Ток шоу «Я так думаю» Тема: «Життя – це шанс»

Про матеріал

Ток шоу «Я так думаю»

Тема: «Життя – це шанс»

Мета: розкрити учням важливість правильного життєвого вибору для подальшого майбутнього, на прикладі літературних персонажів показати різні шляхи подолання проблеми вибору; дати можливість учням впевнитися, що успіх залежить від власних зусиль, від того, наскільки ми будемо людяними, гуманними, толерантними у стосунках, виховувати повагу до людей, доброзичливість. Навчати оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального, бажання берегти людську гідність.

Перегляд файлу

Ток шоу «Я так думаю»

Тема: «Життя – це шанс»

Мета: розкрити учням важливість правильного життєвого вибору для подальшого майбутнього, на прикладі літературних персонажів показати різні шляхи подолання проблеми вибору; дати можливість учням впевнитися, що успіх залежить від власних зусиль, від того, наскільки ми будемо людяними, гуманними, толерантними у стосунках, виховувати повагу до людей, доброзичливість. Навчати оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального, бажання берегти людську гідність.

 Обладнання: цитати, мультимедійні слайди

 

Хід заходу

 

Вчитель: Доброго дня, шановні учасники ток-шоу «Я так думаю».  Черговий раз ми зібрались з вами, щоб обговорити питання, які хвилюють нас сьогодні. І відповіді на ці вічні питання ми сьогодні плануємо отримати і від вас, шановні учні, і від наших старших, більш досвідчених учасників. Щиро сподіваюся, що для молодого покоління сьогоднішня зустріч буде корисною тим, що дасть певний орієнтир у ваше подальше майбуття, а вчителі зможуть зіставити свої знання і поділитися своїми життєвими переконаннями, а може, і дещо змінити їх.

 Наша зустріч присвячена сьогодні питанню життєвого вибору, яким потрібно бути, щоб залишити слід після себе, і чи так важливо взагалі щось залишати. А підемо ми з вами трьома шляхами.

 І у цьому нам сьогодні допоможуть літературні персонажі, які коротко розкажуть свою життєву правду, а ми проаналізуємо і зробимо якісь висновки для себе.

 Отже, перший шлях. Назву йому ви дасте після того, як познайомитесь з нашим героєм і влучно підберете слово, яке б дало характеристику того шляху, яким пішов Антон Гофміллер, герой роману «Нетерпіння серця» Стефана Цвейга. Ми запрошуємо його до нашої студії.

 

(вчитель вітається з героєм і пропонує йому розповісти свою історію)

 

Вчитель:

  • Що стало причиною смерті  Едіт?
  • Чи міг Антон якимось чином перешкодити їй?
  • Що йому було потрібно зробити?
  • Чи можна з впевненістю сказати, що у смерті дівчини винен Антон?
  • Чи завжди самопожертва винагороджується?
  • Чи жити життям інших і тільки для інших – це вихід з положення?

 

Висновок: то якими словами можна охарактеризувати вчинок Антона,  який все ж таки винен у її смерті?

(Глухий, бо не хотів чути в словах Едіт правди  про справжні почуття)

 

Вчитель: Прийшов час зустрічати  наступну гостю.  Це – прекрасна незнайомка. Її літературним батьком був також Стефан Цвейг, і прийшла вона до нас із новели «Лист незнайомки»

(розповідь Незнайомки про свою долю»

Вчитель:

  • На відміну від нашого попереднього гостя,  наша героїня чітко знала, чого хотіла від життя. То чому її життя закінчилось не зовсім щасливо?
  • Чому така фанатична самовіддача, навіть самозречення не привели ні до чого хорошого?
  • У чому помилка Незнайомки?
  • Чи був хтось щасливий від її способу життя?

Як ви вважаєте, як потрібно було змінити життя  нашої героїні, щоб фінал був зовсім іншим?

 Висновок: то якими словами можна охарактеризувати життя Незнайомки?

 

(Німа, бо боялась признатися, що кохає по-справжньому.)

Вчитель: І, нарешті, третій шлях -  ще одна гостя, розповідь якої ми не можемо ігнорувати. Це Нора із п’єси Генріха Ібсена «Ляльковий дім». Послухаємо і її.

 

(розповідь героїні про свою долю)

Вчитель:

  • Чим життя Нори відрізняється від двох попередніх наших героїв?
  • Невже погано жити лялькою в будинку, де тебе всі люблять, піклуються про тебе, і ти ні про що не турбуєшся?
  • Чому Нора вирішила все це припинити?
  • Чи її вчинок зробив когось щасливим? Кого? 
  • Чи підтримуєте ви Нору, чи засуджуєте її?

Висновок: то якими словами можна охарактеризувати вчинок Нори, яким шляхом пішла вона?

 

(Спочатку не бачила, що є лялькою, а потім вирішила все змінити)

 

Вчитель: У японській культурі є чудова статуя трьох мавпочок. Одна – закриває рот, інша – очі, а третя – вуха.  Це означає «якщо я не бачу зла, не чую про зло і не говорю про нього, то я від нього захистився» .

У  нас в гостях  троє літературних персонажі. Кого із них і до якої мавпочки ви б співвіднесли?   (Антон Гофміллер – «нічого не чую», Незнайомка – «Нічого не говорю», Нора – «нічого не бачу»)

  • А чи справедлива ця японська мудрість: бути відстороненим від зла – значить уберегтися від нього?  (на прикладі трьох героїв довести свою думку)

 

Нора: дозвольте мені, на правах людини, яка зрозуміла свою помилку і встигла її виправити, дати певну пораду.

 


 Своє життя ми ліпимо самі,

Як ліплять гнізда ластівки весною,

То пір’ячко, то грудочку землі,

То солод слів, замішаних з журбою.

Старі часи в’ють ниточку віків

І міцно в’яжуть вузлики на пам’ять.

Чи ж раз вогонь над стріхою горів?

Чи ж раз ще грози гнізда оті спалять?

... А новий день постукає у світ,

Комусь підкине зірку до калюжі,

І будуть води битися крізь лід,

І будуть трави пахнути у лузі...

Й шукать нам соломинку день при      дні,

Щоб втримала у світі, що вирує.

Своє життя ми ліпимо самі,

А нами хтось уміло так керує.


 

 

Вчитель:

 Бережіть себе, у різних життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті. Ніколи не втрачайте віри. Життя смугасте, і в ньому чергуються успіхи й невдачі, злети і падіння. Памятайте, що чорна смуга може стати і взлітною. У царя Соломона була така каблучка, на якій було вирізьблено «Усе минає». Пам'ятайте це. І радість не вічна, і сум не вічний. Пам'ятайте добро. Можна забути того, з ким разом сміялися, але ніколи не забувайте того, з ким розділили біду. Будьте вищі від усяких пліток, заздрощів, образ. Умійте прощати.
 

Синій птах. О, я чув, чув, як ви про мене цілий день розмовляли. І ось я вирішив з’явитися перед вами. Я не часто це роблю, але думаю, що ви цього заслужили. Гадаю, ви впізнали мене. Так, я ваш синій птах – птах надії і щастя. Ще не було жодної людини, до якої б я не прилітав. Ви ж мене вже бачили. Скажіть, у вигляді кого я з’являвся перед вами? (відповіді)

Та це ще не все. Ви ще не раз відчуєте дотик мого крила, не раз побачите мене в посмішках своїх батьків, рідних, дітей, ще почуєте мій голос у крику новонароджених немовлят, доторкнетесь своїми вустами до тепла і ласки моїх дарів. Головне – це навчитися мене впізнати, цінувати й берегти. А ще  -  поділитися мною з тими, кому мене не вистачає, або ж навчити їх мене бачити в найменшій дрібниці.

І сьогодні в цьому вам допоможуть ваші старші друзі – вчителі-експерти, які, я впевнений, вже дещо з цього вміють. Ось вам моя пір’їнка. Передаючи її один одному, передайте також свої бажання щастя, назвавши їх трьома словами, а наші експерти підіб’ють підсумки.

(Передача пір’їнки)

Синій птах.

І на останок запам’ятайте мої слова як заповіт і завжди слідуйте йому. Тоді ми будемо бачитись частіше.


 

 Зумій завжди собою володіти

Серед прокльонів недругів своїх,

Вір сам собі і не зійди з орбіти,

А маловірам  - відпусти їх гріх;

Терпіння май, чекати вмій невтомно,

Брехливі оминувши манівці;

Вмій вибачить й не здатися при цьому

Щедрішим і мудрішим, аніж всі.

Будь мрійником – не мрій рабом одначе,

Вмій думать не обожнивши думки;

Приймай так само успіх як невдачу,

Бо голос їх облудливий таки;

Промовч тоді, як власне твоє слово

На втіху дурням нівечить шахрай,

Як все життя зруйноване і знову

Ти мусиш відтворить його – і край!

З надією поставивши на карту

Усе, що встиг надбати у труді,

Програвши все, коли журитись варто, -

Зумій не шкодувати і тоді;

Умій примусить нерви, серце, тіло

Тобі служить, хоча, здається, ти –

Спустошений, у грудях все згоріло,

І тільки воля силує – “Іди!”

Простим зостанься в бесіді з царями,

Зостанься чесним й відданим юрбі,

Будь з друзями простий і з ворогами,

Щоб всі належне віддали тобі.

Наповни змістом щонайменші миті,

Не піддавайся примхам суєти

І станеш ти господарем над світом,

Тоді людина справжня будеш ти!


 

(Звучить пісня «Вибір є».  На фоні слайди)

 

Заключне слово вчителя.

Візьміть промінчик світла і спрямуйте  його туди, де панує пітьма. Візьміть посмішку і подаруй її тому, кому вона так необхідна… Візьміть сльозу і покладіть її на щоку того, кому невідомі сльози співчуття. Візьміть доброту і представте  її тому, хто сам так і не навчився віддавати… Візьміть віру і поділіться з кожним, у кого її нема. Візьміть надію і підтримайте нею того, хто почав її втрачати… Візьміть ЛЮБОВ і несіть її всьому світу. І тоді ви точно залишите слід після себе. І це, напевно, називається щастям! Дякую за зустріч.

 

 

 

 

Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  с. Іванівці

 

 

 

 

 

 

 

 

ТОК-ШОУ «Я ТАК ДУМАЮ…»

 

 

 

 

Вчитель світової літератури:

Алієва Т.І.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку