Тренінг "Ми уміємо дружити!"

Про матеріал
Сформувати поняття про справжню дружбу, уміння правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; поповнити знання дітей правилами дружби; вчити цінувати дружбу та друзів; виробляти якості, що сприяють дружбі, а саме почуття допомоги, взаємовиручки; розвивати пам’ять мовлення, творчі здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності, чесності, щирості, толерантності.
Перегляд файлу

Відділ освіти, молоді та спорту Зачепилівської селищної ради

Зачепилівська ЗОШ І – ІІІст. Зачепилівської селищної ради Харківської області

 

 

 

Тренінг спрямований на налагодження дружніх стосунків у дитячому колективі

 

 

« Ми уміємо дружити!»

 

 

 

 

 

 

 

                                    Підготувала

                                                        Учитель початкових класів

                                                        І  кваліфікаційної категорії

                                                                  

 

 Сорочинська Вікторія Миколаївна

 

 

Мета:        формувати поняття про справжню дружбу, уміння правильно

вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; поповнити знання дітей правилами дружби; вчити цінувати дружбу та друзів; виробляти якості, що сприяють дружбі, а саме почуття допомоги, взаємовиручки; розвивати пам’ять мовлення, творчі здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності, чесності, щирості, толерантності.

 Обладнання:  презентація, інтерактивна дошка, ноутбук, мікрофон, бейджики, папір для с/р, підготовлені конверти, подушка, «чарівна рукавичка».

Хід тренінгу

І.Вступна частина.

1.     Привітання  (у колі.) «Чарівна рукавичка»

 

По колу пускається символічна рукавичка. Кожна дитина витягує з неї  картку і вітає того, чиє ім’я на ній написане: «Оксанко, я дуже хочу з тобою дружити!».

2. Мотивація навчальної діяльності.

Девіз тренінгу.

- Сьогодні будемо працювати під девізом:

 

 Дружба, дружба над усе

Дружба радість нам несе

Дружба всім нам дорога

Дружба жить допомога.

 

 

3. Повторення правил роботи на тренінгу.

 

- Щоб наша спільна праця була успішною, будемо дотримуватись таких правил:

 

  • Кожна думка важлива!
  • Не бійся висловитись!
  • Говори чітко, ясно, красиво!
  • Вмій погодитись і не погодитись!

 

4.Повідомлення теми тренінгу.

 

Розгадування ребуса.

 

 

 

  • Так, сьогодні мова піде про дружбу як про одне з найбільших багатств  людини. Тема нашого спілкування «Ми уміємо дружити!».  Гадаю, що ви розширите свої знання правилами дружби і краще будете розбиратися в справжніх друзях, більше будете розуміти і цінити друзів.

 

5. Очікування. Вправа «Чарівна подушка».

 - Від тренінгу я очікую…

 - Сьогодні я хочу дізнатись…

 

ІІ. Основна частина.

1. Об’єднання в групи. Розподіл доручень. 

 

2. Повторення правил роботи в групах:(спікери ознайомлюють вголос)

  •     говорити по черзі, а не всі одночасно;
  •     не перебивати того, хто говорить;
  •     дотримуватися «правила піднятої руки»;
  •     поважати всі висловлені думки;
  •     заохочувати всіх однокласників до роботи.

 

3. Опрацювання  вірша А. Костецького «Велосипед».

 

Славкові, що з квартири сорок,

велосипед купили вчора.

Він зразу в двір його потяг

прудкого та дзвінкого,

все хизувався ним

і нас не підпускав до нього.

Просив Юрко: «Ну дай хоч раз

пройду метрів двісті!»

А він Юркові: «Ач який!

Свого купи та їзди».

І я просив. Та він: «Моє!» –

І нам кататись не дає…

Ну й що ж, нехай! А ми зате

разом в кіно ходили,

разом у нашому дворі

співали скільки сили,

а потім грали у квача,

аж поки вечір не почавсь.

А що Славко? Він сам-один

сидів з велосипедом,

і вже кататись не хотів.

Отак йому і треба.

  1.               Бесіда за змістом вірша.

 

  • Хто герой цього вірша?
  • Кому було весело і хто виявився покараним?
  • Кому було весело?
  • Хто виявився покараним?
  • Чому так сталося?
  • Якого правила дружби не знає Славко?
  • А чи не буваєте ви жадібними?
  • Чи хочете навчитись дружити по-справжньому?

 

5. Робота в групах.

Інтерактивна вправа «Два-чотири-всі разом».

  1. Інструктаж вчителя.

 

У кожного з вас на парті конверт з «розсипаним» прислів’ям. Складіть його, а потім «об’єднайтеся у групи за кольором» ваших «розсипанок» і поясніть значення цих прислів’їв.

  1. Робота у парах. «Збирають прислів’я»:

 

– червоне

 

         – жовте

 

         – оранжеве

 

  1. Об’єднання в групи за кольором.
  2. Обговорення змісту прислів’їв.
  3. Презентація прислів’їв і їх пояснення.
  4. Рефлексія.

 

  • Ці народні прислів’я вчать нас мудрості, життєвих правил дружби, завжди обдумувати спілкування з другом.

 

Гра «добре-погано» (у парах).

Завдання. Допоможіть один одному: попрацюйте в парах і розкладіть у два кошики слова, які означають добрі й погані вчинки. Погані вчинки – у кошик «Погано», а добрі вчинки - у кошик із назвою «Добре».

                                 

розірвав

образив

посварилися

відібрав

штовхнув

ударив

зруйнував

злякав

схитрував

обманув

зрадив

насміхався

зрадів

відвідав

 

  • Молодці, ви показали себе, як справжні мудреці.

Вчитель:

  Товаришування, дружба – взаємини між людьми, які народжуються, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити – лише з одним чи кількома. Друзів  повязує велика повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.

  • А зараз я пропоную вам позмагатись. Я буду зачитувати прислівя, а ви спробуйте його продовжити.

 

  1.   Не май 100 золотих, а май 100 (друзів)
  2.   З ким поведешся, того й  (наберешся)
  3.   Друга шукай, а знайдеш (тримай)
  4.   Скажи мені хто твій друг і я скажу (хто ти)
  5.   В лиху годину узнаєш вірну (людину)
  6.   Дерево міцне корінням, а людина (друзями)
  7.   Не той друг хто медом маже, а той, хто (правду каже)
  8.   Дружба родиться в біді, а гартується в (труді)
  9.   Дружба та братство – дорожче (багатства)

     10)  З добрим дружись, а лихих (стережись)

ІІІ. Підсумкова частина.

Вправа «Відвертий мікрофон».

 

  •  А що для вас означає дружити?

Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…» (працює «мікрофон»)

 

 

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку