Тренінг «Професійний стандарт та компетентність учителя НУШ»

Про матеріал
Тренінг рекомендований для вчителів закладів загальної середньої освіти, розроблений відповідно до професійного стандарту "Учитель закладу ЗЗСО" від 23.12.2020р.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тренінг «Професійний стандарт та компетентність вчителя НУШ»

Номер слайду 2

Який же він, СУЧАСНИЙ УЧИТЕЛЬ? Хто він? Якими рисами та ознаками характеризується?

Номер слайду 3

ВПРАВА «НАРОД СКАЖЕ…»

Номер слайду 4

Українські народні прислів’я. Вік живи – вік учись. Язик свербить сказати, та треба мовчати. Треба знати, що і де сказати. При роботі швидко час минає. Не допікати іншим, бо знайдуться такі, що й тебе допечуть. Розкажи другу - піде по кругу. Можна й жартувати, можна й діло зробити.

Номер слайду 5

Вправа «Валіза». Очікування

Номер слайду 6

Професійна компетентність вчителя — це результат творчої професійної діяльності педагога. Поняття професійної компетентності виражає єдність теоретичної та практичної готовності вчителя здійснювати педагогічну діяльність і характеризує його професіоналізм.

Номер слайду 7

Вправа «Острів»

Номер слайду 8

ВПРАВА«ПОГЛЯД НА ВЧИТЕЛЯ. Учитель: хто він?»

Номер слайду 9

Вправа «Стилі спілкування»

Номер слайду 10

Стилі спілкування. АВТОРИТАРНИЙЛІБЕРАЛЬНИЙДЕМОКРАТИЧНИЙ

Номер слайду 11

Авторитарний

Номер слайду 12

Ліберальний

Номер слайду 13

Демократичний

Номер слайду 14

ВПРАВА «ГЛЕЧИК»

Номер слайду 15

ВПРАВА «КРАЇНА МРІЙ»

Номер слайду 16

Вправа  «СЛОВНИК СЕРЦЯ»

Номер слайду 17

Вправа «Портрет групи»

Номер слайду 18

Вправа “Оплески”

Номер слайду 19

ВПРАВА «виправдання Очікувань»

Номер слайду 20

РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ1. Вправа «Народ скаже…» (організаційна компетентність)2. Вправа «Валіза» (прогностична )3. Вправа «Острів» ( здатність до навчання впродовж життя)4. Вправа «Погляд на вчителя. Учитель: хто він?» (оцінювально-аналітична)5. Вправа «Стилі спілкування» (мовно-комунікативна)6. Вправа «Глечик» (предметно-методична)7. Вправа «Країна мрій» (емоційно-етична )8. Вправа  «Словник Серця» (інформаційно- цифрова )9. Вправа «Портрет групи» ( педагогічне партнерство)10. Вправа «Оплески» (рефлексивна )

Номер слайду 21

ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГа

Зміст слайдів
Номер слайду 1

15 КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЗА НОВИМ ПРОФЕСІЙНИМ СТАНДАРТОМ Відповідно до Професійного стандарту за професіями “ Учитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”, “Учитель закладу загальної середньої освіти”, “Учитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)”, затвердженого наказом Мінекономіки від 23.12.2020 № 2726

Номер слайду 2

1.МОВНО- КОМУНІКАТИВНА учитель забезпечує здобуття учнями освіти державною мовою; забезпечує навчання учнів іноземній мові та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови); формує й розвиває мовно-комунікативні уміння та навички.

Номер слайду 3

2.ПРЕДМЕТНО – МЕТОДИЧНА - учитель моделює зміст навчання відповідно до обов'язкових результатів навчання учнів; - формує та розвиває в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентностей; - здійснює інтегроване навчання учнів; - добирає й використовує сучасні та ефективні методики й технології навчання, виховання й розвитку учнів; - розвиває в учнів критичне мислення; - здійснює оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу; - формує ціннісні ставлення в учнів.

Номер слайду 4

3.ІНФОРМАЦІЙНО- ЦИФРОВА - учитель орієнтується в інформаційному просторі, шукає і критично оцінює інформацію, оперує нею у професійній діяльності; - ефективно використовує наявні та за потреби створює нові електронні (цифрові) освітні ресурси; - використовує цифрові технології в освітньому процесі.

Номер слайду 5

4.ПСИХОЛОГІЧНА -учитель визначає і враховує в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів; - використовує стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності; - формує мотивацію учнів та організовує їхню пізнавальну діяльність; - формує спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною.

Номер слайду 6

5.ЕМОЦІЙНО – ЕСТЕТИЧНА -учитель усвідомлює особливості відчуття, почуття та емоції, потреби, керує власними емоційними станами; -конструктивно та безпечно взаємодіє з учасниками освітнього процесу; -усвідомлює та цінує взаємозалежність людей і систем у глобальному світі.

Номер слайду 7

6.ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВО учитель здатний до рівноправної та особистісно зорієнтованої взаємодії з учнями в освітньому процесі; здатний залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства; - здатний до педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами; - забезпечує в освітньому середовищу сприятливі умови для кожного учня, з огляду на його індивідуальні потреби, можливості, здібності та інтереси.

Номер слайду 8

7. ІНКЛЮЗИВНА - учитель створює умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища; - здатний до педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами; - забезпечує в освітньому середовиші сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

Номер слайду 9

8.ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНА - учитель організовує безпечне освітнє середовище, використовує здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу; -здійснює профілактично - просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни; - формує в учнів культуру здорового та безпечного життя; - зберігає особисте фізичне та психічне здоров’я під час професійної діяльності; - надає домедичну допомогу учасникам освітнього процесу.

Номер слайду 10

9.ПРОЄКТУВАЛЬНА - учитель проєктує осередки навчання, виховання в розвитку учнів.

Номер слайду 11

10.ПРОГНОСТИЧНА - учитель планує освітній процес; - прогнозує результати освітнього процесу.

Номер слайду 12

11.ОРГАНІЗАЦІЙНА - учитель організовує процес навчання, виховання і розвитку учнів. -організовує різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Номер слайду 13

12.ОЦІНЮВАЛЬНО- АНАЛІТИЧНА - учитель оцінює результати навчання учнів; - аналізує результати навчання учнів; - забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів.

Номер слайду 14

13.ІННОВАЦІЙНА - учитель застосовує наукові методи пізнання в освітньому процесі; - використовує інновації у професійній діяльності; - застосовує різні підходи, щоб розв'язати проблеми в педагогічній діяльності.

Номер слайду 15

14.ЗДАТНІСТЬ ДО НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ - учитель визначає умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя. - взаємодіє з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки у межах наставництва, супервізії .

Номер слайду 16

15.РЕФЛЕКСИВНА - учитель здійснює моніторинг власної педагогічної діяльності. - визначає індивідуальні професійні потреби.

Перегляд файлу

Тренінг підготували:  Андрущенко Світлана Володимирівна, заступник директора з виховної роботи; Морейко Тетяна Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Комунального закладу «Івківський ліцей» Ладанської селищної ради

Тренінг  «Професійний стандарт та компетентність учителя НУШ»

Мета:

  • активізація творчого потенціалу педагогічних працівників спільноти;
  • стимулювання бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень;
  • сприяти формуванню необхідних компетенцій для успішної

 самоосвіти, самореалізації та самовдосконалення вчителів закладу;

  • забезпечення умов вільного спілкування та створення позитивного мікроклімату в колективі.

Завдання:

  • ознайомити педагогів із поняттям “професійна компетентність”;
  • визначити ключові компоненти професійної компетентності педагогічних          працівників;
  • допомогти в організації професійного самовдосконалення та самоосвіти;
  • розкрити шляхи самореалізації особистості педагогів.

Тренер. Ми з вами працюємо в такий час, коли постійно йде реформування в галузі освіти, вимоги до вчителів та учнів постійно змінюються, тобто відбувається постійне оновлення. Так оновлюється той, хто навчає; і оновлюється той, кого вчать. Для того щоб людина професійно розвивалася,  їй треба  лише три речі: бажання час і кошти. Бажання професійно розвиватися залежить від мікроклімату в колективі.А що таке мікроклімат колективу? Так, це сукупність групових цінностей, норм, переконань, очікувань, ритуалів, традицій, символів. У  залежності від мікроклімату  є такі типи колективів:

  1. Ми самі даємо собі раду
  2.               Ми тримаємо ніс за вітром
  3.               Нам скажуть, ми зробимо!
  4.               Ми завжди так робили!

Шановні колеги, а у нас який колектив? Так, перші два спонукають до професійного розвитку, а два останні — гальмують і блокують.

Тренер.  А для чого професійно розвиватися? Для того щоб відчувати себе ефективним; отримувати задоволення від того, що робиш як професіонал; мати визнання колег; більше заробляти…Та сьогодні нам  хотілося б поговорити про професію учителя, про те, які вимоги ставить до нього суспільство, зокрема, про Професійний стандарт і про оновлені професійні компетентності. А ще  маємо надію, що наше заняття допоможе зняти емоційне напруження та покращити настрій.Цей  тренінг для тих, хоче вчитися,  хто не боїться помилятися,  хто прагне стати професійно компетентною людиною. Який же він, сучасний учитель? Хто він? Якими рисами та ознаками характеризується? Ось на ці питання,  ми  і знайдемо відповіді.

Щоб робота була ефективною, потрібно прийняти правила роботи групи. Вони сьогодні особливі, зашифровані. Кожному правилу відповідає українське прислів’я. Ми зачитуватимемо їх, а ви здогадайтеся, які правила тут зашифровано.

     Вправа «Народ скаже…» .   Записуємо на ватмані, яку ми з вами компетентність  застосували.(Організаційна компетентність)

Українські народні прислів’я.

1.     Вік живи – вік учись.

2.     Язик свербить сказати, та треба мовчати.

3.     Треба знати, що і де сказати.

4.     При роботі швидко час минає.

5.     Не допікати іншим, бо знайдуться такі, що й тебе допечуть.

6.     Розкажи другу - піде по кругу.

7.     Можна й жартувати, можна й діло зробити.

Відповідні правила.

1.     Будь відкритим до нових знань, ідей.

2.     Не переривай іншого, говори по черзі.

3.     Не відхиляйся від теми обговорення.

4.     Цінуй свій час і час кожного.

5.     Не критикуй.

6.     Дотримуйся конфіденційності.

7.     Зберігай веселий настрій.

На тренінгу категорично забороняється: відволікатися від змісту, сумувати, думати про домашні турботи, дітей, чоловіка чи дружину. Дозволяється: щиро висловлювати свою думку, доброзичливо усміхатися колегам, бути активними в обговоренні проблемних питань, уносити раціональні пропозиції та творчі ідеї. Тож розпочнемо працювати.

Вправа «Валіза» . Очікування  (прогностична компетентність)

На стікерах учасники записують очікування від тренінгу, відповівши на запитання:

- Які знання, уміння ви хочете отримати, аби цей тренінг був для вас корисним, допомагав у вашій роботі та житті?

- На які запитання хочете знайти відповіді?

 Свої очікування  запишіть і киньте до валізи. Наприкінці заняття ми зачитаємо із валізи ваші очікування. Дізнаємося, чи здійснилися вони. Сподіваємося, що всі очікування виправдаються.

Інформаційна хвилина. Що ж таке професійна компетентність учителя?

Професійна компетентність вчителя — це результат творчої професійної діяльності  педагога. Це поняття компетентності виражає єдність теоретичної та практичної готовності вчителя здійснювати педагогічну діяльність і характеризує його професіоналізм.Професійний стандарт покликаний надати нові можливості для розвитку вчителя , який має свободу творчості і розвивається професійно.

-Учитель повинен уміти : моделювати зміст навчання, добирати і використовувати сучасні та ефективні методики навчання, виховання та розвитку учнів. Учитель не є  центром уваги, а  є керівником  освітнього процесу. Він забезпечує гармонійний розвиток дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формує загальнолюдські цінності, підтримує життєвий оптимізм, розвиває самостійність, творчість та допитливість учнів. Щоб пригадати, які є професійні компетентності учителя, виконаємо з вами  наступну вправу.

Вправа «Острів». Придумайте назву острову, тобто компетентності,  та знайдіть  відповідний її опис.  Яку компетентність  ми розвинули? ( Здатність до навчання впродовж життя).

Отже, педагогічна компетентність є динамічним феноменом, систематичне оновлення якого зумовлене змінами суспільства, стратегічних орієнтирів освіти, проблемами, що випливають із особистого досвіду і специфіки діяльності кожного педагога. Удосконалення рівня професійної компетентності  є професійне самовдосконалення шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності – один із основних напрямків роботи сучасного учителя.

Інформаційна хвилинка.

У різні роки ХХ століття серед учнів проводилися дослідження професійного портрету вчителя. На погляд учнів учитель 30 –х років, повинен: знати свій предмет та володіти методикою викладання; мати гарні взаємини з учнями; уміти справедливо оцінювати знання учнів; дотримуватися дисципліни; мати бездоганний зовнішній вигляд.

Серед рис, що характеризують ідеального учителя в очах школярів 60-х років, були: урівноваженість; авторитет, сильна воля; знання предмета, уміння говорити логічно й  виразно; приємна зовнішність, розуміння своїх учнів; вимогливість самостійності, любов до педагогічної роботи.

 У 1992 році ось якими якостями наділили Нового учителя учні того часу: талановитий; цікавий у спілкуванні; справедливий у вимогах; розуміючий; поважаючий своїх учнів; освічений; учитель, який має почуття гумору; уважний; готовий надати допомогу; гарний, добрий.

Вправа «Погляд на вчителя. Учитель: хто він?»

Ваше завдання створити портрет сучасного учителя 21 ст. Який він,  сучасний ідеальний учитель? Які у нього риси та якості? На готовому малюнку ви повинні створити цей портрет сучасного вчителя з погляду  учнів, батьків та керівництва ліцею.

 Отже, сучасний учитель - творчий, конкурентоспроможний, різнобічний, культурний, морально і духовно розвинений. Яку компетентність ми з вами розглянули?(Оцінювально-аналітична компетентність)

Вправа «Стилі спілкування». Однією з характеристик учителя є вміння спілкуватися.  Розрізняють три стилі спілкування.

Авторитарний  стиль спілкування, займає сильну позицію в діалозі: учитель домінує, чинить тиск на співрозмовника, залишаючи учню роль пасивного слухача і виконавця.

Ліберальний ґрунтується на байдужому ставленні педагога як до позитивних, так і до негативних дій вихованців, характеризується потуранням будь-яким їхнім діям.

Демократичний ґрунтується на повазі, довірі, орієнтації на самоорганізацію, самоуправління особистості та колективу.

Серед запропонованих світлин Вам потрібно знайти, ті, які відповідають  певному  стилю спілкування. 

Зайве запитувати вас, який стиль виражатиме вашу комунікативну компетентність.Отже, яку ми з вами розглянули компетентність (Мовно-комунікативна).

Вправа «Глечик». Без володіння наступною компетенцією учитель – не учитель. Ось вам глечик. Я знаю, як його можна використати: із нього можна пити. Ваше завдання  наповнити  глечик краплинками. Ви повинні написати  на краплях, як ще можна використати глечик, не тільки в побуті, а й під час своїх уроків.

Молодці! Дякую! Виявили фантазію, креативність, підвищили настрій. Проявляти нестандартне мислення вам, шановні мої, доведеться дуже часто, бо реалізувати, скільки компетентностей, які нам пропонують, без цього критичного мислення просто неможливо.

Яку ми з вами використали компетентність? (Предметно-методична компетентність)

Вправа «Країна мрій». Досить цікавою, незвичною і новою є компетентність, якою повинен володіти сучасний учитель - це наступна компетентність. Вона передбачає знання про емоції й уміння керувати ними. Пропонуємо вам, використавши назви емоцій, створити портрет Країни мрій. Дати їй назву, опишіть  їі,  назвіть в ній ріки, озера, долини, гори, міста, села, використавши назви позитивних емоцій. Ми впевнені, що ця країна буде незвичайною і ній кожному захочеться пожити. Наприклад. Я б дуже хотіла піднятись на гору….щастя, а ще скупатись у річці кохання…, моїм улюбленим містом стало б добро …Правда ж чудово у моїй Країні мрій- любові.

Яку ми з вами використали компетентність? (Емоційно-етична компетентність)

Вправа  «Словник  Серця». Як говорив Василь Сухомлинський: « Шлях, який веде до серця людини, є найкоротшим».  Пам’ятаймо, що ми  з вами віддаємо свої серця дітям. Наступна вправа  розкриває наступну компетентність, яку ми з вами назвемо після виконання вправи.  А скажіть, будь ласка, з  якими словами  асоціюється слово серце? (Любов, тривога, квіти, сонце, легкість, вага, сльози, усмішка…..)

-Чи зустрічали ви словник серця?  Ні.

У світі існує безліч словників, але немає словника Серця.

 Спробуємо створити його. Завдання. Відскануйте QR-код із запропонованих слів беріть слова, що характеризують серце:

-         Яке воно?

-         Що  воно робить?

-         Що повинно мати серце?

(Учасники заповнюють «словник Серця». Обговорення.)

-Серце яке? (Добре, щире, миле, ніжне, гаряче, чесне, палке, любляче, вірне, холодне, кам'яне, материнське, всепрощаюче, багатостраждальне,  віддане, усміхнене, зажурене, розумне, чуйне, дбайливе...)

-Що може робити Серце? (Любити, прощати, сумувати, страждати, боліти, радіти, вітати, хвилюватися, журитися, берегти, шанувати, дарувати, зігрівати, турбуватися, віддавати, ненавидіти, передбачати...)

-У кожному Серці повинні бути краса і велич Любові, натхнення Віри, відродження Доброти, гордість і суворість Обов'язку, торжество Справедливості, квіти Вдячності, сльози Співпереживання, усмішка Радості, піднесеність Відданості, іскра Щирості, легкість Покаяння, нива Благородства...

Отже, Серце вчителя, на думку В. Сухомлинського, це  джерело доброчинної енергії, яка розділяється на тисячі напрямків, форм і методів, коли він заходить до школи, проводить урок, захід чи дитячу гру. Педагог вважав, що виявом прекрасного в людині було і залишається добро.

Яку ми з вами розкрили компетентність? (Інформаційно-цифрова компетентність)

Вправа «Портрет групи». Ця компетентність важлива й незамінна з огляду на те, що, по-перше, сприяє створенню атмосфери, у якій найкраще розкривається потенціал кожного учня, формується його ініціативність і креативність. А це – один із ключових активів сучасного світу; по-друге, партнерство задовольняє потребу в значимості і приналежності та зменшує рівень стресу, що, зрештою, допомагає інтелекту працювати ефективніше; по-третє, такий формат стосунків найкраще готує молодих людей до професійної діяльності і ролі активного громадянина у відкритому світі. Ми хочемо, щоб такі дивовижні чоловічки, блоби, допомогли вам знайти себе. Розгляньте малюнок, знайдіть чоловічка, стан душі якого відповідає вашому і напишіть своє ім’я. Оце і  буде  ваш психологічний портрет Запам’ятайте, якого чоловічка обрали першим. Якщо ви асоціюєте себе з чоловічками під номерами 1, 3, 6 або 7, то ви бачите попереду мету і йдете до неї, долаючи будь-які перешкоди на своєму шляху.

Про те, що ви товариські і готові завжди прийти на допомогу друзям, кажуть Блоби 2, 11, 12, 18 і 19.

Вибрали 4-го чоловічка? Значить, у вас стійка життєва позиція. Ви хочете домогтися різного роду успіхів, причому без особливих зусиль.

А ось 5-й номер показує вашу слабкість. Можливо, ви втомилися, втратили мотивацію і втратили енергію, яка так необхідна для повноцінного життя.

9-й чоловічок, як і ви, перебуває в гарному настрої. Він любить веселитися і жити на повну котушку.

Вашу замкнутість, тривожний стан, небажання йти на контакт з людьми передають номери 13 і 21.

А чоловічок з цифрою 8 на спині краще за інших розуміє ваше бажання йти в себе, будувати власний світ і міркувати про щось тільки вам близьке й зрозуміле.

Номери 10 і 15 характеризують вас як пристосовану до життя людину. Ви цілком задоволені тим, що маєте.

Відчуваєте внутрішню кризу? Відчуваєте, як негативні емоції беруть над вами верх? Мабуть, так і є, інакше ви б не вибрали 14-го Блоба.

Ви були завжди готові прийти на допомогу і підбадьорити друга, але втомилися від цього, як і людина під номером 16. Якщо ж вам здається, що 17-й Блоб обіймає 16-го, то обраний вами чоловічок набуває іншого змісту. Це означає, що ви оточені турботою. Не дивуйтеся, кожен бачить цей світ по-своєму.

17-й номер любить бути в центрі уваги, але не здатний самостійно впоратися зі своїми проблемами. Зате він упевнений в тому, що його завжди підтримають.

Якщо ваш вибір припав на номер 20, то з самооцінкою у вас явно все в порядку. Хоча вона може бути навіть злегка завищеною. Вам важливо, щоб оточуючі до вас прислухалися і рахувалися з вашою думкою. Лідер, не інакше.

Шановні колеги, яку ми з вами опрацювали компетентність?(Педагогіка партнерства)

Вправа “Оплески”. Нехай піднімуться ті, ...

  1.               ...хто працює в КЗ  більше 5 років.
  2.                 ...хто працює в КЗ більше 10 років.
  3.                    ...хто працює в КЗ  більше 15 років.
  4.                    ...хто працює в КЗ  більше 20 років.
  5.                    …хто в цьому році підвищував свою кваліфікацію.

6.        …хто в цьому навчальному році атестується.

7           ..хто передплачує фахові видання.

8.         ...хто любить читати художню літературу.

9.         …хто легко встановлює контакт з учнями.

10.       …хто у колективі має друзів.

11.       …у кого не буває конфліктів з дирекцією.

12.       …хто має педагогічне звання.

13.        ...хто володіє навиками роботи на ПК.

14.        … хто під час своїх уроків використовує не тільки дошку й крейду.

15.        … хто любить свою роботу.

Кожен із вас має риси та властивості, які є показниками професійної компетентності, і, безперечно, кожен із вас  заслуговує на оплески, особливо ті, хто любить свою роботу й любить дітей.   Оплески.  А яку ж ми з вами розкрили компетентність? ( Рефлексивна компетентність)

ВПРАВА « Виправдання очікувань»

-Чи виправдалися Ваші очікування щодо нашого заняття?

Отже, сучасний учитель навчається все життя. Рівень професійної компетентності вчителя — це його знання, уміння, особистий досвід. Бути компетентним означає бути здатним мобілізувати в певній ситуації отримані знання й досвід. Але професійна компетентність учителя потребує постійного розвитку й удосконалення. Сучасний учитель не повинен примушувати школяра запам'ятовувати формули й факти, він має робити процес засвоєння нових знань, умінь та навичок цікавим і евристичним. Людина, яка вміє ефективно самостійно працювати, завжди йтиме в ногу із часом, легко долатиме труднощі, а головне, стане визнаним професіоналом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
16 березня
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку