ТРЕНІНГ "Обійняти. Зрозуміти. Допомогти."

Про матеріал

ТЕМА ТРЕНІНГУ Обійняти. Зрозуміти. Допомогти.

КОРЕКЦІЙНІ ЗАВДАННЯ : актуалізація проблем дитячо-батьківських стосунків з метою попередження афективних станів ( страх, агресія, тривожність) у дітей дошкільного віку;

РОЗВИВАЛЬНІ ЗАВДАННЯ : підготовка дітей до навчання в школі; розвиток вміння працювати в групі, висловлювати свої думки; виховувати почуття емпатії в дітей та дорослих.

Перегляд файлу

ТЕМА ТРЕНІНГУ  Обійняти. Зрозуміти. Допомогти.

КОРЕКЦІЙНІ ЗАВДАННЯ : актуалізація проблем дитячо-батьківських стосунків  з метою попередження афективних станів ( страх, агресія, тривожність) у дітей дошкільного віку;

РОЗВИВАЛЬНІ ЗАВДАННЯ : підготовка дітей до навчання в школі; розвиток вміння працювати в групі, висловлювати свої думки; виховувати почуття емпатії в дітей та дорослих.

 

ЗАНЯТТЯ  1

1. Знайомство. Лагідне ім'я

Мета: гармонізація сприйняття імені.

Пригадайте, як до вас звертаються вдо­ма, як до вас зверталися в дитинстві? Ми будемо кидати м'яч. Той, хто його отри­має, назве свої лагідні імена.

2. Значення імені.

Мета : розповісти про  важливість імені та впливом його га особистість

А чи знаєте ви , що озанчають ваші імена?

(психолог зачитує або роздіє присунім флаєри із значення імен дітей і батьків, підготовані до заняття (Додаток1 )

Психолог . "Що в імені тобі моєму?" написав колись великий поет і мабуть сам не здогадувався про глибину і масштабність відповіді на це питання. Сьогодні вже незаперечний той факт, що вибір і значення імені несе в собі величезну інформацію і накладає певний відбиток на подальшу долю його власника.

У народній традиції ім'я - персональний знак людини, що визначає його місце у всесвіті і соціумі, міфологічний двійник і невід'ємна частина людини, об'єкт і інструмент магії. Наречення ім'ям - найважливіший акт, що надає новонародженому статус людини. Як говорять на Україні: "Прибери пня, дай йому ім'я і з нього буде чоловік".

З давніх часів люди помітили, що значення імені впливає на долю людини, грає певну роль в становленні його характеру. Знаючи ім'я, можна судити про походження, національність, віросповідання , ім'я якого Ви носите. Якщо ж ці дати не співпадають, необхідно шукати найближчу дату пам'яті святого після дня Вашого народження. Це і буде Ваш день ангела.

Ім'я, по батькові і прізвище в сукупності складають духовну охорону людини, його ауру і створюють нове поєднання рис вдачі. Ім'я тісно пов'язане з внутрішнім світом людини, впливає на його долю, захоплення, інтуїцію, інтелект, моральність, стан здоров'я, сексуальність, психіку та інші характерні риси людей, названих найбільш популярними в Україні чоловічими і жіночими іменами.

3. Вправа«Сонечко»

Мета: гармонізація сприйняття власного імені та імені дитини.

Психолог роздає присутнім аркуш А-4 де зображено 2 кола ( додаток 2) і пропонує дорослим зробити з них – сонечка з промінчиками. Кількість промінчиків за кількістю букв у іменах дорослого і дитини. На промінчиказ написати значення кожної букви імені за характеристикою букв (Додаток 3)

4. На що схожий настрій

Мета: сприяння розвитку комунікатив­них здібностей.

Учасники малюють на що схожий їх нинішній настрій. Обговорення по колу. Психолог підбиває підсумки, визначаючи настрій групи. Малюнки прикріплюють на великому кораблику як вітрила, яки вирушає в плавання.

5. Комплімент

Мета : розвиток комунікативних навичок у батьків і підвищення самооцінки у дітей.

Діти по черзі пертворюються на принців або принцес, сідають на «трон», а кожна мама по колу говорить комплімент для дитини. Комплі­менти можуть стосуватися особистих рис, настрою, зовнішності.Усі дітки  мають побувати на троні.

6. Плутанка

Мета: розвиток готовності до роботі в групі та розуміння того, що неприємно бути поза нею.

Вибирається дитина (чи дорослий), яка виходить з кімнати. Інші беруться за руки і стають у коло. Не відпускаючи рук, вони по­чинають заплутуватися, хто як може. Коли плутанка готова, до кімнати заходить дити­на, яка виходила, і намагається розплутати плутанку, не розриваючи рук.

7. Спільне коло

Струм . Учасники тиснуть по колу руки сусіду зліва, передаючи таким чином струм, який отримали за час проведення заняття .

(домашнє завдання для батьків – створити на аркуші А4 портрет своєї дитини викоритсовуючи 10 іменни­ків, 10 прикметників)

АПЛОДИСМЕНТИ один одному!

 

ЗАНЯТТЯ 2

1. Привітання . Продовжити речення.

Мета: розвиток асоціативного мислення .

Давайте сьогодні привітаємось вимовляючи такі слова : « Привіт, мене звати….. сьогодні я схожий на….. ( чашку кави) , тому , що….(вона хоч і гаряча, але швидко холоне . Так  саме і я – спочатку гарячкую, але згодом – заспокоююсь.)

Всі учасники висловлюються по колу.

2. Вправа «10 Я»

Мета : розвиток у дорослих вміння відмічати сторони власного «Я» та вміння знаходити позитив у власних дітях

Психолог роздає дорослим аркуші де написано 10 разів  «Я….»  та 10 разів «Моя дитина…»(Додаток 4)   і пропонує їм продовжити речення

Діти спостерігають і допомагають батькам. Після завершення кожен учасник зачитує те, що написав, висловлюється що було легко писати, а що важко. Діти говорять про те , що їм найбільше сподобалося про себе почути.

2. Мамина казочка.

Мета: розвиток комунікативних рис, ак­торських здібностей.

Уся група ділиться на дві частини (принцип: день-ніч). Пси­холог повідомляє, що всі герої казок переплуталися. Кожній групі слід придумати невеличку казку, де герої казок гратимуть нові ролі. Коли казка буде готова, то її слід презентувати для іншої групи. ( Поки батьки створюють нову казку психолог гарється з дітьми у гру)

3. Гра для дітей «Школа»

Мета : підготовка дітей до школи, вчити впізнавати шкільне приліддя.

Діти, чи знаєта ви , що в мене в руках. (психолог тримає в руках дзвіночок)

-дзвіночок.

- а для чого він (відповіді дітей)

- А ще, дзвіночок дуже допомагає діткам у школі . Коли він лунає, діти знають що можуть робти. Можливо хтось знає для чого в школі звучить дзвінок? (відповіді дітей)

Зараз трохи порухаємося. Коли я скажу  слово «перерва»і подзвоню дзвіночком – ви можете порухатися по залу, підійти до своїх мам…

Але коли я скажу слово «урок» і подзвоню в дзавіночок , необхідно повернутися на стільчики. Завдання зрозуміло?

Молодці ! Добре справилися із завданням. Але подивіться , до нас завітав Бегемотик. Він зібрався іти до школи, взяв ранець склав туди багато речей, але не знає чи потрібно ці речі брати до школи. Допоможемо Бегемотику правильно скласти ранець?

( діти називають по одному речі , які потрібно брати до школи, а які –ні)

Ось і ваші мами справилися із завданням і хочуть зачитати нам свої казочки (групи презентують казки)

Обговорення

4. Обговорення домашнього завдання на тему «Пор­трет моєї дитини» (додому було завдано : написати і створити на аркуші А4 портрет своєї дитини викоритсовуючи 10 іменни­ків, 10 прикметників)

Обговорення 

Чи було цікаво виконувати завдання? В чому були труднощі?

Після завершення обговорення кріпимо «портрети» на «Щасливий будиночок» (фото до заняття)

5. Обніми і погойдай

Мета: усвідомлення почуття цілісності між дитиною і дорослим; налагодження по­зитивних стосунків між дитиною і дорослим; відчуття необхідності одне одному.

Дитина сідає на підлогу. Мама сідає за нею й обнімає, пригортає дитину до себе. Після цього вона починає легенько погойдувати дитину. Якщо на тренінгу присутні і мати, і батько дитини, то дитина сидить між бать­ками, ніби в човнику. Під час погойдування спробуйте передати дитині всю свою любов, заспокоїти її, передати їй почуття захище­ності, потрібності.

На фоні ніжної мелодії психолог говорить:

«….На березі моря, а , може, на лісовій галявині чи на широкому лані, жила-була ЖІНКА . .. .Кожного дня вона пробуджалася, виходила зі свого будинку, щоб відчути лагідність сонячних променів, почути чарівний спів птахів, щоб пустун-вітерець плутався в її волоссі. Все було чудово і прекрасно.

Але чомусь її серце часто огортав сум. Вона не розуміла чому...

    Та МАТІНКА-ПРИРОДА бачила це і зробили для ЖІНКИ великий подарунок.Одного дня, прокинувшись, ЖІНКА відчула, що під її серцем забилося нове життя.

    І ось на світ з'явилося маленьке диво з крихітними ручками, з крихітними ніжками і щирою, прищирою, ніжною посмішкою. Радість наповнила ЖІНКУ- вона була уже не самотньою, вона стала -МАМОЮ!

А ДИТЯ росло, мужніло. Перші кроки, перші слова- тішили маму. Коли дитя хворіло- сум огртав серце ЖІНКИ.

Та не було щасливіших на всій Землі ніж  МАМА і ДИТЯ.»

Обговорення. Що ви відчували під час виконання цієї вправи?

6. Спільне коло

Струм . Учасники тиснуть по колу руки сусіду зліва, передаючи таким чином струм, який отримали за час проведення заняття

(домашнє завдання для батьків – тест «Кого дитина запросить на День народження» (Додаток 5) . Разом розфарбувати малюнок,  підписати і «розсадити» за столом всіх тих, кого хоче бачити дитина  на своєму дні народженні)

АПЛОДИСМЕНТИ один одному!

 

ЗАНЯТТЯ 3

 

1. Привітання.

Мета: розвиток асоціативного мислення .

На самому початку  психолог роздає кожному учаснику невеличкий камінець і просить покласти собі у взуття. Вийняти його можна буде лише тоді, коли він дозволить (каміньчики підбираємо не великі , але й не дуже маленькі).

Уявіть собі, що до кімнати увійшов чарівник запропонував вам перетворитися на квітку. На яку саме квітку ви б хотіли пертворитися ? Намалюйте її.

Після виконання завдання  всі  учасники за  висловлюють презентують свою квітку і говорять чому саме ця квітка. Коли всі учасники висловляться, всі квіти прикріплюють на Квітучу поляну.

2. Вокзал

Мета: активізувати увагу батьків та вчити дітей усвідомлювати свою цінність

Психолог починає гру словами:  Увага ! Знайшлася дитина і називає риси характеру, поведінки дітей по черзі , викоритовуючи словесні портрети, складені мамами ( діти ховаються за ширмою). Кожна дитина має бути впізнана.

3. Куди сяде ваш малюк?

(Міні-експеримент.)

Мета: визначення стосунків між дити­ною і батьками.

Діти, а чи любите ви День народження ? Чому?( висловлювання)

Дивіться , у мене є такий малюнок (Додаток 6) Зазвичай на день народження готують багато різних смачних страв, але тут художник забув це зобразити. Тому я попрошу вас, разом з мамами намалювати на столі те, чим би ви прогостили гостей. Любі мами, коли робота буде завершена, запитайте у свого малюка на який стільчик він сяде і підпишіть його. ( мами разом з дітьми «прибирають» стіл)

Після завершення робти психолог зачитує  значення вибраної позиції дитиною – мами роблять самі для себе висновки, дивоячись на малюнок.

Висновок. Якщо дитина вибирає стіл по­ряд з мамою, татові слід подумати про своє ставлення до дитини. Якщо дитина захотіла сісти між батьками і при цьому запропону­вала пересісти комусь із вас, радійте — він ставиться до вас однаково. А якщо дитина захотіла сісти окремо в куток на стільчик — треба бити тривогу — малюку в сім'ї самот­ньо.

4. Гра «Гніздечко»

Мета : актуалізація емоцій, корекція стархів у дітей, розрядка агресивних імпульсів.

Всі присутні отримують таблички або флаєри  із зображенням пташок (дітям можна одягнути на голову). Психолог пояснює, що зараз всі перетворилися на птахів: є мами –птахи та птахи- дитинчата, а стільчики – це гніздечко. За сиганом ведучого «День» всі починають рухатися по кімнаті, бігати, стрибати, літати, шукаючи їжу. За сигналом «Ніч» всі повертаються до своїх «гніздечок» де  мами беруть діток на руки і разом «засинають» (закривають очі). За сиганом ведучого «Ранок» всі учасники «пробуджуються» і дивляться «кого нічка заховала»( під час «сну» ведучий накриває одну пару тканиною, якщо тканина велика, можна накрити дві пари)Гра триває поки всі пари не будуть заховані.

5. Вправа «Камінчик у черевику»

Мета: вчити присутніх бачити і говорити про свої проблеми.

Учасники сидять у колі.

Обговорення .

У кожного з вас у черевику камінчик. Як вам було з ним на занятті?

 По колу всі діляться враженнями про те, як це було.

Як правило, відповіді зводяться до таких: «Спочатку камінчик не дуже заважає, ми на­магаємося відсунути його, знайти зручне по­ложення для ноги, але поступово зростає біль і незручність, може навіть з'явитися ран­ка або мозіль. І тоді, навіть якщо дуже не хочеться, проте дово­диться знімати черевик і витрушувати камін­чик. Він майже завж­ди зовсім крихітний, і ми навіть дивуємося, як такий маленький предмет зміг заподія­ти такий біль. Адже нам здавалося, що там величезний камінь із гострими, як лезо, кра­ями.»

Психолог . Іноді буває,  що ми не витрушуємо камінчик, а, прийшов­ши додому, просто зні­маємо черевики.  Тоді в нозі, що звільнилася від черевика, біль сти­хає, непримні відчуття забуваються. Але на ра­нок, коли засовуємо ногу в черевик, рапто­во відчуваємо гострий біль, натрапивши на на камінчик. Біль цей сильніший за попередній, а ще в таких випадках люди відчувають образу і злість . Так маленька проблема стає великою неприємністю.

 Коли ми сердимося, чимось занепокоєні, схвильовані, то спри­ймаємо це як малень­кий камінчик у черевику. Якщо ми відразу відчуємо незручність, витягнемо його звідти, то нога залишиться неушкодженою. А якщо залишимо камінчик, то в нас виникнуть неприємності і згодом. Тому всім людям — і дорослим, і дітям — корисно говорити про свої проблеми відразу, як тільки вони їх помі­тять. Давайте домовимося: якщо хтось із вас скаже: «У мене камінчик у черевику» — ми всі відразу зрозуміємо, що вам щось заважає, і зможемо поговорити про це.

Подумайте, чи не відчуваєте ви зараз якогось незадоволення, чогось такого, що зава­жало б вам. Якщо відчуваєте, то скажіть. Якщо ж вам нічого не заважає, ви можете сказати: «У мене немає камінчика в черевику». Учасники по колу розповідають що заважає їм на даний момент.

Коментар : батькам рекомендується виконувати цю вправу вдома

6. Спільне коло

Струм . Учасники тисніть руки сусіду зліва, передаючи таким чином струм, який отримали за час проведення заняття.

АПЛОДИСМЕНТИ один одному!

 

 

ЗАНЯТТЯ  4

  1.   Привітання

Мета : розвиток відчуття вагомості та значимості кожної дитини.

Батьки по колу продовжують фразу «Дозвольте відрекомендувати:  іі (його) величніть принцеса (імя дитини) та її мама (імя мами(батька) 

  1.   Гра «Вгадай настрій»

Мета: вчити присутніх розпізнавати емоції інших.

Кожний присутній малює настрій (овал, брови, ніс, рот) і показує групі для відгадування. Після вгадування група «відтворює» малюнок.

  1.   Гра «Крокодил»

Мета : емоційна розрядка, вчити присутніх «говорити « за допомогою міміки, жестів.

Психолог готує картки із зображенням предметів, дій. Один із учасників вибирає картку із зображенням і показує це за допомогою жестів, міміки, рухів, не викоритсовуючи звуки і слова. Інші учасники вгадують, що зображено на малюнку. (Якщо у дітей виникають труднощі, батьки допомагають) Гра триває, поки всі учасники не побувають на місці того, хто показує.

  1. Вправа «Музична пауза»

Мета: розвиток вміння розуміння один одного та емпатіє.

Психолог пропонує учасникам ( пари мама+дитина)  дитячу пісеньку (наприклад «У лісі, лісі , темному» або Пісенька Колобка..) промявкати, прогавкати, промукати, прокукурікати, прокудкудакати, прохрукати, промекати…Завдання написані на листочка і  кожна пара витягує  для себе із чарівного стаканчика.

  1. Вправа «Так іні» не говори

Мета: розвиток уваги, швидкості мислення.

Учасник сідають у коло. психолог кидає мячик учаснику і задає запитання, на яке той має відповісти. У відповідях не можна викоритовувати слова «так» і «ні». Чим хитріші запитанні, тим цікавіша гра. За порушення учасник отримує  краплинку. В кінці гри всі, хто отримали краплинку мають розповісти віршик або проспівати пісеньку.

6. Спільне коло

Струм . Учасники тисніть руки сусіду зліва, передаючи таким чином струм, який отримали за час проведення заняття.

Домашнє завдання для присутніх:  вдома хоча б 1 годину на день розмоляти за допомогою жестів, міміки.

АПЛОДИСМЕНТИ один одному!

 

ЗАНЯТТЯ 5

1. Привітання .

Мета : робота над самооцінкою та вмінням висловлювати свої думки.

Продовжити фразу «Не хочу хвалитися, але я ….»

2. Спільний малюнок

Психолог пропонує присутнім сісти за столики. Кожна пара отримує аркуш А-4, фарби і 1 пензлик. Потрібно намалювати малюнок на вільну тему, спільно, одночасно з малюком , тримаючи пензлик разом . Розмовляти при цьому забороняється.

Обговорення .

- що вдавалося легко, а що заважало виконанню завдання;

-  хто був ініціаторм;

- якщо дитина проявляла ініціативу, як було дорослому.

Психолог . Наше життя побудоване так, що в будь-якому місці, в будь- який час нам необхідно взаємодіяти з іншими. Дуже часто буває, що дітей ми ігноруємо, вважаючи, що вони «ще діти». Цим самим занижуємо самооцінку дитини, виховуємо почуття неповноцінності. Тому спілкуючись з дітьми, памятаймо про те , що діти все чують, розуміють і навіть можуть дати слушну пораду - як дивно це б не звучало.

3. Вправа «Перефразуй»

Мета : розвивати в доррослих вміння спілкуватися з дітьми.

Дорослим дається аркуш де записані 10 батьківських виразів , які ненавидять діти . Психолог пропонує батьками оисати почуття дитини, коли вона їх чує і спробувати перефразувати їх так , щоб дитина сприйняла все спокійно. «Оцінюють» роботу батьків – діти.

Обговорення . Психолог запитує що було важко у виконанні вправи. (додаток 7)

Подивимося ...    -----------
Зараз!     ------------

 Ні - означає ні!     ----------------
Є таке слово - «треба»    ---------------
А як ти сам думаєш?     ---------------
Як тобі не соромно!     -------------
Роби, як хочеш!      ---------------
Не треба думати, що ти найрозумніший!     --------------                                                                                Виростеш – зрозумієш   ---------------
Не вигадуй!     -----------

        4. Гра «У садочку»

Мета : обігрування різних варіанті негативного розвязання конфліктних ситуацій)

Психолог пропонує присутнім різні ситувації, які трапляються з дітьми у садочку. Дорослі грають ролі дітей . Діти допомагають дорослим і рекомендують що треба робити в цих ситуаціях.

Ситуації .

1.  Двоє хлопчиків не можуть поділити іграшку.

2.  дівчатка не хочуть гратися з подружкою.

3. Хлопчик приніс  іграшку в садочок і не хоче нікому дати погратися з нею

4. Діти дражнять когось із дітей.

5.Хлопчик привласнив не свою іграшку.

6. Бійка між двома дітлахами

5. Збери квітку

Мета: налаштування на спільну роботу та взаємодію.

На галявині росли сім (кількість кольорів відповідає кількості пар) кольорових квіток. Подув сильний вітер, і пелюсточки розлетілися. Треба знай­ти пелюстки кожної квітки, не забуваючи про їхній колір. Пелюстки є скрізь    (психолог ховає пелюстки до початку заняття). Перемо­же та команда, яка найшвидше збере квітку свого кольору.

6. Побажання 

Мета : створення позитивного програмування подальшого спілкування.

На листочка зібраної квітки мами записують побажання  для всієї групи ( 3 від дитини і 3 від мами) . Після того, коли кожна  пара зачитає свої побажання для групи, квітка кріпиться на галявину, біля Щасливого будиночка.

7. Мильні бульбашки

Мета: сприяти формуванню в дітей вмін­ня любити інших.

Для виконання цієї вправи необхідно мати пляшечки з мильними бульбашками. Всі уявляють, що вони м'яко дихають і видиха­ють свою любов у кожну бульбашку. Це лю­бов до квітів, тварин, людей. До всього світу. Бульбашки розлітаються в різні сторони й несуть любов дітей і дорослих.

8. Обмінюємося подарунками

Важливий момент: подарунки мають бути взаємні. Заздалегідь діти разом з психологом малюють «візитні картки» і готують подарун­ки для своїх мам. Сердечка (фото до заняття) в яких міститься Лист –звернення дитини до батьків ) (Додаток 8).

 Мами також  дарують дітям  свої пода­рунки.

9. Спільне коло

Струм . Учасники тиснуть по колу руки сусіду зліва, передаючи таким чином струм, який отримали за час проведення заняття

Психолог. Шановні батьки, пам’ятайте, що тільки спільними зусиллям всіх, хто приймає участь у вихованні малюків ми зможемо дати дитині простір для розвитку і розуміня. Тільки співпраця та повага один до одного дасть хороші результати. Тому на завершення наших зустрічей і від всієї Сімї  садочка хочу передати вам лист-звернення, який допоможе нам працювати спільно, розуміючи один одного. Адже, діти – наше майбутнє! (додаток 9)

АПЛОДИСМЕНТИ один одному!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список літератури

 

  1. Калуська Л. Родинне сонцеколо. Методичний порадник для роботи з батьками-Тернопіль: Мандрівець, 2006
  2. Копитін О. Арт-терапія жертв насилля-М.: Психотерпапія, 2009
  3. Окерешко О.А. Побудова інтегрованого психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини в освітньому процесі ДНЗ. Навчально-методичний посібник. Березне, 128с.
  4. Пелігріно Піно. Мисткцтво виховання-Львів: Свічадо, 2008
  5. Мурашов Є.В. Зрозуміти дитину: Психологічні проблеми ваших дітей –Єкатеринбург, 2006.
  6. Журнал Психолог 22-23,червень, 2008.
  7. Журнал Психолог 23-24,червень, 2005.
  8. Журнал Психолог 21. червень, 2006.
  9. Інтернетресурси.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

БОГДАНА .Це ім'я придумане довільно від чоловічого імені Богдан, означає Богом дана.

ТЕТЯНА. Ім'я по одній з версій має давньогрецьке походження й означає "упорядниця, засновниця по іншій - поставлена, призначена (грец.).

ІВАННА . Жіноча форма імені Іван (Іоанн). У перекладі з давньоєврейської означає “божественна”. 

АНТОНІНА Жіноча форма імені Антон. В перекладі з древньогрецької означає «та, що стає до бою», «та, що змагається в силі».

ЮРІЙ .Це ім'я являє собою слов'янську форму імені Георгій, що означає "хлібороб".

ЄВГЕНІЯ  Жіноча форма імені Євгеній, у перекладі із грецького - "шляхетний".

МАРИНА  Ім'я походить від латинського слова "марінус" - морський.

МИХАЙЛО  Ім'я походить від давньоєврейського імені Мікаель, що означає "рівний, подібний до Бога".

МАРИНА Ім'я походить від латинського слова "марінус" - морська.

НАДІЯ .Ім’я прийшло на Русь із православ’ям і на відміну від більшості інших імен одержало поширення в дослівному перекладі. “Усе буде добре” – от його кінцевий зміст.

ВАСИЛЬ. Ім'я походить від давньогрецького слова, яке означає "царський, царствений".

ОЛЕКСАНДР Ім'я походить від грецьких слів, "алекс" - захисник і "андрос" - чоловік.

АННА (ГАННА) Ім'я має давньоєврейське походження й означає "благодать".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

Значення букв імені

А - сила і воля
Б - стабільність і пробивні здібності
В - мінливість і відсутність регулярності
Г - сумлінність і увага до деталей 
Д - примхливість, комунікабельність і привітність
Е - виверткість, хороше володіння мовою і допитливість
Є - життєстійкість, прозорливість і балакучість
Ж - невпевненість і багатий внутрішній світ
3 - висока інтуїція і фінансове незадоволення
И - приземленість і практичність 
І - миролюбність, сприйнятливість і духовність
К - стійкість, слабкість нервів і прозорливість
Л - винахідливість, артистичність і логіка
М - сором'язливість, дбайливість і працьовитість
Н - творчі амбіції, гострий розум і увага до здоров'я 
О - експансивність і емоційність
П - турбота про зовнішність, скромність і відокремленість
Р - догматичність і самовпевненість
С - розсудливість, примхливість і владолюбство
Т - тонка творча натура
У - співпереживання, боязливість і ранима
Ф - уміння адаптуватися, ніжність і своєрідність ідей
X - мінливість почуттів, сексуальні проблеми і законослухняність
Ц - претензії на лідерство і зарозумілість
Ч - миролюбність, вірність і тяга до істини
Ш - почуття гумору, ревнощі і безкомпромісність
Щ - благородство і інтелект
Ь - здатність до систематизації
Ю - жорстокість, великі амбіції і відсутність регулярності
Я - творчі здібності, гідність і інтелігентність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

Я - _____________________             МОЯ ДИТИНА________________________

Я - _____________________             МОЯ ДИТИНА________________________

Я - _____________________             МОЯ ДИТИНА________________________

Я - _____________________             МОЯ ДИТИНА________________________

Я - _____________________             МОЯ ДИТИНА________________________

Я - _____________________             МОЯ ДИТИНА________________________

Я - _____________________             МОЯ ДИТИНА________________________

Я - _____________________             МОЯ ДИТИНА________________________

Я - _____________________             МОЯ ДИТИНА________________________

Я - _____________________             МОЯ ДИТИНА________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

 

Бланк до тесту

«КОГО ВАШ МАЛЮК ЗАПРОСИТЬ НА ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

 

 

 

БЛАНК  ДО ТЕСТУ «ДЕ СЯДЕ ВАШ МАЛЮК»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7

 

10 батьківських виразів, які ненавидять діти

    Журнал "Сноб" склав десятку самих неприємних батьківських фраз, від яких у    дітей вибухає мозок. Як це все знайомо, чи не так?
  

     Подивимося ...    Звучить у відповідь на пропозицію сходити в кіно, поїхати на вихідні в гості або почитати на ніч книжку. Означає завжди тільки «ні», але дає помилкову надію на іншу відповідь.
     Зараз!     Обманний маневр. У реальності «зараз» настає через годину, через місяць, а то і зовсім ніколи.
    Ні - означає ні!     Безглузда тотожність - замінює собою пояснення, чому саме «ні», і робить подальший діалог неможливим.
    Є таке слово - «треба»    Природне продовження батьківських риторичних вправ. Відсилає до аксіоми, якої насправді не існує.
    А як ти сам думаєш?     Як і в попередніх випадках, питання риторичне. Передбачається, що дитина дає «правильну» відповідь або вислуховує її від старших. Тут немає місця для роздумів.
    Як тобі не соромно!     (Продовження: ... ти ж старша, ти ж дівчинка, ти ж хлопчик і т. п.)  Порушення причинно-наслідкових зв'язків. Ніби почуття сорому повинно залежати від віку чи статі.
    Роби, як хочеш!      Підступна обіцянка свободи - насправді представляє серйозну загрозу майбутньої самостійності. Передбачається: «Все одно ти зробиш неправильно». І це знову відмова будь-що обговорювати.
   Не треба думати, що ти найрозумніший!        Не кажучи вже про те, що ця фраза різко знижує самооцінку, вона ще і відноситься до розряду взаємовиключних. Варіант: «Ну ти ж дорослий, розумний хлопець ...»
    Не вигадуй!     Надає багатостороннє руйнівний вплив. Мало того, що тобі не вірять, - ще й пропонують завжди залишатися в рамках повсякденної логіки.

   Виростеш – зрозумієш   Шедевр виховної думки. Повна відмова не тільки в поясненні, а й взагалі у здатності дитини розуміти.                                                                         

"Світ такий або такий тільки тому, що ми сказали собі , що він такий." 
                                                                     (Карлос Кастанеда)

 

 

 

 

 

Додаток 8

 

Лист-звернення дитини «До найдорожчих мені людей – моїх батьків»

Не псуйте мене. Я чудово знаю, що я не повинен отримувати всього, про що прошу. Я просто перевіряю вас.

    Не бійтеся часом бути суворими до мене. Мені це необхідно.

Не застосовуйте силу по відношенню до мене. Інакше це навчить мене вважати, що сила – це все, що має значення.

Не давайте марних обіцянок. Це підірве мою довіру до вас.

Не піддавайтеся на мої провокації, коли я говорю і роблю речі, які засмучують вас.

Не засмучуйтесь, якщо я говорю, що не люблю вас. Просто я хочу, щоб ви пошкодували проте, що зробили по відношенню до мене.

Не робіть для мене і за мене те, що я можу зробити сам. Якщо це відбудеться, я вимагатиму, щоб ви обслуговували мене завжди.

Не звертайте увагу на мої безглузді витівки. Ваша підвищена увага допоможе їх закріпити.

Не робіть мені зауваження у присутності інших людей. На зауваження я реагуватиму лише на одинці, без сторонніх.

Не намагайтеся мене повчати в конфліктній ситуації. Я все одно нічого не почую, а якщо і почую, то не стану реагувати. Поговоріть зі мною тоді, коли ваш гнів поступиться місцем здоровому глузду.

Пам’ятайте, що у вас є найбільше диво на світі.

Це диво я -  ВАША ДИТИНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 9

 

Любі батьки!

Ось і ступило ваше маля на такий невідомий поріг садочка. Кожний з вас, оглядаючи  «групу підтримки»: психолога, вихователя, музкерівника, персонал, бажають, щоб вони стали для вашого малюка всім на світ. Це й справді так.

Нам приємно бути для нього сонечком, адже тільки нам вдається розвеселити й обігріти його при розлуці з вами.

Ми - пташки, бо коли маля плаче, або перелякано мовчить, саме ми своїм щебетанням не даємо йому тривожитись і сумувати...

 «Рибки» - це також буває. Іноді це «золоті рибки». Коли ви, приводячи або забираючи дитину з садочка, висловлюєте свої думки та побажання .

Звичайно ми ще і котики, і зайчики, і метелики. Котики, ближче до вечора, коли ви затримуєтесь, а маля потребує ласки й тепла. Тримтливі зайчики, коли бачимо ваші невдоволені погляди. Метелики, коли бігаємо за вашим чадом по подвір*ї, хвилюючись, щоб воно не травмувалось.

Ми - квітка, коли потрібно бачити коло себе щось гарне і приємне.

Ми - скеля, коли дитину треба підтримати.

Ми -прохолодне джерельце, що змиває його тривогу та сум.

Ми - подорожник, що лікує синці та подряпини у вашого малюка.

Ми - крона дерева, коли він потребує захисту і затишку.

Ми можемо бути й повітрям, коли витираємо його вологою серветкою від пилу...

Ми - його сфера існування на цей час.

А чи знаєте ви, що сферу існування потрібно оберігати? Адже, якщо ви будете поводитись з нею необережно, всі зайчики, пташки, метелики, рибки потраплять в Червону книгу. Коли ви висловлюєте своє невдоволення, направо і наліво розкидаючи погрози - вони гинуть.... Ви кидаєте сміття вашаго поганого настрою будь -де і нам важко зберігати поляну турботи чистою і процвітаючою. «Золота рибка» часто, не чуючи простого людського «дякую», намагається, махнувши хвостиком, відплити у Синє море. А ви в цей час, блукаючи сторінками інтернету, обурюєтесь, що ніхто не думає про висихаючі річки та зникаючих звірів….

Тому ми хочемо стати заповідником, наші любі, батьки! Хочемо бути під охороною! Давайте разом створимо організацію порятунку сфери існування для ваших дітей. Проведемо референдум і визнаємо за нами статус національного парку. Тоді ми будемо колоситися, розквітати, стрибати і щебетати, щоб вашим чадам у садочку було комфортно і затишно, добре і спокійно, тепло і радісно…

Бо ми любимо їх як рідних, ми вчимо їх життю, бути людяними і берегти все навколо…

 

Щиро ваша сім*я ДНЗ

 

 

 

Фото додатки

Вправа «Мій настрій»

Кораблик настрою «Веселка»

 

 

Щасливий будиночок

Вправа «Обійми і погойдай»

 

Збираємо ранець

 

 

 

Готуємось  до школи.

Вправа «Трон»

 

 

 

Тест «Де сяде ваш малюк»

 

Вправа «Мильні бульбашки»

 

Вправа «Мильні бульбашки

Подарунки для матусь

 

Подарунки для матусь

 

Вправа «Струм»

doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
4863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку