Тренінг Друг – це означає другий я!

Про матеріал

Дати уявлення про те, як вибирати друзів; називати ознаки справжнього друга.

Обгрунтувати важливість дружніх стосунків з однолітками; наводити приклади виявів поваги до інших.

Перегляд файлу

Тренінг  «Друг – це означає  другий я!»

 

Мета: Дати уявлення про те, як вибирати друзів; називати ознаки справжнього друга.

Обгрунтувати важливість дружніх стосунків з однолітками; наводити приклади виявів поваги до інших.

Навчальні завдання:

Наприкінці заняття учні повинні:

  • мати уявлення про вибір друзів;
  • називати ознаки справжнього друга;
  • вміти обгрунтовувати важливість дружніх стосунків з однолітками.

Обладнання і матеріали:

  • улюблені іграшки дітей;
  • клейкі папірці;
  • правила поведінки на уроці тренінгу в малюнках;
  • сюжетні малюнки для ситуацій;
  • малюнок «Дерево без коріння» (для кожного).

Випереджаюче завдання:

Створити міні-фільм «Дружба»

Журналісти разом з відеооператором (ученця 5 класу) зробили опитування учнів  та учителів школи.

Питання для інтерв´ю:

  • Якого кольору дружба?
  • Хто з ким може дружити?
  • Для чого потрібна дружба?
  • Що б ти подарував другу?
  • Що таке дружба?
  • Друг – це хто?

 

                                                    Хід тренінгу

І. Вступна частина

1. Знайомство: «Що моя улюблена іграшка скаже про мене».

Взяти улюблену іграшку і від її імені розповісти про себе (Який ти?)

2. Правила (в малюнках).

- Правило піднятої руки

- Вмій вислухати

- Взаємодопомога

- Бути активним

- Посміхатися

- Дисципліна

- Толерантність (милосердя, доброта душі, співчуття, повага, терпіння, дружба)

3. Очікування

На дошці собачка з цуциками на полянці  на одній стороні, а на іншій різні тваринки (діти прикріпляють) або біля собачки або  на іншу сторону, говорячи, що вони не можуть дружити або, що можуть дружити.

ІІ. Основна частина

  1. Мозковий штурм «Дружба – це …»

Перегляд  уривку з мультфільму  «Самый большой друг».

  • Діти, скажіть , що ж таке «дружба»?

Д – добро

Р – радість
У – увага

Ж – життя

Б - багатство
А – активність

Характерно, що справжніх друзів у людини звичайно мало. Багато друзів тільки у того, хто користується друзями з міркувань власної вигоди: чим більше друзів, тим більше вигоди. Такі «друзі» здебільшого тимчасові.

Справжніх друзів пов’язує велика повага один до одного, розуміння , взаємодопомога.

Вчитель підводить підсумки і дає визначення поняття «дружба».

Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів.

 

 

  1. Вправа «Знайди собі подібного» (об'єдналка і руханка)

Учні стають в коло, закривши очі, не розмовляють. Учитель прикріплює на спину їм малюнки (сонечка, хмаринки, сердечка, квітки та сніжинки) і пропонує дітям знайти собі подібного і об'єднатись.  Один учень залишається без пари.

Обговорення ситуації:

  • Як почуває себе учень, який залишився без пари?
  • Як  ти себе почуваєш?
  1. Робота в групах

Створення коміксів про дружбу.

Презентація робіт

  1. Руханка  «Поїзд дружби»  під відеокліп пісні «Песенка о дружбе»

За командою «Поїхали» учні шикуються один за одним і імітують рух потяга, за командою «Зупинка» учні присідають.

У всі часи в усіх народів дружба вважалась великою цінністю. Український народ завжди цінував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу та друзів є багато прислів’їв та приказок. Продовжимо роботу в групах і будемо складати прислів’я з двох частин в одне ціле. А девізом нашої роботи нехай теж послужить народне прислів’я:

1.Робота в групах

Інтерактивна вправа «Хмаринка слів».

Кожна група складає прислів´я «Хто швидше».

C:\Users\Артур\Desktop\Screenshot_13.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа «Дерево дружби»

Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

Роздати дітям малюнки з зображенням дерева без коріння.

Завдання:

  • Розмалювати своє дерево і намалювати стільки корінців, скільки друзів ви маєте.
  • Як же почуває себе дерево, у якого мало або зовсім немає корінців. Так само почуває себе людина у якої мало або немає друзів.
  1. Руханка «Так-Ні»

Діти стають в коло. Учитель називає якість друзів. Якщо вам ця якість подобається, то беретеся всі за руки і піднімаєте їх вгору, якщо ні – махаєте пальчиком (Якості: добрий, веселий, злий, щедрий, дратівливий, люб'язний, байдужий, правдивий,  щирий, жадібний,  заздрісний,  чесний,  привітний).

  1. Гра «Якщо ти добрий друг, то повинен». 

Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву «Якщо ти добрий друг, то повинен».

Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви підніайте руки вгору і потрясіть ними, а якщо ні , то нічого не робите.

  • Обманювати своїх друзів
  • Не брехати друзям
  • Говорити брехню поза очі
  • Допомагати друзям у складних ситуаціях
  • Підтримувати один одного
  • Насміхатися над друзями
  • Не залишати друзів у біді
  • Заступатися за друзів
  • Говорити друзям правду
  • Ображати друзів
  • Піклуватися про друзів
  1. Перегляд міні-фільму «Дружба».
  • Що можна сказати про те, як діти давали відповіді на запитання.
  • Який у них настрій?
  • Чи вдало поєднали автори фільму музику, заставки, відео?
  1. Гра «Мікрофон».

Умови гри: я буду зачитувати вам речення з вірша, ви повинні доповнити останнє слово в кожному реченні. Доповнювати буде той, хто отримає мікрофон.

Навіщо людині потрібен друг?

Чи повинні друзі сваритись ,

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

І запам’ятай собі —

Друг нас виручити зможе,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... будь!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!

ІІІ. Заключна частина

Рефлексія

  • Плещуть в долоньки  всі присутні;
  • Тільки дівчатка;
  • Ті, хто любить смачно поїсти;
  • Хто запізнюється на уроки;
  • Тільки ті, хто  добре  навчається;
  • Ті, хто не любить канікули;
  • Хто любить солодощі;
  • Тільки ті, кому подобається грати в футбол;
  • Ті, у кого чудовий настрій.

Чи змінили своє бачення діти і чи поміняли тваринок  (пояснюючи).

  • Чи є у вас друзі?
  • Кого ви можете назвати своїм другом?
  • З ким би ви хотіли дружити?

Завершення уроку-тренінгу

Із скриньки візьміть метелика – символ чистої душі. Тримайте його обережно, ніжно, не придавіть. Бажаю вам дружби такої ж чистої і щоб ви ніколи не вбивали її, щоб у вас було багато друзів. Тож пустіть метелика у пошуки гарних і вірних друзів.

Беручись за руки тричі промовляють слова: « Давайте дружно жити і нашою дружбою дорожити.» Перший раз на місці, другий  - підійшли ближче, третій – ще ближче і обнялися.

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
1521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку