Дати уявлення про те, як вибирати друзів; називати ознаки справжнього друга.
Обгрунтувати важливість дружніх стосунків з однолітками; наводити приклади виявів поваги до інших.
Тренінг «Друг – це означає другий я!»
Мета: Дати уявлення про те, як вибирати друзів; називати ознаки справжнього друга.
Обгрунтувати важливість дружніх стосунків з однолітками; наводити приклади виявів поваги до інших.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
Обладнання і матеріали:
Випереджаюче завдання:
Створити міні-фільм «Дружба»
Журналісти разом з відеооператором (ученця 5 класу) зробили опитування учнів та учителів школи.
Питання для інтерв´ю:
Хід тренінгу
І. Вступна частина
1. Знайомство: «Що моя улюблена іграшка скаже про мене».
Взяти улюблену іграшку і від її імені розповісти про себе (Який ти?)
2. Правила (в малюнках).
- Правило піднятої руки
- Вмій вислухати
- Взаємодопомога
- Бути активним
- Посміхатися
- Дисципліна
- Толерантність (милосердя, доброта душі, співчуття, повага, терпіння, дружба)
3. Очікування
На дошці собачка з цуциками на полянці на одній стороні, а на іншій різні тваринки (діти прикріпляють) або біля собачки або на іншу сторону, говорячи, що вони не можуть дружити або, що можуть дружити.
ІІ. Основна частина
Перегляд уривку з мультфільму «Самый большой друг».
Д – добро
Р – радість
У – увага
Ж – життя
Б - багатство
А – активність
Характерно, що справжніх друзів у людини звичайно мало. Багато друзів тільки у того, хто користується друзями з міркувань власної вигоди: чим більше друзів, тим більше вигоди. Такі «друзі» здебільшого тимчасові.
Справжніх друзів пов’язує велика повага один до одного, розуміння , взаємодопомога.
Вчитель підводить підсумки і дає визначення поняття «дружба».
Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів.
Учні стають в коло, закривши очі, не розмовляють. Учитель прикріплює на спину їм малюнки (сонечка, хмаринки, сердечка, квітки та сніжинки) і пропонує дітям знайти собі подібного і об'єднатись. Один учень залишається без пари.
Обговорення ситуації:
Створення коміксів про дружбу.
Презентація робіт
За командою «Поїхали» учні шикуються один за одним і імітують рух потяга, за командою «Зупинка» учні присідають.
У всі часи в усіх народів дружба вважалась великою цінністю. Український народ завжди цінував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу та друзів є багато прислів’їв та приказок. Продовжимо роботу в групах і будемо складати прислів’я з двох частин в одне ціле. А девізом нашої роботи нехай теж послужить народне прислів’я:
1.Робота в групах
Інтерактивна вправа «Хмаринка слів».
Кожна група складає прислів´я «Хто швидше».
Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
Роздати дітям малюнки з зображенням дерева без коріння.
Завдання:
Діти стають в коло. Учитель називає якість друзів. Якщо вам ця якість подобається, то беретеся всі за руки і піднімаєте їх вгору, якщо ні – махаєте пальчиком (Якості: добрий, веселий, злий, щедрий, дратівливий, люб'язний, байдужий, правдивий, щирий, жадібний, заздрісний, чесний, привітний).
Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву «Якщо ти добрий друг, то повинен».
Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви підніайте руки вгору і потрясіть ними, а якщо ні , то нічого не робите.
Умови гри: я буду зачитувати вам речення з вірша, ви повинні доповнити останнє слово в кожному реченні. Доповнювати буде той, хто отримає мікрофон.
Навіщо людині потрібен друг?
Чи повинні друзі сваритись ,
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
Друг нас виручити зможе,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... будь!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!
ІІІ. Заключна частина
Рефлексія
Чи змінили своє бачення діти і чи поміняли тваринок (пояснюючи).
Завершення уроку-тренінгу
Із скриньки візьміть метелика – символ чистої душі. Тримайте його обережно, ніжно, не придавіть. Бажаю вам дружби такої ж чистої і щоб ви ніколи не вбивали її, щоб у вас було багато друзів. Тож пустіть метелика у пошуки гарних і вірних друзів.
Беручись за руки тричі промовляють слова: « Давайте дружно жити і нашою дружбою дорожити.» Перший раз на місці, другий - підійшли ближче, третій – ще ближче і обнялися.