Тренінг "Природа і ми" для учнів 5 - 6 класів.

Про матеріал

Тренінг «Природа і ми»

Мета заняття: сприяти формуванню в учнів екологічної свідомості, розуміння значущості природи в житті людини, почуття відповідальності за збереження природи.

Заняття розраховане на учнів 5-6 класів.

Орієнтовна тривалість 45 хвилин

Перегляд файлу

                                Тренінг «Природа і ми»

Мета: сприяти формуванню в учнів екологічної свідомості, розуміння значущості природи в житті людини, почуття відповідальності за збереження природи.

Обладнання:  бейджики, паперові пташки, малюнок дерева, картки із завданнями, фломастери, маркери, ручки, папір фА4, екологічний мультфільм «Людина і природа. Господарі чи паразити?», плакат для запису правил роботи групи, мальовані знаки з правилами поведінки в природі, мікрофон.

                                  Хід тренінгового заняття

І. Вступна частина.

1. Привітання- знайомство.

   а) Учасники  виготовляють бейджики, де вказують імя, яке необхідно використовувати , спілкуючись з ними під час заняття.

   б) Знайомство з учасниками.  

  Продовжити фразу: « Якби я був річчю, то був би...» і пояснити чому.

2. Правила роботи групи.

   Тренер. Щоб наше спілкування було приємним і результативним, необхідно виробити правила роботи групи під час тренінгового заняття.

(Правила записуються на плакаті  «Правила роботи » у тому порядку, в якому вони запропоновані учасниками тренінгу).

Висловлюйся стисло

Не перебивай

«Тік-так»

Правило піднесеної руки

Толерантність

Тут і тепер

Доброзичливість

Добровільність

Не критикувати

Активність та ін.

3. Визначення очікувань учасників заняття.

   Тренер оголошує тему і мету тренінгу. 

   Тренер. Що ви особисто очікуєте від нашого заняття?

   Очікування учасники записують на  паперових пташках, яких прикріплюють на дошці навколо дерева, намальованого на аркуші паперу. Під кінець заняття  пташки «сідають» (чи не «сідають») на нього, якщо очікування справдилися.

ІІ. Основна частина.

1. Природа в житті людини.

   Вправа «Мозковий штурм».

   Яке значення має природа у нашому житті?

(Всі ідеї, думки учасників записуються на дошці, потім  аналізуються, об’єднуються, відбираються ті, які відповідають поставленому запитанню).

  Тренер .З якою метою використовуємо природу? (Створення комфортних умов проживання для людей).

2. Вплив людини на природу.

   Учасників заняття об’єднують  у 2 групи. Кожна група отримує папір, фломастери, маркери і виконують у довільній формі завдання. По закінченню роботи, представник від кожної групи презентує виконану роботу.

   Завдання. Підготувати повідомлення:

-1 група « Позитивний вплив людини на природу»,

-2 група  « Негативний вплив людини на природу».

   Які природоохоронні об’єкти є в нашій місцевості?

Тренер пропонує учасникам закрийте очі і уявити місцевість, де вони живуть.

 Тренер. Приклади  якого впливу, позитивного чи негативного, виникають перед очима? Про що це свідчить? Чому?

3. Перегляд екологічного мультфільму «Людина і природа. Господарі чи паразити?» (https://www/youtube/com/watch?v=GmsoZo6Et&t=13s) з наступним обговоренням.  

  Вправа « Мікрофон».

Які події зображені в мультфільмі?

Яке відчуття у вас виникли під час перегляду мультфільму?

Що вразило найбільше?

Як ведуть себе люди по відношенню до природи, як господарі чи паразити?

Якими можуть бути наслідки такої поведінки?

4. Правила поведінки в природі.

  Тренер. З самого дитинства люди повинні усвідомлювати свою відповідальність за дії по відношенню до природи, передбачати наслідки своєї діяльності. Необхідно пам’ятати, що ми у гостях у природи і відповідно до цього себе поводити.

а) Правила поведінки в природі.

   Учасників  об’єднують у 2 групи,  кожна з яких отримує знаки із зображеннями правил поведінки в природі.

   Завдання. Розгляньте отримані знаки та поясніть їх значення.

( Після обговорення у групах, учасники демонструють отримані знаки і пояснюють  їх значення).

Тренер. Які знаки  ви пропонуєте створити додатково ?

б)  Ситуативна гра «Пантоміма».

Учасників об’єднуємо у 3 групи, які отримують завдання показати пантомімою негативні приклади поведінки людей по відношенню до природи. Після показу кожна пантоміма обговорюється  і вказується, що в кожній ситуації є неприйнятним по відношенню до природи.

Ситуація 1. «Пташине гніздо».

  Діти відпочивають на природі. Вони побачили пташине гніздо і вирішують подивитися, що в ньому є. Один з відпочиваючих дотягується до гнізда і бере з нього пташині яєчка. Діти розглядають їх, а потім знову кладуть у гніздо.

Ситуація 2. « Квіти».

  Діти збирають квіти, насолоджуються їх пахощами. Вже зібрано величезні букет. Час йти додому. Діти несуть квіти, які поступово стають тягарем. Вони приймають рішення викинути квіти.

Ситуація 3. «На відпочинку».

   На галявину приходять відпочивати друзі. Гарно влаштовуються. Насолоджуються їжею та напоями, слухають гучну музику. Відпочивши, йдуть додому. На галявині залишають після себе  сміття.

  Тренер. Чи впізнали ви себе у цих показах?

                                                            Руханка

Угорі нам Сонце світить, (руки вгору, потягнулися)

На галяві квітнуть квіти, (напівприсідання, руки розвести в боки)

Пташка в вишині літає, (підняти руки вгору, потрясти кистями рук)

В лісі гриб з землі зростає, (присісти, потрясти кистями рук)

Як це все ми називаєм? (руки на голову, підвести плечі)

Хто про все навколо дбає? (руки в сторони)

З відповіддю всі ми згодні - (руки на пояс, нагнутися вперед-назад)

Ми живем серед ПРИРОДИ.(руки в сторони, повертання тулуба)

ІІІ. Заключна частина.

Підсумок заняття.

1.Зворотній зв'язок.   

Тренер пропонує учасникам продовжити фразу: «На цьому тренінгу я дізнався, що… ».

2.Справдження очікувань.

 Тренер. Чи справдилися ваші очікування від тренінгу?

 Учасники по черзі беруть паперових пташок, на яких вони записували свої очікування, зачитують їх. Якщо очікування справдилися,  пташки «сідають»  на  паперове дерево, прикріплене на дошці.

3.Завершення тренінгу.

  Вправа «Ми молодці!».

  Учасники заняття стають у коло, кладуть руки один одному на плечі  й тричі промовляють: «Ми – молодці!».

  Тренер дякує  усім за активність і співпрацю.

 

 

docx
Додано
5 жовтня 2018
Переглядів
2436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку