Тренінг "Твої життєві цінності"

Про матеріал

Матеріали розроблено згідно всіх правил тренінгу, матеріали розроблено в ігровій формі, для виховання позитивних рис у людини. Розраховано на для учнів 8-11 класів та дорослих.

Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ОЛЕКСАНДРІВСЬКИЙ

НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ

ШКОЛА I-III СТУПЕНІВ-ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»

 

 

«Твої життєві цінності»
 

Вчитель:Кондратьєва Л.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 р

Тренінг

 « ЖИТТЄВІ ЦІННОСТІ»

 

Обладнання:бейджики, серця та сердечка(клейкі), кольорові стрічки(7шт), назви овочів, ромашка з пелюстками,  прислів’я, кожному листочки, ручки, прислів’я, таблиця «Дописати слова», вислови «життя – це…», клубок.

 

Ведучий: Доброго дня! Я прошу вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність і чуйність, другими – сердечність і щирість, а згодом – доброта і милосердя. Ви завагалися? Чому? Тому, що ваші серця переповнені і одним, і другим, і третім.

Я не випадково зупинила вас. Ви на хвилинку замислилися над чистими джерелами своєї душі. Переверніть, будь-ласка руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш колега? Це тепло його серця, його душі.   

Притча «Про щастя»

У давні роки в Китаї розлилася дуже широко річка. Після розливу на березі залишилося дуже багато риби. Все населення почало збирати рибу. Рибу збирали та несли кошиками, мішками, корзинами. Збирали хто більше набере та понесе. Люди копошилися, спішили зібрати рибу.

 Але серед них був юнак, він брав рибу та кидав її назад у море. І люди здивовано спитали у нього: «Навіщо ти кидаєш рибу назад у море?». На це юнак здивовано відповів: «Я повертаю рибу назад, щоб вона жила. Та я знаю, що виживе не вся, але якщо із сотні виживе хоча б одна рибина, то я буду дуже щасливий».

Так от і я цим  тренінгом прагну хоча б трошки вас розважити. І якщо це мені вдасться я буду щаслива.     

 

І. Вступна частина

Ведучий:

Можна жить, а можна існувати

Можна думать, можна повторяти

Та не можуть душу зігрівати

Ті, що не палають, а горять.

У середньовічних лицарських романах про короля Артура розповідається, що на королівських бенкетах лицарі сідали за круглий стіл, щоб не було суперечок з приводу того, хто сидить на почесному місці, а кому дісталося не почесне. Згодом круглий сіл став неодмінним атрибутом на міжнародних конференціях, дипломатичних переговорів. Вислів сісти «сісти за круглий стіл» тепер означає почати доброзичливий обмін думками, просто поспілкуватися.

У мене є чудова нагода провести тренінг, сидячи колом, поспілкуватися, обмінятися своїми думками з серйозної теми: «Твої життєві цінності». 

Для початку, будь-ласка, підпишіть свої бейджики так  як би ви хотіли, щоб  до вас зверталися.

Цінності – це те, що важливе для нас, за допомогою чого ми звіряємо й оцінюємо будь-що у своєму житті. Цінності, подібно магніту, впливають на нашу поведінку і визначають життєвий шлях. Навіть якщо не докладати зусиль, наші цінності складаються під впливом обставин і оточення.

А для більшого розумінні нашої розмови хочу розповісти притчу «Я все втратив»

«Я все втратив»

Один чоловік багато років успішно вів свої фінансові справи. Та, невдало вклавши гроші в останню справу, з банкрутів. У розпачі пішов до священика.

  •                               Отче, я все втратив… І, певно, піду з життя.

Той подумав і сказав:

  •                               Ви втратили дружину… Так, це важке горе. Співчуваю.
  •                               Ні, моя дружина жива і здорова. У нас все нормально. Ми любимо одне одного.
  •                               Тоді, напевне, у вас померли діти… Безумовно, це велике випробовування.
  •                               Ні, - відповів чоловік.
  •                               Здається, я зрозумів. Ви втратили здоров’я. А життя без здоров’я – не життя.
  •                               Та ні, пробурмотів бізнесмен. – Слава Богу, я здоровий.
  •                               А що ж тоді ви втратили?
  •                               Майже нічого, - вперше посміхнувшись за тривалий час, відповів чоловік. – Дякую, отче.  

Тож бажаю вам завжди правильно вибирати цінності життя та берегти їх.

 

ІІ. Виявлення очікувань.

Ведучий: Кожен із вас прийшов сюди  в очікуванні щось для себе отримати. І зараз я пропоную вам навколо нашого серця очікувань помістити сердечка зі своїми очікуваннями.

 

ІІІ. Правила тренінгу.

 Ведучий: Для результативного і ефективного проведення для забезпечення дружнього співробітництва нашого тренінгу складемо правила:

  •                               не перебивати;
  •                               поважати думку інших;
  •                               бути доброзичливими;
  •                               бути толерантними…

 

IV. Знайомство.

Ведучий: Ми знаємо один одного , та хотілося б більше дізнатися про вас  як  про людей. Зараз ми розділимось по парах.(вибирають стрічки).

Даю вам декілька хвилин щоб ви розповіли своєму товаришеві про себе, про сімю, ваше хобі, чим займаєтесь у вільний час, що полюбляєте…

 

А тепер ваше завдання розповісти про свого колегу починаючи словами «мій товариш…, мій сусід…, моя сусідка..»

 

Гадаю ми з вами вже засиділися. Тому я пропоную вам рухавку.

РУХАВКА «Салат»

 Зараз кожен із вас візьме листочок на якому написані назви овочів. Це будуть ваші імена. Вони повторюються. Потім коли прозвучить назва овоча гравці міняються містами.

Рухавка «Салат»

Спочатку я беру красиві помідорчики. Я мию пахучі помідорчики. Обмиваю  правий бік помідорів, потім лівий бік, після цього я відриваю у помідорів хвостики та кладу їх у миску. Тоді я беру зелененькі, пухирчасті, довгенькі огірочки. Я обмиваю правий бік огірочків, тоді лівий бік ароматного огірочка, тоді відриваю огірочкам хвостики та кладу в миску, де вже лежать помідорчики. Після цього беру цибульку, з її довгенькими, зелененькими пірцями та починаю мити. Спочатку чищу її потім обмиваю одне пірце, тоді друге, третє, четверте, п’яте, шосте… Кладу її у миску де лежать помідорчики, огірочки. Після цього я беру ароматні петрушку та укріп. Я обережно розправляю листочки кропу та петрушки та промиваю під холодною водою. Тоді бережно струшую кріп та петрушку і кладу у миску де лежать огірочки, цибулька та помідорчики.

Тепер я беру ніж та починаю різати салат. Для початку я беру хрумкі огірочки та нарізаю їх обережно тоненькими кружечками. Огірочки падають у миску рівними білими кружечками з зеленою каймою. Після цього я беру тугенькі помідорчики і починаю їх нарізати. Спочатку я розрізаю помідорчики навпіл, а потім ріжу тоненькими скибочками. Помідорчики червоними дольками падають на хрумкі огірочки. Тоді я беру пахучу цибульку і починаю її нарізати. Цибулька падає зеленими кільцями в миску де лежать червоні помідорчики, хрумкі огірочки. Все це зверху я притрушую нарізаючи, запашні укріп та кучеряву петрушку. Укріп та петрушка падають зверху зеленим дощиком на червоні помідорчики, зелененьку цибульку, хрумкі огірочки.

Тепер наш салат треба перемішати. Я беру ложку та починаю перемішувати:  зелену петрушку та укріп, червоні помідорчики та цибульку, хрумкі огірочки та червоні помідорчики, цибульку, петрушку та укріп, огірочки,  укріп, помідорчики, цибульку, огірочки…  Нарешті наш салат готовий.  

V. Мозковий штурм.

У кожного із нас свої життєві цінності. І зараз я пропоную вам заповнити ромашку «Цінності життя».

 

VІ. А зараз я пропоную

вам гру «Що ти обереш»

Гра „Що ти обереш?”

1. Роздайте кожному по 7 папірців(грошів)

2. Пояснити правила: „У цій грі

(як і в реальному житті) вам доведеться

 робити вибір і платити за нього

своїми „ресурсами” – грошима, часом,

здоровям, душевним спокоєм, стосунками

 з рідними, друзями тощо. Як і в

житті, ви матимете обмежені ресурси – лише

7 умовних одиниць. Спробуйте розпорядитися ними так, щоб вистачило на все, що вам хочеться”.

3. Запропонуйте купити щось одне з кожної пари або не витрачати грошей:

  •                                    Що ти обереш: поїхати на море  разом з другом чи самому на модний курорт?

Вартість цього вибору 2 у. о. Але ті, хто обрав поїздку з другом, повертають собі 1 у. о., адже підтримка друзів – це додатковий ресурс.

  •                                    Що ти обереш: стати найпопулярнішим робітником  на своїй роботі чи мати можливість отримувати більшу зарплату.

     Цей вибір коштує 3 у. о. Але ті, хто обрав зарплатню, матимуть змогу здобути більше коштів і збільшити свій загальний ресурс. Тому поверніть 1 у. о.

  •                                    Що ти обереш: одружитися з коханою людиною чи з найбагатшою людиною у світі?

     Цей вибір коштує 4 у. о. Але ті, хто обрав шлюб з коханою людиною, повертають собі 2 у. о. Адже кохання дає можливість найповніше реалізувати свої можливості.

  •                                    Що ти обереш: займатися улюбленою справою чи робити те, що не до душі, але дає владу чи великі гроші?

     Цей вибір коштує 3 у. о. Та якщо хтось обрав роботу, яка не подобається, вона виснажила його і призвела до зменшення ресурсу ще на 1 у. о. Як бачите, деякі рішення коштують більше, ніж ми готові за них заплатити.

4. Якщо ваші ресурси закінчилися раніше, ніж ви придбали усе, що хотіли, це означає, що дещо з вашого вибору коштувало надто дорого. А якщо в когось залишилися невикористані ресурси, вони пропали марно. Це означає, що ви не скористалися можливостями, які відкривалися перед вами. Постарайтеся, щоб цього не трапилося у вашому житті.

 

VІІ.А зараз до вашої уваги гра «Поясни вислів»

Зараз на дворі осінь і я пропоную вам розділитися на команди: Вересень, Жовтень, Листопад

Ведучій. Усе, що ми цінуємо, поділяється на те, що можна придбати за гроші й те, чого за гроші не купиш. У вас є вислови, ваше завдання : обговорити і пояснити як ви розумієте його:

  •                               можна купити ліки, та не купиш здоров’я;
  •                               можна купити дім, та не купиш затишку;
  •                               можна купити ліжко, та не купиш спокою.

 

VІІІ. Завдання кожному учаснику.

Ведучий. Ми з вами недарма заповнювали ромашку. Тепер нам треба визначити 5 найважливіших для кожного з нас цінностей. Ця інформація конфіденційна і ви не мусите повідомляти її будь-кому, якщо не бажаєте. Зі складеної нами квітки життя – переліку цінностей оберіть те, що вам найважливіше. Запишіть його під №1. потім з того , що залишилося оберіть ще одне найважливіше і запишіть під №2 і так до №5.

Рухавка. «Пантоміма». Ми з вами знову засиділися і я прошу вас порухатися. Ведучий показує на одного з гравців і говорить :

  •                               слон – ви повинні показати слона пантомімою(хобот, вуха);
  •                               новий росіянин(ланцюг, побілка);
  •                               тостер(а ось і я);
  •                               вікінг(вела, ааа-ууу-ооо);
  •                               мавпочка(вуха, гримаса);
  •                               пальма(руками).

 

ІХ.Гра

а) Показати  прислів’я

Ведучий. На протязі нашого життя поруч з нами йдуть Віра, Надія та Любов. Зараз ми розділяємося на команди «Віра», «Надія», та «Любов». Кожна команда вибирає собі по три прислів’я про життя, а потім пантомімою треба його пояснити.

  •                              бог не теля, бачить і звідтіля;
  •                              не всі черниці Христові сестриці;
  •                              не копай яму іншому, бо сам туди впадеш;
  •                              людина людині вовк;
  •                              вкусить і зуби соває;
  •                              горбатого могила виправить;
  •                              гадюку як не грій все одно вкусить;
  •                              повів коня кувати, як кузня згоріла;
  •                              на бога надійся, а сам не зівай;
  •                              з ким поведешся, того й наберешся;
  •                              яке їхало, таке й здибало;
  •                              птаха видно в польоті, а людину в роботі;
  •                              кожен кулик своє болото хвалить;
  •                              дерево пізнається по плодах, а людина – по справах;
  •                              поспішиш людей насмішиш;
  •                              одяг людину не красить;
  •                              Землю красить сонце, а людину – праця;
  •                              Не добавляй масла у вогонь;
  •                              Ледарям завжди не вистачає часу.

б) Дидактична гра «Шість слів – одне закінчення»

Ведучий . Наш наступний конкурс називається «Шість слів – одне закінчення». Кожна команда має розгадати слово яке зашифровано у поняття. Підказка: всі слова – відповіді закінчуються на -ість, а скільки букв у вашому слові, ви маєте дізнатися з таблиці.

 

  1 Щире, доброзичливе ставлення до інших людей та уважність до чужих потреб. (людяність)

2. Готовність і бажання приймати і частувати гостей. (гостинність)

3. Усе, що вважається довершеністю, повнотою позитивних якостей. (досконалість)

4. властивість людини, яка любить працю, старанно, і запалом працює. (працелюбність)

5. правильне об’єктивне, неупереджене ставлення до кого або чого-небудь. (справедливість).

6. здатність не шукати вигоди, і не дбати про користь для себе. (безкорисливість).

 

Х. Заключна частина

Ведучий. а) А зараз давайте станемо в коло і кожен з нас прочитає вислів про життя та дасть руку своєму сусідові з права.

Життя – це можливість. Скористайся нею.

Життя – це краса. Захоплюйся нею.

Життя – це мрія. Здійсни її.

Життя – це виклик. Прийми його.

Життя – це обов’язок  твій. Виконай його.

     Життя – це багатство. Не  розтринькай його.

Життя – це надбання. Борони його.

Життя – це кохання. Не втрать його.

Життя – це таємниця. Пізнай її.

Життя – це долина сліз. Здолай усе.

Життя – це пісня. Доспівай її до кінця.

Життя – це боротьба. Стань борцем.

Життя – це безодня невідомого. Пізнай його.

Життя – це удача. Шукай цю мить.

Життя таке чудове – не змарнуй його.

Тепер я хочу зачитати ось цей вірш.

Нам треба знати істину просту

Якщо ви від щирого серця

     Людині любов віддасте й доброту

То все це до вас повернеться

Любов, ніби сонце, несе нам тепло.

І ласкою всіх зігріває

І якби нелегко в житті не було

Людина усе подолає.

Не зліться, не заздріть – це все суєта,

І щастя від них не буває.

В житті лиш два сонця – любов й доброта

І це лише значення має

б) Зворотний зв'язок.   Тепер я пропоную вам пригадати що  ви сподівалися отримати від цього тренінгу. І якщо ваші сподівання справдилися то наповніть своїми маленькими серцями наше велике серце.

в) і ще я прошу вас висловити свої враження від тренінгу починаючи словами: « Мені на тренінгу…, Я на тренінгу…»

г) процедура завершення.

І на завершення тренінгу я  хочу щоб кожен із вас отримав цей «клубочок побажань.»

Перший  називає ім’я і каже побажання, потім кидає клубочок товаришеві. Наступний намотує нитку на палець, називає ім’я того кому він, каже побажання і кидає клубочок далі.

 

І на останок я хочу розповісти вам ще одну мудрість.

Мудрість.

Жив собі юнак з поганим характером. Батько дав йому повен мішок цвяхів та наказав забивати по одному цвяху в ворота свого саду кожного разу, коли він втрачав терпіння або з кимось полається.

В перший день хлопець забив 37 цвяхів  в ворота саду.

На наступному тижні він навчився контролювати кількість забитих цвяхів, зменшуючи його з дня в день: зрозумів, що контролювати себе, ніж забивати цвяхи.

Нарешті, настав той день, коли юнак не забив жодного цвяха в ворота саду.      

Тоді він знову прийшов до батька і повідомив йому цю новину.

І батько сказав синові, виймати один цвях із воріт, кожного разу коли він не втратить терпець.

Нарешті настав той день, коли юнак зміг сказати батькові, що витяг усі цвяхи.

Батько підвів сина до садових воріт: «Сину, ти прекрасно себе вів, але подивись скільки дірок залишилось на воротях».

Ніколи вони вже не будуть такими як раніше.

Коли будеш з ким-небудь лаятися та говорити неприємні речі, ти залишатимеш йому рани як ті що на воротях.

Можна встромить в людину ножа і потім його витягти, але рана залишиться назавжди. І буде не важливо скільки разів ти попросиш вибачення. Рана залишиться. Рана нанесена словами, спричинює такий самий біль, як і фізична.

Так от я бажаю, щоб у не було у вашому житті таких ран. А якщо все ж так трапиться, що рани будуть, то нехай їх буде як найменше.

 

 

 

 

 

 

 

 

Список літератури:

  1. Журнал «Все для вчителя»  № 3 2006р.
  2. Журнал «Позакласний час»   № 8  2004р
  3. Підручник «Християнська етика»  5 клас Романенко М.І.  Дніпропетровськ 2007 р.
  4. Посібник для вчителя . Профілактика ризикованої поведінки. «Школа проти Сніду».   Воронова Т.В.    «Алатон»   Київ   2004р
  5.  «Із скарбниці античної мудрості»  Н.Г. Корж    Київ 1988р

1

 

doc
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
5547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку