Тренінг для учнівського самоврядування "Вчимося бути справжніми українцями"

Про матеріал
Мета тренінгу: формувати активну громадську позицію, розширювати її, поглиблювати поняття громадськості та знання про Україну; розвивати прагнення бути свідомими громадянами, патріотами своєї держави; виховувати свідоме ставлення до обов’язків людини, громадянина, бажання своєю працею розбудовувати державу, гордитися своєю Батьківщиною.
Перегляд файлу

image


Мета: формувати активну громадську позицію, розширювати її, поглиблювати поняття громадськості та знання про Україну; розвивати прагнення бути свідомими громадянами, патріотами своєї держави; виховувати свідоме ставлення до обов’язків людини, громадянина, бажання своєю працею розбудовувати  державу, гордитися своєю Батьківщиною.

Ключові  поняття:представлення себе, правила роботи групи, очікування, громадська позиція, Батьківщина, незалежна держава.

 

 

Хід заходу: І. Вступна частина.  

Вправа «ВІТАННЯ» 

-Доброго дня,  любі учні!

І перш ніж ми перейдемо до практичної роботи хочу запропонувати вам утворити  коло й взятися за руки. 

— Скажіть, що ви відчуваєте?

 

— Це підтримка, тепло, відчуття єднання, відчуття що ти не один, правда? . Потисніть один одному сильніше руки та посміхніться. Адже нам сьогодні необхідно показати, наскільки ми повинні бути згуртованими, дружними, тому що навчаємося в одній школі, тому, що ми  живемо в однім селі, в одній країні. 

А перш ніж сісти за робочі місця, пропоную вам взяти по цукерочці й розділитися на дві групи, відповідно кольору цукерок.

(учні займають свої місця)

    Я рада вітати вас на сьогоднішньому занятті, де ми поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини… Нехай тему нашого тренінгу вам підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.

 

                                                                              Буває, часом сліпну від краси.                                                       Спинюсь, не тямлюсь, що воно за  диво,  

                                                                             Оці      степи,       це      небо,       ці      ліси

                                                                     Усе так гарно, чисто, незрадливо,                                                                                         Усе, як є дорога, явори.                                                                           Усе моє, все зветься…(Україна)

      Які думки вам навіюють ці слова? (Учні висловлюють свої думки).

                                          Відео про Україну(1хв.24 с.)

Підсумок: отже, тема сьогоднішнього заняття: «Вчимося бути справжніми патріотами», а мета -  формувати активну громадську позицію, розширювати її, поглиблювати поняття громадськості, та знання про Україну; розвивати прагнення бути свідомими громадянами, патріотами своєї держави, виховувати свідоме ставлення до обов’язків людини, громадянина, бажання своєю працею розбудовувати державу, гордитися своєю Батьківщиною. Наша країни прагне стати зразком демократії, соціальної справедливості та правових гарантій. Такою вона не може стати сама по собі, такою її можуть зробити тільки її громадяни. 2. Вправа «Знайомство»(5хв).

Мета: познайомити учасників один з одним, підготувати їх до спільної подальшої роботи, створити доброзичливу атмосферу.

                                                Хід вправи

 Вчитель пропонує кожному учаснику розфарбувати чоловічків та написати на них своє імʼя – на животику, мрію- на голові, улюблені страви на руках, улюбленне заняття – на ніжках і повісити чоловічків навколо карти України.

-От ми й познайомились, погляньте ми всі рівні в своїх можливостях, як промінці у нашого сонця, так ми наше суспільство, нашу державу, нашу школу повинні доповнювати, радувати та прославляти своїми вчинками.

 

3. Вправа «Очікування»(5 хв).

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити власні очікування від заняття. Обладнання: ватман, на якому зображене сонце без промінчиків; жовті стікери прямокутної форми, ручки.

                                   Хід вправи

-Ви отримали промінчики сонця, вам потрібно написати на них власні очікування від тренінгу. Після  цього  прокоментувати їх та прикріпити до сонечка

( Учні пишуть на промінчиках свої очікування, по черзі обговорюють їх у колі та прикріплюють).

 

4. Вправа «Правила»(3 хв).

Мета:прийняти правила для продуктивної роботи, що забезпечує сприятливу атмосферу для роботи  у тренінговій групі.

Обладнання: ватман, маркери.

                             Хід вправи

      Учасникам тренінгу пропонується назвати правила, які, на їхню думку, потрібні для ефективної роботи під час тренінгу. Кожне правило обговорюється, що воно означає, для чого потрібно. Тільки  після того, як уся група прийме правило, його записують на ватмані.

Орієнтовними правилами можуть бути такі:

-   говорити тільки від свого імені;

-   не перебивати;

-   бути доброзичливими; - бути активними;

-   бути толерантними.

-А епіграфом до тренінгу будуть слова Т.Шевченка «Свою Україну любіть. Любіть її... Воврем'я люте. В останню тяжкую минуту. За неї  Господа моліть.»

-Людина народжується не на безлюдному острові, а в певній сім'ї, в певному суспільстві, і за різних обставин свого життя спілкується з різними представниками оточуючого середовища, в якому вона живе, навчається, працює. Для того щоб людина могла існувати як біологічна жива істота, і їй потрібно мати їжу, одяг, житло. Оскільки людина живе у суспільстві, їй як члену суспільства необхідно мати змогу вчитися, працювати, бути вільною і рівноправною з усіма іншими людьми. Оскільки людина живе  у державі, то вона має з нею правовий зв'язок. 

Україна для кожного з нас — це Батьківщина, яка подібна до величезного дерева, на якому не порахувати листя. І усе, що ми робимо доброго,  додає йому сили. Але будь-яке дерево  має корені. Без коренів його повалив би навіть несильний вітер. Корені живлять дерево, зв'язують його із землею.

«Без кореня і полин не росте»,— говорить народна мудрість. Корені це те чим ми жили вчора, рік тому. Це наша історія, конституція, символи, патріотизм, родина…

5.           Діти, перш ніж ми перейдемо до нової вправи, давайте поміркуємо хто такий патріот, громадянин, і хто такий зрадник. (Учні висловлюють свої думки)

-         Перш за все давайте розберемося із значенням слова «громадянин».  Громадянин — це людина, яка належить до певної країни, де вона має відповідний юридичний статус, тобто має певні права, а також відповідні обов'язки.

-         А яким має бути справжній громадянин своєї держави? Які риси йому притаманні? (працьовитий, сміливий, сильний, хоробрий, справжній господар, відповідальний, чесний, толерантний, патріот, захисник, розумний, мудрий, талановитий,  добрий, милосердний, щирий, любить свою сім'ю, дітей…)

-         Дітям пропонується на листочках -стікерах записати риси характеру громадянина. 

-         Отже, ми з вами побачили, які риси повинен мати справжній українець. Це і є риси патріота України. Я думаю, що у більшості із вас такі  риси переважають і бажаю вам виховати у собі ще більше рис справжнього громадянина. Адже хороший громадянин - це порядний громадин-патріот, якому не байдужа доля країни та людини. Він бере участь у формуванні громадського суспільства, любить свою державу і не зраджує її інтересам!

 

 

6.           Вправа «Мозкова атака»(10 хв). 

Мета: з’ясувати розуміння учнями значень даних слів, а також ставлення до таких людей.

Обладнання: стікери, ручки.

                                  Хід вправи

(Кожна група отримує завдання розшифрувати два слова: патріот, громадянин, зрадник. Кожна група спочатку виконує завдання на стікерах, а потім записують  на загальний листок найкращі тлумачення цих слів.

         1група:                                              2       група:                                          3       група:

П – практична;                 Г – гарна;                      З –заздрісна;

А – активна;                      Р – розумна;                 Р – розбійник;

Т – терпляча;                   О – оптимістична;         А – антиукраїнець;

Р – роботяща;                   М – мужня;                   Д – деспотична;

І – ініціативна;                  А –активна;                            Н – ненадійна; 

О – обізнана;                    Д  -ділова;                        И –терорист;

        Т     –     толерантна;                    Я     –свідома;                          К     –     кривдник;         

                                          Н–надійна;

                                         И–корисний;

                                          Н–ненав’язлива;

 

7.     Вправа «Кошик для сміття (погані риси)» (коробка із написом «сміття»,  маленькі аркуші паперу) (10 хв.)

Я думаю, що всі зі мною погодяться, що люди є неповторними особистостями. Але недосконалими. Кожен хотів би щось змінити у собі: рису характеру, звичку, іншу ваду. Тому зараз я пропоную визначитися із рисами, які заважають людині бути справжнім громадянином свої держави. Тому зараз вам необхідно завершити фразу: «Я хотів би викинути у кошик для сміття...» (брехливість, невпевненість, несміливість, пихатість, зрадництво, боягузтво, підлабузництво… ) 

8.     Вправа «Власні  якості  громадянина»(7хв). Мета: допомогти учасникам визначити власні якості патріота.

Обладнання:стікери у формі квіточок.

                                 Хід вправи

 (роздає учням стікери у формі квіток, які вішають на дерево). Діти, вам необхідно написати на стікерах якості громадянина, які є , на вашу думку, у вас самих, після колективного обговорення ви повинні наклеїти свої стікери на ватман, на якому намальований кущ калини.

- Отже, ми можемо зробити висновок, що в Україні підростають достойні громадяни, адже їм притаманні риси як…(перераховує риси справжнього громадянина). Ви – запорука майбутнього нашої держави, її оберіг адже від вас залежить її майбутнє.

Вправа «Люби і знай свій рідний край» (інтерактивна вправа «Мікрофон») 

Наша ненька Україна з давніх-давен славиться своїми звичаями, традиціями та обрядами,ремеслами,  піснями, а також відома вона своїми винахідниками, вченими, письмениками, художниками, спортсменами.  

І зараз я хочу запропонувати вам перевірити себе, а зодно й поновити свої знання в цій сфері. Отже у нас вправа «Знай і люби свій край». Я роздаю карточки на яких написано речення – а ваше завдання їх доповнити.

(Учні тягнуть карточки, обговорюють разом, а потім презентують результат своєї роботи).або роздаю матеріал, де зображено вид ремесел та оберігів і діти ознайомившись з ними презентують результат колманді-супернику.)

Народні символи України; - писанка, рушник, вишиванка, укр.вінок, шаровари

, хата батьківська, мова, пісня, каравай

а) Державні символи;

б) Природні обереги;- лелека, калина, барвінок, ластівка, верба, соняшник,

мак, волошки. Мальва, зозуля, ромашка

в) Хатні обереги; білий колір хати, ікона, хліб, підкова, рушник, піч, скриня,

покуття, стіл та лава, колиска.

г) Обереги людини; - сорочка, намисто, вінок, хустка, лялька-мотанка, 

д) Визначні дати народних свят; Різдво Христове, Великдень, Трійця,

Покрова, Водохреща,

е) Відомі люди України.

Так дійсно, нам є чим пишатися й ким гордитися.

- 9.Вправа «Алігатори» (5 хвилин).

Давайте по черзі, один за одним назвемо кольори нашого прапора (синій, жовтий)

Учасники утворюють групи по 5-7. Кожна група отримує від тренера смугу паперу, на якій всі учасники щільно, один за одним розташовуються. 

Завдання групам: уявіть, що смужки – це човни, а навколо у воді плавають алігатори. Якщо хтось під час виконання завдання зійде зі смужки, то на нього нападуть алігатори. Готові. Отож вам потрібно стати від найвищого до найнижчого, не торкаючись ногами підлоги, переміщатися потрібно тільки по «човні», щоб вас не з’їли алігатори.(вправа на згуртованість, мета якої – створення атмосфери психологічного, емоційного комфорту) Що вам дала ця вправа? 

Ця вправа дала нам відчути що ми згуртовані, що ми єдині, коли підтримуємо один одного.  Адже як говорять «…. Один в полі не воїн…» а от разом – ми сила, й можемо здолати всі перешкоди на своєму шляху й виконати поставлену перед собою мету. 10. Вправа «Щаслива Україна» (7 хв).

Мета: формувати активну громадську позицію, свідоме ставлення до обов’язків громадянина, бажання своєю працею розбудовувати державу, гордитися своєю Батьківщиною.

Обладнання:ватман, на якому зображена карта України, різнокольорові стікери у формі ступні (кроки).

                              Хід вправи   або стікери ніжки або готові метелики

image-Діти, ви вірите у світле майбутнє нашої держави? ( Діти відповідають). Дійсно, вам, як молодим громадянам, своєю працею, талантом втілювати в життя свої мрії. А з цього випливає завдання, яке ми з вами повинні сьогодні вирішити: які кроки, дії треба зробити для практичної реалізації тих завдань, що стоять перед нашою молодою         державою.                   -Давайте разом створимо стежину з ваших кроків, яка з’єднається з іншими такими стежинами і вистелить Україні широкий шлях до щасливого майбутнього.

(Роздає учасникам   тренінгу     стікери       у        формі         кроків).     - Отже, всі отримали кроки і кожен з вас пише на них своє розуміння подальших дій, спрямованих на розбудову України або побажання  нашій країні.

  (Після того як учні пишуть це на стікерах, йде обговорення в колі і після діти наклеюють кроки на ватман). 

- Отже, тільки сильні духом, ініціативні, творчі громадяни можуть створити сильну незалежну, квітучу  державу.

 

 

11. Притча  «Про юнака і щастя» Зараз я пропоную вам послухати притчу про юнака і щастя.

Щастя бродило світом і робило те, що йому і слід робити - виконувало бажання всіх людей, які зустрічалися йому на шляху. 

Одного разу Щастя через необачливість провалилося в яму і не змогло вибратися. До ями підходили люди і загадували свої бажання, а Щастя, природно, виконувало їх.

Одного дня до ями підійшов юнак. Він подивився на Щастя, але не став нічого вимагати, а просто  запитав: 

-   Щастя, а чого тобі хочеться? 

-   Вибратися звідси, - відповіло Щастя.

Хлопець допоміг йому вибратися і пішов своєю дорогою.

А Щастя побігло за ним.

Отож, не будемо шукати якогось примарного щастя. Нехай воно саме знайде кожного з нас і нашу країну, і завжди буде поруч.

12. Рефлексія очікування (5 хвилин).

Ми повернемось до ваших очікувань. Отож, чи здійснилися ваші очікування, якщо ні, то що ви можете побажати на наступний раз.

Отож, я вважаю, що  ми з вами відтворимо землю предків для кращої долі, своїми діями і вчинками збудуємо Державу нашої мрії, нехай  ці слова стануть  девізом у  нашому житті. 

-13. А для того щоб скоріше здійснилися наші всі наші мрії та бажання, пропоную виготовити мотиваційні обереги, які ми передамо нашим воїнам в знак нашої підтримки та віри у скорішу Перемогу. Адже любов до Батьківщини - це не мода, а виклик сучасності кожного свідомого українця. Завершуємо тренінг загальним фото колективу.

Дякую всім за плідну співпрацю.

 

 

pdf
Додано
19 березня 2023
Переглядів
251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку