Тренінг «Співчуття та милосердя врятує весь світ» (для учнів 2-4 класів)

Про матеріал

Тренінг «Співчуття та милосердя врятує весь світ»Запропоноване виховне заняття-тренінг допоможе вчителям розвивати у дітей навички співчуття, співпереживання, доброти, людяності, толерантності. Заняття проводиться у формі тренінгу, діти сидять колом, працюють індивідуально, в парах, на дошці, колективно.

Перегляд файлу

Запропоноване виховне заняття-тренінг допоможе вчителям розвивати у дітей навички співчуття, співпереживання, доброти, людяності, толерантності. Заняття проводиться у формі тренінгу, діти сидять колом, працюють індивідуально, в парах, на дошці, колективно.

Автор: Гончаренко Людмила Петрівна, вчитель початкових класів

Навчальний заклад: Острівчанський заклад загальної середньої освіти Колибаївської ОТГ

Спрямування: учні 2-4 класів

Мета: допомогти учням зрозуміти, що значить бути співчутливим, що лежить в основі співчуття, співпереживання, довести необхідність толерантності, розвивати в учнів бажання робити добро, формувати в підростаючого покоління ціннісне ставлення до власного життя, до інших людей; вміння знаходити порозуміння, вирішувати суперечності (з допомогою прохання, переконання, бесіди), здатність міркувати, робити свідомий вибір і приймати рішення; стимулювати  бажання змінюватися і змінювати світ навколо.

 

Обладнання і матеріали: демонстраційні картки Конфлікт, Суперечка, Непорозуміння, Взаєморозуміння, Співчуття, Милосердя, Толерантність, плакат із малюнком,  3 квітки, 3 листочки з лексичними визначенням, паперові травинки для кожної дитини, скотч, «Правила спільної роботи в малюнках».

Епігра.

Крик-народжує грубість;

                      Обман-народжує недовір`я;

Посмішка-розтоплює лід;

Прощення-приносить полегшення;

Турбота-наповнює життя змістом.

Посієш бажання-пожнеш вчинок;

Посієш вчинок-пожнеш звичку;

Посієш звичку-пожнеш характер;

Посієш характер-пожнеш долю.

Матір Тереза

Хід заняття

І. Підготовча частина

1.1. Привітання .

Вправа «В колі друзів».

Вчитель. Я пропоную вам сьогодні привітатися  такими словами. «Я поважаю себе за те, що….,  а сусіда зліва (назвати його ім’я)  - поважаю за те, що …..»

1.2.Повторення «Правил спільної роботи в групі» ( в малюнках).

- Правило піднятої руки

- Не перебивати

- Не принижувати інших

- Взаємодопомога

- Уважно слухати

- Всі думки вірні

- Бути активним

- Посміхатися

- Дисципліна

- Толерантність (милосердя, доброта душі, співчуття, повага, терпіння, дружба)

- А давай те пригадаємо нашу  добру традицію – обійми  всіх .

(Діти в колі всі обіймаються)

ІІ. Основна частина

2.1. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми заняття.

 Я прошу Вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність та щирість, другими – сердечність та чуйність, а згодом – доброта та милосердя.

- Ви завагалися?

-А чому?

Я не випадково зупинила Вас. Кожен на хвилинку замислився над чистими джерелами своєї душі.

Поверніться, будь-ласка, один до одного,  покладіть долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього.

Уважність, щирість, сердечність, чуйність, доброта та милосердя, всі ці якості – це частинка вашої душі, але часто ми забуваємо про них, тож давайте сьогодні впустимо ці почуття в наші серця і згадаємо, що означає бути доброю людиною.

 

Отже, як ви вже здогадалися, сьогодні ми будемо говорити про добро, співчуття, милосердя та інші риси, що притаманні кожній людині.

 

2.2. Вправа  «Павутинка думок»

  Яка інформація чекає?                                          Конфлікт

  Навіщо знати про це?                                           Суперечка

  Коли виникає суперечка?                                    Непорозуміння

  Як уникнути?                                                       Взаєморозуміння

 (На  ватмані чи на дошці намальована  травичка, знизу – камінці)

- Давайте пригадаємо, що ми знаємо про доброту, добро.

Доброта – найбільша цінність нашого життя.
Добро́ — категорія етики, якою позитивно оцінюють певну поведінку, явища чи події.

  • А що таке зло? Які риси в людини не є хорошими?
  • Зло це : 
  • насильство ,
  • грубість,
  •  байдужість,
  • егоїзм,
  • агресивність,
  • підлість,
  • зрада,
  • насмішка,
  • непорозуміння

(Ці слова написані у вчителя на камінцях. Якщо дитина називає одне із них – бере камінець і кріпить на ватман із травичкою, біля камінців)

  Ми живемо серед людей. Ми різні, але це не протилежність, а унікальність. Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Спілкування, дружба неможливі без взаємної терпимості.

2.3. Вправа «Три квітки».

Я дарую вам букет із трьох прекрасних квіток.  (На  ватмані намальовані чи на дошці., ростуть серед травички)

Називаються  ці  квіти:         Співчуття,   Милосердя,   Толерантність.

(лексичні значення слів записані на листочках – прикріпити до квіток)

  • Співчуття – вміння розуміти почуття і думки других людей.
  • Милосердя – прагнення допомогти кожному, хто має в цьому потребу.
  • Толерантність – ( франц.) – ставлення, під час якого людина визнає, що інші можуть думати чи діяти інакше, ніж вона сама.
    • (англ.) – готовність бути терплячим.
    • (араб.) – прощення, терпіння, чуйне ставлення до інших).

 

Зворотний зв`язок. Визначення «Толерантна людина»

Запишіть на травинках  ваше розуміння цього виразу. Прикрасимо вашими травинками наш квітничок.

 

2.4.Вправа на розвиток толерантності «Оплески».

Хто з вас вміє танцювати, співати, малювати, спритно стрибати? Станьте в коло! Поаплодуємо їм!

  1.        Притча.

Жив собі хлопець із жахливим характером. Якось батько дав йому мішок із цвяхами і сказав по одному забивати у паркан щоразу, коли хлопець втратить терпець і посвариться з кимось. Першого дня хлопець забив 37 цвяхів. Згодом він навчився себе опановувати, і кількість забитих цвяхів щодня зменшувалася. Хлопець зрозумів, що легше навчитися стримувати свої емоції, ніж забивати цвяхи.

Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав про це. Тоді батько наказав синові витягти з паркана по цвяху у ті дні, коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться.

Минали дні, і згодом син міг сказати батькові, що в паркані не залишилося жодного цвяха. Батько підвів  сина до огорожі та сказав: «Ти добре поводишся, синку, але подивися, скільки дірок залишилося… Огорожа вже ніколи не буде такою, як колись…»

Коли ви з кимось сваритеся і кажете йому щось неприємне, ви залишаєте в іншій людині такі рани, як ці діри. І рани зостаються, попри те, скільки разів потім ви просите вибачення. Словесні рани заподіюють такий самий біль, як фізичні. Діти, не забиваймо цвяхів ворожості, нерозуміння і жорстокості в душі людей. Будьмо толерантними, а, отже, розуміймо одне одного.

  1.        Вправа «Зустріч»

Учні стають у два кола: зовнішнє і внутрішнє, обличчям один до одного і, використовуючи невербальні засоби спілкування, по черзі вітаються з кожним учасником протилежного кола так, начебто вони зустріли: друга; приятеля; учня із свого класу; учня; сусіда; ворога; хлопчика або дівчинку, який (яка) подобається; вчителя; незнайомця;  батьків свого однокласника, маленьку дитину тощо. Вчитель періодично змінює завдання. Після завершення вправи проводиться обговорення на тему:
– Які відчуття, емоції були в тебе, коли доводилося вітатися з однолітком, старшою за тебе людиною, молодшим, незнайомцем? Як змінювалися твої жести, рухи, емоційний стан? Які, можливо, були труднощі?

  1.        Розучування «Мирилки».

Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.

ІІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія .

Діти  стають в одне коло і виконують те, що каже вчитель.

  • Плещуть в долоньки всі присутні; 
  • Тільки дівчатка; 
  • Тільки ті, хто любить смачно поїсти; 
  • Тільки ті, хто запізнюється на уроки; 
  • Тільки ті, хто добре навчається; 
  • Тільки ті, хто не любить канікули; 
  • Тільки ті, хто любить солодощі; 
  • Тільки ті, кому подобається грати в футбол; 
  • Тільки ті, у кого чудовий настрій. 

 

Всі беруться за руки і бажають один одному:«Будьмо здорові!». Привітати оплесками.

Прощання.

  • Діти, я дякую вам за роботу!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гошева Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Митулинська Олена Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 червня 2018
Переглядів
6616
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку