Контроль забезпечує зворотний зв'язок, що дозволяє коригувати діяльність учителя й учнів, її результативність, виявляти резерви подальшого вдосконалення навчання
«Об'єктивний аналіз результатів контролю навчальної діяльності учнів є для вчителя та керівника школи основою визначення стану освітньої роботи та заходів, необхідних для її вдосконалення». Контроль має важливе навчальне та розвивальне значення. Він сприяє розширенню, поглибленню й удосконаленню знань, умінь і навичок учнів, розвитку їх пізнавальної діяльності, інтересів; підвищенню відповідальності за навчання та його результативність; привчає учнів до систематичної праці, формує позитивні моральні якості та колективні відносини, здорову громадську думку. Об'єктивність контролю знань, умінь і навичок учнів забезпечується за умови виконання таких вимог: індивідуальний характер контролю, що дозволяє перевірити знання кожного учня та враховувати їх індивідуальні особливості; тематична спрямованість контролю; диференційований підхід до здійснення контролю; об'єктивність і мотивація оцінок знань, умінь і навичок учнів у процесі контролю; усебічність контролю, тобто охоплення при перевірці знань учнів змісту основних розділів навчальної програми, що включають теоретичні знання, інтелектуальні та практичні вміння й навички; дотримання єдиних вимог до оцінки знань, умінь і навичок учнів.
Контроль знань за темою
"Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності"
І варіант
І рівень (1 - 3 бали)
1. До одноклітинних рослин належать:
а) малярійний плазмодій; б) холерний вібріон;
в) хламідомонада; г) ціанобактерія.
2. Мікроорганізми, які використовуються у виробництві кисломолочних продуктів, належать до одноклітинних представників:
а) вірусів; б) рослин;
в) бактерій; г) тварин.
3. Одноклітинними водоростями є:
а) дріжджі; б) хламідомонада;
в) хлорела; г) евглена.
4. До складу тіла губки входять клітини:
а) покривні; б) джгутикові;
в) хлорофілоносні; г) амебоїдні.
5. Чим за будовою відрізняються хламідомонада та вольвокс?
а) наявністю ядра; б) кількістю клітин;
в) наявністю хлоропластів; г) наявністю вокуолей.
6. Яка з перелічених водоростей є колоніальною:
а) хламідомонада; б) хлорела;
в) вольвокс; г) ламінарія.
ІІ рівень (4 - 6 бала)
7. На якому малюнку зображена інфузорія туфелька?
А Б В Г
8. Позначте правильні твердження знаком «+», неправильні – знаком «-».
а) Амеби поглинають частинки їжі за допомогою псевдоніжок.
б) Інфузорії пересуваються в товщі води за допомогою війок.
в) Муха цеце є носієм дизентерії.
Контроль знань за темою
"Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності"
ІІ варіант
І рівень (1 - 3 бали)
1. До одноклітинних тварин належать:
а) малярійний плазмодій; б) холерний вібріон;
в) хламідомонада; г) ціанобактерія.
2. Мікроорганізми, які використовуються у виробництві хліба, належать до одноклітинних представників:
а) вірусів; б) рослин;
в) бактерій; г) тварин.
3. Бактерії використовують у виробництві:
а) кефіру; б) пива;
в) хліба; г) варення.
4. Дріжджі - це одноклітинні представники групами організмів, яких є:
а) Рослини; б) Тварини;
в) Гриби; г) Бактерії.
5. Одноклітинну будову має:
а) хламідомонада; б) вольвокс;
в) морський салат; г) губка.
6. Автотрофно живляться організми:
а) губка; б) хлорела;
в) ульва; г) ціанобактерії.
ІІ рівень (4 - 6 бала)
7. На якому малюнку зображена амеба протей?
А Б В Г
8. Позначте правильні твердження знаком «+», неправильні – знаком «-».
а) У клітині інфузорії - туфельки є два ядра.
б) Амеба протей розмножується статевим шляхом з утворенням гамет.
в) Малярійний плазмодій розвивається в клітинах крові людини.
ІІІ рівень (7 - 9 бала)
9. Уставте в речення пропущені слова.
Евглена зелена має ознаки тварин і . У її клітині є , здатні здійснювати фотосинтез, але за відсутності світла, евглена живиться .
10. Доповніть схему, що характеризує зображений на малюнку організм.
ІV рівень (10 – 12 бали)
11. Заповніть таблицю.
Назва організму |
Спричинене захворювання, його профілактика |
Шляхи потрапляння в організм людини |
Дизентерійна амеба |
|
|
12. Встановіть відповідність між назвами одноклітинних організмів та їхніми зображеннями.
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
1 дріжджі 2 хлорела 3 бактерія 4 інфузорія
ІІІ рівень (7 - 9 бала)
9. Уставте в речення пропущені слова.
Головна ознака бактеріальної клітини - це відутність . Крім того, навіть у фотосинтезуючих бактерій немає . Пересувається бактеріальна клітина за допомогою .
10. Доповніть схему, що характеризує зображений на малюнку організм.
ІV рівень (10 – 12 бали)
11. Заповніть таблицю.
Назва організму |
Спричинене захворювання, його профілактика |
Шляхи потрапляння в організм людини |
Малярійний плазмодій |
|
|
12. Встановіть відповідність між назвами одноклітинних організмів та їхніми зображеннями.
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
1 бактерія 2 хлорела 3 дріжджі 4 інфузорія