Тренінг- спілкування "Лідери бувають різними"

Про матеріал
Тренінг спілкування з метою усвідомлення вихованцями поняття "Лідер" , її основних складових,формування вмінь відстоювати свою точку зору, культури демократії, терпимості до іншіх судженнь, підвищення ролі класного та загального учнівського самоврядування. Педагог вивчає інтереси, здібності та нахили учнів, створює умови для самореалізації у різних відах творчої командної праці своїх вихованців. Використовуються елементи ігрових технологій.
Перегляд файлу

 

Тренінг спілкування

“Лідери бувають різними”

Мета:

навчальна: -в ігровій формі навчити колективно приймати рішення;

- виявити психологічну сумісність в групі, стимулювати самопізнання;

- вміння бачити свої гідності та недоліки;

- здатність характеризувати себе, як члена команди;

 розвиваюча: розвиток творчих здібностей, уваги, пам’яті;

                       розвивати навички критичного мислення;

 

 виховна: формування творчого підходу до справи;

           відповідальності, вміння спілкуватися в групі.

Методи: словесні, практичні.

Тип заняття: комбінаторний.

Вид заняття: ділова гра з використанням інтерактивних методів:

                       «вільний мікрофон», «мозковий штурм», «само презентація».

Оформлення: правила тренінгу, емблема дитячої організації «Росток».

Реквізит: стільці, ручки, папір, картки із завданнями.

Місце проведення: актова зала Палацу дитячої та юнацької творчості.

Учасники: команди 7-8 класів шкіл міста (склад команді8-10 чоловік).

Хід проведення

I. Блок «Презентація себе та нової команди»

 Ведучий: У ході першого блоку команда повинна визначити свого лідера, вміти приймати колективні рішення (нестандартні рішення).Створюємо нову команду, визначаємо лідера, нову назву команди.

Завдання 1. «Презентація  нової команди»

 Ведучий: За певний час члени команди повинні не тільки узнати , як кого звати, а й згадати цікаві факти з життя кожного члена групи. Визначити зі своєї групи самого знаючого, а також самого рішучого, який зможе відповісти на непрості запитання ведучого:

1 . Як звуть дівчинку справа (зліва)?

2 . Який розмір ноги у сусіда ?

3 . Чи є домашні тварини у кого-небудь з групи? Які?

4 . Який улюблений урок у сусіда праворуч (ліворуч)?

5 . У кого є молодші чи старші брати або сестри?

6 . Чи всі хлопці живуть біля школи ?

7 . Якого кольору волосся у вашого класного керівника?

8 . Якого кольору нігті у дівчат?

9 . Улюблений вид спорту?

10 . Улюблені квіти у класного керівника?

11 . На якому музичному інструменті грає ...?

12 . Скільки туристичних вузлів вміє в'язати ...?

Завдання 3. «Ваш  найкращий вчинок».

 Обговорення в міні-групах .

Діти розповідають про свої вчинки (мабуть незвичайні, але корисні та якими можна пишатися).

Завдання 4. Невидимая связь

 «Известно, что давным-давно на свете жил один удивительный человек. У него были длин­ная седая борода и волосы, поэтому многие думали, что он стар и мудр. Другие же виде­ли озорной блеск его глаз и говорили, что он молод. Этот человек умел то, чего не умели другие. И люди называли его мудрецом. Никто не знал, откуда он пришел, но говорили, что раньше он был обыкновенным человеком, таким, как все. Менялись поколения, а мудрец по-прежнему жил среди людей. И они ощущали себя под его защитой. И вот пришел день, когда мудрец отправился в путь. Он обошел всю Землю, и узнал многих людей. И удивился мудрец, насколько разными были эти люди, их характеры, привычки, желания и стремления.

"Как непросто всем уживаться друг с другом! — думал мудрец. — Что бы такого предпри­нять? — размышлял он". И тогда мудрец сплел тончайшую длинную нить. Задумал он обойти добрых сердцем людей и связать их этой чудесной нитью». Рассказывая историю, вы обходите каждого члена вашей команды и вкладыва­ете ему в руки нить. «Воистину нить эта была уникальна. Гладкая и тонкая, она была совершенно незаметна для человека, но несмотря на это влияла на его взаимоотношения с другими людьми. Те, кому мудрец передал чудесную нить, стали добрее, спокойнее, терпеливее. Они стали более внимательно относиться друг к другу, стремились понять мысли и чувства ближне­го. Иногда они спорили, но, о чудо, нить натягивалась, но не рвалась. Иногда они ссори­лись, и нить разрывалась, но после примирения оборванные концы нити связывались вновь. Только узелок напоминал о прошлой ссоре.

Что сделали люди с подарком мудреца? Кто-то бережно берег, передавая тайну из поко­ления в поколение. Кто-то, не ощущая присутствия нити, оставлял на ней множество узел­ков, да и характер его постепенно менялся и становился "узловатым". Но главное, у каж­дого появилась способность протягивать невидимые нити к тем, кого он считал близкими и друзьями, соратниками и партнерами». Когда у каждого члена команды будет в руках нить, отрежьте ее от мотка и завяжите концы. Таким образом нить образует замкнутый круг.

— Дорогие друзья! — обращаетесь вы к команде. — Сейчас вы ощущаете в своих руках чудесную нить, подарок мудреца. Какова она на ощупь? Гладкая, шелковая, тонкая, про­хладная... Давайте проверим, что может произойти, если каждый потянет ее на себя... Она натянется и станет резать руки. Такие отношения называют натянутыми...

А если, — продолжаете вы, — кто-то потянет нить на себя, а кто-то не станет этого де­лать... Что будет, давайте попробуем... Равновесие круга нарушается. Кто-то оказывает­ся в более устойчивом положении, а кто-то совсем в неустойчивом... О таких ситуациях говорят «он тянет одеяло на себя»...

Некоторые люди, — продолжаете вы, — предпочитают надевать эту нить себе на шею. Хотите попробовать?.. Те, кто сейчас сделал это, наверное, ощутил, как больно нить ре­жет шею... Про такие ситуации люди говорят «посадил себе на шею»...

Разные эксперименты можно проводить с этой нитью, — продолжаете вы. — Собственно, многие люди посвящают этому целую жизнь. Натянут, разорвут, завяжут узел, наденут на шею или вообще отпустят... В нашей команде это недопустимо. Давайте сейчас найдем такое положение и натяжение нити, которое будет наиболее удобным для всех. И запом­ним это состояние каждой клеточкой нашего тела. Спасибо!

Главный вопрос для обсуждения: «Чему эта игра может научить команду?» Ответы всех членов команды желательно записывать на доске, так как этот материал можно использовать при формировании ценностей команды (это Ваш следующий шаг).

II Блок. «Лідер – це …»

 Завдання 1. «Хто є Лідером?»

           Ведучий: Багато людей думають, що бути лідером – це вроджена природна

якість і лише деякі люди знають, як працювати з іншими. Правда в тому, що ці якості можна розвивати. Тільки після того, як ми усвідомимо труднощі, пов’язані з роботою з  різними людьми, почнемо розвивати необхідними навички, щоб долати ці труднощі і самим ставати справжніми лідерами. Ви постійно повинні знати самих себе і постійно вдосконалювати себе. Кожна команда повинна назвати дві якості, притаманні лідеру.

Завдання 2. «Плюси» і «мінуси» Лідера»

 Ведучий: На фліпчарті зображений айсберг, розділений хвилею океану. На верхній частині айсберга «плюси » лідера, а на нижній частині (підводного ) «мінуси». Потім ми можемо перевернути лист, айсберг не змінюється, а чи змінюються «плюси» і «мінуси » лідера? (Обговорення)

 Ведучий задає дітям запитання:

«Чи добре бути Лідером?»

«Що дає тобі бути Лідером?»

«Чи брав ти на себе коли-небудь рішення за свою групу?»

«Чи отримував ти догану за неправильні дії і вчинки своєї групи?

Завдання 3. «Портрет Лідера»

 Ведучий: На великому аркуші команда малює портрет лідера, за яким

можна визначити його характерні властивості, Потім лідери команд презентують свої малюнки. Наприклад:

 «Чому у лідера великі вуха?»,

 «Для чого багато рук?»,

 «Навіщо сережка у вусі?»,

 «Багато кишень на куртці?»,

 «Посмішка на все обличчя?».

Завдання 4. «Лідери в історії»

 Ведучий: Кожна команда називає одну історичну особистість і її «плюси» і «мінуси» для історії людства. Назвіть вчинок, який підкреслить історичну важливість кожного лідера.

Завдання 5. «Чарівний магазин»

Ведучий: У нашому «чарівному магазині» є всі людські властивості , почуття , вчинки. Їх можна «купити» в обмін на те, що у кожної команди в надлишку. Команди повинні вирішити, що в їх команді багато, але це повинні бути позитивні якості, тому що в магазині погане не приймають. Капітан називає «надлишкові» позитивні якості команди і називає ті якості, які б хотіли  придбати  в свою чергу вони.

III. Підбиття підсумків

         Ведучий: Для чого ми грали у цю гру?

         Так, щоб переконатися, що ми з вами дуже  різні, але  інколи наші мрії та

         бажання збігаються. Тоді ми створюємо  групи, колективи,  знаходимо

          друзів. Наш колектив – це дитяча організація  «Росток», організація  майбутніх 

           лідерів. І хоча   всі ви різні, у вас є одна   спільна мета – пізнавати світ, рости

          й товаришувати, а також  спільна  мрія –    мрія про щасливе  майбутнє.  

           Давайте станемо в коло й подякуємо один     одному за участь у грі.

           Адже     завдяки кожному з вас, ми дізналися дещо нове і про себе і про

           своїх товаришів.

              Обговорення  зустричи та підбиття підсумків , планування на майбутнє.

 

doc
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку