28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Бінарний урок, Презентація Математично - географічна подорож з тем «Раціональні числа і дії над ними» і «Гідросфера»

Про матеріал
: Математично - географічна подорож з тем «Раціональні числа і дії над ними» і «Гідросфера» Мета: навчити застосовувати знання з теми "Раціональні числа" до розвязування задач з географічним змістом; розвивати пізнавальний інтерес, допитливість, забезпечити єдність математично-географічних знань;розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, працювати з картографічним матеріалом; розвивати творчі здібності; виховувати добросовісне ставлення до навчання, національну свідомість, доброзичливість, самостійність, формувати сприятливий моральний клімат, уміння сконцентруватися
Перегляд файлу

 Бінарний урок з математики та географії  у 6 класі.

Підготували  вчителі Одеської  ЗОШ № 85  Лозинська І.В та Семенісова Н.О.

   Тема уроку:      Математично - географічна подорож з тем

                       «Раціональні числа і дії над ними» і «Гідросфера»                        

Мета:

навчити застосовувати знання з теми "Раціональні числа" до розвязування задач з географічним змістом;                                                                                                                                            розвивати пізнавальний інтерес, допитливість, забезпечити єдність математично-географічних знань;розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, працювати з картографічним матеріалом; розвивати творчі здібності;                                                             виховувати добросовісне ставлення до навчання, національну свідомість, доброзичливість, самостійність, формувати сприятливий моральний клімат, уміння сконцентруватися

Обладнання: роздатковий матеріал, контурні карти, атласи, робочі зошити, презентації, мультимедійний проектор.

 Тип уроку: урок – подорож                                                  

Хід уроку

І. Організаційний момент:

Думаємо колективно, Працюємо оперативно, Сперечаємося доказово                                                                 -Це для всіх обовязково.

ІІ Актуалізація опорних знань:

Математика: - Діти чим ми завжди займаємось на уроках математики?

- Віднімаємо, додаємо, виконуємо різні дії.

- Якими числами ми користуємось?

- Натуральними, цілими, раціональними…

- А сьогодні на уроці ви переконаєтесь, що в поєднанні з географією ці числа можуть бути чарівними, бо під час вивчення географії ми часто звертались до чисел.

У Карпатах гора Говерла 2061м записано числом  + 2061 м. Яким числом необхідно записати найбільшу глибину  6 м  озера Ялпуг, яке знаходиться у заплаві річки Дунай?

Географія - Адже ви знаєте: - Яка найвища вершина в світі? (Гора Джомолунгма- 8848м)

  - Найглибша западина Світового океану? Маріанський жолоб ( 11022м);

Тепер співставимо глибину маріанської западини з  найвищої гірською вершини.

Чи можна потопити найвищу гірську вершину у найглибшій западині Світового океану?

Математика:Як ви про це дізналися?. ( відняли модулі  2174 м)

- Сьогодні пропонуємо здійснити  уявну математично – географічну подорож.

Але ж подорожувати під силу тільки активним і розумним мандрівникам. Чи згодні ви такими стати? Подорожувати  вам допоможуть маршрутні листи, які  в кінці уроку треба здати.Запишіть тему: «Розв’язування задач з теми «Раціональні числа» і «Гідросфера»                                        .ІІІ. "Розминка"

Сигнальними картками показати "так" чи "ні" - відповісти на запитання ( сердечки):

1) А вірите, що Шарль Перро, автор "Червоної Шапочки", написав казку "Любов циркуля і лінійки"? (Так, це правда)

2) У п'яти палок 10 кінців. Чи вірите ви, що у п'яти з половиною палках 11 кінців? (Ні, кінців 12)

3) Чи вірите ви, що вчитель математики Чарльз Доджсон написав "Аліса в країні чудес"? (Так, його псевдонім Льюіс Керрол)

4) Чи вірите ви, що -10 - (- 10) = 0 ? (Так, це правда)

5) Чи вірите ви, що Говерла - це найвища гора у світі? (Ні, Говерла -найвища гора в Україні)

6) Чи вірите ви, що брати Грімм, автори казки "Бременські музиканти" написали казку "Неймовірні пригоди трикутника"? (Так)

7) На одній вербі росло 25 груш, а на іншій - 15. Чи вірите ви, що всього росло 40 груш? (Ні, на вербах груші не ростуть)

8)  Чи вірите ви, що найкоротший день року 22 грудня? (Так)

9) Чи вірите ви, що на Землі шість континентів? (Так)

10) Чи вірити ви, що можна ділити на 0? (Ні, ні в якому разі!)

IV. Розвязування вправ.  Колективна робота.

Географії:  Для того щоб подорожувати, нам потрібно обрати маршрут  та вид транспорту. Подорожувати будемо гідросферою.

  • Що таке гідросфера?
  • Які види транспорту ви знаєте?

Ми вам пропонуємо обрати водний транспорт, корабель? А, чому? Тому, що Україна  - морська держава.

Вірш, слайд

  • На півдні України омивають моря, які?

Місто, у якому ми живемо є найголовнішиий морський порт України, відсюди ми і почнемо нашу подорож (презентація про Одесу).

Математики: А допоможуть нам у цьому здобуті знання на уроках математики і географії. Подорож буде віртуальною, тому що ми здійснимо її, не виходячи з класної кімнати, але не зважаючи на це, вона, сподіваємось, буде цікавою.

Географії: Ми не можемо відправитись у подорож  поки не дізнаємось максимальну глибину Чорного моря та його солоність.

- Що таке максимальна глибина?

- Що таке солоність?

Математики:   Нам треба спростити вираз: 1)25(х +89,8)-25х=?

Відповідь: 2245 м – максимальна глибина Чорного моря

Знайти корінь рівняння:   2)  0,3(6 – 3у)= 7,2 – 0,8(у + 9)

Відповідь: 18 пром. – солоність Чорного моря

Географії: Ми познайомились з Ч.м., яке носить назву  чорного кольору, а чи ви знаєте ще кольорові моря? Наступний наш об'єкт Червоне море (виступ учня про Червоне море).

Математики: Нам треба спростити вираз і ми дізнаємось, яка температура води в цих озерах.

6(3х-3)-2(9х-42)-1=?    (65) – така температура води в цих озерах.

Географія:    Рекордсменами є і інші географічні об'єкти:

  1. Найдовша річка світу…
  2. Найповноводніша річка світу…
  3. Річка, яка двічі перетинає єкватор…
  4. Найглибше озеро світу…
  5. Найбільше озеро світу…
  6. Найдовша річка України…
  7. Найпрісніше море світу…
  8. Море без берегів…
  9. Найбільше море…
  10. Найширша протока світу…
  11. Найдовша протока світу…

Усі ми побачили, якими рекордами славиться оболонка гідросфери. Але без знання карти, що є другою мовою географії, неможливо мандрувати далі. Тому позначити ці об'єкти на контурній карті .(включити тиху музику).

Математики: Води морів і океанів виносять на береги багато предметів. Ми виловили незвичайну пляшку. Це – морська пошта. У цій пляшці ми знайшли закодоване послання. На малюнку точки координатної площини названо буквами української абетки. Заміни координати точок відповідними буквами та прочитай. Розшифруймо та прочитаймо цей лист і знайдемо його на карті.

(-3 ; -2), (1 ; 1), (-1 ; 4),  ( 5 ;- 3), (- 5; 0), (3 ; 2), (2 ; - 2), (-3 ; -2), (2 ; -2), (- 2 ; 2), (-1 ; - 3)

(- 2 ; -4), (- 3 ; -2),  (1 ; - 3), (2 ; 4), (- 2; -4), (3; -6), ( -3; 5)

Географія: Відповідь:  Сейшельські острови.

 На цьому острові ростуть гігантські горіхи (виступ учня про ці острови) – показати слайд про ці горіхи.

Давайте знайдемо ці дивовижні острови, нам відомі тільки їх географічні координати.

(робота учнів за атласом )

VІ. Підведемо підсумок:

  1. Лист самоконтроля за темою «Раціональні числа і дії над ними і Гідросфера»                                         

Що надо знати та вміти за темою

Я знаю/ вмію

Що зробити,якщо не знаю

1

Знаю додатні та відємні  числа

 

Підручник, § 33

2

Знаю розподільну властивість множення

 

Підручник, § 45

3

Знаю як звести подібні доданки

 

Підручник, § 46

5

Знаю, що протилежні числа взаємно знищуються

 

Підручник, §40

6

Знаю

 

Підручник §

7

Знаю

 

Підручник §

8

Знаю

 

Підручник §

9

Вмію використовувати формули при розвязанні задач з географії

 

Дивись зошит

2)  -яке з завдань сподобалось найбільше?

     -яке з завдань здалось найскладнішим?

      -чи вдалося вам на уроці показати свої знання на належному рівні?

      -над чим на вашу думку, необхідно ще продовжити вчитися працювати?

VІІ. Творче домашнє завдання.

Знайомство з творчим домашнім завданням: "Навіщо географіїї математика?",                вірші присвячені Географії  та Математики.                           

Дякуємо всім за роботу на уроці!

Маршрутний лист учня 6-Б класу ______________________________________________

1)У Карпатах гора Говерла 2061м записано числом  + 2061 м. Яким числом необхідно записати найбільшу глибину  6 м  озера Ялпуг, яке знаходиться у заплаві річки Дунай?

2) Спростити вираз: 25(х +89,8)-25х= ?

      3) Знайти корінь рівняння:   2)  0,3(6 – 3у)= 7,2 – 0,8(у + 9)

     4)  Спростити вираз: 6(3х-3)-2(9х-42)-1= ?   

     5) Рекордсменами є і інші географічні об'єкти:

  1. Найдовша річка світу…
  2. Найповноводніша річка світу…
  3. Річка, яка двічі перетинає екватор…
  4. Найглибше озеро світу…
  5. Найбільше озеро світу…
  6. Найдовша річка України…
  7. Найпрісніше море світу…
  8. Море без берегів…
  9. Найбільше море…
  10. Найширша протока світу…
  11. Найдовша протока світу…

 

Лист самоконтроля за темою «Раціональні числа і дії над ними і Гідросфера»                                         

Що надо знати та вміти за темою

Я знаю/ вмію

Що зробити,якщо не знаю

1

Знаю додатні та відємні  числа

 

Підручник, § 33

2

Знаю розподільну властивість множення

 

Підручник, § 45

3

Знаю як звести подібні доданки

 

Підручник, § 46

5

Знаю, що протилежні числа взаємно знищуються

 

Підручник, §40

6

Знаю

 

Підручник §

7

Знаю

 

Підручник §

8

Знаю

 

Підручник §

9

Вмію використовувати формули при розвязанні задач з географії

 

Дивись зошит

 

docx
Додано
19 квітня
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку