Тренінг. Позакласний захід.

Про матеріал

Добротаврятуєсвіт

Тренінг

Мета: розширити знання учнів про доброту, її значення в житті людини. Стимулювати дітей до добрих вчинків. Вчити робити висновки. Розвивати зв'язне мовлення, висловлюючи свої думки. Виховувати чуйність, доброзичливість, співчуття до оточуючих.

І. Організація класу.

Я всміхаюсь сонечку:

«Здрастуй золоте».

Я всміхаюсь квітоньці -

Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику -

Лийся мов з відра.

Я всміхаюсь листячку,

Зичу всім добра.

Своє добро я передаю вам своєю теплою долонею, а ти відчуй це тепло і передай його зі своїм добром і теплом наступному. (Діти сидять колом)

ІІ. Вправа «Збери на ниточку добро»

  • -Діти. Я передала своє добро… а до мене повернулося моє і ваше добро. Адже за добро платять добром. А щоб добро не розгубилося, давайте зберемо його на ниточку.
  • -Добре те, що сонце світить,(Діти висловлюють свої думки
  • віє вітер,і передають ниточку)
  • ліс росте,
  • квітка квітне,
  • в річці чистая вода,
  • пісня лине,
  • що матуся з школи зустріча,
  • гратися надворі,
  • вчитися у школі,
  • сніг іде…

ІІІ. Оголошення теми і завдань заняття.

  • -Сьогодні ми будемо говорити про доброту і зясуємо її значення в житті людини.

Робота в групах.

  • -Діти, в кошику є ще якісь предмети. Не дивлячись у кошик, візьміть один предмет. ( в кошику вирізані сердечка, руки, ніжки)
  • -Як ви гадаєте: чому саме ці предмети в кошику? ( бо сердечка творять добро. А ручки і ніжки їм допомагають)

Поділ на групи: «Ручки», «Ніжки», «Сердечка».

  • Слово «ДОБРИЙ» співіснує з багатьма словами. З'єднайте значення слів з відповідними синонімами.
  • І КОМАНДА
  • Добрий будинокслухняна
  • Добра дитиназручне
  • Добре ліжкокомфортний
  • Добра людина….
  • ІІ КОМАНДА
  • Добрий господарсмачна
  • Добрі стосункидбайливий
  • Добра їжахороші
  • Добра людина….
  • ІІІ КОМАНДА
  • Добрий вчинокрівна
  • Добра дороганезабутній
  • Добрий другцікава
  • Добра науканадійний
  • Добра людина…
  • -Яка ж вона добра людина? (діти висловлюють свої думки).
  • Протягом заняття будемо спостерігати за добрими вчинками, а в кінці заняття засвітимо «Сонце доброти».

ІV. Хвилинка поезії.

  • 1.Добрим бути просто чи не просто?
  • Не залежить доброта від зросту!
  • Як людей полюбиш, пошануєш,
  • Силу для добра відчуєш.
  • 2.Доброта з роками не старіє,
  • Доброта від холоду зігріє.
  • І якщо вона, як сонце світить, то радіють і дорослі, й діти.
  • 3.На доброті існує світ,
  • із добротою пахне хліб,
  • і мирне небо в школу йти,
  • це також вияв доброти
  • і до людей любов свята –
  • це чистота і доброта.
  • 4.Пісня «Якщо добрий ти»
  • Герой мультфільму «День народження Леопольда» теж вважає, що доброта – це хорошо, вона потрібна для всіх.
  • 1)Дощик босоніж по землі пробіг,

Клени по плечах плескав.

Якщо день ясний – то лунає сміх,

А коли все навпаки – кепсько.Двічі

  • 2)Чуєш, як дзвенять в небі промінці –

Сонячні які струни.

Якщо добрий ти – хороше усім,

А коли все навпаки – сумно.Двічі

  • 3) Кожному свою посмішку лиши,

Радість – тим, кому тяжко.

Якщо заспівать – легко на душі,

А коли все навпаки – важко.Двічі

V. Перегляд та обговорення мультфільму «Уроки доброти з тітонькою Совою».

- Справжня людина – сильна і добра, ніколи не стане кривдити тих, хто їй довірився. Цьому вчить і мудра тітонька сова. Давайте подивимось…

- Чому герой не хоче відвідати лікаря-стоматолога?

- З цього випливає, що стоматолог робить боляче. То чи добрі його вчинки? Подумайте.

Розділимось на дві групи: «Схвалюю», «Засуджую».

Схвалюю:

Засуджую:

  • -лікар робить добро;
  • -якщо не полікувати зуб, то він пропаде і від нього може захворіти зуб-сусід;
  • -лікар сам хвилюється, коли робить комусь боляче.
  • -бо робити боляче не гарно;
  • -коли свердлить машина – страшно;
  • -є кров.
  • Тож бути добрим не так легко і просто.

    VI. Інсценізація. Оповідання Бруно Ферреро «Розрада»

    Одна дівчинка повернулася від сусідки, у котрої щойно померла 8-річна донька.

    • -Чому ти ходила до неї? – питає батько.
    • -Щоб її розрадити, - відповіла дівчинка.
    • -А як ти, така мала, могла її розрадити?
    • -Я обняла її. Вона взяла мене на коліна, і я …плакала з нею.
    • -Якщо хтось поруч тебе страждає, плач разом із ним.
    • -Якщо хтось радіє, радій разом із ним. Відкриває в собі безмежні можливості розради і співчуття тільки той, хто любить.
    • -А якою ж була дівчинка?

    VII. Вправа «Обери позицію»

    • На дошці дві таблички: «ТАК», «НІ».
    • В. Сухомлинський «А серце тобі нічого не наказало?»

    - Андрійко повернувся зі школи. Сів до столу, де сиділа заплакана мати. Хлопчик терпеливо чекав обіду.

    - А тата відвезли в лікарню, - промовила мати. - Занедужав батько.

    - А нам завтра до лісу йти, - каже Андрійко. - Завтра ж неділя. Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку.

    • - Ну й куди ж ти підеш?

    - До лісу... Як наказала вчителька.

    • Ті, хто підтримує Андрійка, стануть до таблички «ТАК». Хто вважає. Що Андрійкові не слід йти до лісу… «НІ».

    VIII. Вправа «Глечик з водою».

    • -Діти, подивіться як з глечик виливається брудна вода. Уявімо. Що ви – «глечики», повільно нахиляючи голову, ніби виливаючи брудну воду разом з негативними емоціями, які були в кожного, щоб знову наповнити глечик чистою водою, а свої душі – лише чимось добрим.

    ІХ. Гра «Біле – чорне».

    • -Давайте оберемо ті добрі вчинки, які ми будемо виконувати. Їх сигналізувати білими карточками. А зле, погане – чорними карточками.
    • -Привітатися під час зустрічі.
    • -Штовхнути й не вибачитися.
    • -Допомогти підняти з підлоги річ.
    • -До всіх у сім'ї бути ласкавим і ніжним.
    • -Інколи обманювати товариша.
    • -Насміхатися із чужого горя.
    • -Захищати слабкого.
    • -Ділитися з іншими тим, що є в тебе.

    Х. Вправа «Чарівний ліхтарик».

    У мене є чарівний ліхтарик. Вмикаючи його. Ми бачимо в інших лише позитивні якості. Посвітимо на кого-небудь з дітей і назвемо лише хороші якості, які заслуговують поваги.

    ХІ. Стежка доброти.

    • -Слухаючи вас, я зрозуміла, які ви добрі, недаремно кажуть, що добро живе в душі людини. І саме тому – душа безсмертна. Зараз на відбитках своїх ніжок ви напишете добрі справи, які зробили комусь. Утворимо стежку доброти.

    ХІІ. Підсумок.

    • -Сьогодні ви протоптали стежку доброти. Бажаю, щоб ця стежка перетворилась на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено, даруючи всім радість і любов. І вам життєвий шлях освітлювало сонце доброти, для цього треба прикріпити до сонечка промінчики з добрими рисами характеру. (чуйність, жалість, милосердя, співчуття, співпереживання).
    • -Щедро ллє проміння сонце
    • У твоє і моє (віконце),
    • У світ прийшли ми: я і ти –
    • Для любові й (доброти).
    Перегляд файлу

    Доброта  врятує  світ

     

    Тренінг

    Мета: розширити знання учнів про доброту, її значення в житті людини. Стимулювати дітей до добрих вчинків. Вчити робити висновки. Розвивати зв’язне мовлення, висловлюючи свої думки. Виховувати чуйність, доброзичливість, співчуття до оточуючих.

     

    І. Організація класу.

     

    Я всміхаюсь сонечку:

    «Здрастуй золоте».

    Я всміхаюсь квітоньці -

    Хай вона росте.

    Я всміхаюсь дощику -

    Лийся мов з відра.

    Я всміхаюсь листячку,

    Зичу всім добра.

     

    Своє добро я передаю вам своєю теплою долонею, а ти відчуй це тепло і передай його зі своїм добром і теплом наступному. (Діти сидять колом)

     

    ІІ. Вправа «Збери на ниточку добро»

    • Діти. Я передала своє добро… а до мене повернулося моє і ваше добро. Адже за добро платять добром. А щоб добро не розгубилося, давайте зберемо його на ниточку.
    • Добре те, що сонце світить,         (Діти висловлюють свої думки

    віє вітер,           і передають ниточку)

    ліс росте,

    квітка квітне,

    в річці чистая вода,

    пісня лине,

    що матуся з школи зустріча,

    гратися надворі,

    вчитися у школі,

    сніг іде…

     

    ІІІ. Оголошення теми і завдань заняття.

    • Сьогодні ми будемо говорити про доброту і зясуємо її значення в житті людини.

    Робота в групах.

    • Діти, в кошику є ще якісь предмети. Не дивлячись у кошик, візьміть один предмет. ( в кошику вирізані сердечка, руки, ніжки)
    • Як ви гадаєте: чому саме ці предмети в кошику? ( бо сердечка творять добро. А ручки і ніжки їм допомагають)

    Поділ на групи: «Ручки», «Ніжки», «Сердечка».

    Слово «ДОБРИЙ» співіснує з багатьма словами. З’єднайте значення слів з відповідними синонімами.

    І КОМАНДА

    Добрий будинок                                        слухняна

    Добра дитина                                             зручне

    Добре ліжко                                               комфортний

    Добра людина….

     

    ІІ КОМАНДА

    Добрий господар                                       смачна

    Добрі стосунки                                          дбайливий

    Добра їжа                                                   хороші

    Добра людина….

    ІІІ КОМАНДА

    Добрий вчинок                                         рівна

    Добра дорога                                            незабутній

    Добрий друг                                             цікава

    Добра наука                                              надійний

    Добра людина…

    • Яка ж вона добра людина? (діти висловлюють свої думки).

    Протягом заняття будемо спостерігати за добрими вчинками, а в кінці заняття засвітимо «Сонце доброти».

     

    ІV. Хвилинка поезії.

    1. Добрим бути просто чи не просто?

    Не залежить доброта від зросту!

    Як людей полюбиш, пошануєш,

    Силу для добра відчуєш.

    1. Доброта з роками не старіє,

    Доброта від холоду зігріє.

    І якщо вона, як сонце світить, то радіють і дорослі, й діти.

    1. На доброті існує світ,

    із добротою пахне хліб,

    і мирне небо в школу йти,

    це також вияв доброти

    і до людей любов свята –

    це чистота і доброта.

    1. Пісня «Якщо добрий ти»

    Герой мультфільму «День народження Леопольда» теж вважає, що доброта – це хорошо, вона потрібна для всіх.

    1. Дощик босоніж по землі пробіг,

    Клени по плечах плескав.

    Якщо день ясний – то лунає сміх,

    А коли все навпаки – кепсько.                  Двічі

     

    1. Чуєш, як дзвенять в небі промінці –

    Сонячні які струни.

    Якщо добрий ти – хороше усім,

    А коли все навпаки – сумно.                    Двічі

     

    1.  Кожному свою посмішку лиши,

    Радість – тим, кому тяжко.

    Якщо заспівать – легко на душі,

    А коли все навпаки – важко.                   Двічі

     

    V. Перегляд та обговорення мультфільму «Уроки доброти з тітонькою Совою».

    - Справжня людина – сильна і добра, ніколи не стане кривдити тих, хто їй довірився. Цьому вчить і мудра тітонька сова. Давайте подивимось…

    - Чому герой не хоче відвідати лікаря-стоматолога?

    - З цього випливає, що стоматолог робить боляче. То чи добрі його вчинки? Подумайте.

    Розділимось на дві групи: «Схвалюю», «Засуджую».

    Схвалюю:

    Засуджую:

    • лікар робить добро;
    • якщо не полікувати зуб, то він пропаде і від нього може захворіти зуб-сусід;
    • лікар сам хвилюється, коли робить комусь боляче.
    • бо робити боляче не гарно;
    • коли свердлить машина – страшно;
    • є кров.

    Тож бути добрим не так легко і просто.

    VI. Інсценізація. Оповідання Бруно Ферреро «Розрада»

    Одна дівчинка повернулася від сусідки, у котрої щойно померла 8-річна донька.

    • Чому ти ходила до неї? – питає батько.
    • Щоб її розрадити, - відповіла дівчинка.
    • А як ти, така мала, могла її розрадити?
    • Я обняла її. Вона взяла мене на коліна, і я …плакала з нею.
    • Якщо хтось поруч тебе страждає, плач разом із ним.
    • Якщо хтось радіє, радій разом із ним. Відкриває в собі безмежні можливості розради і співчуття тільки той, хто любить.
    • А якою ж була дівчинка?

     

    VII. Вправа «Обери позицію»

    На дошці дві таблички: «ТАК», «НІ».

    В. Сухомлинський «А серце тобі нічого не наказало?»

    - Андрійко повернувся зі школи. Сів до столу, де сиділа заплакана мати. Хлопчик терпеливо чекав обіду.

    - А тата відвезли в лікарню, - промовила мати. - Занедужав батько.

    - А нам завтра до лісу йти, - каже Андрійко. - Завтра ж неділя. Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій ранку.

    - Ну й куди ж ти підеш?

    - До лісу... Як наказала вчителька.

    Ті, хто підтримує Андрійка, стануть до таблички «ТАК». Хто вважає. Що Андрійкові не слід йти до лісу… «НІ».

     

    VIII. Вправа «Глечик з водою».

    • Діти, подивіться як з глечик виливається брудна вода. Уявімо. Що ви – «глечики», повільно нахиляючи голову, ніби виливаючи брудну воду разом з негативними емоціями, які були в кожного, щоб знову наповнити глечик чистою водою, а свої душі – лише чимось добрим.

    ІХ. Гра «Біле – чорне».

    • Давайте оберемо ті добрі вчинки, які ми будемо виконувати. Їх сигналізувати білими карточками. А зле, погане – чорними карточками.

     

    • Привітатися під час зустрічі.
    • Штовхнути й не вибачитися.
    • Допомогти підняти з підлоги річ.
    • До всіх у сімї бути ласкавим і ніжним.
    • Інколи обманювати товариша.
    • Насміхатися із чужого горя.
    • Захищати слабкого.
    • Ділитися з іншими тим, що є в тебе.

     

    Х. Вправа «Чарівний ліхтарик».

    У мене є чарівний ліхтарик. Вмикаючи його. Ми бачимо в інших лише позитивні якості. Посвітимо на кого-небудь з дітей і назвемо лише хороші якості, які заслуговують поваги.

     

    ХІ. Стежка доброти.

    • Слухаючи вас, я зрозуміла, які ви добрі, недаремно кажуть, що добро живе в душі людини. І саме тому – душа безсмертна. Зараз на відбитках своїх ніжок ви напишете добрі справи, які зробили комусь. Утворимо стежку доброти.

    ХІІ. Підсумок.

    • Сьогодні ви протоптали стежку доброти. Бажаю, щоб ця стежка перетворилась на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено, даруючи всім радість і любов. І вам життєвий шлях освітлювало сонце доброти, для цього треба прикріпити до сонечка промінчики з добрими рисами характеру. (чуйність, жалість, милосердя, співчуття, співпереживання).
    • Щедро ллє проміння сонце

    У твоє і моє (віконце),

    У світ прийшли ми: я і ти –

    Для любові й (доброти).

    docx
    Додано
    11 квітня 2018
    Переглядів
    864
    Оцінка розробки
    Відгуки відсутні
    Безкоштовний сертифікат
    про публікацію авторської розробки
    Щоб отримати, додайте розробку

    Додати розробку