Тренінг Шкідливим звичкам скажемо: "Ні"

Про матеріал
Тренінг "Шкідливим звичкам скажемо: "Ні"", розроблено для учнів 5-6 класів. Містить інтерактивні вправи, цікаві творчі завдання для учнів.
Перегляд файлу

Тренінг для учнів 5-6 класів

Шкідливим звичкам скажемо  : «Ні!»

 

І Привітання

Доброго дня , дорогі діти! Сьогодні ми проведемо незвичне заняття.  Тож пропоную привітатися також нетрадиційно. Перед тим як розпочати нашу роботу пропоную познайомитися, а для цього необхідно нам стати в коло.

Торкаючись долоньками сусіда, за годинниковою стрілкою, ми називаємо своє імя і коротенько розповідаємо про свої очікування.

Повторення правил:

1.Правило піднятої руки.

2.Цінуйте час.

3. Говоріть по суті.

4. Говоріть по черзі.

5. Будьте активними.

6. Будьте позитивними.

7.Не критикуйте

8. Право ведучого.

ІІ Жеребкування

Учні тягнуть жеребки чотирьох кольорів – чотирьох груп, в яких працюватимуть: «Куріння», «Алкоголізм», «Наркоманія», «Інтернет-залежність».

 

ІІІ Інтерактивна вправа «Острів мрій»

Дорогі діти, у вас багато мрій, бажань, планів на майбутнє. Щодня ви пізнаєте життя, відкриваєте для себе світ. Ви прагнете все спробувати, все зрозуміти і бути зрозумілими. Ваше майбутнє ви тримаєте у власних руках і уже від ваших сьогоднішніх рішень залежить, якими ви будете. Сьогодні мрієте про майбутнє, а мрії завжди стають реальністю. Наступна гра – «Острів мрій». Кожен учасник повинен обрати тільки одну мрію з усіх: «Здоров’я», «Багатство», «Слава», «Кохання», «Родина», поклавши до неї камінчик(каштан).

А тепер підведемо невеличке резюме, скільки учасників вибрало яку мрію.

Обґрунтуйте свої мрії.

Не всі з вас обрали мрію «Здоров’я», тому що на даний час ви є здоровими, але від стану здоров’я залежить, чи зумієте ви здійснити свої мрії.

 

Куріння, алкоголізм, наркоманія, ігроманія стали складовою частиною життя суспільства і особливо молоді. Багато підлітків починають курити, вживати алкогольні напої саме тому, що із цигаркою або чаркою в руці видаються собі більш дорослими, стильними. Але чи замислювались ви, чому так багато дорослих людей роками борються із залежністю від алкоголю, тютюну і тим паче наркотиків? Тому, що ці згубні звички із задоволення перетворюються на страшні хвороби. Мати або не мати шкідливої звички - справа глибоко особиста.

      Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо - шлях до здоров'я чи навпаки - шлях від здоров'я.

Наша зустріч присвячена проблемі здоров’я, а саме виробленню власного відповідального ставлення до свого здоров’я і до впливу шкідливих звичок.

 

ІV Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

Коли ви  чуєте словосполучення «шкідливі звички», які асоціації у вас виникають?

Учні записують свої міркування  на стікерах і розташовують їх на кущі.

Висновок:  паління, наркотики, алкоголь – отрута, хвороби, ризик, інсульти, рак, кашель , смерть.

 

V Робота в групах « Створення портрета» 

У кожної групи, на столі, лежить ватман , на якому потрібно зобразити портрет люини залежної відповідною звичкою

Презентація портрета

 

VI Інтерактивна вправа «Заграна пластинка»

Гра допоможе набути навичок наполегливо відстоювати себе, виробити вміння   говорити «ні».

Учасники стають у коло . Команда жовтих  утворює внутрішнє коло,і наполегливо пропонує спробувати закурити. А команда  червоних  утворює зовнішнє коло , твердо і впевнено говорить «ні». Необхідно знайти  аргументи проти . Говорити треба впевнено, спокійно без роздратування. Спокійно ,знову і знову  повторюючи, чому ви не хочете приєднатися до шкідливої звички. Потім команди міняються колами, і команда червоних пропонує спробувати наркотики і алкоголь. А команда жовтих говорить  «ні».

 Висновок: ми навчилися говорити «ні», і ніколи не дозволимо маніпулювати собою.

 

VII Робота в групах «Причини і шляхи вирішення»

У кожної групи є листок з двома графами, заповніть їх відповідно до шкідливої звички, яку вивчає група.

 

VIII  Вправа «Сила звички».

Запросіть одного з сильних учнів допомагати в демонстрації.

Учень стає з витягнутими уздовж тіла руками. Тренер обв’язує його ниткою і просить розірвати цю нитку, напруживши руки. Учень робить це легко.

 Вдруге тренер обертає нитку три рази. Учень розриває нитку, але прикладає більше зусиль.

Поясніть, що досліди вчених показали, поширені звички формуються за три тижні (21 день). Після цього тренер втретє обертає нитку 21 раз. Скоріше за все учень не зможе розірвати її, або розірве з великим зусиллям.

Поясніть, що існують такі звички, наприклад, вживання наркотиків, або паління, що роблять з людини раба. Такі звички порівнюються не з ниткою, а з товстими залізними цепками.

 

IX Виступ вчителя біології про згубний вплив шкідливих звичок.

Відповідно до статистики, виродження загрожує націям, які вживають у середньому на 1 громадянина понад 6-8 л спирту щорічно. В результаті такого систематичного зловживання алкоголем відбуваються незворотні зміни генофонду нації і починається виродження. Українці ж щороку вживають 14 л спирту в перерахунку на 1 громадянина.

Від алкоголізму страждає близько 1 млн українців. Якщо врахувати пивний алкоголізм, цей показник багаторазово зросте. Щороку від отруєнь алкоголем і пов’язаних з його систематичним вживанням хвороб гине півмільйона українців.

Щодо наркоманії ситуація настільки ж критична. За даними МВС, сьогодні в країні живе півмільйона наркоманів, з яких близько 170 тис. регулярно вживають наркотичні речовини. Найжахливіше, що кількість українців-наркоманів щороку  зростає на 5-10%, а «поповнення їхніх лав» все частіше відбувається за рахунок підлітків.

З курінням ситуація теж важка. Через пов’язані з ним хвороби щороку нація втрачає близько 85 тис. осіб. Куріння скорочує життя на 10-12 років, на 90% підвищує ймовірність захворіти на рак легенів і на 30% – на рак молочної залози.

Не дивно, що в країні зафіксовано близько 2 млн громадян з психічними розладами. Це  майже 5% населення країни. На тлі масової еміграції працездатного населення така статистика викликає ще більше занепокоєння.

Особливої уваги заслуговує проблема інтернет-залежності, оскільки саме вона розвивається найбільш масштабно та всеосяжно і зі свого боку нагадує складний пазл, що налічує безліч складових — від залежності від соціальних мереж до кібернетичної лудоманієї, яка проявляється в нав’язливому захопленні відео- та комп'ютерними іграми.

Найбільше від інтернет-залежності потерпають підлітки. Дитина, яка живе у віртуальному світі, вже фактично не контролює себе. Комп'ютер позбавляє її волі, свободи вибору.

Кімберлі Янг називає чотири ознаки Інтернет-залежності:

  • нав'язливе бажання перевірити e-mail;
  • постійне очікування наступного виходу в Інтернет;
  • скарги оточуючих на те, що людина проводить занадто багато часу в Інтернеті;
  • скарги навколишніх на те, що людина витрачає занадто багато грошей на Інтернет.

.

Сьогодні кожен третій юнак проводить більше ніж чотири години в інтернеті в робочий день; у 9,9% респондентів виявлена сильна інтернет-залежність, а у 81% (!) помірна інтернет-залежність, виходячи з таких показників, як кількість проведеного часу в інтернеті, мотиви проведення часу в інтернеті, ставлення до соціальних мереж, комп'ютерних ігор, інтернет-серфінгу.

В Україні розповсюджена саме кіберкомунікативна залежність. Так, за проведеними дослідженнями, перше місце за відвідуванням посідають саме соціальні мережі — 27% загалом серед молоді. Вищий показник у дівчат — 29,8%, менший у хлопців — 23,9%.

 

 

 

X  Робота в групах «Антиреклама»

Реклама цигарок, алкоглю всюди - від прикладу членів родини, до крамниць, яскравих щитів (якщо не з прямою, то з опосередкованою рекламою). Про шкоду від них інформація розміщена так, що на неї майже ніхто не звертає увагу, тим більше діти. Реклама наркотиків, особливо у містах,на стінах будинків, інтернет-ігри – це сьогодні доступно і поширено без обмежень. Люди сприймають яскраві, ефектні фото, малюнки, написи, але пропускають повз увагу застереження про шкоду, попередження не спрацьовує. Завдання кожної групи створити антирекламу шкідливої звички, яку опрацьовує група.

 

XІ Перегляд відео «Притча про метелика»

 

X  Переоцінка цінностей «Острів мрій»

Можливо,  хтось змінив рішення щодо мрії?

Артур Шопенгауер сказав «Здоров'я настільки переважує решту благ життя, що здоровий жебрак щасливіший за хворого короля».


XIІ Вправа «Погані звички – у сміття».

 

XIІI Рефлексія. Продовжіть фразу: «На цьому занятті я…»

 

X ІV Підсумок

 

 

 

 

 

 


 

Причини виникнення звички

 

Шляхи подолання звички

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


КУРІННЯ

АЛКОГОЛІЗМ

НАРКОМАНІЯ

ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНІСТЬ

 


Здоров’я Багатство Слава Кохання Родина

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку