Тренінг "Вчимося приймати рішення"

Про матеріал
Тренінг було проведено при ВАНО зі спеціалістами відділів освіти області в рамках впровадження курсу "Вчимося жити разом"
Перегляд файлу

CЗШ І-ІІІст.№1 смтКрижопіль

 

 

 

 

 

Тренінг

«Вчимося приймати рішення»

із курсу 

«Вчимося жити разом»  

Навчання координаторів проекту

"Вчимося жити разом" на базі Вінницькій академії неперервної освіти

 

 

 

 

 

Учитель основ здоров’я

Боса Тетяна Григорівна

 

 

 

 

 

 

 

м. Вінниця

2018

28.02.2018 м. Вінниця Вінницька Академія  неперервної  освіти

 

 

Тема : Вчимося приймати рішення

Мета : ознайомити учнів із видами рішень, навчити аналізувати проблеми  та вміти ухвалювати зважені рішення, розвивати навички прийняття виважених рішень, виховувати почуття відповідальності за прийняття рішень Обладнання:

-   «Вчимося жити разом» Практикум з розвитку соціальних навичок учнів основної та старшої школи у курсі « основи здоров’я»

-   « Вчимося жити разом» Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок учнів основної та старшої школи у  курсі « основи здоров’я»

-   Плакат « Правила роботи»

-   Плакат « Очікування»

-   Стікери

-   Маркери

-   Презентація

-   Відеофільм « Усе в твоїх руках»

-   Роздруковані завдання

-   Таблички із написами « Прості», « Щоденні або звичні», «Складні»

-   Таблички «Прості», «Складні» - Картки до Вправи «Голосуй ногами»

 

Хід тренінгу:

Щоб зайняти своє місце в житті, потрібно вчитися вибирати

 

І Стартові завдання

1.     Зворотній зв’язок

« Скажіть, будь ласка, одним словом, яка зміна в Оновленій програмі

«основи здоров’я» найбільше сподобалася»

 

Сьогодні деякі теми з програми виключено, на деякі моменти акцентовано увагу. При обговоренні програми було дуже багато коментарів. Які висловлювалися негативно щодо предмету « основи здоров’я» . Дописувачі писали про те що вчителі непрофесійно проводять уроки, викладають предмет нефахівці, Заміняють уроки основи здоров’я іншими предметами, багато часу діти проводять за партами. Сьогодні вчителі відчули одні з перших інновації- всі повинні пройти сертифікацію  за курсом « Вчимося жити разом»

 

2.     Актуалізація теми тренінгу

 «Коли  ми були маленькими, більшість рішень 

приймали за нас дорослі. Тепер нам частіше доводиться приймати самостійні рішення. Сьогодні поговоримо  про  те,  як  приймати  самостійні,  зважені рішення».

 

3.     Очікування

Прошу Вас написати на стікерах свої очікування і розташувати їх на нашому плакаті « Берег  очікувань та сподівань»

 

4.     Вправа  на  знайомство.  

Пропоную всім по черзі продовжити речення: «Я переважно сам вирішую… (який  фільм  подивитися,  що  сьогодні  вдягнути, яке морозиво купити, з ким дружити, коли вчити уроки … )».

 

Підсумок:  «Дуже  багато  рішень  ми  здатні  приймати  самостійно.  Однак  прийняття  деяких  рішень  викликає  труднощі».

 

5.     Правила роботи групи

 

1.     Правило рук

2.     Тут і тепер

3.     Телефон без звуку

4.     Взаємоповага

 

 

 

ІІ Основна частина

1. Слово тренера  « Види рішень»

Усі рішення, які ми  приймаємо, є:

     прості  –  не  потребують  особливого 

розміркування ( яке морозиво купити, який фільм подивитися); •  щоденні  або  звичні  (що сьогодні  вдягнути,  вчити  уроки  чи  йти гуляти);

     складні (ті, що можуть мати серйозні 

наслідки:  скажімо, рішення,  яку  спеціалізацію у навчанні обрати, впливає на подальшу долю людини).

 

( одночасно на дошку  викладаються таблички з написами) 

 

Приймаючи  прості  рішення,  ми  зазвичай покладаємося на свій смак, чиюсь пораду, робимо так, як раніше, як чинять інші. Адже ціна такого рішення невисока. У крайньому разі, нам не сподобається смак морозива чи фільм, який ми вибрали.

Дехто звик так розв’язувати всі проблеми. Однак у більшості випадків краще  діяти  не  імпульсивно,  а  добре  усвідомлюючи  наслідки  своїх  вчинків  (що буде,  коли  підеш  гуляти,  замість  того  щоб виконати домашнє завдання). Ціна такого неправильного рішення — низька оцінка, зіпсований настрій і навіть твоя репутація,  якщо  тебе  раніше  вважали старанним учнем.

Особливої  зваженості  потребують рішення,  які  можуть  вплинути  на  життя і здоров’я людей. Та все у твоїх руках, майже як у китайській легенді.

2.     Перегляд відеофільму  « Усе в твоїх руках»

 

Запитання для обговорення:

     Наведіть  приклади  рішень,  які  можуть  вплинути  на  здоров’я  і  долю людей (сісти за кермо у нетверезому стані, обрати професію до душі … ).

Підсумок:  «Особливої  зваженості  потребують  рішення,  які  можуть  вплинути на життя і здоров’я людей».

 

3.     Вправа «Голосуй ногами» (учасники  розрізняють види рішень)

     З одного боку класної кімнати покладіть картку зі словом «Просте», з іншого –«Складне».

     Один  за  одним  зачитуйте  приклади  рішень  і  запропонуйте  учням  визначити,  якими  вони  є  (простими чи  складними).  Учні  висловлюватимуть  свою  думку,  рухаючись  до  певної  картки.  Якщо  рішення  не  може бути  ідентифіковане  як  «Просте»  чи «Складне»,  можна  стати  посередині. 

Запропонуйте  1-2  охочим  пояснити, чому вони обрали певну позицію.

                Рішення     до      вправи         «Голосуй ногами»

1.       Що подарувати другові? 

2.       Що вдягнути на вечірку? 

3.       Кого  запросити  на  свій  день  народження? 

4.       Купити песика чи котика? 

5.       Що з’їсти на сніданок? 

6.       Яку іноземну мову почати вивчати? 

7.       Що одягнути до школи? 

8.       Яку спортивну секцію вибрати?

9.       Яку книжку почитати?

10.   Що подарувати мамі на День матері? 

11.   Який подарунок привезти бабусі і дідусеві? 

12.   На який фільм піти до кінотеатру? 

13.   Яку спеціалізацію обрати у навчанні? 

14.   Учити уроки чи піти погуляти? 

15.   Які засоби гігієни вибрати?

16.   Яке морозиво купити? 

17.   Пригостити  друга  солодощами  чи з’їсти їх самому? 

18.   Як кардинально змінити зачіску?

19.   Куди поїхати відпочивати на канікулах? 

20.   Допомогти  із  хатньою  роботою  чи  піти погуляти з друзями? 

 

Запитання для обговорення:

 

     Які ситуації викликали у вас найбільше сумнівів?

 

Підсумуйте:  «Щодня  ми  ухвалюємо  багато рішень. Деякі з них є простими, інші потребують зваженого підходу»

 

 

4.     Міні-лекція 

 

На ухвалення рішень впливають багато людей, обставин та інших чинників. 

По-перше, це наші внутрішні цінності та вподобання. Має значення те, чого ми хочемо,  що  нам  подобається,  що  нам  потрібно, що ми цінуємо.

По-друге,  це  зовнішні  чинники:  які правила  і  закони  ми  мусимо  виконувати, що очікують від нас дорослі, чого хочуть друзі, що пропагують фільми і реклама, які це може мати наслідки для нас та  інших людей. Так, іноді ми ухвалюємо рішення тільки тому, що не хочемо справи-ти погане враження (наприклад, щоб нас  вважали нетовариськими або дивними).

5.     Пропоную     виконати  завдання  1–2  у  Роздавальному  матеріалі для учнів. ( Час 3 хв)

 

 

image 

 

 

image 

 

 

 

Запитання для обговорення:

     Хто  найбільше  впливає  на  ваші  рішення?

     Як ви вважаєте, чи завжди цей вплив є корисним?

Підсумок:  «На  наші  рішення  впливає  безліч людей і обставин, тому ми повинні вміти розрізняти ті, на які з них варто зважати».

 

6.     Повідомлення  «Правило  світлофора» 

(ознайомити з алгоритмом ухвалення рішень)

•  За допомогою презентації ознайомити   з  алгоритмом  ухвалення рішень «Правило світлофора».

 Презентація « Правило світлофора»

Підсумок:  «Ухвалювати  зважені  рішення допомагає "Правило світлофора"».

 

7. Підсумкові  завдання  (закріпити  набуті знання)

1.  Зачитати висновки:

     Щодня ми ухвалюємо багато рішень. 

Деякі з них є простими, інші потребують зваженого підходу. 

     На наш вибір впливають рідні, близькі дорослі, друзі, ЗМІ, реклама. 

     Ухвалюючи  рішення,  маємо  впевнитися, що воно нікому не зашкодить. 

     Ухвалити зважені рішення допомагає «Правило  світлофора»:  «Зупинися. 

Подумай. Вибери».

2.   Повправляйтеся обирати правильні рішення у наведених нижче ситуаціях.

 Прошу об’єднатися у дві команди «Просто», « Складно» 

 ( Час 3 хв)

Ситуація 1.

Завтра в Олега тренінгова атестація. Якщо він не підготується, то матиме  низьку  оцінку  за  семестр  і  проблеми з батьками. Однак друг кличе його на фільм, який вони давно збиралися по-дивитися.

Ситуація  2. Олені  купили  нову  сукню,  і  вона  хоче  вдягнути  її наступного дня до школи. Однак у них суворі прави-ла щодо носіння шкільної форми. Якщо Олена це зробить, їй запишуть зауваження у щоденник, і весь клас буде покарано.

8. Домашнє завдання.

Домашнє завдання ( виконують за бажанням)

•  Пропоную    виконати  Завдання  3  у  Роздавальному  матеріалі  для учнів.

 

image 

ІІІ Завершення тренінгу

1.     Очікування . Прошу підійти до нашого плакату « Берег очікувань та звершень» та розташувати смій стікер там де  ви бажаєте, залежно наскільки справдилися ваші очікування

 

 

2.     Вправа « Мікрофон» 

Прошу закінчити речення « На сьогодняшньому тренінгу я дізналася (або навчилася)….»

 

 

3.     Прощання

Давайте завершимо наш тренінг гарним прощанням. Передаємо квітку зі словом- побажанням « Я бажаю Вам…»

 

 

Додатки

 

 

 

 

 

 

 

Види

Рішень

 

 

 

 

 

 

 

 

 Прості 

 

 

Складні Щоденні або звичні  Просте 

  

Складне

 

 

1.           Що подарувати другові? 

 

 

2.           Що вдягнути на вечірку? 

 

 

3.           Кого  запросити  на  свій  день  народження? 

 

 

4.           Купити песика чи котика? 

 

 

5.           Що з’їсти на сніданок? 

 

 

6.           Яку іноземну мову почати вивчати? 

 

 

7.           Що одягнути до школи? 

 

 

8.           Яку спортивну секцію вибрати?

 

 

9.           Яку книжку почитати?

 

 

10.   Що подарувати мамі на День матері? 

 

 

11.Який подарунок привезти бабусі і дідусеві? 

 

 

12.   На який фільм піти до кінотеатру? 

 

 

13.   Яку спеціалізацію обрати у навчанні? 

 

 

14.   Учити уроки чи піти погуляти? 

 

 

15.   Які засоби гігієни вибрати?

 

 

16.Яке морозиво купити? 

 

 

17.   Пригостити  друга  солодощами  чи з’їсти їх самому?

 

 

18.   Як кардинально змінити зачіску?

 

 

 

19.   Куди поїхати відпочивати на канікулах? 

 

 

 

20.   Допомогти  із  хатньою  роботою  чи піти погуляти з друзями? 

21.Чи готувати проект?

 

 

22.   Яку виставу подивитися?

 

 

23.   Чи брати участь у ярмарку?

 

 

24.   Купити одяг у магазині чи через Інтернет?

 

25.   Допомогти мамі по господарству чи піти гратися з однолітками?

 

image 

image 

 

 

Ситуація 1.

Завтра в Олега тренінгова атестація. Якщо він не підготується, то матиме  низьку  оцінку  за  семестр  і  проблеми з батьками. Однак друг кличе його на фільм, який вони давно збиралися подивитися.

   

 

Ситуація  2. Олені  купили  нову  сукню,  і  вона  хоче  вдягнути  її наступного дня до школи. Однак у них суворі прави-ла щодо носіння шкільної форми. Якщо Олена це зробить, їй запишуть зауваження у щоденник, і весь клас буде покарано.

image 

 

 

 

http://academia.vinnica.ua/index.php/news/409-navchannya-rajonnikh-miskikhkoordinatoriv-proektu-ta-vchiteliv-zakladiv-zagalnoji-serednoji-osviti-z-metodikivikladannya-treningovogo-kursu-za-programoyu-rozvitku-sotsialnikh-navichokuchniv-osnovnoji-ta-starshoji-shkoli-u-kursi-osnovi-zdorov-ya

image

  

image 

image

image 

 

pdf
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
2381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку