Тренінг «Інтерактивні виховні технології – шлях до формування творчої особистості»Тренінг

Про матеріал
Тренінг, у якому зазначено ефективні форми роботи вихователів та класних керівників зі здобувачами освіти.
Перегляд файлу

Тренінг «Інтерактивні виховні технології – шлях до формування творчої особистості»

Мета: розвивати знання про інтерактивні форми роботи у виховній діяльності,  формувати вміння і навички застосовувати їх у своїй діяльності.

  1. Привітання
  • Доброго дня! Я рада вас бачити на нашому занятті.
  1. Вправа «Голуб настрою»

Шановні колеги! Перед вами макет голуба, виберіть пір’ячко, яке відповідає вашому емоційному стану зараз, і прикріпіть до голуба.

Жовтий колір—відчуваєте себе комфортно; рожевий – втомлені, блакитний — відчуваєте  дискомфорт.

  1. Тема

Тема нашого тренінгу «Інтерактивні виховні технології – шлях до формування творчої особистості».

  • Як ви думаєте, чому я обрала форму проведення саме у вигляді тренінгу?
  • Чи використовуєте ви тренінги у своїй роботі? Для проведення годин спілкування?
  • Чому не використовуєте?
  1. Інформаційний блок

Тренінг — форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з учителем.

Тренінг — це ретельно спланований процес надання і поповнення знань, відпрацювання умінь і навичок, зміни чи  оновлення ставлень, поглядів і переконань.

Ще Конфуцій казав: «Скажіть мені і я забуду. Покажіть мені і я запамятаю. Дайте можливість обговорити і я зрозумію. Дайте можливість навчити іншого і я досягну досконалості» .

Тренінг, на думку фахівців, подібний до самого життя в мініатюрі. Часто вживається вислів : „тренінг – це гра в життя, під час якої вирішуються реальні життєві проблеми”.

Отже, в педагогіці співробітництва і розвивального навчання тренінг — це:

•• нові підходи (співробітництво, відкритість, активність, відповідальність);

•• нові знання (інтенсивне засвоєння, уточнення);

•• позитивні цінності, ставлення, ідеали;

•• нові уміння і навички (ефективної комунікації, самоконтролю, лідерства, роботи в команді, аналізу ситуацій і прийняття рішення).

На тренінгу втрачають силу багато правил, яких учні звикли дотримуватися в школі (вставати, коли відповідаєш; сидіти за партами; не пересідати).

Однак ця форма роботи передбачає власні правила, і перше з них — учасники самі виробляють і беруть добровільне зобов’язання дотримуватися певних правил (не запізнюватися, не перебивати, бути доброзичливим, толерантним, коректним тощо).

  1. Правила роботи
  • Давайте зараз складемо коротенький список правил, якими сьогодні ми будемо керуватися під час заняття.

(Складаємо правила, записую їх на дошці)

  • До речі, такий метод доцільно застосовувати у роботі свого класу. Запропонуйте дітям разом скласти правила поведінки у вашому класі. Запишіть їх на плакаті. Якщо ці правила склали діти, то звичайно вони самі повинні їх дотримуватися. Яскравим підтвердженням будуть їхні підписи, або печатка, яку вони придумають, власна розробка фірмового знаку класу. 
  1. Вправа  «Я – квітка»
  • Зараз я пропоную вам стати в коло, ми пограємо в асоціацію. Вам потрібно назвати квітку, з якою ви себе зараз асоціюєте, чи взагалі в житті. І чому? Почну я, а потім по колу продовжимо.
  • Це моя улюблена вправа. Я провела її в усіх класах, починаючи з 8-го. Причому іноді трансформувала (6 кклас – яка я стихія).
  • Що вона нам дає ця вправа?
  • Навчити дітей вільно висловлювати свої думки.
  • Вчити не просто слухати однин одного, а чути, для того щоб краще пізнати своїх однокласників, товаришів, колег.
  • Підвищує самооцінку замкнених дітей.
  • Створення позитивного настрою, атмосфери.
  • Якщо практикувати у системі – формування дружнього та доброзичливого класу, колективу.

(Вправи-аналоги: «Комплімент по колу», «Асоціативний ланцюжок», «Візьми серветку», «Подібність і відмінність»)

  • Звичайно, що з першого разу ви можете не отримати бажаного результату, якщо діти не підготовлені, ніколи такого не робили, вони будуть сміяться, ніяковіти, і навіть зовсім не захочуть говорити, таке було один раз у моїй практиці. Але практикуйте. Я називаю такі вправи – «Копнути глибше» (по дітям пару фраз)
  1. Квест
  • Чи змінилися діти за 10 років? Які вони?
  • Як ви можете описати сучасного учня? (картинка сучасного учня на слайді)
  • Тому і форми роботи мають бути активні, вони самі повинні бути у пошуці.
  • Тому наступний вид роботи з сучасними дітьми є квести.

Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) - аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.

Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала всі завдання швидше за інших. Такий вид привабливий тим, що дійства повязані з пригодами, ризиком.

Квести бувають: виїзні, пішохідні, автоквести, QR-квести, так і квести кімнатні.

  • Сьогодні протестуємо квест у межах кімнати. Поділ на 2 групи.
  • Вам потрібно знайти і скласти  все те ж – інтерактивні види роботи. (завдання квесту)
  • Після кожної групової вправи доречним буде обговорення. Задавайте питання – Чи легко було працювати? Як себе почували? Що заважало працювати? Таким чином діти самі визначать проблемні моменти над якими вам треба порацювати індивідуально з кожним учнем, чи з усім класом.

КВЕСТ

 

                                  ІНТЕРАКТИВНА АКЦІЯ                     ФЛЕШ-МОБ

  • Що таке інтерактивна акція?         
  •   Які акції ви б провели?      
  •  Що таке флеш-моб?
  • На вирішення яких проблем були б направлені ваші флешмоби?

(робота в групах)

Інтерактивна акція – це просвітницький захід, спрямований привернути увагу до певної проблеми суспільства, видатної події.

Ми давно практикуємо ці інтерактивні акції. Це і «Подаруй голуба», «Дерево життя», «День безпечного Інтернету», дуже видовищна акція, на мою, думку, вшанування героїв небесної сотні, багато інших.

Флеш-моб – на жаль, не так часто вони в нас проходять. Флешмоб до Дня миру взагалі викликав у нас дискусію, старші сказали, що ми їх загнали на плац і т.д., але що в цей день - день миру, вони таки запамятали.

  1. Технологія співробітництва
  • Звичайно,  так я працюю здебільшого з учнівським самоврядуванням – то використовую технологію співробітництва. Дана технологія ефективно впливає на те, що стирається межа між керівником-дорослим та учнем-підлеглим, а зявляється можливість віднайти точки перетину інтересів вихователь-наставник та учень-партнер. У даному випадку діти переймають не тільки наші знання, а й наслідують стиль спілкування, жести. Тому треба бути обережним у наставництві. Цей прийом дає можливість вихованцям мобілізувати свої знання, розвивати уважність та дисциплінуватися. А нам дасть змогу навчитися делегувати свої обовязки!

 

  1. Вправа «Метод «ДРІД»

Учасникам пропонується висловити свої думки щодо кожного питання. У такий спосіб підбиваються підсумки .

Д — досвід (що робили, що пам'ятаєте?)

Р — рефлексія (які відчуття, реакція?)

І — інформація (яку інформацію одержали, які висновки зробили?)

Д — дії (як ви будете діяти в майбутньому)

  1.  Релаксаційна вправа  «Склянка»
  • Рефлексія  – важлий і необхідний етап кожного тренінгу. Це повинна бути «вишенька на торті». Підбирайте цікаві притчі, відео, вправи, які залишать слід у серцях ваших дітей.

Вправа виконується на фоні звучання релаксаційної мелодії.

Нам потрібні:

• склянка води — наша душа (чиста, проста, наївна);

• сіль — грубі, їдкі слова;

• перець — шкідливі звички

• грудка землі — неуважність, бай­дужість.

Жила-була душа. Чиста, прозора, вразлива….

Вона любила цей світ, була закохана у нього. Але мандруючи, зустрічала на своєму шляху багато злості.

Їдкі, грубі слова змушували проливати солоні сльози…...

Образи, знущання робили її їдкою і пекучою…….

А неуважність та людська байдужість перетворили душу майже на болото…….

Багато часу треба, щоб все це уляглося. Та, навіть, і тоді душа ніколи вже не буде такою чистою, прозорою як колись.

Тому кидаючи злі репліки, приклеюючи жорстокі ярлики на чиїсь життя, подумаймо, чи варте це того, щоб залишити болючі шрами у чужій душі?

Бо варто лише легенько збовтати і все підніметься на поверхню. І знову – сварки, стреси, образи….

Життя дається людині тільки один раз. І саме від нас залежить чи буде воно чистим і прозорим, чи перетвориться на болото. Подумайте над цим.

docx
Додано
20 серпня 2019
Переглядів
980
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку