Тренінг. "Медіаграмотність в епоху штучного інтелекту: інтеграція інструментів і методів ШІ в сучасні педагогічні підходи"

Про матеріал
• Ознайомити вчителів із можливостями використання штучного інтелекту (ШІ) в освітньому процесі. • Розвинути навички критичного ставлення до інформації, створеної ШІ. • Демонструвати реальні приклади використання ШІ у класі для покращення навчання. • Ознайомити з програмним забезпеченням, яке включає елементи ШІ, що може бути корисним для викладачів.
Перегляд файлу

Тема тренінгу:       

Медіаграмотність в епоху штучного інтелекту: інтеграція інструментів і методів ШІ в сучасні педагогічні підходи

 

Мета тренінгу:

  • Ознайомити вчителів із можливостями використання штучного інтелекту (ШІ) в освітньому процесі.
  • Розвинути навички критичного ставлення до інформації, створеної ШІ.
  • Демонструвати реальні приклади використання ШІ у класі для покращення навчання.
  • Ознайомити з програмним забезпеченням, яке включає елементи ШІ, що може бути корисним для викладачів.

 

Програма тренінгу:

 

1. Вступ до медіаграмотності та ШІ (10 хвилин)

Знайомство з учасниками: коротке введення, питання до учасників про те, як вони уявляють використання ШІ в освіті.

Що таке медіаграмотність?

 

Медіаграмотність — це здатність критично аналізувати та оцінювати інформацію з різних джерел, зокрема інформацію, створену за допомогою ШІ.

Важливість медіаграмотності в епоху цифрових технологій та розвитку штучного інтелекту.

Приклад: Опис того, як штучний інтелект може генерувати новини або статті, що потребують перевірки, оскільки можуть бути викривлені або частково неістинні.

 

Штучний інтелект в освіті:

ШІ в освіті — це не тільки технології для автоматизації, а й можливість покращити навчальний процес.

Знайомство з різними типами ШІ: машинне навчання, обробка природної мови, нейронні мережі.

 

2. Як використати ШІ в освітньому процесі (30 хвилин)

Персоналізація навчання:

ШІ дозволяє створювати персоналізовані шляхи навчання для кожного учня. Це можна досягти через адаптивні системи, які змінюють рівень складності завдань відповідно до здобутих знань учня.

Приклад: Платформи на кшталт Khan Academy або Duolingo використовують ШІ для підлаштування тем під індивідуальні потреби учнів, що дає змогу кожному працювати у своєму темпі.

 

Аналіз навчальних досягнень:

Використання ШІ для збору та аналізу даних щодо успішності учнів. Це допомагає вчителям визначити проблемні місця і зробити коригування в навчальному процесі.

Приклад: Системи для автоматичного аналізу результатів тестів (наприклад, Google Forms з автоматичними підсумками) дають змогу швидко отримувати зворотний зв'язок та адаптувати навчальний план.

Підтримка вчителів через автоматизацію:

Інструменти ШІ, такі як автоматичні генератори завдань, допомагають вчителям швидко створювати навчальні матеріали без потреби витрачати багато часу на їх розробку.

Приклад: Використання генераторів тестів (наприклад, Quizlet) для створення завдань, що відповідають конкретним цілям уроку.

 

3. Приклади практичного застосування ШІ в освіті (40 хвилин)

Віртуальні помічники та чат-боти:

Віртуальні помічники, такі як чат-боти, можуть автоматизувати відповідь на типові запитання учнів (наприклад, допомогти з домашнім завданням, пояснити певні теми, нагадати про дедлайни).

Приклад: Чат-боти, які використовуються на платформі Edmodo або Google Classroom, де учні можуть отримати відповіді на поширені питання щодо домашніх завдань, або бот, який допомагає з пошуком інформації.

Генерація текстів та навчальних матеріалів:

Застосування ШІ для допомоги у створенні навчальних матеріалів: від коротких текстів до складних есе або завдань.

Приклад: Використання ChatGPT для генерації навчальних матеріалів або допомоги у написанні есе з різних предметів.

Автоматичне оцінювання та зворотний зв'язок:

Використання систем, що можуть автоматично оцінювати письмові роботи або тести, звільняючи вчителя від рутинної перевірки, а також надаючи миттєвий зворотний зв'язок учням.

Приклад: Платформи, що оцінюють виконані учнями роботи на основі заздалегідь заданих критеріїв.

Завдання для учасників: спробувати використати платформу для створення автоматичного тесту та оцінювання результатів.

 

4. Програмне забезпечення з елементами ШІ для вчителів (20 хвилин)

Grammarly:

Демонстрація роботи з інструментом Grammarly для перевірки правопису, стилю та граматики. Це допомагає учням у створенні якісних письмових робіт.

Приклад: Використання Grammarly для редагування есе учнів або перевірки текстів на помилки.

Google Classroom та інші платформи:

Огляд функцій платформи Google Classroom, яка дозволяє організувати навчальний процес, створювати завдання та надавати зворотний зв'язок.

Приклад: Використання інструментів Google для автоматизації класу та інтерактивних завдань.

Kahoot! та Quizlet:

Використання цих платформ для створення інтерактивних опитувань і тестів, що мотивують учнів до навчання через гру.

Приклад: Створення інтерактивних тестів на платформах Kahoot! або Quizlet для перевірки знань учнів.

 

5. Етика та медіаграмотність у використанні ШІ (15 хвилин)

Приватність та безпека даних:

Важливість захисту особистих даних учнів і вчителів при використанні ШІ. Обговорення політик конфіденційності і умов використання.

Приклад: Як працюють дані, зібрані різними освітніми платформами, і які заходи захисту вони забезпечують.

Ризики та маніпуляції з інформацією:

Як ШІ може бути використано для створення фейкових новин чи маніпулювання інформацією. Як вчителі можуть навчати учнів критичному мисленню.

Приклад: Виявлення маніпуляцій у новинах, створених ШІ, і навчання учнів перевіряти інформацію через кілька джерел.

Навчання медіаграмотності:

Стратегії для вчителів, як вчити учнів критично ставитися до інформації в інтернеті та розпізнавати контент, створений ШІ.

Приклад: Обговорення прикладів неправдивих або маніпулятивних новин, створених за допомогою ШІ.

 

6. Підсумки та обговорення (10 хвилин)

Загальний огляд: підсумування ключових моментів тренінгу. Яким чином ШІ може допомогти вчителям підвищити ефективність навчання.

Обговорення викликів та можливостей: відкритий формат для учасників для обміну ідеями, запитань та досвіду застосування ШІ.

Зворотний зв'язок: учасники діляться своїми думками щодо отриманого матеріалу та запитують додаткові питання.

 

Висновки:

1. Інтеграція ШІ в освітній процес є необхідною: Штучний інтелект має величезний потенціал для трансформації освіти, дозволяючи підвищити персоналізацію навчання, автоматизувати рутинні завдання вчителів і надати учням нові можливості для навчання та саморозвитку.

2. Використання ШІ допомагає вчителям бути ефективнішими: Автоматизація процесів оцінювання, створення тестів, зворотного зв'язку, а також персоналізація навчальних траєкторій дають вчителям можливість зосередитися на творчих і важливих аспектах викладання, таких як розвиток критичного мислення, мотивація учнів і підтримка їхнього емоційного розвитку.

3. Медіаграмотність — це ключовий навик у епоху ШІ: Вчителі повинні навчати учнів розпізнавати і критично оцінювати інформацію, створену за допомогою ШІ, щоб вони могли зберігати об'єктивність і робити усвідомлені рішення в умовах цифрових технологій.

4. Програми з елементами ШІ стають важливим інструментом у класі: Інтерактивні платформи та інструменти, такі як Kahoot!, Quizlet, Grammarly та Google Classroom, забезпечують зручні можливості для вчителів для покращення навчального процесу, створення тестів, перевірки робіт і взаємодії з учнями.

5. Проблеми етики та безпеки даних потребують особливої уваги: У застосуванні ШІ в освіті важливо дбати про конфіденційність даних учнів і вчителів, а також навчати учнів етичним аспектам використання технологій, особливо у питаннях приватності та маніпулювання інформацією.

6. ШІ і медіаграмотність мають бути частиною сучасного навчального процесу: Вчителі, які використовують інструменти ШІ, повинні також вчити своїх учнів бути обачними щодо того, як вони взаємодіють з медіа та інформацією в цифровому просторі, навчаючи їх ставити під сумнів та перевіряти джерела інформації.

7. Необхідність постійного навчання і адаптації: Технології швидко змінюються, і вчителі повинні бути готові до постійного навчання та адаптації своїх підходів. Тренінги та підвищення кваліфікації допомагають підтримувати професіоналізм вчителів у цифровому світі.

 

Рекомендації:

 

Вчителі повинні активно впроваджувати інструменти ШІ у своїй практиці, починаючи з простих платформ і поступово вивчаючи нові можливості.

Важливо використовувати ШІ для покращення взаємодії з учнями, а не для заміни вчителів, забезпечуючи при цьому особистісний підхід.

Вчителі повинні дбати про медіаграмотність, навчаючи учнів розпізнавати достовірну інформацію та використовуючи ШІ для розвитку критичного мислення.

Підсумок: Використання ШІ в освіті відкриває нові горизонти для вчителів та учнів, але важливо залишати місце для критичного аналізу та етичного підходу до нових технологій. Медіаграмотність стане ключем до успішної інтеграції цих інструментів у навчальний процес.

 

docx
Додано
14 листопада
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку