Тренінг для 4 класу "Ми всі різні - ми всі рівні"

Про матеріал
Тренінгове заняття сприяє формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, допомагає з'ясувати значення поняття "насилля", вчить його уникати.
Перегляд файлу

Тренінг для учнів

«Ми всі різні - ми всі рівні»

Мета: сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки. Роз'яснити поняття "насилля", сприяти формуванню навичок уникати насилля, роз'яснити  до кого можна звернутися у випадку насилля. Виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, тактовність і небайдужість.

Обладнання: стікери,  ручки, "Валіза очікувань", атрибути для вправ, текст диктанту,  презентація " Права дітей", ватман, паперові долоньки, клей.

Хід заняття

І. Організаційна частина

ІІ. Вступ

- Діти, ми з вами вже обговорювали, щоб викорінити насилля довкола потрібно розвивати толерантну поведінку. Сьогодні я пропоную вам вправи, які розвиватимуть толерантність.

- Пригадайте, що таке толерантність?

1. Вправа "Валіза очікувань"

Напишіть на стікерах свої очікування від сьогоднішнього заняття і складіть у нашу валізу.

2. Правила тренінгу

На попередніх заняттях ми прийняли правила тренінгу. Чи підходять вони нам сьогодні? Можливо щось хочете додати, змінити?

1. Тут і зараз
2. Піднята рука
3. Слухаю та поважаю
4. Говорю коротко та по темі
5. Я - позитив!

ІІІ. Основна частина

1. Інтерактивна вправа  "Чим ми схожі?"

- Кожен із нас унікальний, особливий, неповторний. Але між нами є багато спільного. Спробуємо визначити наші спільні риси або зовнішні ознаки.

Учитель  обирає серед учнів одного за якоюсь  схожою зі своєю рисою, або зовнішньою ознакою та запрошує його в коло. Обраний звертається до будь-кого з учасників у такий же спосіб. Але за іншою ознакою. Так продовжується доти, доки усі учасники не опиняться у колі.

Обговорення:

  • Які емоції ви відчували, коли зверталися саме до вас?
  • Чи хвилювалися ви, коли кожного наступного разу вас не обирали?
  • Чи важко було тому хто стояв у центрі кола знайти схожу рису в іншому?
  • Чи можна дражнити, насміхатися, якщо людина відрізняється від тебе?

Висновок. Толерантна людина сприймає індивідуальні особливості.

2. Вправа «Приміряй на себе» 

- У нашому суспільстві є люди, яким доводиться долати більші труднощі щоб досягнути успіху, докладати більше зусиль, щоб виконувати повсякденні справи. Спробуємо уявити себе в такій ситуації

Мета: спонукати учасників до висловлювання власних думок, емоцій, переживань під час вправи щодо «приміряння на себе» різних нозологій ; виховання толерантного відношення до дітей з особливими освітніми потребами.

Обладнання: окуляри з наліпками, рукавиці(робочі), навушники, льодяник «чупа-чупс», текст диктанту.

Учасники об’єднуються в групи, кожен  учасник отримує щось з наступних предметів (рукавиці робочі, навушники, окуляри з наліпками), які будуть імітувати різні нозології (порушення):

  • порушення зору;
  • порушення слуху;
  • порушення опорно-рухового апарату;
  • порушення мовлення.

Один учасник з «чупа-чупсом» у роті читає  текст, імітуючи порушення мовлення у дітей, решта учасників одягнувши атрибути записують текст:

Два кольори дві половини, і у Дніпра два береги,

Та   не розділять Україну на Схід і Захід вороги.

Одна сім'я одна родина, Карпати, Південь і Донбас.

Одна єдина Україна, назавжди об'єднала нас.

Обговорення:

  • Як ви почували себе у ролі дітей з різними особливостями?
  • Що ви відчували під час виконання завдання?
  • Які виникали емоції?
  • Чи вдалося виконати завдання? Що заважало?
  • Чи задоволені результатом? Чому?
    Висновок. Толерантна людина проявляє повагу до людей з інвалідністю, готова прийти на допомогу.

Але чи означає толерантність терпимість до всього? Хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає інших? Саме тут і існує межа. Ми маємо багато прав, але не можемо дозволити  порушувати права інших. Насмішки, образи, будь які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, що порушують її права й свободи  - це насильство.

 3. Презентація "Права дітей"

ІV. Заключна частина

7. Гра «Долоні»

Кожен із нас не любить, коли його обзивають, ображають, коли йому говорять погані слова.

-  Перед вами  аркуш, на якому ви записали  слова, які вам не подобаються, на які ви ображаєтесь.

- Що ви відчували, коли писали їх?

  • А тепер на паперових долоньках  напишіть  слова, які вам подобаються, якими вам хочеться, щоб до вас зверталися.
  • Давайте закриємо ті слова, що вам не подобаються, своїми долонями. (Учні закривають написані на великому аркуші слова своїми долонями, зачитуючи всім написане на долоні слово).
  • Як ви почуваєтеся тепер?

8. Рефлексія. Вправа "Мікрофон"

-  Чи справдилися ваші очікування?

-  Які почуття викликало у вас сьогоднішнє заняття?

-  Що змінилось у ставленні один до одного?

-  Чи можна терпіти насилля?

-  Що робити, якщо ти став свідком насилля?

-  Що для вас означає бути толерантним?

 

Дякую вам за співпрацю.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Односум Діана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
2209
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку