Тренінг профорієнтаційний "Хочуможутреба"

Про матеріал

Матеріали тренінгу будуть корисні педагогам, які працюють з дітьми, які мають порушення в інтелектуальному розвитку. Тренінг можна проводити у 8-10 класах, залежно від інтелектуальних можливостей учнів.

Перегляд файлу

 Тренінг «Хочуможутреба»

 

    Мета тренінгу:  сприяти формуванню в учасників базових знань.

 

 

 

№п/п

 

 

 

Частина

 

Вправи

 

Тривалість

 

Обладнання

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

 

Вступна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Основна

1. Моя майбутня професія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключна

5 хв.

1.Представлення тренерів. Оголошення теми і мети завдання.

 

3.Вправа «Знайомство»

 

4.Прийняття правил роботи в групі

 

5.Вправа «Очікування»

 

1. Асоціативний кущ «Професія – це…»

 

2. Вправа «Психогеометрія»

 

  3. Вправа «Професія на букву»

 

4.Вправа «Доповни вірш»

  5.Вправа «Бруонівський рух»

 

   6. Вправа «Визнач професію»

 

  7. Вправа «Крок за кроком»

 

1.Вправа «Оцінювання»

1 хв.

 

 

 

5 хв.

 

1 хв.

 

 

5 хв.

 

5 хв.

 

 

10 хв.

 

 

10 хв.

 

 

5 хв.

 

5 хв.

 

 

10 хв.

 

 

10 хв.

 

 

 

 

 

 

 

Ватман А1, маркер

 

 

Ватман А1, маркер

 

 Ватман А1, маркер

 

 

Зображення геометричних фігур

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Парні предмети, повязані з професією

 

 

 

 

Фліпчарт, ватман А1,  маркер, стікери

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тренінг   «Хочуможутреба»

 

ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

  • повідомлення учасникам теми тренінгу;  
  • ознайомлення учасників із організаційними особливостями роботи на    тренінгу (тренер повідомляє про тривалість тренінгу, перерви тощо);  
  • знайомство «В майбутньому я хочу бути …»
  • прийняття правил тренінгу. Правила записуються на листку фліпчарту і розташовуються на видному місці;
  • збір очікувань: "Прогноз погоди" . Учень  повідомляє педагогу, скільки градусів температури за 10-бальною шкалою він очікує від майбутнього тренінгу. Педагог фіксує маркером  на листку паперу всі показники і з'єднує  позначки температури в графік.

ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

ТЕМА 1 – Моя майбутня професія

 

  1. Асоціативний кущ «Професія – це…»

 

На ватмані тренер пише  «Професія – це…», запитує в учасників «Які слова-асоціації спадають вам на думку?» Всі ці слова записуються на дошці, тренер коментує.

 

  1. Вправа «Психогеометрія»

 

Вибір своєї професії, єдиної, одної з великої безлічі - складне і відповідальне завдання. Кажуть, що вдало вибрана професія - це половина щастя. У такому твердженні немає ніякої надуманості, тому що питання "Ким бути?" - це питання не тільки про роботу, але й про образ життя у майбутньому. У цьому нам може допомогти геометричний тест. 

 

Учасникам пропонується вибрати із запропонованих геометричних фігур (трикутник, квадрат, коло, крива лінія, прямокутник) ту, яка, на їхню думку, найбільше їм відповідає. Потім вибір інтерпретується, згідно з методикою.

Характеристика "трикутників"

 "Трикутники" добре врівноважені, вони сконцентровані на  кар'єрі і просуванні вперед. У них сильно проявляються навички лідерства, вони швидко приймають рішення і діють. Часто люблять змагатися, вони мають здатність впливати на інших.  Це скоріше лідери команди, ніж командні гравці.

Характеристика "квадратів"

 "Квадрати" наполегливо працюють, прихильні справі. Скажіть їм, що зробити, і вони зроблять. Невтомний трудівник. Володіє працьовитістю, старанністю, наполегливістю, завжди добиваються завершення роботи. Терпіння і методичність роблять з квадрата висококласного спеціаліста.

Характеристика "кіл"

"Кола" доброзичливі, дбайливі, врівноважені. Зазвичай такі люди схильні до колективізму. Для них важливі сім'я і друзі. Вони прагнуть догоджати і прагнуть до того, щоб усі залишилися задоволені. Вони виразно є командними гравцями, яким не подобаються конфлікти. Та часом вони витрачають на інших стільки часу та енергії, що нехтують своїми власними потребами. А коли щось не виходить, вони схильні звинувачувати в цьому самих себе.

Характеристика "закарлюк" (кривих)

Форма закарлюки символізує творчість. "Закарлюки" інтуїтивні, люблять творчість. Вони схильні до раптового натхнення. Проте "закарлюки" часто вносять дезорганізацію і проявляють забудькуватість до деталей. Крім того, іноді іншим буває важко їх розуміти через часті зміни, що викликають роздратування у представників інших форм.

Характеристика "прямокутників".

 "Прямокутники" навчаються і ростуть, їх збуджує перспектива майбутніх змін у житті. Вони відкриті новим ідеям і досвіду. Іноді створюється враження, що їх особистість змінюється з кожним днем, а поведінка здається абсолютно непередбачуваним. До того ж вони схильні до емоційних сплесків.

 

  1. Вправа «Професія на букву»

Учням пропонуються букви, а вони мають назвати якомога більше професій на цю букву.

 

4.Вправа «Доповни вірш»

Літаком керує вправно 
Коли навіть в небі хмарно,
Посміхається з висот
Найхоробріший ПІЛОТ. 

 

  Він, як лікар Айболить, 
Знає що і де болить,
Кличуть фермер і свинар,
- Порятуй, ВЕТЕРИНАР! 
 

Зникло світло, що робити? 
По кімнаті як ходити?
Мама каже, - Без істерик,
Допоможе нам ЕЛЕКТРИК.

У кафе чи ресторані 
Допоможе пану й пані,
Страв обрати варіант
Пособить ОФІЦІАНТ. 

Професії (це кожен знає!) 
Важливішої немає!
Він - наставник і навчитель,
Мудрий, приязний УЧИТЕЛЬ. 


Він закони добре знає, 
Помилку відраз впізнає,
Будь-який важливий лист
Враз напише вам ЮРИСТ. 
 

  1. Вправа «Бруонівський рух»

Тренер нагадує учасникам,що молекула,за законами фізики, складається з атомів. Пропонує уявити,що кожен із них є атом,який хаотично рухається по кімнаті. Коли тренер вигукне якусь цифру, атомам необхідно об'єднатись в групи, взявшись за руки. І так кілька разів.

 

  1. Вправа «Визнач професію»

Група ділиться на 2 команди. Кожній команді видаються парні предмети, пов’язані з певними професіями (лікар: термометр, шприц; художник: пензлик, фарби; перукар: гребінець, фен; вчитель: крейда, лінійка; швачка: голка, тканина). Вчитель пропонує учаснику з першої групи, не показуючи предмет, назвати, що можна ним зробити. Учасники з другої групи повинні  визначитись з парним предметом і також назвати, що можна зробити цією річчю. В кінці обидва учасники називають професію, що поєднує два предмети.

 

  1. Вправа "Крок за кроком".

Класс ділиться на три підгрупи. Їм пропонується описати  день будівельника, офіціанта і швачки. Учасники один за одним описують крок за кроком день рядового фахівця. Перший учасник описує початок робочого дня, другий – його середину, а останній - його завершення. Гра повинна проходити динамічно. Під час обговорення звернути увагу на вимоги до професії, на її плюси і мінуси, на особистісні якості, які актуальні для даної професії, при потребі від коректувати неточності в описі.

 

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  • підведення підсумків тренінгу (учасники по колу висловлюють власну    думку щодо власної роботи під час тренінгу);
  • виправдання очікувань від тренінгу – "Прогноз погоди" Кожен учасник вибирає варіант стікера, що відповідає його емоційному стану на даний момент мовою "прогнозу погоди", тобто говорить про те, якими погодними ознаками можна охарактеризувати його душевний стан: сонечко, хмаринка, краплинка. Учень прикріплює стікер на дошці і повідомляє педагогу, скільки балів за 10-бальною шкалою він отримав від  тренінгу.  Тренер знову будує графік, і запрошує учасників взаємодії проаналізувати початковий і теперішній графіки, висловити свої емоції по відношенню до проведення занять.
  • подяка учасникам за участь у тренінгу.

 

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку