МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ- ТРЕНІНГУ
Свою Україну любіть. Любіть її... Во врем'я люте.
В останню тяжкую минуту. За неї Господа моліть.
Т. Шевченко
Тема: «Я – громадянин України»
Мета: поглибити знання учнів стосовно прав дітей та докладно визначити куди саме дитина може звернутись в разі скрутної ситуації, зясувати суть поняття патріотизм,сформувати вміння оволодіти особливостями ораторського мистецтва; розвивати творчі здібності учнів, навички не вимушеної поведінки перед опонентами, розвивати образне та логічне мислення, пам’ять. Виховувати кращі людські якості, особисту гідність, потяг до самовдосконалення та самоосвіти, культуру мовленнєвої діяльності, товариськість, пошану до людей, патріотичні почуття.
Обладнання:
аркуші паперу, фломастери, маркери, роздатковий матеріал, стікери.
Оголошується мета даного заняття. В ході тренінгового заняття будується кожним учнем власна газета з сторінок опрацьованого матеріалу.
Заняття триватиме орієнтовно 1 год. 30 хв.
Вправа « Знайомство»
Мета: підвищити рівень згуртованості групи, надати можливість учасникам проявити індивідуальність.
Для того щоб продовжити нашу роботу пропоную вам зараз познайомитись, але незвичайним способом. Потрібно назвати себе пестливим іменем яке вам найбільше подобається, так як вас називають батьки чи друзі. Наприклад мене звуть Світлана і я хочу, щоб мене називали Світлана, бо мене так називають друзі і батьки.( Діти приклеюють стікери з іменами до плакату з Сонцем з промінцями під назвою «Я хочу щоб мене називали…»).
От ми й познайомились, погляньте ми всі рівні в своїх можливостях, як промінці у нашого сонця, так ми наше суспільство, нашу державу, нашу школу повинні доповнювати, радувати та прославляти своїми вчинками.
На слайді тема « Я громадянин України»
Україна для кожного з нас — це Батьківщина, яка подібна до величезного дерева, на якому не порахувати листя. І усе, що ми робимо доброго, додає йому сили. Але будь-яке дерево має корені. Без коренів його повалив би навіть несильний вітер. Корені живлять дерево, зв'язують його із землею.
Дітям пропонується на листочках - стікерах записати свої мрії і побажання для своєї Батьківщини, прокоментувати їх і розмістити на плакаті «Я частинка тебе моя Батьківщино».
Слово ведучого. Сьогодні пропоную вам видати нашу власну газету, газету трохи незвичайну —живу. Ви самі станете її видавцями, будете її видавати. Тема нашої газети записана на дошці. Отже, за справу, в кожного з вас в руках набір аркушів з майбутньої газети, візьміть титульну сторінку і розмістіть на початок своєї газети. Сторінка № 1 газети.
Слово ведучого. Дійсно, важка справа видавати газету. Головне в газеті що? Правильно, це передова стаття. Отже, відкриваємо першу сторінку нашої газети. Чи згодні ви з тим, що нашій державі довелося пережити неймовірні зусилля для того, щоб здобути незалежність?
Вправа «Інформаційне повідомлення».
Сторінка № 2 газети. Україна—вільна незалежна держава.
Сторінка № 4 - символи України ( опустіть руку з правого боку свого стільця знайдіть сюрприз( різнокольорові цукерки), за його кольором формуємо групи в них починаємо працювати).
Групи за кольором - червоних, жовтих та зелених ( вставити пропущені слова в текст). «Мозковий штурм» ( практична робота в групах)
Мета: формування в учасників здатності приймати нестандартні рішення, знаходити шляхи вирішення.
Завдання червоним
Державний прапор – одна з офіційних емблем держави, яка символізує її суверенітет. Український Державний Прапор являє собою синьо – жовте прямокутне полотнище з двох смуг: верхньої – синього кольору, нижньої – жовтого. Головна ідея синьо – жовтого кольору – це велика гармонія космосу, Сонця, Землі й усього сущого на землі. Державний прапор постійно майорить на будинках Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, місцевих рад народних депутатів.
Завдання зеленим
Державний герб – офіційна емблема держави, зображувана на прапорах, грошових знаках, печатках, офіційних документах. Існує близько 40 версій про походження тризуба. Одна з них та, що герб є уособленням трьох природних сил – повітря, землі, води. Золотий тризуб на блакитному тлі – символ влади, який символізує мир, творчу працю, спорідненість поколінь.
Завдання жовтим
Державний Гімн України – « Ще не вмерла Україна…»- урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Слова написав відомий український поет, етнограф фольклорист П. П. Чубинський, а музику – М. Вербицький. Гімн звучить на ознаменування, слави і могутності держави. Слухати гімн потрібно стоячи, мовчки, з гордо піднятою головою. Мелодія гімну звучить під час урочистих заходів, відзначення державних свят, військових парадів, вшанування переможців на спортивних змаганнях.
П’ята сторінка. Держава і родина - моя підтримка і опора(№5)
Вправа « Твій порадник»
Шоста сторінка - патріотизм. Вправа «Робота з поняттями»(№6)
Як ви розумієте значення слова «патріотизм»?
Патріотом називають людину котра любить свою Батьківщину, захищає її інтереси та авторитет. Патріотизм – любов до конкретної країни, відданість їй.
Слово ведучого. Нове століття, нова епоха диктують свої правила й особливості. Навіщо патріотизм в сучасному суспільстві? Зараз мета — поєднати всі народи в єдиний багатий економічний ринок, зв'язати інформаційною мережею усе людство. Людина повинна жити там, де їй краще. Людина — Це громадянин планети Земля...
1 Чи згодні ви з таким твердженням?
2 Чи обов'язково для громадянина України знати свою історію, національну мову, гімн?
3 Як ви розумієте вислів «Держава будується не в майбутньому, а сьогодні»?
Сьома сторінка – учні в своїх попередньо сформованих групах виконують колаж на тему «Моя батьківщина в майбутньому» .
1