Добротаврятуєсвіт
Тренінг
Мета: розширити знання учнів про доброту, її значення в житті людини. Стимулювати дітей до добрих вчинків. Вчити робити висновки. Розвивати зв'язне мовлення, висловлюючи свої думки. Виховувати чуйність, доброзичливість, співчуття до оточуючих.
І. Організація класу.
Я всміхаюсь сонечку:
«Здрастуй золоте».
Я всміхаюсь квітоньці -
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику -
Лийся мов з відра.
Я всміхаюсь листячку,
Зичу всім добра.
Своє добро я передаю вам своєю теплою долонею, а ти відчуй це тепло і передай його зі своїм добром і теплом наступному. (Діти сидять колом)
ІІ. Вправа «Збери на ниточку добро»
ІІІ. Оголошення теми і завдань заняття.
Робота в групах.
Поділ на групи: «Ручки», «Ніжки», «Сердечка».
ІV. Хвилинка поезії.
Клени по плечах плескав.
Якщо день ясний – то лунає сміх,
А коли все навпаки – кепсько.Двічі
Сонячні які струни.
Якщо добрий ти – хороше усім,
А коли все навпаки – сумно.Двічі
Радість – тим, кому тяжко.
Якщо заспівать – легко на душі,
А коли все навпаки – важко.Двічі
V. Перегляд та обговорення мультфільму «Уроки доброти з тітонькою Совою».
- Справжня людина – сильна і добра, ніколи не стане кривдити тих, хто їй довірився. Цьому вчить і мудра тітонька сова. Давайте подивимось…
- Чому герой не хоче відвідати лікаря-стоматолога?
- З цього випливає, що стоматолог робить боляче. То чи добрі його вчинки? Подумайте.
Розділимось на дві групи: «Схвалюю», «Засуджую».
Схвалюю: | Засуджую: |
| |
Тож бути добрим не так легко і просто.
VI. Інсценізація. Оповідання Бруно Ферреро «Розрада»
Одна дівчинка повернулася від сусідки, у котрої щойно померла 8-річна донька.
VII. Вправа «Обери позицію»
- Андрійко повернувся зі школи. Сів до столу, де сиділа заплакана мати. Хлопчик терпеливо чекав обіду.
- А тата відвезли в лікарню, - промовила мати. - Занедужав батько.
- А нам завтра до лісу йти, - каже Андрійко. - Завтра ж неділя. Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку.
- До лісу... Як наказала вчителька.
VIII. Вправа «Глечик з водою».
ІХ. Гра «Біле – чорне».
Х. Вправа «Чарівний ліхтарик».
У мене є чарівний ліхтарик. Вмикаючи його. Ми бачимо в інших лише позитивні якості. Посвітимо на кого-небудь з дітей і назвемо лише хороші якості, які заслуговують поваги.
ХІ. Стежка доброти.
ХІІ. Підсумок.
Доброта врятує світ
Тренінг
Мета: розширити знання учнів про доброту, її значення в житті людини. Стимулювати дітей до добрих вчинків. Вчити робити висновки. Розвивати зв’язне мовлення, висловлюючи свої думки. Виховувати чуйність, доброзичливість, співчуття до оточуючих.
І. Організація класу.
Я всміхаюсь сонечку:
«Здрастуй золоте».
Я всміхаюсь квітоньці -
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику -
Лийся мов з відра.
Я всміхаюсь листячку,
Зичу всім добра.
Своє добро я передаю вам своєю теплою долонею, а ти відчуй це тепло і передай його зі своїм добром і теплом наступному. (Діти сидять колом)
ІІ. Вправа «Збери на ниточку добро»
віє вітер, і передають ниточку)
ліс росте,
квітка квітне,
в річці чистая вода,
пісня лине,
що матуся з школи зустріча,
гратися надворі,
вчитися у школі,
сніг іде…
ІІІ. Оголошення теми і завдань заняття.
Робота в групах.
Поділ на групи: «Ручки», «Ніжки», «Сердечка».
Слово «ДОБРИЙ» співіснує з багатьма словами. З’єднайте значення слів з відповідними синонімами.
І КОМАНДА
Добрий будинок слухняна
Добра дитина зручне
Добре ліжко комфортний
Добра людина….
ІІ КОМАНДА
Добрий господар смачна
Добрі стосунки дбайливий
Добра їжа хороші
Добра людина….
ІІІ КОМАНДА
Добрий вчинок рівна
Добра дорога незабутній
Добрий друг цікава
Добра наука надійний
Добра людина…
Протягом заняття будемо спостерігати за добрими вчинками, а в кінці заняття засвітимо «Сонце доброти».
ІV. Хвилинка поезії.
Не залежить доброта від зросту!
Як людей полюбиш, пошануєш,
Силу для добра відчуєш.
Доброта від холоду зігріє.
І якщо вона, як сонце світить, то радіють і дорослі, й діти.
із добротою пахне хліб,
і мирне небо в школу йти,
це також вияв доброти
і до людей любов свята –
це чистота і доброта.
Герой мультфільму «День народження Леопольда» теж вважає, що доброта – це хорошо, вона потрібна для всіх.
Клени по плечах плескав.
Якщо день ясний – то лунає сміх,
А коли все навпаки – кепсько. Двічі
Сонячні які струни.
Якщо добрий ти – хороше усім,
А коли все навпаки – сумно. Двічі
Радість – тим, кому тяжко.
Якщо заспівать – легко на душі,
А коли все навпаки – важко. Двічі
V. Перегляд та обговорення мультфільму «Уроки доброти з тітонькою Совою».
- Справжня людина – сильна і добра, ніколи не стане кривдити тих, хто їй довірився. Цьому вчить і мудра тітонька сова. Давайте подивимось…
- Чому герой не хоче відвідати лікаря-стоматолога?
- З цього випливає, що стоматолог робить боляче. То чи добрі його вчинки? Подумайте.
Розділимось на дві групи: «Схвалюю», «Засуджую».
Схвалюю: |
Засуджую: |
|
|
Тож бути добрим не так легко і просто.
VI. Інсценізація. Оповідання Бруно Ферреро «Розрада»
Одна дівчинка повернулася від сусідки, у котрої щойно померла 8-річна донька.
VII. Вправа «Обери позицію»
На дошці дві таблички: «ТАК», «НІ».
В. Сухомлинський «А серце тобі нічого не наказало?»
- Андрійко повернувся зі школи. Сів до столу, де сиділа заплакана мати. Хлопчик терпеливо чекав обіду.
- А тата відвезли в лікарню, - промовила мати. - Занедужав батько.
- А нам завтра до лісу йти, - каже Андрійко. - Завтра ж неділя. Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку.
- Ну й куди ж ти підеш?
- До лісу... Як наказала вчителька.
Ті, хто підтримує Андрійка, стануть до таблички «ТАК». Хто вважає. Що Андрійкові не слід йти до лісу… «НІ».
VIII. Вправа «Глечик з водою».
ІХ. Гра «Біле – чорне».
Х. Вправа «Чарівний ліхтарик».
У мене є чарівний ліхтарик. Вмикаючи його. Ми бачимо в інших лише позитивні якості. Посвітимо на кого-небудь з дітей і назвемо лише хороші якості, які заслуговують поваги.
ХІ. Стежка доброти.
ХІІ. Підсумок.
У твоє і моє (віконце),
У світ прийшли ми: я і ти –
Для любові й (доброти).