Тренінг « Цінність родини»
І. Вступна частина
1. Привітання, зворотний зв'язок. Оголошення теми тренінгу.
2. Виявлення очікувань. (На дошці намальоване дерево. Учням роздаються стікери-яблучка, на них пишуться очікування від тренінгу і прикріплюються на дерево)
3. Знайомство. Діти називають по черзі своє ім’я і говорять, що вони полюбляють робити разом зі соєю родиною?
4. Правила групи.
ІІ Основна частина
1. Притча: «Непроста» сім'я.
(Знаменита китайська притча «Гарна родина» найбільш повно розкриває суть щасливих сімейних відносин.)
В одному селі жила родина з 100 чоловік. У ній панувала особлива атмосфера миру, злагоди та взаєморозуміння. Ніколи тут не сварилися, не лаялися. Цей слух дійшов до правителя країни. Вирішив перевірити, чи так це насправді. Приїхав владика в село, знайшов голову сім'ї і запитав про те, як йому вдається зберігати гармонію між близькими людьми. Старий узяв аркуш паперу, довго на нього писав, а потім вручив його правителя. На папері було написано 3 слова: "Любов", "Терпіння" і "Прощення". «І це все?» - здивувався правитель. На що старий відповів: «Так! Це основа не тільки хорошої сім'ї, але й світу в цілому...»
2. Вправа «Будуємо сім’ю »
Тренер просить трьох бажаючих вийти до дошки та намалювати декілька будиночків. Потім починає бесіду, побудовану на запитаннях:
Процес побудови хороших взаємин і майбутньої сім`ї можна порівняти з процесом будівництва дому.
(На ватмані тренер малює основу-фундамент дому.)
Що служить фундаментом для побудови стосунків між людьми?
Яка частина дому зводиться після закладки фундаменту?
Яку функцію виконують стіни в будинку?
Яку роль стіни відіграють у взаєминах?
Підтримка = опора, допомога, сприяння.
Захист = безпека й упевненість в тому, що ваш партнер ніколи навмисно не завдасть вам шкоди.
Безпека = у ваших стосунках присутні повага та довіра одне до одного, ви впевнені в тому, що вас кохають і ніколи не зрадять.
Справжнім зобов'язанням у стосунках хлопця і дівчини, які кохають одне одного, є шлюб.
Який остаточний крок у процесі спорудження дому?
Що являє собою дах у взаєминах?
3. Перегляд і обговорення мультфільму «Джефф»
https://www.youtube.com/watch?v=QA0iW6Pv_o4
Обговорення переглянутого відео.
4. Руханка.
Мама, тато, донька, син.( спочатку в коло виходять «мами» і рухаються під музику, а потім « тата» і т.д.)
5. Робота в групах
Обєднання дітей в групи: « Любов», «Повага», «Турбота», « Допомога»
Робота з малюнками, де змодельовані назви груп і питання.
ІІІ. Заключна частина
1. Підсумок:
В сім’ї всі допомагають один одному. Усі члени родини піклуються одне про одного. Діти дбають про своїх рідних, коли старанно вчаться і допомагають їм у хатніх справах. Намагайся щодня робити щось приємне для своїх близьких.
2. Зворотній зв'язок.
На цьому уроці – тренінгу я дізналася ( вся) про ……
На цьому уроці – тренінгу я зрозумів ( ла) …
3. Релаксація. Збирання урожаю. Діти знімають стікери з дерева, якщо їхні очікування справдились вони їх кладуть до кошика.
Підсумкова вправа. Попросіть учнів стати в коло і взятися за руки. Після цього тричі повторіть фразу «Ми дружний клас, ми дружна родина».