду в самых экстравагантных стилях. Какую бы модель джинсов Lee Вы не выбрали, можно быть уверенными в превосходном качестве продукции, удобстве, комфорте.
История джинсов Wrangler началась в далеком 1897 году. Своим рождением джинсы Wrangler обязаны в то время двадцатилетнему С.С.Хадсону – молодому человеку из штата Тенесси, приехавшему на заработки в Северную Каролину.
Вначале было несколько швейных машинок, а в 1919 году была запушена первая линия по производству джинсов для рабочих. В это время компания была известна под именем Blue Bell Overall Co..
Через 10 лет Blue Bell предложил рынку новинку – джинсы, прошедшие антиусадочную обработку. Благодаря обработке джинсы при стирке практически не меняли свою форму и не садились.
Торговая марка Wrangler появилась в Blue Bell в 1943 году. В это время Blue Bell купила фирму по производству рабочей одежды Casey Jones – правообладателя редко использовавшейся в то время марки Wrangler. В 1947 году Blue Bell вывело на рынок бренд, ознаменовав это технологической новинкой – саржевой тканью с ломаной диагональю.
Сами джинсы Wrangler были спроектированы известным в ковбойских кругах портным Родео Беном и два года рекламировались тройкой знаменитостей всеамериканских родео — Джимом Шоулдерсом, Биллом Линдерманном и Фреклесом Брауном.
Так началось триумфальное шествие торговой марки Wrangler по просторам Америки. В 1974 году джинсы Wrangler стали официально признанной одеждой «Ассоциации ковбоев родео», весьма уважаемой в США.
В начале 60-х годов Вранглер начали производить в Европе. И джинсы покорили сердца целых поколений европейцев. К 1969 году джинсы Wrangler с рисованными символами становятся неотъемлемым атрибутом движения хиппи. А в 1973 году эти джинсы становятся самой модной маркой одежды, необходимым атрибутом модных тусовок и частных вечеринок.
В 1986 году фирма Blue Bell вошла в состав VF Corporation, которой уже принадлежала компания H. D. Lee Co.. В результате VF Corporation стала одной из двух крупнейших в мире компаний по производству джинсов, контролируя четвертую часть мирового рынка джинсовой одежды.
Компания не забыла и ковбойскую тематику, с 1990 года возвратившись к производству классических джинсов в стиле Дикого Запада. В 1997 году на очередном всеамериканском фестивале родео отметили 50-ю годовщину джинсов Wrangler презентацией знаменитой модели Wrangler 13MWZ.
Маленькая личная история джинс в СССР
Временной диапазон - 1982-1992, СССР, Тульская область плюс Украина (Херсон) плюс Литва (Клайпеда). В 1982 мне было 12 лет...
Откуда возникла "мода на джинсы", - не скажу, просто не помню. Когда про них заговорили, я, умненький мальчег, быстро выяснил, что "джинсА" - "Denim" - это то, что в России всегда звалось "чёртова кожа", только краситель один-единственный (этот самый Denim). И вот, в начале 1980-х модная идея "джинсы" начала овладевать умами подростков.
Не верьте, когда говорят, что их не было в магазинах! Были... Индийские Milton's за 100 рублей и наши "Тверь" за 78. Висели в центральном универмаге городка. Это были гигантские деньги - приличный костюм-двойка стоил примерно столько же. Да и "Тверь" - это не было круто, нам хотелось бОльшего. Был целый набор критериев "что такое крутые джинсы".
Это прежде всего "потёртые" (причём не как сейчас - "промышленно", а самим владельцем), затем - обязательно в заклёпках (у "Твери" не было заклёпок), с большой кожаной этикеткой сзади, под которую пропускался ремень, с медной бляхой на заднем кармане - и с как можно большим числом "молний".
Этому всему удовлетворяли весьма популярные в СССР модели фирмы Rifle. Покупались либо у фарцы (вообще без проблем), либо "по знакомству" в местных магазинах, либо поездкой в Москву и поиска там. Никогда не забуду картинку: 1985 год, универмаг "Москва" и огромная (на вид около 200 человек) очередь за джинсами "Rifle". Начинающаяся от поставленного в боковой двери универмага стола-прилавка, и аккуратно описывающая квадрат по прилегающему скверу. Теперь уже дёшево! 100 рублей! На барахолке - те же самые джинсы дороже раза в 2-3 (сам покупал, в 1986-м, например). Верхом шика считалось купить джинсы "Montana" - но они стоили на барахолке ещё дороже.
Но купить "правильные" джинсы - это ещё не всё. Не знаю, как где, а у нас было принято пришивать по низу каждой штанины половинку медной "молнии". Получалась такая коротенькая медная бахрома снизу. Вот это считалось "завершающим штрихом" - и вроде бы предотвращало "обтрёпывание" штанин.
Советская "лёгкая промышленность" не стояла в стороне от модных веяний. Достаточно просто можно было купить штаны "типа-джинса", со схожим силуэтом, но не из "денима". Лето 1984 я пробегал в небесно-голубых "псевдо-джинсах". Всё отличие от "джинсы" - отсутствие "статусных" заклёпок и блях, а так же гораздо более мягкая и приятная телу хб-ткань.
А осенью 1984-го года мне купили НАСТОЯЩИЕ джинсы. Да, за 100 рублей. Да, в универмаге. Только не Rifle, а ещё одну известную в СССР марку - Vaquero. Завезли их, я по пути из школы увидел развешанные в отделе - и домой... Пошли покупать (ДР был на носу). Сначала по незнанию взяли не тот размер (считалось, что новые джинсы должны быть ОЧЕНЬ тесными - анекдот знаете про "доктор, у меня после упражнений болит спина..."? - и промахнулись). Дома примерили ещё раз - и вернулись заменить. Я отпорол от старой маминой сумки "молнию" - и мама мне пристрочила на машинке медную бахрому к штанинам. Джинсы были готовы! :-).
Правда толком походить в них удалось только под Новый год (в школу ходили в школьных костюмах), - уехал в гости к двоюродному брату на зимние каникулы (Винница). Брательник в это время щеголял в навороченных Lee Cooper (уж не знаю, где ему купила их его "модная" мама), и у него было аш 3 "молнии" на джинсе (часовой кармашек и два задних кармана). Я завидовал...
На следующий год - июль, Клайпеда... И я уже в других джинсах. На этот раз - Milton's, "крутая" модель - уже с родными "молниями". И кругом - все поголовно ходят в джинсе. Мода! майка-тенниска, заправленная в джинсы, кожаный ремень, кроссовки (кроссовки - это вообще отдельная тема :-). А в школу - исключительно в школьной форме. Как раз на 85-86 год была введена новая, тёмно-синий пиджак и брюки, вполне приличного покроя и качества. Но не джинса, хотя по крепости на разрыв "школьная" ткань была вряд ли хуже (проверяли :-). И стиралась значительно лучше. В Клайпеде - странно, но джинс в магазинах не было, хотя в целом "легпром" обеспечивал людей там лучше, разнообразнее и красивее, чем в РСФСР.
Про джинсы тех времён можно рассказывать и рассказывать. Эти мои "милтонсы" 1985 года, купленные на барахолке, - они были не-варёными (хотя "варка" уже продавалась). Надев свежеподаренные предками, я впервые один поехал в Москву потусить :-). С заездом к родственникам. В процессе - попал под ливень, вымок до нитки. И заявился к ним в таком виде. Верите, нет, но после снятия джинсов - все ноги спереди (где к ним липла ткань) были светло-синими! И это считалось нормальным - джинсы так себя и "вели".
Затем - было много всяких джинс, - уже началась "перестройка" и поток тряпья захлестнул страну. Вспоминаю очень изящные белые "варёнки" в разводах, которые мне подарила на ДР старшая сестра в 1987. Отходил в них весь первый курс Тульского политеха, даже зимой.
Или - "китайские" Levi's 501 - точь-в-точь оригинал, только ткань хуже. Мы тогда думали, что это "родная" 501-я модель! У неё даже "молнии" на ширинке не было - классические "5 пуговиц"
А разве забыть "мои" Lee Cooper? 1992 год, и фирма, известная всему Союзу по фильму "Мираж"?
Так с тех пор и ношу "классику" - 5 карманов, заклёпочки, прямой силуэт. Вот только настоящий "Denim", который "красится", сейчас найти очень трудно...
Tags: Джинсы СССР Ностальгия
Урок в форматі workshop «Математичні фокуси»
(Для того, щоб відгадати задумане число, потрібно від отриманого результату відняти 2.)
(Для того щоб відгадати задумане число, названий результат треба поділити на 2.)
(Від результату треба відняти 35.)
Наприклад:
7647 (ведучий)
2914 (учень)
7085 (ведучий)
5431 (учень)
4568 (ведучий)
27645 - значення суми.
(Секрет блискавичного додавання полягає в тому, що ведучий цифрами своїх доданків доповнює цифри попереднього доданка до дев'яти. У результаті отримаємо 999 + 9999 = 20000 - 2. Тому відповіддю буде перший доданок, перед яким треба записати цифру 2, а останню цифру зменшити на 2.)
(Треба вигнути папірець так, що круглий отвір витягнувся у пряму щілину; крізь цю щілину «п'ятак» проходить.)
(Скласти аркуш пополам, зробити розрізи по лінії згину, не доходячи до країв впритул, надрізати з однієї та з другої сторони, як показано на малюнку, і розтягнути утворену стрічку – отримаємо великий отвір, крізь який можна пролізти.)
(Відповідь учнів – 6, а ведучий стверджує -4. Він бере тонку дерев’яну гілочку, яка легко ламається. Ламає гілку пополам і каже: «Один раз два». Потім ламає одну з половинок і каже: «Два рази два». Ламає другу половину, говорячи6 «три рази два».Тримає в руках чотири гілочки – висновок: три рази два буде чотири)
(Відповідь учнів: на три. Ведучий пропонує бажаючим це зробити. Вони отримують дві частинки. Чому? Тому що один надріз довший, а там де тонко, там рветься.)
Щоб виконати завдання потрібно аркуш паперу скласти гармошкою, тоді вона стане міцнішою. Тепер на цьому аркуші утримається стакан, навіть наповнений водою.)
(Помістити один мішок в інший)
(Це було троє осіб: дід, батько і син)
(Кожна пройшла 60 верств)
(8, 10, 12)
(ХХ-88=22)
(609, 888, 6969, 69869, …)
(Перевернути число, отримаємо 99)
(Перевернути число, отримаємо 999)
(188)
(XII)
(10, 12, 14)
(100, 3 гривні, 50 копійок)
(Кінь з довшим хвостом з’їв більше, так як він мав змогу відганяти мух і оводів, котрі заважали коням пастися)
(По землі)
(Жодної, у кішок лапи)
(Вершник на коні)
(1888)
(9 хвилин)
(3*3*3+3+3:3; 33-3+3:3; 33-(3+3):3)
(99+9:9)