Тренінг для учнів
«Ми всі різні - ми всі рівні»
Мета: сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки. Роз'яснити поняття "насилля", сприяти формуванню навичок уникати насилля, роз'яснити до кого можна звернутися у випадку насилля. Виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, тактовність і небайдужість.
Обладнання: стікери, ручки, "Валіза очікувань", атрибути для вправ, текст диктанту, презентація " Права дітей", ватман, паперові долоньки, клей.
Хід заняття
І. Організаційна частина
ІІ. Вступ
- Діти, ми з вами вже обговорювали, щоб викорінити насилля довкола потрібно розвивати толерантну поведінку. Сьогодні я пропоную вам вправи, які розвиватимуть толерантність.
- Пригадайте, що таке толерантність?
1. Вправа "Валіза очікувань"
Напишіть на стікерах свої очікування від сьогоднішнього заняття і складіть у нашу валізу.
2. Правила тренінгу
На попередніх заняттях ми прийняли правила тренінгу. Чи підходять вони нам сьогодні? Можливо щось хочете додати, змінити?
1. Тут і зараз
2. Піднята рука
3. Слухаю та поважаю
4. Говорю коротко та по темі
5. Я - позитив!
ІІІ. Основна частина
1. Інтерактивна вправа "Чим ми схожі?"
- Кожен із нас унікальний, особливий, неповторний. Але між нами є багато спільного. Спробуємо визначити наші спільні риси або зовнішні ознаки.
Учитель обирає серед учнів одного за якоюсь схожою зі своєю рисою, або зовнішньою ознакою та запрошує його в коло. Обраний звертається до будь-кого з учасників у такий же спосіб. Але за іншою ознакою. Так продовжується доти, доки усі учасники не опиняться у колі.
Обговорення:
Висновок. Толерантна людина сприймає індивідуальні особливості.
2. Вправа «Приміряй на себе»
- У нашому суспільстві є люди, яким доводиться долати більші труднощі щоб досягнути успіху, докладати більше зусиль, щоб виконувати повсякденні справи. Спробуємо уявити себе в такій ситуації
Мета: спонукати учасників до висловлювання власних думок, емоцій, переживань під час вправи щодо «приміряння на себе» різних нозологій ; виховання толерантного відношення до дітей з особливими освітніми потребами.
Обладнання: окуляри з наліпками, рукавиці(робочі), навушники, льодяник «чупа-чупс», текст диктанту.
Учасники об’єднуються в групи, кожен учасник отримує щось з наступних предметів (рукавиці робочі, навушники, окуляри з наліпками), які будуть імітувати різні нозології (порушення):
Один учасник з «чупа-чупсом» у роті читає текст, імітуючи порушення мовлення у дітей, решта учасників одягнувши атрибути записують текст:
Два кольори дві половини, і у Дніпра два береги,
Та не розділять Україну на Схід і Захід вороги.
Одна сім'я одна родина, Карпати, Південь і Донбас.
Одна єдина Україна, назавжди об'єднала нас.
Обговорення:
Але чи означає толерантність терпимість до всього? Хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає інших? Саме тут і існує межа. Ми маємо багато прав, але не можемо дозволити порушувати права інших. Насмішки, образи, будь які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, що порушують її права й свободи - це насильство.
3. Презентація "Права дітей"
ІV. Заключна частина
7. Гра «Долоні»
Кожен із нас не любить, коли його обзивають, ображають, коли йому говорять погані слова.
- Перед вами аркуш, на якому ви записали слова, які вам не подобаються, на які ви ображаєтесь.
- Що ви відчували, коли писали їх?
8. Рефлексія. Вправа "Мікрофон"
- Чи справдилися ваші очікування?
- Які почуття викликало у вас сьогоднішнє заняття?
- Що змінилось у ставленні один до одного?
- Чи можна терпіти насилля?
- Що робити, якщо ти став свідком насилля?
- Що для вас означає бути толерантним?
Дякую вам за співпрацю.