Ток шоу «У каміна» (профорієнтаційна робота)

Про матеріал

МЕТА: допомогти учням у виборі майбутньої професії; допомогти у визначенні цілей на майбутнє; мотивувати їхню подальшу навчальну діяльність при виборі професії; показати учням залежність майбутніх професійних і життєвих досягнень від їх готовності до самовіддачі в праці і самостійності в реалізації життєвих цілей; розширити знання учнів про професії, які мають сталий попит на ринку праці; надати допомогу у виборі професії до душі; як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії; з'ясувати зміст мотивів вибору професії і сприяти розвитку зосередженості, щоб не розгубитися в різноманітності; розвивати ділові якості, критичне ставлення до себе, до своїх можливостей, до дійсності; виховувати бажання працювати, не лінуватися, виховувати шанобливе ставлення до будь-якої професії; розвивати цілеспрямованість, працелюбність, наполегливість з метою орієнтації їх на свідомий вибір майбутньої професії; виховувати повагу до людей різних професій, до їхньої праці.

Перегляд файлу

Ток шоу «У каміна»

МЕТА: допомогти учням у виборі майбутньої професії; допомогти у визначенні цілей на майбутнє; мотивувати їхню подальшу навчальну діяльність при виборі професії; показати учням залежність майбутніх професійних і життєвих досягнень від їх готовності до самовіддачі в праці і самостійності в реалізації життєвих цілей; розширити знання учнів про професії, які мають сталий попит на ринку праці; надати допомогу у виборі професії до душі; як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії; з’ясувати зміст мотивів вибору професії і сприяти розвитку зосередженості, щоб не розгубитися в різноманітності; розвивати ділові якості, критичне ставлення до себе, до своїх можливостей, до дійсності; виховувати бажання працювати, не лінуватися, виховувати шанобливе ставлення до будь-якої професії;  розвивати цілеспрямованість, працелюбність, наполегливість з метою орієнтації їх на свідомий вибір майбутньої професії; виховувати повагу до людей різних професій, до їхньої праці.

Хід заняття

Рада вітати всіх на ток-шоу «У каміна»

Тому що саме біля каміну найдушевні розмови, найвідвертіші питання і найчесніші відповіді.

Сьогодні будемо говорити про дітей при дітях, про батьків при батьках, про вчителів при вчителях.

Тема нашої програми:

«Без сім’ї немає щастя на землі», – наголошує народне українське прислів’я. Напевно, кожен із нас усвідомлює, який глибокий зміст закладено в цьому простому, на перший погляд, вислові. Ми не уявляємо свого життя без рідних людей, які завжди готові зігріти нас теплом і ласкою, любов’ю, бажанням допомогти й розрадити.  Тому на сьогоднішнє ток-шоу ми запросили членів ваших родин.

Представлення

В епоху грандіозних технічних винаходів та не менш грандіозних катастроф, в епоху надшвидкого потоку інформації та тотальної реклами, в епоху занедбаних моральних цінностей, коли голоси теле- та радіостанцій іноді заглушують голос власної совісті випало жити і робити вибір нам з вами.

 І якщо доросла частина нашої аудиторії вже самоствердилась у своїй життєвій позиції, то ви , кому нині 13 чи 14, лише стоїте на роздоріжжі вибору.

Вітаю всіх присутніх і зацікавлених  в проблемі, що обговорюватиметься сьогодні.

А сьогодні  ми будемо шукати відповідь на питання, яке хвилює наших дітей. «Хто я у майбутньому?»

  То що ж вибрати сьогодні, коли на нашу думку намагаються впливати батьки й вчителі з одного боку, друзі – з іншого, а найбільше і систематично навязують нам свою думку ЗМІ.

Наша аудиторія умовно поділена на 2 сектори – червоний і зелений. За результатами попереднього анкетування було визначено учасників із кардинально протилежними поглядами на проблемні питання ток-шоу.

Червоний сектор- це ті хто не визначився з вибором професії.

Мосіяченко Андрій

Чумаченко Ангеліна

Караман Надія

Кушнір Станіслав

Іванов Віталій

Зелений сектор-це ті, хто вже планує своє майбутнє. 

Дідик Андрій

Гетманченко Євгеній

Колотинський Артем

 Плотний Олександр

 Глядачі можуть висловити своє ставлення до почутого за допомогою двоколірних ліхтариків. Якщо ви приймаєте аргументи, наведені промовцем, чи дотримуєтесь такої ж точки зору, прошу продемонструвати зелений ліхтарик, висловити свою незгоду з почутим можна за допомогою червоного ліхтарика. Високо піднята рука означає «Прошу слова».

  А ще сьогодні разом з нами працює група незалежних експертів: (ведуча представляє гостей).

Директор школи Стасенко В.Г.

Завуч школи з навчальної частини Фоменко Л.А.

Завуч школи з виховної частини Жаботинський П.М.

Соціальний педагог Волканова В.В.

Психолог Олійник М.О.

Зважуючи всі «за» і «проти» обговорюваних проблем, будемо звертатися за вашим вагомим і компетентним словом.

То ж почнемо!

У всіх нас є друзі. В чомусь ми з ними схожі, а в чомусь ні. Зараз ми виконаємо вправу, яка допоможе знайти нам однодумців.

Вправа «Оплески».

 Мета: розім’яти м’язи, відпочити.

Обладнання: відсутнє.

Хід вправи: тренер розміщує учасників на стільцях по колу, послідовно кілька разів пропонує підвестися тим, хто має певне уміння чи якість, щось любить або бажає чомусь навчитися; інші учасники групи активно аплодують тим, хто підвівся. (Наприклад, «Підведіться з міста всі ті, хто вміє вишивати». Оплески! 15 «Підвідіться з міста всі ті, хто вміє кататися на гірських лижах». Оплески! тощо).

 

Що скажете? Багато у вас однодумців?

Питання до батьків. Чи про всі вміння своїх дітей ви знали?

Питання до експертів. Що можете сказати з приводу цієї вправи?

Питання до дітей

За яким критерієм обираєте професію ви? Що найважливіше?

Питання до дорослих

Як обрали професію ви? І чи пожалкували ви про свій вибір?

Відео

Отож, іноді треба думати не лише про престиж.

Про себе ми знаємо все. Те, що ми любимо найбільше робити, що у нас найкраще виходить, кого  ми терпіти не можемо, а від кого ми в захваті. Знаємо як краще виглядати в очах оточуючих, як справити гарне враження на незнайомих людей. Цікаво, а чи так само бачать нас оточуючі. Зараз ми це і перевіримо.

Вправа «Автопортрет»

Поки діти малюють, бесіда з батьками та експертами.

-Що найкраще виходить у вашої дитини?

Мета: зображення власного образу Я, порівняння власного образу Я з прийняттям його іншими.

Обладнання: аркуші формат А-4, олівці, фломастери.

Хід вправи: Ведучий пропонує учасникам уявити себе відомими художниками, яким запропонували взяти участь у престижній виставці та надати власний автопортрет. Готового автопортрету немає, тому всі учасники розмішуються по приміщенню, щоб його написати. Автопортрет може бути виконаний в будьякому художньому напрямку: абстракціонізм, реалізм, кубізм, символізм, тощо. Так як процес творчості дуже інтимний, при написанні портретів художники не повинні спілкуватися і показувати свої роботи. Підписувати роботи також не потрібно. По закінченні роботи, ведучий збирає їх.

 Ведучий: «А тепер давайте уявимо, що на цю престижну виставку, запросили мистецтвознавців – експертів, яких попросили за манерою письма з’ясувати автора портрета» (тренер роздає роботи таким чином, щоб автор не отримав свій портрет). Після того, як мистецтвознавці визначать автора, тобто підпишуть його прізвище на роботі, учасники сідають в вузьке коло. Мистецтвознавці, по черзі представляють портрети, пояснюють, чому саме вони поставили той чи інший підпис. Тренер просить авторів не коментувати «мистецтвознавців» і не вказувати на правильність чи неправильність їх визначення. Будь хто може задавати «мистецтвознавцю» уточнюючі питання. По закінченню представлені всіх робіт, тренер бере автопортрети і по черзі кладе їх в центр кола, запитуючі: «Чий це автопортрет?». Після визначення всіх «авторів» проводиться обговорення.

Питання до тітей. Чи здивувало вас щось у цій вправі?

Питання до дорослих. Чи очікували ви, що ваша дитина уявляє себе саме так?

Питання до експертів. Як можете прокоментувати цю вправу?

Питання до дітей

Чи важливо яку зарплату ви будете отримувати?

А яку б зарплату ви б хотіли?

Відео

Питання до дорослих

А яку зарплату хотіли б ви?

Питання до єкспертів

Що можете прокоментувати з цього приводу?

А у нас рекламна пауза

Музика відео

Вчитель. Діти, зверніть увагу на директора школи, завучів та вчителів. Я вам відкрию таємницю, всі вони, в першу чергу – чиясь мама, або чийсь батько. Тож давайте запропонуємо їм передбачити свою долю.

Виберіть, будь ласка, один із конвертів. Поки що не відкривайте.

Музична заставка. (Дитина роздає конверти.)

А тепер можете відкрити свої конверти.

На них зображені малюнки, за допомогою яких ми спробуємо передбачити ваше майбутнє. Давайте дізнаємося, що вони означають.

Ґудзик – ви купите собі щось красива із одягу;

цукерка – вас очікує солодкий-пресолодкий сюрприз;

купюра – вас чекає неочікуваний прибуток;

лавровий лист – успіхи на роботі;

нитка – далека дорога у далекі краї;

посмішка – придивіться у дзеркало, і воно підкаже, що посмішка вам дуже личить; посміхайтесь частіше

метелик – у цьому році вам повезе, ви будете кружляти на крилах успіху;

серце – кохання вас охопить ще з більшими почуттями;

ключ – нове житло;

книга – отримаєте багато нової інформації, яка вирішить багато ваших проблем.

Бажаю щоб всі передбачення здійснилися. А ми продовжуємо наше ток-шоу «У каміна»

— Де і ким працюють ваші мами? тата?

— Хто з вас був на роботі у своїх батьків?

— У чому важливість їхньої праці для нашої держави?

  Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому?

Вправа «Асоціації». (для батьків)

Мета: виявлення асоціативних уявлень про роботу та перешкод до задоволення від роботи; аналіз напрямків для професійного зростання.

. Матеріали: листи формату А4, фломастери (олівці) за кількістю учасників.

Хід вправи: Горизонтально покладений лист формату А4 ділиться на 5 рівних вертикальних колонок. В першій колонці записуються 16 асоціацій на слова «моя робота». В другу колонку пишемо асоціації на слова з першої колонки, попарно їх об'єднуючи: асоціація на перше і друге слово, асоціація на третє і четверте слово, потім — на п'яте і шосте і т.д. Таким чином, в другій колонці отримуємо вже вісім асоціацій. В третій колонці процедура повторюється, і ми отримуємо 4 слова. Продовжуємо до тих пір, поки в останнім, п'ятій колонці не залишиться 12 тільки одна асоціація. ЇЇ також необхідно зобразити у вигляді схематичного малюнка. Тепер у кожного є два зображення - малюнок перешкоди до задоволення від роботи і образне асоціативне уявлення про саму роботу. Обговорення та порівняння малюнків, виділення спільні елементів, аналіз сильних і слабких рис та можливих напрямків для росту.

ПРИКЛАД НА ЄКРАНІ

Питання до дітей. Чи знали ви, що у ваших батьків бувають труднощі на роботі? Як вони з цим справляються?

Питання до дітей. Чи відзеркалюється ваш настрій від роботи на дітях?

Питання до експертів. Як можете прокоментувати?

Перегляд робіт батьків

Вправа «Ситуація»

Хід вправи: Учасникам, які об’єднуються в групах, зачитується ситуація (яка не має закінчення). «Підліток, намагаючись вразити однолітків та підвищити в їх очах свою значущість, приніс до класу папугу, що вміє говорити. Під час пояснення вчителем нової теми птах вирвався з рук хазяїна …». Учасників просять описати ситуацію очима різних персонажів:

1. Безпосередньо задіяних героїв (підліток, папуга, вчителька, рибки з акваріума, скелет в шафі тощо).

 2. Стороннього спостерігача, що опинився поруч (прохожий на вулиці, директор школи тощо).

 3. Газетний репортер.

4. Представник ГРІНПІС.

Обговорення: Які варіанти трактовки подій були найбільш оригінальні, незвичайні? В яких життєвих ситуаціях важливе вміння подивитися на подію під іншим кутом, поставивши себе на місце інших учасників? На що більше зверталась увага під час трактування подій – на особливості особистості того, хто в них потрапив, чи на вплив ситуації, в якій він опинився? (Згідно результатів психологічних досліджень, поведінка людини визначається якостями його особистості лише на 30%, а на 70% - особливостями ситуації, в якій він знаходиться). Чим ми схильні пояснювати причини поведінки інших людей в реальних життєвих ситуаціях?

ОВЕН (21.03-20.04). Сфери діяльності: наука, політика, мистецтво, медицина, військова справа, авіація, педагогіка, сфера обслуговування, сільське господарство, юриспруденція.

Яка робота підходить. Динаміка, боротьба, конкуренція і можливості для розвитку – ось що приваблює Овна. Йому цікаво творити там, де ситуація постійно змінюється, де на зміни треба реагувати миттєво, а прийняття рішення не можна відкладати. Овнам необхідно вчитися будувати відносини з колективом. Непогано також потренувати терпіння і повчитися працювати за планом.

        ТЕЛЕЦЬ (21.04-20.05). Сфери діяльності:прикладна наука, мистецтво, ремесла, журналістика.

Яка робота підходить. Комфортність і затишок робочого місця грають важливу роль. У цих умовах будь-які завдання Телець буде виконувати ґрунтовно і терпляче, не скаржачись на рутину. Його коник – вміння відрізняти справжню якість. Телець – прекрасний командний гравець, тому що володіє такими якостями, як надійність, почуття обов’язку, відданість. Тельцю необхідно вчитися терпимості і частіше ризикувати пробувати щось нове.

        БЛИЗНЮКИ (21.05-21.06). Сфери діяльності: наука, техніка, мистецтво, філологія.

Яка робота підходить. Близнюків приваблюють інформація, комунікація, активна мозкова діяльність. Близнюкам бракує терпіння і серйозності, зате вони здатні налагодити і підтримувати відносини з величезною кількістю людей, бути в курсі всіх подій. Внаслідок відчуття інтелектуальної переваги над оточуючими Близнюкам буде корисно стримати гординю.

        РАК (22.06-22.07). Сфери діяльності: техніка, бізнес, медицина, мистецтво, кулінарія.

Яка робота підходить. Це дуже емоційний знак, уважний до чужих почуттів. Він навіть на роботі прагне до відносин, заснованих на турботі й довірі, як у сім’ї. Раки здатні довго чекати, аналізувати і розраховувати. Вони приймають рішення не похапцем, а зваживши всі «за» і «проти», знаходять виграшні варіанти.

        ЛЕВ (23.07-23.08). Сфери діяльності: промисловість, медицина, торгівля, військова справа, мистецтво, реклама, філологія, педагогіка, психологія.

Яка робота підходить. Гарні начальники і організатори. Лев – публічна особа. Чим більше глядачів, тим краще. Лев почуває себе на своєму місці в організаціях, пов’язаних з піаром, святами, світським життям, шоу-бізнесом, предметами розкоші, стилем, модою і творчістю.

        ДІВА (24.08-23.09). Сфери діяльності: торгівля, банківська справа, природознавство, медицина, будівництво.

Яка робота підходить. Інтелектуальний знак. Взявшись за будь-який проект, здатні прорахувати все заздалегідь, знайти оптимальні варіанти. Жоден знак не має такої працездатності, як Діва. Вони першокласні помічники керівника, інспектори, аналітики, статистики або бухгалтери. Діва завжди все тримає під контролем. Але цей знак дуже критичний, нетерпимий до недоліків.

        ТЕРЕЗИ (24.09-23.10). Сфери діяльності: мистецтво, педагогіка, економіка, наука, обчислювальна техніка, юриспруденція.

Яка робота підходить. Цей знак завжди знаходиться у пошуках гармонії. З них виходять відмінні фахівці в області внутрішнього аудиту або незалежні експерти. Головне, щоб від їхніх дій відбувалися певні позитивні зміни. Репутація дипломата і миротворця передбачає успішну кар’єру адвоката або судді, соціального працівника, посередника, радника, кадровика.

        СКОРПІОН (24.10-22.11). Сфери діяльності: філософія, філологія, фізика, хімія, сільське господарство, мистецтво, банківська справа.

Яка робота підходить. Скорпіон володіє проникливим розумом. Комбінуючи логіку з інтуїцією, Скорпіон стає відмінним стратегом, який буквально гіпнотизує людей, змушуючи їх робити те, що йому потрібно. Зі Скорпіона вийде відмінний касир, внутрішній аудитор, кризовий керуючий, а також слідчий, криміналіст або хірург.

        СТРІЛЕЦЬ (23.11-21.12). Сфери діяльності: мистецтво, правознавство, медицина, філологія, авіація, геологія.

Яка робота підходить. Бізнес для Стрільця – це захоплююча пригода. Стрілець володіє відмінними ораторськими здібностями. Тому Стрільці часто працюють у сфері вищої освіти. Розробляють авторські методики. Значна їх частина зайнята в юриспруденції і галузі консалтингу. Слабкі сторони – імпульсивність і прямолінійність.

        КОЗЕРІГ (22.12-20.01). Сфери діяльності: наука, торгівля, промисловість, дипломатія, будівництво, архітектура, гірнича справа, філософія, теологія, мистецтво.

Яка робота підходить. Козерогам потрібна робота, що дозволяє досягти стабільності. Здатність концентруватися, терпіння, працьовитість роблять його незамінним, він відмінно справляється з рутиною, з тією роботою, де потрібна увага, чіткість, акуратність.

        ВОДОЛІЙ (21.01-19.02). Сфери діяльності: наука, техніка, мистецтво, філософія, педагогіка.

Яка робота підходить. Водоліям потрібна робота, яка дозволить вести незалежний спосіб життя, вільний від рутини і жорстоких правил.

Добре працювати у вільному графіку. Зацікавить Водолія все неординарне, ексцентричне, все, що пов’язане з допомогою людству. До успіху Водолія ведуть свобода, друзі і цікавість. Тому побудувати кар’єру він може лише в компанії, чия корпоративна культура ґрунтується на тих же принципах.

        РИБИ (20.02-20.03). Сфери діяльності: наука, література, музика, балет, кіно, техніка, медицина, банківська справа, педагогіка, спорт.

Яка робота підходить. Риби – знак, багатий на таланти, проте не люблять напружуватися. Риби – творча натура, тому робота повинна надихати і викликати емоції. У Риб відмінна інтуїція, талант переконання, вміння лавірувати між обставинами. Займаючись фінансами, звітністю та операціями, Рибам слід залишатися в рамках етики, закону і зберігати реальний погляд на світ.

7. Вправа «Професійне "Я"»

Мета: Підвищення самооцінки; гармонізація емоційного стана;

Хід вправи: На окремому листі пропонується намалювати сонце так, як його малюють діти: «У кружечку напишіть власне ім'я або намалюйте себе. Біля кожного променя напишіть що-небудь гарне про себе з професійної точки зору. Задача - написати про себе якнайкраще. Покладіть цей листочок у свій щоденник і, якщо у вас з'явиться нова якість, додайте промінчик до сонця».

 

 

 

 

Усе, що є найкраще у дитини:

Її талант, культура, доброта —

Від тата й мами йде і від родини —

Незаперечна істина свята.

Сім’я, родина — це велике диво,

Там є любов і ласка, і тепло.

Там дітям затишно і радісно, й щасливо,

Тепер у нас і завжди так було.

Як тато є й матуся є рідненька,

Там добре дітям,де є в них доброта.

В дітей тоді й сорочечка біленька,

І ластівкою мрія заліта.

Сім’я, родина в кожного хай буде,

В ній стільки щастя, мудрості й тепла!

Живіть щасливо на землі цій, люди,

Й щоб доля ваша світлою була!

 

Хай ваша майбутня професія принесе радість, моральне й духовне задоволення

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку