Тренінг «Учень. Громадянин. Патріот»

Про матеріал
  • Формувати активну громадську позицію, розширювати її, поглиблювати поняття громадськості.
  • Розвивати прагнення бути свідомими громадянами, патріотами своєї держави.
  • Виховувати свідоме ставлення до обов'язків людини, громадянина.
Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І – ІІІ ст. № 1 ім. Т.Г. Шевченка

з поглибленим вивченням іноземних мов

м. Бердичева

 

Педагог-тренер:

Обрадович Олена Василівна,

учитель української мови й літератури,

класний керівник 10 класу

 

 

20 жовтня 20015 р.

Бердичів

Тренінг «Учень. Громадянин. Патріот»

Мета: 

  • формувати активну громадську позицію, розширювати її, поглиблювати поняття громадськості; 
  • розвивати прагнення бути свідомими громадянами, патріотами своєї держави;
  • виховувати свідоме  ставлення до обов’язків людини, громадянина, бажання своєю працею розбудувати державу, гордитися своєю Батьківщиною.

Хід проведення

Вступ.

Учасники сідають в коло.

Вступне слово тренера.

-          Я рада вітати всіх присутніх. Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини… Нехай тему нашого тренінгу вам підкаже фраза: «З Україною в серці». Вона і стане девізом нашої зустрічі.

 

1 . Вправа «Знайомство» .

Мета: познайомити учасників один з одним, підготувати їх до спільної подальшої роботи.

Хід вправи:

Самопредставлення: Назвати своє імя і закінчити фразу: „Не хочу хвалитися, але я - учень (учениця), який /яка…”.

 

2. Вправа «Правила».

Мета: прийняти правила для продуктивної роботи, що забезпечує  сприятливу атмосферу для навчання у тренінговій групі.

Хід вправи:

Прописуємо правила, які будуть необхідні для кращого і ефективного проведення тренінгу. Тренер пропонує свої правила. Аудиторія може їх доповнити своїми пропозиціями. Головне, щоб вони не суперечили правилам тренера. Потім правила приймаються голосуванням. Типові правила такі:

1) Цінувати час.

2) Говорити по черзі.

3) Говорити коротко і по темі.

4) Говорити від свого імені.

5) Правило піднятої руки. Говорити після підняття руки та дозволу тренера, щоб не перебивати один одного.

6) Правило піднятої ноги. Можна виходити з тренінгу, не питаючи дозволу, тихо, не заважаючи далі проводити тренінг.

7) Правило толерантності та поваги до учасників тренінгу.

8) Бути позитивним та добровільно активним. Тобто висловлювати позитивні думки, ідеї та позитивні дії. А також,якщо необхідна людина для виконання завдання, то присутні мають право пропонувати лише свою кандидатуру.

9) Правило конфіденційності. Інформація про приватне життя присутніх на тренінгу , що прозвучала не має обговорюватись надалі.

 

Оголошується тема і мета тренінгу.

- Отже, наш тренінг «Учень. Громадянин. Патріот » присвячений Україні. Наша країна прагне стати зразком  демократії, соціальної справедливості та правових гарантій. Такою вона не може стати сама по собі, такою її можуть зробити тільки її громадяни. То якими повинні бути громадяни України, що зробити, щоб Україна зайняла належне місце серед найкращих країн Європи? От саме це ми з вами сьогодні і обговоримо, зробимо спробу визначити найнеобхідніші умови, що сприятимуть розквіту нашої держави. Ну що, розпочнемо?

 

3. Вправа «Хмара думок»

Мета: допомогти учасникам усвідомити власні очікування від заняття.

Обладнання: ватман, на якому зображені півкулі головного мозку людини; стікери  у формі хмаринок.

Хід вправи:

Учасникам тренінгу пропонується написати та прокоментувати власні очікування від тренінгу на стікерах і прикріпити їх на ватман.

 

Тренер: Громадянин - це людина, яка має права. Слово «громадянин» уживається в різних значеннях.

По-перше, це житель якоїсь країни.

 По-друге, починаючи з античних часів і до наших днів, це слово має глибший сенс, пов’язаний з правами людини, її свободою і відповідальністю. У Древній Греції бути громадянином міг не кожний, це було почесно. Громадянин мав важливі права як в особистому, так і в політичному житті. Але в нього були і серйозні обов’язки: перш за все дотримуватися законів і захищати Вітчизну.

Громадянин має певні особливості, що надають можливість бути суб’єктом не лише економічних та соціальних, а й політичних відносин.

  1.  Це особа, яка належить до постійного населення певної держави.
  2.  Це особа, що користується правами, наданими державою, та виконує обов'язки, покладені на неї.
  3.  Це особа, котра користується захистом з боку держави, як правовим, так і судовим.
  4.  Це особа, яка несе законодавчо закріплену відповідальність у разі порушення чи невиконання певних рішень, а також у випадку порушення суб'єктивних прав інших осіб або невиконання власних юридичних обов'язків.

Хто ж такий громадянин сьогодні в нашій країні?

Це людина, що має права і обов’язки, дотримується законів і відповідає за свої вчинки. Кожна людина суспільства повинна мати свою громадянську позицію. А громадянська позиція неможлива без політичної, моральної і правової культури.

 

4. Вправа «Я -  громадянин».

Мета: формувати в учасників особистісні риси громадянина  України, розвивати морально-духовну культуру, прищеплювати бажання стати свідомим громадянином своєї держави, виховувати любов до свого рідного краю.

Обладнання: на ватмані малюнок калини, на якій не вистачає декількох китиць; червоні стікери у формі ягід калини; ручки. 

Хід вправи:

- Ви бачите перед собою кущ калини, але деякі грона її незаповнені. Вам потрібно написати на ягідці калини власне імя та свої якості, як громадянина, і наклеїти на вільну китицю.

(Діти пишуть, клеять, утворюючи китиці та коментуючи: « Я, _____, справжній громадянин своєї держави, тому що……).

- Отже, ми можемо зробити висновок, що в Україні підростають достойні громадяни, адже їм притаманні такі риси як… (обговорення). Ви – запорука майбутнього нашої держави, її оберіг, так як і ця калина. Від вас залежить її майбутнє.

Педагог-тренер зазначає:

  •  З точки зору видатного психолога Карла Густава Юнга, людина протягом життя постійно набуває нових знань і вмінь, досягає нових цілей і реалізовує себе більш повно, тобто прагне до «самості», яка є результатом інтеграції особистості. Кінцева мета життя (за Карлом Юнгом) - повна реалізація «Я», тобто становлення єдиного, неповторного і цілісного індивіда.

Таким чином, людина має змогу максимально реалізувати свої потенційні можливості, цей процес він назвав «самореалізацією».

  •  Як ви гадаєте, чи може людина самореалізувтись без любові до рідного краю? Чому?
  •  Як ви розумієте поняття «свідомий громадянин-патріот»?

Відео «Що таке патріотизм», «Хто такий патріот?»

  •  Що треба робити, яким бути, щоб відчути себе справжнім патріотом своєї Вітчизни?
  •  Як ви гадаєте, чи притаманні вам патріотичні почуття? У чому вони проявляються?

Після обговорення педагог-тренер підсумовує:

  •  Дійсно, складно осмислювати такі абстрактні поняття, як любов, чесність, відданість, патріотизм. Бо, незважаючи на те, що кожен з нас більш- менш розуміє їх значення, та все одно вкладає в них щось своє. Це не річ, яку можна побачити чи помацати. Це щось невидиме, проте реально існуюче, те, що наповнює наше життя смислом, тим самим роблячи нас людьми.

Відео «Патріотизм – це…»

Патріотизм у найзагальнішому розуміння - це любов до Батьківщини. Це патріотична самосвідомість, громадянська відповідальність і мужність, суспільна ініціативність і активність, готовність трудитись для розквіту Батьківщини, захищати її, підносити міжнародний авторитет. Це - повага до Конституції, законів Української держави, прийнятих у ній правових норм,    сформована потреба в їх дотриманні, висока правосвідомість. Це досконале знання державної мови, постійна турбота про піднесення її престижу й функціонування в усіх сферах суспільного життя й побуту. Це - повага до батьків, свого родоводу, до традицій та історії рідного народу, усвідомлення своєї належності до нього як до представника, спадкоємця й наступника. Це - дисциплінованість, працьовитість, завзятість, творчість, почуття дбайливого господаря своєї землі, піклування про її природу, екологію. Це фізична досконалість, моральна чистота, висока художньо-естетична вихованість. Це - гуманність, шанобливе ставлення до культури, традицій, звичаїв інших народностей, що населяють Україну, висока культура міжнаціонального спілкування.

 

5.  Вправа «Портрет справжнього патріота»

Далі педагог-тренер об’єднує учасників у чотири групи (формування груп: за допомогою цукерок різних кольорів (2 групи – 2 кольори, 3 групи – 3 кольори…)  й пропонує створити плакат «Портрет справжнього патріота». Потім кожна з підгруп презентує свою роботу.

Запитання для обговорення:

  •  Які думки виникали у вас під час виконання цього завдання?
  •  Що спільного було в портретах підгруп?
  •  Від кого чи від чого залежить любов до рідної Батьківщини?

Інформаційне повідомлення.

Ми живемо не просто кожен сам по собі, а в одній державі, вільній і незалежній Україні, у суспільстві, де є свої закони, традиції, своя історія, культура, мова. Для кожної людини її рідний край - найдорожчий та наймиліший серцю. Це та земля, де минули дитячі роки, де живуть найближчі люди. Такі почуття зрозумілі, вони природні та патріотичні.

Міра патріотизму сьогодні визначається не тим, скільки ти розмірковуєш про покращення життя, а тим скільки особисто для цього робиш. Така громадянська позиція і є істинним патріотизмом щирого вболівальника за долю любої серцю України.

 

6. Вправа «Держава моєї мрії» .

Мета: розвивати прагнення бути свідомим громадянином, творчо підходити до вирішення завдань, розвивати вміння бачити пріорітети демократичної  держави.

Обладнання: ватмани, маркери, глянцеві журнали, шматочки тканини, клей, ножиці.

Хід вправи.

-             Кожен з вас не раз у мріях уявляв державу, країну у якій би хотів жити. Завдання для вас – це створення моделі держави, у якій ви б хотіли жити. Перед вами ватмани, маркери, журнали… Ви можете зробити у вигляді колажу, щось домалювати, але головне – щоб ми вам повірили, що саме ваша модель держави – найкраща тому, що в ній … (а далі ви перераховуєте переваги своєї країни мрій. У вашій країні може бути свій прапор, герб…, Конституція і т. д.).

Відео «В моїй Україні…»

 Представлення моделей.

 

7. Вправа «Щаслива Україна».

Мета: формувати активну громадську позицію, свідоме ставлення до обов’язків громадянина, бажання своєю працею розбудовувати державу, гордитися своєю Батьківщиною.

Обладнання: ватман, на якому зображено карту України; різнокольорові стікери у формі ступні (кроки)

Хід вправи.

-          Я бачу, що ви дійсно вірите в те, що майбутнє нашої України буде гарним. Та тільки є одне «але». Яке? Вам, як молодим громадянам, своєю працею, талантом втілювати в життя свої мрії. А з цього випливає  завдання, яке ми з вами повинні сьогодні вирішити: які кроки, дії треба зробити для практичної реалізації тих завдань, що стоять перед нашою молодою державою?

- Давайте разом створимо стежинку із маленьких ваших кроків, яка з’єднається із іншими такими стежинками і вистелить Україні широкий шлях до щасливого майбутнього. Отже всі отримали кроки (стікери) і кожен з вас пише на них своє розуміння подальших дій чи побажання Україні і наклеює його на карту України, що зображена на ватмані.

(Діти пишуть і розміщують ніжки (кроки) на ватмані від краю до карти – виходить дорога з ніжками – кроками).

-           Тож проаналізуємо наше бачення розбудови нашої країни: це і … (коментарі).

А звідси висновок, що тільки сильні духом ініціативні, творчі громадяни можуть створити сильну, незалежну, квітучу державу.

 

6. Рефлексія очікування

Слово тренера.

Відео «ЯрмаК «Много сделано, много завещано…»

-          Ми відтворимо землю предків для кращої долі – ці слова і підсумовують нашу з вами роботу сьогодні, а також звучать як девіз наших майбутніх дій.

 Дякую всім за плідну співпрацю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\фото\20.10.2015\PA200006.JPG

D:\фото\20.10.2015\PA200010.JPGD:\фото\20.10.2015\PA200008.JPG

 

D:\фото\20.10.2015\PA200011.JPG

D:\фото\20.10.2015\PA200014.JPG

D:\фото\20.10.2015\PA200015.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Загальноосвітня школа І – ІІІ ст. № 1

ім. Т.Г. Шевченка

з поглибленим вивченням іноземних мов

м. Бердичева

сканирование0008 

 

 

 

 

 

учасника навчального тренінгу

«Учень. Громадянин. Патріот»

виданий __________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Директор школи                              Тренер

Вікарчук І.В.                                 Обрадович О.В.

 

 

20 жовтня 20015 р.

Бердичів

 

 

D:\загрузки робочого столу\petrykivka_cards.jpg 

 

 

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юрченко Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
6618
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку