Тренінг "Україна в серці кожного" для учнів 9 класу

Про матеріал
Тренінг "Україна в серці кожного" для учнів 9 класу, мета якого:поглибити знання учнів про складники патріотизму; сформувати в них уявлення про способи вияву патріотичної позиції; сприяти зацікавленості і бажанню виявляти патріотичні якості в повсякденному житті; виховувати почуття національної гордості, любові до України.
Перегляд файлу

Гладкевич А.В., класний керівник 9 класу Кумарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Тренінг «Україна в серці кожного»

Мета: поглибити знання учнів про складники патріотизму; сформувати в них уявлення про способи вияву патріотичної позиції; сприяти зацікавленості і бажанню виявляти патріотичні якості в повсякденному житті; виховувати почуття національної гордості, любові до України.

Слайд 2 «Люблять Батьківщину не за те,

що вона велика, а за те, що вона твоя»

Цицерон

Учасники: учні 9 класу Кумарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Кількість учасників: 8.

Місце проведення: кабінет математики.

Структура тренінгу

 

Зміст роботи

Час

Обладнання

1.

Відкриття тренінгу. Вступ. Перегляд відео. Повідомлення теми, мети тренінгу

5 хв

Заставка з назвою тренінгу, відеокліп.

2.

Вправа «Найкраща риса характеру»

2 хв

 

3.

Вправа «Цікавий учасник»

5 хв

Стікери, ручки, приклад плакату

4.

Вправа «Наш перший універсал»

5 хв

Ватман з написом  «Наш перший Універсал», маркер

5.

Вправа «Гілка калини»

3 хв

Ватман із зображенням гілки калини, стікери, маркери

6.

Керована дискусія «Громадянин чи патріот»

3 хв

Відео «Я патріот»

7.

Вправа «Патріотом має бути кожен»

5 хв

Ватмани, маркери

8.

Руханка «Сюрпризи погоди»

 

2 хв

 

9.

Вправа «Україна чарівна, неповторна, єдина»

 

10 хв

Відео «Україна за одну хвилину», плакат з картою України, заготовки з частинами карти, ножиці, клей, матеріали для колажу

 

10.

Вправа « Україна моєї мрії»

3 хв

Карта України, стікери-сердечка, маркери

11.

Підбиття підсумків

2 хв

 

 

Всього

45 хв

 

 

Перебіг тренінгу

  1.               Вступне слово тренера (5 хв).

01 Перегляд і обговорення відеокліпу «Сам собі країна» у виконанні Кузьми      Скрябіна.

 Мета: емоційно налаштувати учнів на сприйняття проблеми патріотизму, мотивувати до висловлення власних думок, розвивати критичне мислення, вміння робити позитивні акценти щодо побаченого й почутого.

Тренер. Доброго дня,  шановні присутні! Я рада вітати вас на сьогоднішньому тренінгу, під час якого поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини.

 «Не твоя вина – що ти батька свого син,
А твоя біда – не вміти бути ним» - ключова думка цієї пісні спонукає нас до певних висновків.

Прошу вас поділитися своїми думками та емоціями після перегляду відеокліпу. (Учні відповідають)

  Отже, ми розуміємо, що патріотами не народжуються, їх виховують  у сім’ї, у школі,  у певному соціумі.

На всіх етапах становлення власної державності український народ демонстрував високий патріотичний дух, жертовність у боротьбі за незалежну Україну і прагнення жити вільно і незалежно у мирі та злагоді з іншими народами.

         Ми зібралися  напередодні визначної дати для нашої держави. 14 жовтня є святом Покрова, Днем українського козацтва та УПА, а також, що є надзвичайно актуальним,  – Днем захисника України.

 Сьогодні найважливішим завданням українців є збереження миру і спокою, цілісності і неподільності України. Про це ми чуємо з уст пересічних громадян України  і світу, не залишаємось байдужими до цих проблем і ми.

Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям Небесна сотня та воїни, які загинули і гинуть у боротьбі за свободу, цілісність та єдність держави.  Не думаймо, що ми нічого не змінимо, а будьмо впевнені: наші зусилля не марні.

Слайд 1     Повідомлення теми, мети  тренінгу

Тренер. Тема нашої сьогоднішньої зустрічі «Україна в серці кожного», на якій ми  поглибимо свої знання про патріотизм  та його складники,  вчитимемося виявляти та відстоювати власну патріотичну позицію.

  1.               Слайд 2     Знайомство. Вправа «Найкраща риса характеру». (2 хв)

Мета: створити доброзичливу  атмосферу  для подальшої роботи.

Тренер. А зараз прошу   вас вийти на середину  кабінету і ми разом   побудуємо  піраміду «Найкращі наші риси». Ви називаєте своє ім’я і продовжуєте речення «Моя найкраща риса характеру…..», поступово накладаючи долоні одна на одну. (Будують піраміду)

  1.               Слайд 3  Очікування. Вправа «Цікавий учасник». (5 хв)

Мета: допомогти учасникам визначити, що вони очікують від тренінгу.

Обладнання: стікери, ручки, приклад плакату.

Тренер. Таким чином, ми заклали міцну основу для плідної співпраці з наших найкращих рис, бо разом ми –  потужна сила. Пропоную вам визначитися з власними очікуваннями від сьогоднішнього тренінгу, виконавши вправу «Цікавий учасник». Ваше завдання: написати свої очікування за принципом, зображеним на плакаті.

 

 

Хід проведення

Кожен отримує завдання  написати свої очікування від тренінгу за принципом:

Голова – Що я хочу дізнатися? Які питання в мене в голові?

Серце – Чого я очікую? Якою має бути атмосфера?

Руки –  Що я хочу зробити на тренінгу?

Спина – Від чого я відвертаюся і ні в якому разі не хочу на цьому тренінгу?

(Учасники коротко презентують свої очікування)

  1.               Слайд 4  Прийняття правил роботи. Вправа «Наш перший Універсал».  (3 хв)

Мета: прийняти правила, які сприятимуть ефективній взаємодії під час тренінгу.

Обладнання: ватман з написом  «Наш перший Універсал», маркер.

Тренер. Для  того,  щоб  нам    було   комфортно  працювати,  створимо «Наш перший Універсал» - правила для  учасників тренінгу, яких будемо дотримуватися під час роботи.  

Хід проведення

 Тренер пропонує учасникам скласти правила тренінгу. (Запропоновані правила записуються на ватмані)

  •                 Добровільно брати участь у тренінгу.
  •                 Бути позитивно налаштованим.
  •                 Висловлюватися усім учасникам.
  •                 Не перебивати, говорити усім по черзі.
  •                 Говорити від себе.
  •                 Висловлювати власну думку коротко й аргументовано.
  •                 Не критикувати, поважати думку інших.
  •                 Бути щирим.

Запитання для обговорення:

  •                 Навіщо ми приймали правила?
  •                 Чому необхідно дотримуватися прийнятих правил?
  1.               Слайд 5  Вправа «Гілка калини». (3 хв)

Мета: узагальнити знання учнів про патріотизм, визначити  складники патріотизму

Обладнання: ватман із зображенням гілки калини, стікери, маркери.

Хід проведення

Учасники визначають базові  складники патріотизму, записують їх на стікерах, прикріплюють на ватмані та озвучують.

Тренер. Почуття   патріотизму – основа духовного життя кожної людини, її прагнення до волі та процвітання своєї  країни.  Патріотизм  є  однією з  найважливіших  складових   національного світогляду і поведінки людини у її ставленні до рідного краю, до інших націй. Воно  є однією з провідних цінностей, якими має оволодіти кожна людина. Що ж таке патріотизм? (Діти відповідають)

Орієнтовні відповіді учасників:

Патріоти́зм –   це

- любов до Батьківщини;

- готовність пожертвувати своїми інтересами;

- відданість своєму народу;

- гордість за надбання національної культури;

- готовність діяти в інтересах Вітчизни;

- захист у разі необхідності.

Тренер. Патріотизм – це велика любов до землі, на якій живемо ми і на якій житимуть  майбутні покоління. Пропоную вам визначити базові  складники патріотизму. На ягідках калини ви записуєте свої відповіді, озвучуєте і прикріплюєте на гілку калини.

Орієнтовні відповіді учасників:

  •                   любов до України, що насамперед виявляється в історико-культурній пам’яті;
  •                   відданість Батьківщині;
  •                   спрямованість вчинків людини на її благо;
  •                   готовність до самопожертви;
  •                   наявність почуття власної гідності.
  •                   захист Вітизни
  •                   збереження традицій
  • збереження цілісності держави

(Учасники створюють асоціативний кущ)

  1.               Слайд 6  Керована дискусія «Громадянин - патріот» (3 хв)

Мета: формувати вміння висловлювати та  арґументувати власні переконання.

Обладнання: відеоролик «Я патріот».

02 Учні переглядають відеоролик.

Тренер. Україна – мирна держава, українці – толерантні, ввічливі люди, які з повагою ставляться до будь-якої нації, до будь-якої мови. А тому на території нашої держави проживають громадяни різних національностей  та віросповідань. Як ви вважаєте «Чи завжди громадянин країни є її патріотом?»

Хід проведення

Учасники висловлюють свої думки з питання «Чи завжди громадянин країни є її патріотом?»

  1.               Слайд 7  Метод «Прес». «Патріотом має бути кожен, тому що …» (5 хв)

Мета: виробити вміння аргументації своєї позиції.

Обладнання: ватмани, маркери.

Тренер. Бути патріотом – це долучитися до України і розумом, і почуттями, і своїми одухотвореними діями, відкрити у собі відданість, спроможність щиро радіти успіхам держави, служити розвитку суспільства і водночас саморозвиватися. Для виконання наступної вправи пропоную вам обєднатися в групи за емблемами  і висловити свої думки згідно з запропонованим  алгоритмом.

 

 

 

Хід проведення

Учасники об’єднуються в  групи за емблемами.

  1.               Позиція   Я вважаю, що…
  2.               Обґрунтування    …тому, що…
  3.               Приклад       …наприклад…
  4.               Висновок    Отже, я вважаю …

 (Учасники виконують завдання і обговорюють відповіді).

  1.               Слайд 8  Руханка «Сюрпризи погоди». (2 хв)

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників тренінгу.

Хід проведення

Учасники стають у коло.

Тренер запитує: «Чи знаєте ви, що таке український дощ? Ні? Тоді разом послухаймо,   який він. Зараз ви будете повторювати мої рухи. Будьте уважні».

-         В Києві піднявся вітер (ведучий тре долоні).

-         А в Житомирі починає накрапати дощ (клацання пальцями).

-         У Чернівцях дощ сильніший (почергове плескання долонями по плечах).

-         Справжня злива у Донецьку (плескання по стегнах).

-    У Одесі буря й град  (тупіт ногами).

-         Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).

-         Дощ стихає (плескання долонями по плечах).

-         Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями).

-         Тихий шелест вітру (потирання долонь).

-         Ура! Сонце! (руки догори).

  1.               Слайд 9  Вправа «Україна чарівна, неповторна, єдина». (10 хв)

Мета: виховувати почуття національної гордості, любові до України.

Обладнання: відео «Україна за одну хвилину», плакат з картою України, заготовки з частинами карти, ножиці, клей, матеріали для колажу.

Тренер. Україна… Вперше озвалась вона рідною мовою з глибини 14-го століття і залунала багатоголосо в думах і піснях. На довгих і стрімких шляхах історії вона мужньо відстоювала своє право на існування. Топтали її, палили вогнем, а вона воскресла. Що за земля? Що за народ? Пам’ятник би їм спорудити, але нема такого каменя-красеня. Нехай же цим сплавом буде наша довічна любов.

03 Пропоную вашій увазі відео «Україна за одну хвилину». (Перегляд відео)

Наступна вправа має назву «Україна чарівна, неповторна, єдина». Ваше завдання – створити колаж,  в якому ви передасте всю велич і красу  своєї Батьківщини. Для роботи  вам знадобляться фотоматеріали, газети  та журнали. Прошу вас  об’єднатися в пари. Кожна з пар має презентувати окрему частину України: пара № 1 – Південь, пара № 2 – Захід, пара № 3 – Північ, пара № 4 – Схід. Час на виконання 10 хв.

Хід проведення

 Учасники переглядають відео «Україна за одну хвилину». Об’єднуються в 4 пари. З підручних матеріалів створюють колаж однієї з частин України. Кожна група представляє свою роботу і прикріплює її на карту.

  1.          Слайд 10  Вправа «Україна моєї мрії». (3 хв)

Мета: формувати активну громадську позицію.

Обладнання: карта України, модель серця, стікери-сердечка, ручки.

Хід проведення

Учасники на маленьких стікерах сердечках записують свої мрії, озвучують  і прикріплюють навкруг великого серця на карті України.

Тренер. Велична і свята, моя ти Україно,

Лише тобі карать нас і судить.

Нам берегти тебе, Соборну і єдину,

І нам твою історію творить.

Наступна наша вправа має назву «Україна моєї мрії». Ваше завдання: записати на стікерах-сердечках ваші мрії «Якою ви б хотіли бачити Україну в майбутньому», озвучити і прикріпити навкруг великого серця на карті України.

А зараз прошу вас  озвучити свої мрії, якою ви бачите Україну в майбутньому.

(Учасники озвучують  свої мрії і прикріплюють стікери)

Підсумки роботи. (2 хв)

Рефлексія.

Тренер. Дорогі діти, повернімося до вправи  «Цікавий учасник», під час виконання якої ми висловлювали свої очікування від сьогоднішнього тренінгу. Чи справдилися ваші сподівання? Чи хотіли б ви щось змінити? (Учасники висловлюються)

Тренер. Завершуючи сьогоднішню зустріч, я сподіваюсь, що всі ви пишаєтеся тим, що живете в Україні, що називаєтеся українцями, що розмовляєте українською мовою,  пишаєтесь  традиціями свого народу.

Віримо, що територіальна цілісність України, скріплена кров'ю, навіки залишатиметься непорушною і запанує мирне небо над східною Україною та Крим, який протизаконно зараз вважається територією Російської Федерації, колись до нас повернеться. А ми маємо бути свідомі того, що лише в єдності дій та соборності душ можемо досягти величної мети – побудови економічно й духовно багатої, вільної, демократичної України, якою пишатимуться нащадки.

  Ви молоде покоління нашої держави України, вам творити і будувати нашу українську державу, доклавши до цього певних зусиль і прагнень, розуму і вміння.

І, як говорив відомий філософ Цицерон «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя»

Дякую вам за плідну співпрацю, активність, творчість та взаємну підтримку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ (тренінг з національно-патріотичного виховання дітей та молоді) - http://lib.iitta.gov.ua/705133/1/%D0%B7%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%BE%D1%8E%20%D0%B2%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%86%D1%96_%D0%925%20%281%29.pdf
  2. “Інноваційні технології виховання патріотизму дітей та учнівської молоді” - http://oipopp.ed-sp.net/public/attached_files/zb_ynt_konf.kvyten_2016.pdf
  3. Національно-патріотичне виховання дітей та молоді (Інститут модернізації змісту освіти) - https://imzo.gov.ua/osvita/pozashkilna-osvita-ta-vihovna-robota/natsionalno-patriotichne-vihovannya-ditey-ta-molodi/
  4.  Бех І. Програма українського патріотичного виховання дітей та учнівської молоді / І. Бех, К. Чорна // Методист. – 2014. – № 11 (35).
  5. Бондаренко О. Ю. Актуальні питання патріотичного виховання / О. Ю. Бондаренко // Історія та правознавство. Позакласна робота. – 2014. – № 3 (03).
  6. Бондаренко О. Ю. Як виховати патріота? Окремі аспекти практичного досвіду / О. Ю. Бондаренко // Історія та правознавство. Позакласна робота. – 2014. – № 4 (04).
  7. В. Скуратівський. Патріотизм // Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (голова редколегії) та ін. ; Л. В. Озадовська, Н. П. Поліщук (наукові редактори) ; І. О. Покаржевська (художнє оформлення). — Київ : Абрис, 2002. 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Куниця Інна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Гладкевич Алла
Додано
4 червня 2019
Переглядів
2007
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку