ТРЕНАЖЕР «Квітка множення»
ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ
Дидактичний посібник призначений для здійснення пізнавального розвитку дітей молодшого шкільного віку. Посібник реалізує принципи розвиваючого навчання і виховання. Робота з дидактичним посібником формує пізнавальні інтереси і пізнавальні дії дитини в різних видах діяльності і спрямована на сенсорний розвиток школярів. Використання посібника сприяє розвитку у дітей мови, уваги, мислення, пам’яті.
Навчати дитину базової математики може бути нелегко, а таблиця множення – це найперше комплексне завдання в житті дитини.
Вивчення таблиці множення – одна з основ опанування математики. Саме таблиця множення стане базовим помічником, що значно спростить операції з числами та допоможе показати дітям найпростіші принципи й закономірності.
Щоб полегшити дитині запам’ятати таблицю множення, треба навчати в ігровій формі. Такий підхід не відіб’є бажання дитини до математики, і значно допоможе у подальшому навчанні.
Робота з тренажером:
1. Дайте дитині розглянути тренажер . Нехай розкаже всі свої зауваження та думки.
2. Навчайте поступово, рухаючись від простого до складного: пройдіть таблиці 1-3, 10, далі вивчайте таблиці 4-8.
2. Шукайте незвичайні закономірності, що прискорюють навчання:
- Помноживши парні числа на 5, в кінці добутку буде число, що закінчується на 0, непарні - в кінці буде 5.
- Стовпець на 4: просто двічі подвійте початкове число: 5 + 5 = 10 і 10 + 10 = 20, отже, 5х4 = 20
3. Коли дитина освоїть матеріал, не поспішайте гнатися за новими знаннями, виділіть час на повторення по порядку і врозкид.
4. Переставивши множники, правило допоможе усвідомити дітям, що досить знати 50% таблиці, щоб вирішувати приклади з неї.
Унікальність даного посібника полягає в тому, що він надає допомогу педагогу в навчанні дітей таблиці множення в нестандартній, ігровій, змагальній формі. Діти можуть працювати в парах, в групах, даючи завдання один одному, виставляючи відповіді, коментуючи закономірності. В дитячому колективі запам’ятовування проходить легше, в ігровій формі, змаганнях, в нестандартній формі. Діти міняються ролями, власноруч знаходять відповіді, багаторазово повторюють таблиці множення, що призводить до їх швидкого заучування.
Тренажер можна використовувати на різних типах уроків:
- Засвоєння нових знань;
- Формування умінь і навичок;
- Узагальнення і систематизація знань і вмінь;
- Комбіновані;
а також на різних етапах уроків:
- Актуалізація опорних знань, умінь, уявлень;
- Вивчення нового матеріалу;
- Осмислення нових знань, умінь;
- Самостійне застосування учнями знань;
- Творчий перенос знань і навичок у нові ситуації (творчі вправи);
- Осмислення , узагальнення, систематизація знань.
У перспективі, відповідно до віку дітей, дидактичні завдання можуть ускладнюватися і доповнюватися допоміжними розвиваючими елементами (позатабличне множення)