Тренінг-дует з профорієнтації «Перетворимо мрію на мету, а мету на реальність»

Про матеріал

Тренінг-дует «Перетворимо мрію на мету, а мету на реальність» доцільно використовувати для учнів 7-9 класів для підвищення якості допрофільної під­готовки учнів: актуалізації знання підліт­ків про професії; створення умови для прояву творчого й інтелектуального потенціалу учнів; розширення знаннь учнів про світ професій; дослідження свої нахили та здібності.

Перегляд файлу

Соціальний педагог Авраменко Н.О.

Криворізький науково-технічний металургійний ліцей №16

 

ТРЕНІНГ-ДУЕТ ІЗ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ

(соціальний педагог, практичний психолог)

«Перетворимо мрію на мету, а мету на реальність»

 

Мета: підвищити якість допрофільної під­готовки учнів; актуалізувати знання підліт­ків про професії; створити умови для прояву творчого й інтелектуального потенціалу учнів; розширити знання учнів про світ професій; дослідити свої нахили та здібності.

Хід роботи

  1. Вступне слово

Психолог: Доброго дня діти! Ви вже навчаєтесь в 7 класі, а тому пройде зовсім небагато часу і вам доведеться обирати свій життєвий шлях. І шлях цей розпочнеться з перехрестя, від якого розходиться не 3 дороги, як в казці, а 50 тис. доріг. Саме стільки зараз існує професій.

Соціальний педагог: Вибір майбутньої професії – тема актуальної розмови для кожного підлітка бо це одна з найважливіших питань у житті, від якого багато в чому залежить подальша доля. Ця проблема – задача з багатьма невідомими: що я добре вмію? Чого хочу? А що потрібно суспільству? На нашій зустрічі ми спробуємо обговорити ці питання і, можливо, знайти шляхи вирішення цієї задачі.

2. Прийняття правил роботи в групі.

Психолог. Щоб наше спілкування було ефективним, воно повинно підкорятися деяким правилам і ці правила ви всі добре знаєте. Тож давайте пригадаємо їх разом.

- «Тут і зараз». Головне, не те, що відбувалося «там і тоді», а те, що відбувається «тут і тепер». Головне для нас, що людина бачить, відчуває «тут і зараз» по відношенню до себе, до інших.

- Принцип емоційної відкритості. Ми повинні бути один з одним відверті і відкриті. Це не означає, що кожен зобов'язаний викладати всі свої таємниці. Важливо тільки одне: якщо учасник відчуває, думає, переживає «тут і зараз», то йому треба про це сказати, висловити свої почуття так, щоб вони стали надбанням групи.

- Правило «Я – висловлювань». Це означає, що потрібно говорити від свого імені і приблизно в такій формі: «Я відчуваю… Мені здається… Я думаю ... », а не від авторитетної особи або з точки зору якихось норм і законів. Потрібно уникати висловлювань типу: «Ми всі відчуваємо ...» або «Існує думка ...».

- Правило поваги до мовця. Коли висловлюється хтось із членів групи, всі його повинні уважно слухати, даючи людині можливість висловити те, що він хоче. Ми не перебиваємо і мовчимо до тих пір, поки він не закінчить говорити.

3. Вправа «Знайомство»

Соц. педагог: Ви всі навчаєтесь  в одному класі, знаєте один одного, добре знаєте нас. Проте є речі яких про вас ніхто не знає. Тож розкажіть нам про свої особливі здібності і вподобання.

Зараз ви по-черзі продовжите речення «Ви не знаєте про мене…».

  1. Вправа «Загадкові мішечки»

Психолог: От ми й познайомились ближче. А тепер давайте пограємось з вами в цікаву гру. Ви бачите на столі загадкові мішечки. Будь, ласка встаньте по черзі і оберіть собі мішечок не зазираючи в середину.

Діти, вам важко було обирати? А чому?

Добре, а тепер відкрийте свої мішечки. І підніміть руки, кому дійсно потрібно те, що ви отримали в мішечку?

Як ви вже побачили, дуже важко робити вибір на осліп, коли ти не знаещ, що саме ти обираєш. Так само і з вибором професії: щоб обрати правильну професію, треба якомога більше про неї дізнатися.

Тож запрошую вас у захоплюючу по­дорож у світ професій.

Існує величезна кількість професій і спеціаль­ностей, а скільки професій знаєте ви? Що більше професій вам знайомі, то ширша можливість вибору, а отже, — і більше шансів знайти і вивчити ту професію, у якій саме ви будете віртуозом, досягнете успіху, зможете виявити свою особистість. Наше заняття допоможе зрозуміти, наскільки точно ви уявляєте світ професій, а також дасть нагоду перевірити себе у розв'язанні задач, застосувати свої знання на практиці. Бажаємо вам творчих успіхів і задоволення від інтелектуальної роботи. Будьте зібраними, цілеспрямова­ними, наполегливими й упевненими в собі. Щасти вам!

Соц. Педагог.  Для того щоб уникнути помилок під час вибору майбутньої професії, слід глибоко дослідити свої нахили, здібності. Ще відомий давньогрецький філософ Платон сказав: «Пізнай себе і виконуй свою справу»

  1. Тестування «Геометричні фігури»

Цей тест допоможе визначити вам ваші здібності.

Використовуючи три геометричні фігури - трикутник, коло, квадрат, намалюйте чоловічка , що складається з 10 елементів. Повинні бути використані всі три види фігур. Якість малюнка не має значення . Якщо намальовані зайві елементи - їх треба закреслити, якщо їх не вистачає - домалювати відсутні.

Час виконання - 1 хв.

Перевіримо ваші результати.

6-8 трикутників – тип керівника, гарні викладачі. Яскраво виражене стремління до лідерства, гарно розбираються в людях, працюють з інформацією.

5 трикутників – відповідальний виконавець, гарні організаторські здібності. Професіонал, до дрібниць продумавши свою діяльність.

4 трикутники – різноманіття інтересів та талантів. Здібності до індивідуальної роботи.

3 трикутники – тип вченого. Раціональний, об’єктивний, легко переключається з одного виду діяльності на інший.

2 трикутника – інтерес до мистецтва і до людини. Тонко відчуває все нове і незвичайне.

1 трикутник – винахідник, конструктор, художник. Володіє багатою уявою.

 

Психолог. Звичайно, цей тест не відображає все різноманіття ваших талантів. Але, можливо, він допоможе вам задуматися про себе, про свої можливості і здібності і почати розвивати ці здібності.

А давайте перевіримо до якої професії ви схильні за допомогою анкети.

  1. Тест «Схильність до професії»
  1. Новорічна для тебе  - найкращий час, щоб:

а) виспатись; б) подивитись телевізор разом з родиною; в) опинитись у колі друзів.

2. З трьох подарунків ти обрав би:

а) вудочку, набір для вишивання; б) ковзани та лижі; в) турпутівку чи квиток на цікаву виставу;

3. Відправитись в подорож краще всього:

а) на одинці; б) з родиною чи друзями; в) з незнайомою групою, щоб мати можливість знайти нових друзів.

4. Якщо ти опинився сам на острові чи в лісі, то:

а) то відчув би повну свободу; б) зайнявся б пошуком виходу чи якоюсь справою; в) відчув смуток, безвихідь, страх.

5. В свій вільний час ти любиш:

а) читати, відвідувати бібліотеку, шахову секцію, зоопарк, ліс, ловити рибу , мріяти; б) малювати, читати, займатись спортом, музикою, шиттям чи в’язанням, ходити в походи, розмовляти по телефону, дивитись телевізор; в) займатись спортом, танцями, грати в ансамблі, співати в хорі, приймати участь у спектаклях, подорожувати з друзями, ходити с компанією в кіно.

 

Підрахуйте кількість набраних балів:

  • відповідь «а» - 1бал;
  • відповідь «б» - 2бал;
  • відповідь «в» - 3бал.

Інтерпретація результатів:

5 – 8 балів: рекомендовано професії де не потрібно спілкуватися з великою кількістю людей. Це професії виробничої сфери - токар, слюсар, оператор ЕОМ, штукатур, сталевар.

9 - 12 балів: у вас найбільш широкий спектр професії. Ваші схильності дозволяють обрати будь-яку професію, як у  виробничій так і в невиробничій сферах.

13 – 15 балів: у вас великий потенціал енергії і сил, яких вистачить до роботи з великою аудиторією чи колективом колег. Вам буде тісно в маленькій лабораторії чи біля конвеєра, в майстерні. Вам підходять професії невиробничої сфери: менеджер, рекламний агент, комерційний директор, продавець, дилер, учитель.

 

Соц. педагог: Тепер, коли ви знаєте свої схильності, давайте разом пригадаємо добре відомі вам професії. Пограємо у гру?

  1. Гра «Відгадай професію»

Зараз уважно дивіться на екран і відгадайте яка професія там зображена.

Психолог: Ми з вами виявили ваші здібності, схильності, пригадали професії та сфери до яких вони відносяться. А тепер, на завершення, попрошу вас визначитись чи зробили ви свій попередній вибір.

 

  1. Вправа «Дерево»

Зверніть увагу на дошку. Там зображене дерево. На столі знаходяться вирізані зелені листочки, квітки, плоди. Вам потрібно взяти листок — якщо ви з професією ще не визначились; квітку — у виборі сумніваєтесь; плід — визначилися з вибором.

За допомогою цієї вправи можна побачити, скільки дітей вже визначилися з вибором професії і кому ще потрібна допомога.

Соц. педагог: Діти, вам сподобався тренінг? Що нового для себе ви сьогодні дізналися?

Учениця:

УЧИТЕЛЬ, ЛІКАР ЧИ ГЕОЛОГ,

 ПИСЬМЕННИК, СЛЮСАР ЧИ КРЕСЛЯР –

ВСІ НАЗИВАЮТЬ ГОЛОВНОЮ

ОДНУ ПРОФЕСІЮ – ШКОЛЯР!

БО ВСІМ ВІДОМО, ЩО БЕЗ ШКОЛИ,

БЕЗ ЗНАНЬ, ЩО МУСИШ ТАМ НАБУТЬ,

 НЕ СТАНЕШ У ЖИТТІ НІКОЛИ

ТИМ, КИМ В ДИТИНСТВІ МРІЄШ БУТЬ!

 

Психолог: І дійсно ви всі зробили свій вибір, проте попереду у вас ще шкільне навчання, яке є фундаментом для вашого майбутнього професійного росту.

Соц. педагог:Дякую за увагу! До побачення!

 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку