16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Ток-шоу "Медіабезпека та інтернет-грамотність"

Про матеріал

Дане ток-шоу проведене серед учнів 9-х класів, які є фрілансерами та експертами в галузі Інтернет-технологій: контент-менеджер, тренер з медіакультури, блогер, SMM-спеціаліст в соціальних мережах, інтернет-коуч та експерт з користування Інтернетом. Дев'ятикласники розповіли про найпоширеніші інтернет-загрози, технології та способи захисту, основні психологічні та моральні засади безпечного перебування в Інтернеті, пояснити учням поняття «кібербулінг», довели важливість і значимість даної теми. Також на заході за допомогою сучасних онлайнових інтернет-сервісів було проведено:

  • онлайн-опитування на смартфонах щодо мети використання Інтернету (сервіс Mentimeter);
  • тестування за допомогою роздрукованих QR-карток та смартфона учителя (програма Plickers);
  • власні відеозвернення учнів щодо уникнення кібербулінгу, які були розміщені на платформі Padlet;
  • створення колективно хмари слів «Інтернет-грамотність» (сервіс WordArt).
Присутні в студії гості пересвідчилися в тому, що дев'ятикласники є медіакомпетентними та інтернетграмотними користувачами мережі Інтернет
Перегляд файлу

Ток-шоу «Стосується кожного»

Тема: Медіабезпека та інтернет-грамотність

Мета:

  • пояснити учням поняття «кібербулінг», розглянути найпоширеніші загрози під час використання Інтернету, довести важливість і значимість даної теми;
  • активізувати особисте розуміння учнями технологій та способів захисту від потенційної небезпеки під час користування Інтернетом;
  • розвивати вміння висловлювати власну думку, спостережливість, увагу, критичне мислення;
  • виховувати почуття обов’язку, поваги до людської особистості.

Очікувані результати:

  • Учень повинен знати: найпоширеніші Інтернет-загрози; технології та способи захисту особистості користувача під час його перебування у просторі Інтернету; способи відсіювання непотрібної та негативної інформації; основні психологічні та моральні засади безпечного перебування в Інтернеті.
  • Учень повинен вміти: визначати потенційну загрозу від відвідування незнайомих сайтів; використовувати способи захисту особистості користувача під час його перебування у просторі Інтернету; користуватися Інтернетом відповідно до основних психологічних і моральних засад.

Форма проведення: ток-шоу

Обладнання: мультимедійна презентація, мультимедійний проектор, відеокамера або смартфон в кожної групи, комп’ютери з програмним забезпеченням, яке дозволяє робити монтаж відеоматеріалів.

Хід заняття

Звучить музика телепередачі, поза кадром говорить учень (записаний голос).

«Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою»

Ведучий: Доброго дня. Ми розпочинаємо ток-шоу «Стосується кожного» і я його ведучий _________. 6 лютого 2018 року у всьому світі відзначається День безпечного Інтернету під гаслом, яке було щойно озвучене.  Дана подія проводиться з метою залучити до дій кожного, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. З кожним роком до відзначення цього дня в Україні, як і у всьому світі, приєднується все більше організацій. Наше ток-шоу також не залишилось осторонь даної події. Сьогодні ми поговоримо про медіабезпеку та інтернет-грамотність користувачів у мережі Інтернет. І для доведення важливості і значимості даної теми ми запросили в нашу студію гостей, які є фрілансерами та експертами в галузі Інтернет-технологій:

  • Контент-менеджер, фахівець зі створення та розповсюдження контенту, редактор сайтів ________________________
  • Тренер з медіакультури: ______________________________
  • Блогерта журналіст: ______________________________
  • SMM-спеціаліст в соціальних мережах  ________________________
  • Інтернет-коуч, фахівець в області реклами і маркетингу _______________________
  • Експерт з користування Інтернетом, людина, в житті якої був ризик зіткнення з онлайн-загрозами: _________________________________

Ведучий: Інтернет — це скарбниця знань та інформації, незамінний інструмент для спілкування та соціалізації. Із кожним роком зростає кількість інтернет-користувачів, особливо дітей і підлітків, а також збільшується час, який вони проводять в мережі.

  • Давайте запитаємо наших глядачів, чим же приваблює їх Інтернет? (учні висловлюють власну думку)

Ведучий: Дійсно, Інтернет – це безмежний простір, що відкриває для нас безліч можливостей, але водночас містить масу пасток, що можуть бути небезпечні для непідготовленої, малодосвідченої людини. Надаю слово нашому гостю -
блогеру ____________________, яка ознайомить нас зі статистикою ставлення українців до питання безпеки дітей в Інтернеті.

Блогер. Доброго дня, шановні глядачі та гості. Звісно, всі ми знаємо, що діти, як найбільш активна й допитлива аудиторія, часто першими знайомляться з новими технологіями, випереджаючи в технічній освіченості батьків. Відсутність життєвого досвіду у дітей підвищує ризик зіткнення з онлайн-загрозами.

Звернімо увагу на дані всеукраїнського соціологічного дослідження, проведеного Інститутом соціології НАН України. Була виявлена наступна статистика:

  • понад 28% дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у мережі;
  • 17 % без вагань повідомляють інформацію про себе і свою родину. Навіщо така інформація незнайомцям, діти, як правило, не замислюються;
  • 22 % дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих;
  • 28 % дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю чи тютюну, хоча б один раз спробували їх купити, а 11 % – спробували купити наркотики;
  • близько 14 % час від часу відправляють платні смс за бонуси в онлайн-іграх.

В цьому є і вина батьків.  Так, дослідження показали, що 76 % батьків не знають, які сайти відвідують їхні діти. Це загальні дані, які, безперечно, спонукають до роздумів.

Сьогодні «грамотність» — це не лише академічні навички читання, рахування і письма, а й уміння використовувати Інтернет безпечно та усвідомлено. Це і є цифрова грамотність, або цифрова компетентність.

Ведучий: Дякую, ________. Журналісти нашого ток-шоу вирішили провести власне дослідження серед активних користувачів Інтернету з метою виявлення їх ставлення до глобальної мережі та мети її використання. Для цього ми обрали в якості аудиторії учнів 8-11 класів Миколаївської ЗОШ№ 28. З результатами опитування нас ознайомить трохи пізніше ______________, яка є журналістом нашого ток-шоу, а зараз я пропоную перевірити нашу аудиторію та провести невеличке онлайн-тестування.

Для цього вам необхідні будуть ваші гаджети, тобто смартфони. На екрані ви бачите GR-код (адреса сайту). Вам потрібно відсканувати його, ввести код 889500 та пройти тестування, яке складається з 3-х питань.

Учні проходять онлайн-тестування

Ведучий: Всі ви пройшли тестування. А зараз поглянемо на екран. Які висновки ви можете зробити з отриманих результатів.(учні висловлюють власну думку)

Ведучий: А зараз наш ____________ оголосить свої висновки з проведеного дослідження.

(журналіст оголошує результати онлайн-опитування, подані у вигляді діаграм)

Ведучий: Дякую тобі, _______, за проведене онлайн-опитування та надану статистику. Дуже  добре, що за результати дослідження більшість учнів 28-ї школи все-таки в корисних цілях використовують мережу Інтернет. Але, нажаль, більшість дітей через відсутність життєвого досвіду потрапляють в онлайн-пастки, стикаються з онлайн-загрозами. Про це більш детальніше розповість нам експерт з користування Інтернетом ______________.

  • Проблемна ситуація

Експерт:  Дякую. Дійсно, в моєму житті часто траплялися ситуації, коли я стикався з різними інтернет-загрозами. Пояснення і причини цього різні: я не знав, які ресурси можуть бути небезпечними, яких правил слід дотримуватися при спілкуванні в Інтернеті, не був обізнаний в області інтернет-грамотності. Але стикаючись з загрозами в Інтернеті, я намагався вирішити ситуацію в позитивному напрямку, став більш обізнаним в Інтернет-просторі. Тому я пропоную вам, наші глядачі, розглянути та обговорити подібні ситуації, які часто трапляються з підлітками в Інтернеті, з метою їх подальшого запобігання.

  •          15-річна Юля познайомилася в чаті з симпатичним хлопцем Олегом, вони довго переписувалися, а потім Олег запропонував зустрітися «в реалі». Які можливі варіанти закінчення події ви бачите в даній ситуації?(відповіді учнів)
  •          13-річний Ігор знав паролі від своїх акаунтів напам’ять, але для надійності фіксував їх у записнику. Під час відпочинку в літньому таборі він цей записник загубив, а виявив цей факт лише перед від’їздом додому. Уявіть усі можливі варіанти закінчення подій.(відповіді учнів)
  •          Олена посварилася з Мариною через хлопця, тихцем сфотографувала Марину під час переодягання на урок фізкультури і розіслала фото з образливими підписами своїм друзям у мережі. Поясніть дану ситуацію та висловіть свої думки стосовно завершення події, яка склалася.(відповіді учнів)
  • Порівняймо – яке співвідношення позитивних і негативних наслідків цих ситуацій? (відповіді учнів)
  • А чи доводилось вам потрапляти у неприємні ситуації внаслідок користування Інтернетом та в які саме? (відповіді учнів)
  • Дякую за те, що ви висловили свої думки та поділилися власним досвідом з даного питання.

Ведучий:  Отже, ми можемо зробити висновок про те, що небезпека чекає нас в Інтернеті навіть у звичайних, на наш погляд, життєвих ситуаціях. Прогрес – явище різнобічне, яке разом з користю і розвитком несе нові ризики та проблеми. Один із прикладів такої проблеми – кібербулінг. Це досить нове поняття для нашої країни, воно прийшло до нас із Заходу разом із чатами і соціальними мережами.

Я надаю слово нашому гостю, тренеру з медіакультури, яка розповість нам більш докладно про даний термін.

Тренер з медіакультури: Доброго дня всім. Рада завітати до вас в студію і поділитися своїм досвідом з даного питання. Кібербулінг –– це найчастіше, підлітковий віртуальний терор. Дістав він свою назву від англійського слова bull – бик, зі схожими значеннями: агресивно нападати, задирати, чіплятися, провокувати, ятрити, дошкуляти, тероризувати. Кібербулінг іще перекладають як кіберзалякування.

Найпоширеніші методи кібербулінгу:

• Використання особистої інформації.

• Анонімні погрози.

• Переслідування.

• Тролінг і флеймінг.

• Гепіслепінг.

Розглянемо методи кібербулінгу докладніше:

Використання особистої інформації. «Зламування» поштових скриньок, серверів, сторінок у соціальних мережах з метою отримання особистої інформації про людину та переслідування її.

Анонімні погрози. Кіберхулігани анонімно посилають листи на адресу електронної пошти своєї жертви з повідомленнями загрозливого змісту. Іноді ці загрози мають образливий характер з вульгарними висловами і ненормативною лексикою.

Переслідування. Кіберпереслідування відбуваються за допомогою мобільного зв’язку або електронною поштою. Хулігани можуть довгий час переслідувати свою жертву, завдаючи брудних образ принизливого характеру або шантажуючи будь-якими таємними фактами.

Тролінг – розміщення в Інтернеті (на форумах, у блогах) провокаційних повідомлень з метою викликати флейм, тобто конфлікти між учасниками, взаємні образи

Флеймінг. Улюблений метод «тролів» у мережі. Обмін короткими емоційними репліками між двома і більше людьми, звичайно в коментарях у публічних місцях мережі. Іноді перетворюється у затяжний конфлікт.

Гепіслепінг – назва походить від випадків в англійському метро, де підлітки били перехожих, тоді як інші записували це на камеру мобільного телефону. Тепер ця назва закріпилася за будь-якими відеороликами з записами реальних сцен насильства. Ці ролики розміщують в Інтернеті, де їх можуть переглядати тисячі людей, без згоди жертви.

Давайте з вами проаналізуємо дані методи кібербулінгу:

  •  Які з цих загроз впливають на матеріальні статки людини, а які – на психічне здоров’я?
  • Як ви думаєте, яка шкода – матеріальна чи психічна відчутніша для людини? (відповіді учнів)
  • Які наслідки для психічного здоров’я людини можуть настати? (відповіді учнів)
  • Як ви думаєте, які якості особистості притаманні користувачам, що займаються кібербулінгом? (відповіді учнів)
  • Хто може стати жертвою кібербулінгу? (відповіді учнів)

Розглянемо стандартну структуру кібербулінгу на прикладі його учасників та їхніх психологічних портретів:

1. Агресор – людина імпульсивна, яка прагне головувати над усіма, щоб її всі слухалися і боялися, агресивно налаштована не лише до ровесників, але й до дорослих (батьків, учителів); не вміє співчувати, фізично сильніша за «потенційну жертву».

2. Потенційна жертва – людина замкнена, вразлива і сором’язлива, яку легко налякати, невпевнена у собі, дуже за все переживає, має занижену самооцінку, депресивна, часто думає про суїцид, не має близьких друзів, більше спілкується з дорослими, ніж з ровесниками, фізично слабша за «агресора».

3. Спостерігач – людина, якій дуже цікаво переглянути (в деяких випадках і зафіксувати) процес цькування та знущання однієї людини над іншою.

Якщо дитина стала «потенційною жертвою» в процесі кібербулінгу, то їй дуже страшно про це розповісти дорослим. Це може відбуватися з різних причин: діти можуть вважати, що дорослі не зуміють розв’язати подібну проблему або не будуть сприймати її як серйозну; або думають, що коли розповісти про цю проблему комусь із дорослих, то їм буде тільки гірше, тому що це спрацює як своєрідний «донос на агресора».

Я надіюсь, що наші глядачі дотримуються мережевого етикету і їх спілкування в Інтернеті не призводить до проявів кібербулінгу. Дякую за увагу!

Ведучий: Як же можна уберегтися від небажаних наслідків кібербулінгу? Висловіть свої думки (варіанти учнів).

А зараз я надаю слово Інтернет-коучу ___________________, спеціалісту в області реклами і маркетингу, яка розповість нам про безпеку в Інтернеті.

Інтернет-коуч

Перегляд ролика «Розваги та безпека в Інтернеті»

(http://www.youtube.com/watch?v=3Ap1rKr0RCE).

Учениця озвучує слова з відео

Інтернет багато в чому схожий на реальне життя. Знаходити щось нове, спілкуватися з друзями, обмінюватися відеороликами та фотографіями і можливо, заводити нові знайомства чудово та цікаво. Але як і в звичайному житті, в Інтернеті потрібно дотримуватися простих правил безпеки:

Частина І.

  • Особисте – це означає тільки для тебе. Бережи свою особисту інформацію, не розголошуй особисті дані такі, як ім’я, номер школи, домашню адресу чи номер телефону.
  • Установи налаштування конфіденційності так, щоб твої відео могли переглядати тільки твої друзі.
  • Паролі – це досить особиста інформація. Тримай її в таємниці. Обери пароль, про який ніхто не зможе здогадатись.
  • Поміркуй, перш ніж розміщувати матеріал в Інтернеті чи відкрити до нього доступ, навіть якщо ти ділишся ним з друзями. Ти не знаєш, як цю інформацію можна буде використати проти тебе, особливо після сварки з товаришем.

Частина ІІ.

  • Поважай себе. Багато дітей забувають, що образи в Інтернеті ранять так само, як в реальному житті.
  • Не терпи агресію в свою адресу: блокуй або не відповідай тим, хто тебе принижує.
  • Не ображай інших користувачів. За грубе поводження тебе можуть заблокувати або виключити із спільноти.
  • Якщо щось в Інтернеті тобі здається небезпечним, повідом про це дорослого, якому довіряєш.

Частина ІІІ.

  • Будь пильним. Інтернет схожий на місто з різними районами. Не втрачай здоровий глузд в Інтернеті. Будь обережним з новими для тебе людьми, яких ти зустрічаєш в мережі, навіть якщо вони здаються доброзичливими.
  • Не говори з незнайомими про особисте. Якщо ти вирішив зустрітися з людиною, з якою спілкувався онлайн, признач зустріч в громадському місці та візьми з собою друзів і розкажи дорослим, куди збираєшся піти.

Я думаю, ви всі знаєте правила, яких слід дотримуватися для безпечного користування Інтернетом і зараз ми це з вами перевіримо. Я пропоную вам тестування в досить цікавій формі. Вам зараз роздадуть QR-картки. Сама картка квадратна і має чотири сторони. Кожній стороні відповідає свій варіант відповіді (A, B, C, D), який вказаний на самій картці. Питання і варіанти відповіді ви бачитиме на дошці. Ваше завдання: обрати правильний варіант відповіді і підняти картку відповідної стороною догори.

Інтернет-коуч проводить тестування за допомогою програми Plickers

Ведучий: Дякую тобі, _________. Ми ще раз пересвідчилися в тому, що ви є медіакомпетентними та інтернетграмотними користувачами. Але також сьогодні слід пам’ятати, що існує спеціальне програмне забезпечення, що має на меті блокування небажаної інформації на сайтах, а також спеціальні сайти, присвячені питанням безпеки дітей в Інтернеті, з якими нас ознайомить контент-менеджер, розробник сайтів  _______.

Контент-менеджер: Доброго дня, шановні гості та глядачі.  Дійсно, кібербулінг, про який ми сьогодні говорили в студії, небезпечний не менше, ніж знущання у звичному розумінні. І зачіпає ця проблема не лише дітей та підлітків, а й дорослих, які повинні підтримувати і допомагати своїм дітям у такій ситуації та запобігати можливості залякування. Тому сьогодні батькам та безпосереднім користувачам Інтернету на допомогу розроблено багато сайтах, де вони знайдуть корисну та цікаву інформацію не лише для себе, а й для своїх дітей.

Ознайомлю вас з деякими із них:

  • «Безпека дітей в Інтернеті» - спеціальний розділ сайту «Київстар» (http://online-bezpeka.kyivstar.ua)
  • Портал «Он-ляндія – безпечна веб-країна» (https://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/etusivu.htm) — це інтерактивний курс з інтернет-безпеки — спільна ініціатива програми Microsoft «Партнерство в навчанні», комерційних структур, неурядових організацій та громадського-соціальних діячів.
  • Проект «Про Інтернет» (http://www.prointernet.in.ua) - розповідає про будову електронного мозку мережевого простору. На даному сайті можна дізнаєшся про те, як отримати доступ до знань, знайти потрібну інформацію, критично оцінити контент, створити власний інтернет-проект, спілкуватися — і робити все це, дотримуючись простих правил безпеки. Проект «Про Інтернет» спрямовано на підвищення цифрової компетентності учнів українських шкіл. Навчальна частина проекту складається з чотирьох навчальних модулів для школярів. Інтерактивна частина включає в себе гру та тестування, покликані оцінити рівень підготовки учня. За умови успішного проходження тестування учень нагороджується спеціальним сертифікатом Google.
  • Розділ сайту «Началка» дає поради з онлайн-безпеки для батьків та вчителів (http://www.nachalka.com/bezopasnost)

Також пропоную вам ознайомитися з програмним забезпеченням, яке можна використовувати для блокування небажаної інформації на сайтах. Дані програми ви бачите на екрані:

  • TMeter - Фіксація історії сайтів і трафіка
  • Traffic Inspector - Для школи
  • KinderGate - Батьківський контроль
  • Norton Add
  • Інтернет Цензор

Отже, слід попереджати дитину про те, що проблемами, які виникають у віртуальному просторі, теж потрібно ділитися з батьками і разом їх розв’язувати.

Ведучий: Дякую тобі, Ніка, за корисну для наших глядачів інформацію. А зараз я надаю слово SMM-спеціалісту в соціальних мережах, який знається на спілкуванні в Інтернет-просторі та на кібербулінгу.

SMM-спеціаліст в соціальних мережах: Дякую. Доброго дня, глядачі та гості. Сьогодні з постійним доступом до Інтернету спілкування через мережу стало частиною життя багатьох людей. Окрім спілкування, соціальні мережі стали потужним інструментом для швидкого обміну інформацією різного виду. Але крім величезного, безумовно позитивного, ефекту спілкування в Інтернеті, спеціалісти виділяють і такі тривожні тенденції:

  • надмірне захоплення «віртуальним простором»;
  • практично безконтрольний доступ до величезної кількості матеріалів, що мають антигромадський, антигуманний характер;
  • деякі люди, що не мають стійкої волі, стають Інтернет-залежними.

Внаслідок цього формується новий тип особистості з техногенним мисленням, який спілкування з людьми замінює спілкуванням з комп’ютером.

Саме тому Інтернет іноді порівнюють з морем, в якому можна втопитися, тобто захопитися тим, що тобі запропонували. Тільки сильна особистість, спілкуючись у Всесвітній павутині, користуючись потрібною інформацією, зростає в особистісному плані.

Я запропонував користувачам соціальної мережі Фейсбук, які навчаються в Миколаївській ЗОШ № 28, створити власне відеозвернення щодо уникнення кібербулінгу, розмістити його на платформі Padlet та розповсюдити між своїми друзями і знайомими. Ось що ми отримали:

1. Не поспішай викидати свій негатив у кіберпростір. Перш ніж писати і відправляти повідомлення, слід заспокоїтися, вгамувати злість, образу, гнів.

2. Створюй власну онлайнрепутацію, не купуйся на ілюзію анонімності. Хоча кіберпростір і надає додаткові можливості відчути свободу і розкутість завдяки анонімності, існують способи дізнатися, хто стоїть за певним нікнеймом. І якщо некоректні дії у віртуальному просторі призводять до реального шкоди, все таємне стає явним. Інтернет фіксує історію, яка складається з публічних дій учасників і визначає онлайнрепутацію кожного – накопичений образ особистості в очах інших учасників. Заплямувати цю репутацію легко, виправити – важко.

3. Бережи підтвердження фактів нападів. Якщо тебе дуже засмутило повідомлення, картинка, відео тощо, слід негайно звернутися до батьків по пораду, зберегти або роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитися з дорослими в зручний час.

4. Ігноруй одиничний негатив. Одноразові образливі повідомлення краще ігнорувати – часто кібербулінг внаслідок такої поведінки зупиняється на початковій стадії. Досвідчені учасники інтернет-дискусій дотримуються правила: «Найкращий спосіб боротьби з неадекватними – ігнор».

5. Якщо ти став очевидцем кібербулінгу, правильною поведінкою буде: а) виступити проти агресора, дати йому зрозуміти, що його дії оцінюються негативно, б) підтримати жертву – особисто або в публічному віртуальному просторі надати їй емоційну підтримку, в) повідомити дорослим про факт некоректної поведінки в кіберпросторі.

6. Блокуй агресорів. У програмах обміну миттєвими повідомленнями є можливість блокувати повідомлення з певних адрес. Пауза в спілкуванні часто відбиває в агресора бажання продовжувати цькування.

Ведучий. Дякую тобі, _______, за проект, який ти підготував з підлітками. Дійсно, сьогодні діти відкривають для себе світ за допомогою Інтернету. Із іншого боку, самі технології значною мірою впливають на формування їх особистості. Дуже важливо, щоб цей вплив був позитивним та творчим. Тож ми повинні розуміти, що в Інтернеті, як і в реальному житті, треба бути обережним.

Рефлексія «Створення хмари слів». Вправа «Незакінчені речення» (діти продовжують речення від імені школяра-користувача Інтернету, а потім називають ключові слова, з яких буде складатися хмара).

Підводячи підсумки нашого ток-шоу, пропоную всім присутнім в студії разом створити хмару слів «Інтернет-грамотність». А допоможе нам в цьому спеціаліст з ІТ-технологій _________________, яка буде її створювати в онлайн-режимі.

Вам потрібно продовжити речення, а потім обрати серед ваших відповідей слова, які є ключовими та розкривають зміст поняття «інтернет-грамотність». Отже:

  • При користуванні Інтернетом слід завжди думати про … (інтернет-безпеку, свого співрозмовника, онлайн-загрози, які чекають на нас: шахрайство, використання особистої інформації, насильство)

Слова: інтернет-безпека, онлайн-загрози, шахрайство, насильство

  • Інтернет може дати багато користі, якщо… (дотримуватися правил безпеки в Інтернеті, мережевого етикету спілкування, бути знайомим з онлайн-загрозами, бути обізнаним в області медіабезпеки, відвідувати спеціальні сайти з безпеки в Інтернеті, захищати свої дані в мережі за допомогою спеціального ПЗ)

Слова: правила безпеки, мережевий етикет, медіабезпека, захист інформації, сайти з безпеки в Інтернеті

  • Ні в якому разі не … (повідомляти свої особисті дані в Інтернеті, купуватися на ілюзію анонімності, поширювати контент незаконного та непристойного змісту, ігнорувати прояв негативу від агресора)

Слова: особисті дані, ілюзія анонімності, негатив, прояв агресора, непристойний контент

  • Найпоширенішими методами прояву кібербулінгу є … (анонімні погрози, переслідування,  тролінг, флеймінг,  гепіслепінг)

Слова: кібербулінг, анонімні погрози, переслідування, тролінг, флеймінг, гепіслепінг.

Поки наш спеціаліст оформляє хмару слів, хочу сказати, що редактори нашого ток-шоу також не залишилися осторонь даного питання і підготували для глядачів подарунок. Ми розробили пам’ятку «Запобігання небезпекам в Інтернеті» для вчителів, учнів, батьків з використанням QR-кодів. Якщо ви маєте бажання стати більш грамотним в області інтернет-простору, просто відскануйте код та отримуйте корисну та цікаву інформацію зі свого смартфону, планшету або ПК.

(роздає всім пам’ятки)

Ведучий. Давайте поглянемо на нашу роботу. Перед вами створена спільними зусиллями хмара слів «Інтернет-грамотність», яка демонструю вашу обізнаність стосовно питань, які ми сьогодні розглядали в студії. Я вдячний гостям за те, що ви прийшли до нас в студію та поділилися своїм досвідом з питань, які сьогодні цікавлять кожного. «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою». Дякую всім за увагу. Наше ток-шоу «Стосується кожного» добігло кінця. До нових зустрічей!

Використані джерела

  1. http://teacher.co.ua
  2. http://www.rodis.org.ua
  3. https://onlandia.org.ua
  4. Медіакультура особистості: соціально-психологічний підхід: Навчальний посібник / За ред. Л. А. Найдьонової, О. Т. Баришпольця. – К.: Міленіум, 2010, с. 238 – 242.
  5. Дослідження Інституту соціології НАН України в рамках соціальної програми «Київстар» «Безпека дітей в мобільному інтернеті», 2009.

 

1

 

docx
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку