Відділ освіти, молоді та спорту Зачепилівської селищної ради
Зачепилівська ЗОШ І – ІІІст. Зачепилівської селищної ради Харківської області
Тренінг спрямований на налагодження дружніх стосунків у дитячому колективі
« Ми уміємо дружити!»
Підготувала
Учитель початкових класів
І кваліфікаційної категорії
Сорочинська Вікторія Миколаївна
Мета: формувати поняття про справжню дружбу, уміння правильно
вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; поповнити знання дітей правилами дружби; вчити цінувати дружбу та друзів; виробляти якості, що сприяють дружбі, а саме почуття допомоги, взаємовиручки; розвивати пам’ять мовлення, творчі здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності, чесності, щирості, толерантності.
Обладнання: презентація, інтерактивна дошка, ноутбук, мікрофон, бейджики, папір для с/р, підготовлені конверти, подушка, «чарівна рукавичка».
Хід тренінгу
І.Вступна частина.
1. Привітання (у колі.) «Чарівна рукавичка»
По колу пускається символічна рукавичка. Кожна дитина витягує з неї картку і вітає того, чиє ім’я на ній написане: «Оксанко, я дуже хочу з тобою дружити!».
2. Мотивація навчальної діяльності.
Девіз тренінгу.
- Сьогодні будемо працювати під девізом:
Дружба, дружба над усе
Дружба радість нам несе
Дружба всім нам дорога
Дружба жить допомога.
3. Повторення правил роботи на тренінгу.
- Щоб наша спільна праця була успішною, будемо дотримуватись таких правил:
4.Повідомлення теми тренінгу.
Розгадування ребуса.
5. Очікування. Вправа «Чарівна подушка».
- Від тренінгу я очікую…
- Сьогодні я хочу дізнатись…
ІІ. Основна частина.
1. Об’єднання в групи. Розподіл доручень.
2. Повторення правил роботи в групах:(спікери ознайомлюють вголос)
3. Опрацювання вірша А. Костецького «Велосипед».
Славкові, що з квартири сорок,
велосипед купили вчора.
Він зразу в двір його потяг
прудкого та дзвінкого,
все хизувався ним
і нас не підпускав до нього.
Просив Юрко: «Ну дай хоч раз
пройду метрів двісті!»
А він Юркові: «Ач який!
Свого купи та їзди».
І я просив. Та він: «Моє!» –
І нам кататись не дає…
Ну й що ж, нехай! А ми зате
разом в кіно ходили,
разом у нашому дворі
співали скільки сили,
а потім грали у квача,
аж поки вечір не почавсь.
А що Славко? Він сам-один
сидів з велосипедом,
і вже кататись не хотів.
Отак йому і треба.
5. Робота в групах.
Інтерактивна вправа «Два-чотири-всі разом».
У кожного з вас на парті конверт з «розсипаним» прислів’ям. Складіть його, а потім «об’єднайтеся у групи за кольором» ваших «розсипанок» і поясніть значення цих прислів’їв.
– червоне
– жовте
– оранжеве
Гра «добре-погано» (у парах).
Завдання. Допоможіть один одному: попрацюйте в парах і розкладіть у два кошики слова, які означають добрі й погані вчинки. Погані вчинки – у кошик «Погано», а добрі вчинки - у кошик із назвою «Добре».
розірвав образив посварилися відібрав штовхнув ударив зруйнував |
злякав схитрував обманув зрадив насміхався зрадів відвідав |
Вчитель:
Товаришування, дружба – взаємини між людьми, які народжуються, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити – лише з одним чи кількома. Друзів пов’язує велика повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.
10) З добрим дружись, а лихих (стережись)
ІІІ. Підсумкова частина.
Вправа «Відвертий мікрофон».
Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…» (працює «мікрофон»)