Класний годину - тренінг "Ми - дружна група»
Мета: поліпшити колективні взаємини, підняти групу на більш високий рівень співпраці і взаєморозуміння.
Оформлення кабінету: з кабінету краще винести зайві меблі і залишити тільки ту, яка необхідна для проведення класної години.
Хід класної години
Занурення.
Перш ніж ми почнемо нашу класну годину, я прошу учнів 15 групи розміститись зліва від мене, присядьте на мати, а учнів 33 групи - з права.
Підніміть руку ті, у кого зараз гарний настрій, підніміть руку ті, у кого зараз поганий настрій. Підніміть руку ті, хто знає, що ми зараз будемо робити. Підніміть руку ті, у кого в групі є друзі. Підніміть руку ті, у кого в групі є друзі з протилежної групи?
У тренінгу є одна важлива умова: завдання зараховується, якщо його виконали всі учасники. Важливо не хто краще або швидше, а щоб зробили все.
Спочатку згадаємо притчу: В одному селі вмирав голова великої родини. Він попросив принести віник і запропонував своїм синам зламати його. Кожен спробував, але хоча всі вони були сильні люди, жодному не вдалося впоратися. Тоді батько попросив розрізати дріт, що зв'язує віник, і запропонував синам зламати прути, що розсипалися. Вони з легкістю зробили це. Батько сказав: "Коли мене не буде, тримайтеся разом, і будь-які випробування вам не страшні. А поодинці вас легко зламати як ці прути".
Сьогодні на тренінгу ми подивимося, наскільки вам вдасться діяти разом. І наскільки ви відкриті до нових стосунків, окрім суперництва. Починаємо.
Вправа "Шикування"
Оберіть з групи 10 учнів, нехай вони вишукуються перед учасниками, дві шеренги, одна навпроти іншої.
Всі завдання на швидкість, слухайте уважно, кожного разу вам потрібно правильно вишикуватись. Але за однієї умови, всі дії потрібно робити мовчки, ні члени команди ні групи не мають права говорити:
1. Вишикуйтесь за зростом на збільшення.
2. Вишикуйтесь за кольором волосся: від найяснішого, до найтемнішого.
3. Вишикуйтесь за розміром ноги від найбільшого, до найменшого.
4. Вишикуйтесь за розміром долоні від найбільшої, до найменшої.
5. Вишикуйтесь за іменами по алфавіту.
Ви молодці - дуже добре впоралися з першим завданням, це говорить про те, що в нашому класі є взаєморозуміння і повага один до одного.
Обговорення, які відчуття і емоції відчували при виконанні завдання?
Досить часто, ми звертаємось до вас з різними проханнями, зауваженнями, а ви ніби і чуєте, але не слухаєте. Все пропускаєте повз вуха. Це завдання для одного учасника з групи. Вам потрібно на 5 хвилин вийти з залу.
Вправа "Почуй мене"
Виберіть одного гравця і попросіть його вийти з кімнати. З іншими підберіть прислів'я (наприклад, «Ліс рубають - тріски летять»). Потім доручіть різним учасникам вимовити по одному слову з прислів'я одночасно. Відтренуйте, скажіть прислів'я як мінімум три рази. Потім запросіть вийшов гравця і попросіть його в сказаному вами словесному хаосі дізнатися відоме прислів'я.
Прислів'я:
Дурень думкою багатіє
Лінивому все ніколи
Ну, що відрізу вдалося вам вгадати прислів'я, як ви думаєте чому?
А зараз завдання для семи учнів з групи, але не можуть приймати участь ті учні, які були в першій десятці.
Вправа "Плутанина".
Всі учасники стають в коло, і піднімають праву руку. Тепер треба взяти за руку будь-якого з учасників, крім свого сусіда. Не розтуляючи рук, повторити теж лівими. Тепер всі заплуталися в клубок. Треба розплутати цей клубок, тримаючись за руки. Інша група рахує час.
На закінчення підводиться підсумок тому, що відбувалося на тренінгу.
Це завдання далося вам важче. Ну, нічого - це теж хороший результат, значить нашим групам є ще до чого прагнути в плані встановлення міжособистісних відносин! І ми переходимо до наступного завданням.
Скажіть, чи завжди ви добре розумієте один одного? Це завдання як на порозуміння.
Вправа "Хто я?"
Я прошу 15 групу написати на цих аркушах три виду птахів, а 33 групу - тварин. Обережно, радиться потрібно так, щоб вас не почили гравці з іншої команди.
Написали, передайте ці аркуші до мене. Оберіть з команди три учасника.
Кожному з учасників по черзі прикріплюють аркуш з назвою, він повертається до учнів спиною, має право задати лише 5 питань, і наприкінці вгадати хто він.
Ну що ж, і з цим завдання ми разом впоралися! Молодці! А тепер за допомогою наступного завдання ми спробуємо перевірити, наскільки добре наш колектив може вирішувати завдання спільно.
Вправа "Я вважаю..."
Я запрошую стати всіх учасників обох груп навпроти один одного. Ваше завдання, по черзі, знайти щось спільне з учнем, який стоїть навпроти вас.
Рефлексія:
* Які почуття відчували?
* Що нового дізналися про себе, про класі?
* Як будете використовувати ці знання?
* Чому навчилися?
* Як це знадобитися в майбутньому?
* Що було важливим?
* Над чим ви задумалися?
* Що відбувалося з вами?
* Що потрібно розвивати на майбутнє?
А наостанок, я пропоную вам потиснути один одному руки, а тепер двоє учасників з групи повинні обійняти когось з іншої групи. Один учасник групи повинен підійти і підняти іншого учасника на руки, а ще один - поцілувати.
Спасибі, за увагу та активну участь!