Сприяти формуванню патріотизму, національної свідомості, толерантності; розширити про єдність, незалежність і суверенність нашої держави; розвивати в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави; виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни та формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту, повагу до державних символів, інтерес до пізнання історії рідного краю.
Урок мужності для учнів 4 класу
«Любіть Батьківщину всім серцем своїм!»
Тема : «Любіть Батьківщину всім серцем своїм!»
Мета: сприяти формуванню патріотизму, національної свідомості, толерантності; розширити про єдність, незалежність і суверенність нашої держави; розвивати в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави; виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни та формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту, повагу до державних символів, інтерес до пізнання історії рідного краю.
Обладнання: Державний прапор України, тематичні ілюстрації, кліпи «Я люблю Україну свою» (виконавець Анатолій Матвійчук), пісня «Як у нас на Україні», пісня «Пливе кача», кліп «Небесна сотня», аркуш ватману з намальованими кордонами країни, жовті та сині сердечка, вирізані з паперу.
Місце проведення: шкільна бібліотека або класна кімната
Хід уроку
І. Організація класу
Добрий день, мої любі діти!
Я щаслива зустріти вас.
Хай вам радісно сонечко світить
Й будемо вчитися…
В добрий і мирний час!
Щиро в школі вас вітаю,
Щастя й успіхів бажаю,
Привітай, того, хто справа,
Обніми, того, хто зліва,
Руки міцно потискаєм
Й працювати починаєм.
(кліп «Я люблю Україну» у виконанні Анатолія Матвійчука)
ІІ. Повідомлення теми уроку
Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Зветься величаво – Україною,
Земле зачарована моя.
Тема нашого першого уроку «Україна – єдина країна»
Гра «Продовжити речення»
«Бути українцем для мене – це означає…»
ІІІ. Мотивація знань учнів
Поясніть як ви розумієте цей вислів «Україна – єдина країна»?
ІV. Робота над теоретичним матеріалом
У кожної людини є велика Батьківщина – країна, де вона народилася. Наша держава називається Україною. Вона має славну і давню історію, прекрасну мову і високу культуру. Святою для кожної людини є земля, де вона зробила перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню колисанку, а потім народну пісню, вперше пішла до школи.
За рідний край і життя віддай.
У рідному краї
Одна Батьківщина, і двох не буває,
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті..
У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть.
У рідному краї і небо безкрає,
Потоки, потоки, мов струни, течуть.
Тут мамина пісня лунає і нині,
Її підхопили поля і гаї.
Її вечорами по всій Україні
Співають в садах солов’ї.
І я припадаю до неї устами,
І серцем вбираю, мов спраглий води.
Без рідної мови, без пісні,
Без мами збідніє, збідніє земля назавжди.
Простір землі, яку заселяють українці, є таким великим, що аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30 км.
Україна – це держава, яка має свою Конституцію, тобто правила, за якими живуть українці. Нашими сусідами є білоруси, росіяни, угорці, румуни, чехи, словаки, молдавани, болгари.
Дідусева заповідь
Я навчаюсь у четвертому класі. На почесному місці в нас портрет мого дідуся Павла. Під портретом напис: «Він віддав своє життя за Батьківщину».
Із розповідей мами, бабусі я знаю, що дідусь мій був розвідник. Він полігсмртю героя далеко на Заході, в Карпатських горах.
Наближався день пам’яті мого дідуся. Щороку в цей день бабуся приносить до дідусевого портрета букет квітів. А цієї весни і я виплекав білі квіточки абрикоси й поніс їх раненько в школу. У школі ще нікого не було. Я поставив квіти біля портрета. Сів за парту. Коли це бачу: дідусь усміхнувся.
Дідусю, - попросив я, - скажіть, будь ласка, ким мені бути? Мені й льотчиком хочеться стати, й агрономом, і лікарем. Ким мені бути?
Будь патріотом, - почув я голос дідуся. – Це найголовніше.
- Чи згодні ви із відповіддю онукові?
- Яку заповідь залишили вам ваш дідусь чи прадідусь?
- Як треба ставитись до своєї Батьківщини?
5. Робота над поняттям «патріотизм»
- Що таке патріотизм? Хто такі патріоти?
Патріотизм – це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про його благо, сприяння становленню й утвердженню України як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, нації, готовність відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її долею.
У нашій країні за останній рік загинуло багато народу в тому числі і наша Вінниччина втратила 122 людини. Прошу вас вшанувати хвилиною мовчання цих людей.
(пісня «Пливе кача»)
Душі загиблих людей, як білі лебеді, піднімаються високо над просторами своєї країни і оберігають її з пташиного польоту.
(кліп «Білі лебеді у небі» у виконанні гурту Невічні та Христини Панасюк)
Питання для І команди:
Питання для ІІ команди:
V. Практична робота
Діти вирізають жовті та блакитні сердечка з паперу, пишуть на них побажання воякам- захисникам і наклеюють їх на карту України, намальовану на ватмані.
VI. Підсумок уроку.
Яким буде майбутнє країни залежить від кожного з нас. Батьківщина, як мати, одна. Ми повинні дбати про неї щоб вона була багатою, квітучою, яскравою. А для цього нам треба любити її, плекати, захища-ти. Ви, діти, повинні рости розумними, працелюбними, щоб перетворити рідну державу на країну ваших мрій.
Ми сьогодні доклали свою часточку до збереження миру і єдності в нашій Батьківщині. Усі ми сподіваємося, що найзаповітніше бажання українців сьогодні – жити під мирним небом України і не допустити війни.
Дівчинка читає вірш М. Гринчука «Пісня про Україну»
Дівчина-калина
В білому віночку
Вийшла із хатини,
Стала на горбочку.
А як заспівала
Солов'їно-дзвінко —
В лісі розстеляла
Килими з барвінку.
Золотила ниву,
Голубила небо,
Дітвору щасливу
Кликала до себе.
Кличе всіх щоднини
До краси і згоди
Пісня України,
Що єдна народи.
М. Гринчук
Вчитель декламує вірш М. Познанської «Щоб ти був щасливим – тобі заповім..»
Щоб ви були щасливими вам заповім:
Любіть Батьківщину всім серцем своїм!
Найбільше у світі любіть ви її!
Є інші держави, є інші краї-
А рідна Вітчизна у світі одна,
Для вас, мої друзі, як мати, вона.
Дівчинка декламує вірш О. Василенко «Я – українка» і діти разом співають пісню «Як у нас на Україні»)
Я - УКРАЇНКА
Я - українка!
Горджуся й радію,
Що рідною мовою
Я володію,
Шевченковим словом
Умію писати
Слова мелодійні
І вірші складати.
Я - українка!
Живу в Україні,
На вільній, єдиній
Моїй Батьківщині,
Де все мені в радість:
Ліси і садки.
Озера й річки,
І глибокі ставки,
Лани неосяжні,
І гори, й долини,
Цвіт білосніжний
У лузі калини.
В душі моїй солодко
Грає сопілка,
Бо я з України,
Бо я - українка!
О. Василенко
(кліп на пісню «Як у нас на Україні»)
Використані джерела
https://www.youtube.com/watch?v=HgXFLyXre68
https://www.youtube.com/watch?v=p2g5Y9woWZk
https://www.youtube.com/watch?v=og4KX2FPKi4
https://www.youtube.com/watch?v=AJ0_duaEt1k