Мета заняття: ознайомити учасників із важливістю планування сім'ї та чинниками, які впливають на вибір друга життя.
Основні поняття, які будуть розглянуті на занятті: «планування сім'ї», «довіра», «симпатія», «закоханість», «кохання».
План проведення:
І. Рефлексія знань, отриманих на першому занятті. Вступ до другого заняття.
ІІ. Знайомство учасників (продовження).
ІІІ. Правила роботи групи (повторення).
IV. Очікування від заняття.
V. Основна частина: «Планування сім'ї».
VI. Підсумки другого заняття.
«Сімейні цінності»
( «Планування сім’ї»)
Заняття ІІ
Мета заняття: ознайомити учасників із важливістю планування сім’ї та чинниками, які впливають на вибір друга життя.
Основні поняття, які будуть розглянуті на занятті: «планування сім’ї», «довіра», «симпатія», «закоханість», «кохання».
План проведення:
І. Рефлексія знань, отриманих на першому занятті. Вступ до другого заняття.
ІІ. Знайомство учасників (продовження).
ІІІ. Правила роботи групи (повторення).
IV. Очікування від заняття.
V. Основна частина: «Планування сім’ї».
VI. Підсумки другого заняття.
План-конспект заняття
І. Рефлексія знань, отриманих на першому занятті. Вступ до другого заняття.
Ведучий пропонує учасникам пригадати попереднє заняття та відповісти на запитання:
Після того, як учасники дадуть відповіді, ведучий називає тему другого тренінгового заняття, його мету та основні поняття. Коротко коментує план проведення.
ІІ. Знайомство учасників (продовження).
Вправа «Воскова свічка».
Мета: створити умови, за яких учасники мають усвідомити поняття «Довіра» та його значення в міжособистісних стосунках.
Хід вправи:
1 етап
Ведучий пропонує всім учасникам стати у тісне коло. Один, бажаючий, стає у центрі кола, замружує очі й дозволяє групі похитати себе, тримаючи його за плечі. Це може бути рух за годинниковою стрілкою або навпаки, хитання з одного боку в інший. Стопи ніг того, хто стоїть у центрі, не повинні відриватись від підлоги. За бажанням цю процедуру проробляють усі.
2 етап
По закінчені ведучий проводить обговорення.
ІІІ. Правила роботи групи (повторення).
Мета: забезпечити ефективну роботу групи.
Необхідне оснащення: папір А-1 для фліпчарту, маркери.
Хід вправи: ведучий повторює правила, які були записані на попередньому занятті, і пропонує учасникам пригадати:
IV. Очікування від заняття.
Ведучий нагадує тему, мету, план проведення та основні поняття даного заняття і пропонує учасникам визначити: про що вони хотіли б дізнатися, беручи участь у цьому занятті?
Учасники обдумують свої очікування, після чого називають їх, а ведучий записує їх на плакаті.
По закінченні ведучий проводить обговорення.
V. Основна частина: «Планування сім’ї».
Вправа «Він та вона»
Мета: виявити відмінності в чоловічій та жіночій природі, спонукати до розуміння того, що саме відмінності поєднують чоловіка та жінку в стосунках.
Необхідне оснащення: м’ячик.
Хід вправи: кожен з учасників по колу кидає один одному м’яч, проговорює слова, які характеризують юнака чи дівчину. Наприклад: «Я – Олег, сильний та мужній».
Ведучий в цей час записує слова-характеристики на плакаті в дві колонки, а потім проводить обговорення.
Після обговорення ведучий зауважує:
Основою для вибору друга є:
Друг допомагає бути:
Найвище цінуються душевні якості друзів:
Дружба, що має підґрунтям товариські стосунки передбачає взаємодопомогу, готовність до самопожертви; передбачає й внутрішню близькість, відвертість, довіру.
Міні-лекція
Мета: ознайомити учасників з питаннями щодо вибору друга життя та етапами психологічної взаємодії між партнерами.
На початку ведучий пропонує продовжити думку та обґрунтувати свою відповідь:
Дружба - це…. ;
Закоханість – це…;
Кохання – це….;
Шлюб – це….
(Бажано, щоб основні думки учасників записувалися на плакаті, дошці.)
Потім ведучий зачитує висловлювання видатних людей та обговорює їх з групою.
***
Стосунки між жінками та чоловіками найскладніші в людській природі. Проявляються вони у таких формах, як дружба, закоханість, кохання, довіра, симпатія. Ці поняття дуже близькі, але кожне з них має свої особливості.
Дружба починається з симпатії і тільки потім, з розвитком стосунків, перевіряється на міцність і стверджується, власне, як дружба.
Закоханість належить до класу емоцій, тобто має однополюсний заряд+.
Закоханість ми можемо розглядати як: закоханість – самоствердження, експеримент, цікавість, розминка почуттів, завоювання своєї незалежності, питання престижу, «як дуже хочеться робити заборонене».
Може з’явитися думка, що закоханість – неглибоке почуття, але це не завжди справедливо. Справжня закоханість – це перший крок до кохання. Але спочатку відрізнити закоханість від кохання неможливо. Потрібен час: закоханість або проходить, або переростає в більш глибоке почуття кохання.
Кохання – це глибоке інтимне переживання, гармонійне злиття трьох складових: душі, розуму та тіла спрямованих на конкретну людину.
Якщо зрозуміти, що кохання – це дар, який даний тобі, як нагорода, то дарувати його іншому – це вже є велике щастя, навіть якщо об’єкт кохання не відповідає взаємністю. Ми виражаємо своє відношення. Ми не домінуємо над тими, хто може дозволити це нам. Ми починаємо розуміти, що хочемо прожити усе життя разом. Але, як зрозуміти, чи вже готовий до такого кроку, як вийти заміж (одружитися)?
В першу чергу потрібно визначити свою готовність до укладання шлюбних відносин. Виділяють такі компоненти готовності до шлюбу та сімейного життя:
Мета шлюбного союзу – створення сім’ї. Поняття правильного вибору при укладенні шлюбу закладено в українському слові «шлюб», що походить від давньослов’янського «слюб», «слюбиться». У російському слові «брак» є ще й інше поняття: давньоруське слово «брачити» в буквальному перекладі означає відбирати, вибирати краще з того, що доступно.
Благополуччя і стабільність шлюбу залежить від:
VI. Підсумки другого заняття.
Після надання інформації ведучий проводить обговорення.